19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Pan premiér (zase) plácá do vody...

Pan předseda vlády Jiří Paroubek má (možná) pravdu, když se v Mladé frontě Dnes v rubrice Polemika zmiňuje s opovržením o některých (nejspíše častých) porušeních etiky, jichž se (podle něj) dopouští někteří (zajisté ne všichni) čeští novináři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
id 5.11.2005 9:54

Re: Oh Paroubku

Zato vi jste yntelygentňý se symtomi profesyonála, myslýcý si v svoji znalost češtin. Navýc se pletete.
Jenda 5.11.2005 22:03

Re: Re: Oh Paroubku

Nepredpokladam, ze by vas mohlo napadnout, ze treba John neni cech a tudiz ma celkem narok na nejakou tu chybu v pravopisu. Nanestesti musim souhlasit, ze alespon v necem se plete. PlnouParouBack rozhodne neni zacatecnik :-(
quetzal 6.11.2005 2:04

Re: Oh Paroubku, Johne,

problem ale je, ze spouste lidi tady vulgarita a arogance "jejich" politiku zcela vyhovuje.
quetzal 6.11.2005 2:05

Re: Re: Oh Paroubku, ............. Johne,

oprava nadpisu, co jsem zmrsil
Otaznik 6.11.2005 3:30

Re: Oh Paroubku

Arogantní a samolibý do jisté míry musí být každý politik, který se chce objevovat na vrcholu. TAm není místo pro lidi co netouží po moci. Srovnej si to.
Rick 5.11.2005 8:45

Novinari jsou neomylni!

Cituji: “Od toho je tady čtenář, posluchač či divák, aby si z toho množství informací, které dnes dostává a k nimž má volný (a to je důležité, že volný) přístup, vybral a posoudil sám. Jo, jestli si vybere a posoudí špatně , odnese si to hlavně ten čtenář, posluchač či divák…” “ušit do novinářů je sport s dlouhou tradici. Alespoň v České republice.” Kdo je ta authorita, ktera rozhodne, jestli si ctenar “vybral a posoudil spatne” ? Jsou to novinari? To nemyslite vazne! Proc si myslite, ze “busit do novinaru” je sport? Co kdyz by se do nich melo neco vic nez jenom busit? Novinari maji v Cesku jednu chorobu mnohem vetsiho rozsahu, nez treba novinari v Americe. Ta choroba by se mela nazyvat “komplexem neomylnosti” a “mesiasstvim”. Oni si v Cesku skutecne mysli, ze kazdy, kdo ma jiny nazor nez oni, se absolutne myli. A to bez ohledu na to, jestli je to Paroubek, Zeman, Klaus nebo Havel. Podle novinaru rozhodnuti o rizeni statu by se mela delat v jejich redakcich. Predevsim novinari by si vsak meli uvedomit zasadu, ze “kdyz jsou dva nebo tri v rozepri, pravdu ma jenom jeden, NEO ZADNY! To, co pisete ve vasich novinach je casto na mile daleko od zpravy, od informace pro ctenare. Je to skoro vzdy komentar, a to komentar jedne jedine soukrome osoby, ktera casto nema zdaleka vsechny informace o udalosti ani vedomosti o jejim hodnoceni, aby si mohla dovolit vyslovit zaver, nelizto soud. Proto taka osoba nema pravdu stejne
Otaznik 6.11.2005 3:25

Re: Novinari jsou neomylni!

Fakt si myslíš, že když jsou dva nebo tři ve při, že pravdu má jen jeden nebo žádný? Že třeba když budu tvrdit, že je třeba spíš omezovat výrobu a používání aut, protože to množství aut na světě ničí životní prostředí lidí a můj oponent bude trdit, že je naopak potřeba podoporovat celosvětově výrobu aut tak jako jakoukoli výrobu, protože to přináší bohatství celé společnost, tak pravdu bude mít kdo? Nebo nikdo? Nebo se jedná spíš o to, že se na jádro problému každý dívá z jiného hlediska a proto dochází k jiným závěrům a tím pádem dochází mezi nimi ke při? Pak ovšem jakákoli pře je pouhé nedorozumění.
Rick 6.11.2005 10:14

Re: Re: Novinari jsou neomylni!

Mily priteli, zachazis do filozofie ve ktere zrejme nemas dost dobry zaklad. Tvrdit, ze neexistuje OBJEKTIVNI pravda? Zaspal jsi dobu. Zeptej se mne na mysleni provokujici literaturu. Mozno ti nejakou doporucim. bEZ OHLEDU na to, jestli to udelas, nebo ne, pravidlo:"...PRAVDU MA JENOM JEDEN Z NICH NEBO ZADNY" je vseobecna a dokazatelna PRAVDA. Vyzaduje to ovsem znalosti.
mily ricku 6.11.2005 10:46

Re: Novinari jsou neomylni!

domnivam se, ze otazka, kdo rozhodne o tom, zda si ctenar, posluchac ci divak vybrali dobre nebo ne neni na miste. chtel jsem byt strucny, tak jsem ve svem (vami citovanem) textu nedodal, ze tu odpoved budou znat opet jedine ctenari, posluchaci a divaci. nezil jsem totiz v presvedceni, ze by to za ne mel rozhodovat nekdo jiny, tedy v presvedceni, v nemz, zda se, zijete vy. vy se ptate, kdo je ta "authorita." odpovim vam - po letech prace ve sdelovacich prostredcich na obou stranach oceanu mam pocit, ze uz to vim docela presne - velice jednoduse: ctenar, posluchac a divak. rozhodne to za nej nerozhodne ani nejaky politik, nebo nejaky novinar. politik nema ale pravo se zastitovat nejakym zakonem jedine proto, ze se domniva, ze novinari ctenare, posluchace ci divaky proti nemu postivaji, stejne jako novinar nema pravo tvrdit, ze si muze dovolit uplne vsechno. ostatne, to jsem mel na mysli, kdyz jsem napsal, ze i novinare lze vzit k soudu a dokazat mu, kdyz lze, ze lze. ale ja uz tady mam skoro tri rano. dobrou noc.
Pirat 5.11.2005 8:38

dokud nebude pár "novinářů" v base natvrdo za LŽI, klid nebude

Už už aby to bylo a člověk nemusel číst a sledovat zprávy "mezi řádky" a ověřovat z XY zdrojů (i to je často na nic když například na začátku je lživá informace od profesionální policejní lhářky - pardom mluvčí). Svoboda informací znamenající zaplavení lžmi je k ničemu, stává se opět nesvobodou, protože správné informace má opět jen někdo...
kirast 5.11.2005 12:30

Re: dokud nebude pár "novinářů" v base natvrdo za LŽI, klid nebude

Váš komentář mě přiměl k zamyšlení. Dospěl jsem k názoru, že jsem ochoten finančně přispět Vám a Vám podobným na emigraci do některého společenského ráje (Kuba, KLDR, ...), kde si novináři určitě lhát nedovolí, protože ti, co lhali, jsou už v base. Určitě se Vám tam bude líbit a mě tady bez Vás taky.
Sidon 5.11.2005 15:17

Re: Re: dokud nebude pár "novinářů" v base natvrdo za LŽI, klid nebude

Souhlasím s Vámi. U nás žádní skuteční novináři nejsou.
PeS 5.11.2005 7:55

asociace představ

Dobré ráno. No, já jsem kluk původem z vesnice, a vždy, když Warthog mluví (a já to čirou náhodou zaslechnu), vybaví se mi dojem, jako když kráva sere do potoka. Kdo viděl (slyšel), pochopí. A když tento základ tvůrčím způsobem zpracují naši bystří a vstřícní novináři, neštěstí je hotovo...
Rpuť 5.11.2005 6:02

...děvečku s trakařem, sedláka s jetelem, Grosse z bejvákem...

Jen ten Klaus je nějak moc tuhej. A těch žurnalistů je zas skoro moc, jeden je neuhlídá...:)
janabok 5.11.2005 2:21

Ladislav N.,

máte to na smeč...
těch 30% vychází z jistých skoro už periodicky zveřejňovaných informací...
P.S. není to osobní: které % tvoříte vy? ...
Ladislav N. 5.11.2005 4:29

Re: (janabok) ...satanáš na Hradě a 30% periodicky zjišťovaných voličů...

Vylučovací metodou asi přijmu nouzově onen 30% šuplík, ale opravdu si myslíte, že těch 30% jsou všichni přemýšlející lidé? :-D Vzdávám se. Když dva přemýšlejí, rozhodně to není vždy totéž... "Myslíme jinak" :-D
janabok 5.11.2005 1:26

autor,

hluboce se mýlíte:" je tady , aby si z toho množství informací, které dnes dostává a k nimž má volný (a to je důležité, že volný) přístup, vybral a posoudil sám"...
Náš, (sice nikým nevolený) se moudře, ve prospěch všeho lidu rozhodl, že, sám bude informovat, co je pro čtenáře, posluchače či diváka potřebné a žádoucí...
pro mnohé je to nesmírně pohodlné...
ale ten satanáš na Hradě a 30% přemýšlejících - to je ta poslední bašta odporu, kterou je třeba za každou cenu zdolat...
 
Ladislav N. 5.11.2005 1:49

Re: (janabok) ...satanáš na Hradě a 30% přemýšlejících...

Mezi ty "přemýšlející" počítáte i "satanášovy" psí fanoušky? :-D
jsem blbec, a ne, ze nejsem 6.11.2005 11:01

Re: autor,

nepochopil jsem totiz, koho ma janabok na mysli vetou o nikym nevolenem, kdo se rozhodl ze bude sam informovat. ma-li tim na mysli, napriklad, partu zbohatliku, kterym patri, co ja vim, tv prima, nebo, dejme tomu, partu chudinek z ceske televize. ma-li tim ovsem na mysli presidenta klause, musim se jit podivat do arcichlivu. a hle: on byl zvolen! ne sice primo, coz by asi bylo byvalo lepsi, ale byl zvolen alespon tzv. volenymi zastupci naroda (drive se tomu rikalo lidu). o tom, zda mel president klaus pravdu, kdyz se rozhodl zverejnovat "co nikdy nerekl," o tom rozhodnou jeho ctenari: bud to budou cist nebo ne. jestli na to mel pravo? a proc by nemel. vzdyt my si tady dopisujeme na strankach, ktere si vymyslel autor a novinar, ktery se obklopil lidmi, kteri maji radi svobodu nazoru, dali to cele dohromady, a my to cteme s naprostym nadsenim. nekdy sice jenom proto, ze muzeme autorovi vyspilat do morskych prasat, ale i to k tomu patri. co tim chci rici? je skvele, kdyz mame moznost si sami, vlastni hlavou, posoudit, kdo nas svym sdelenim, at uz skutecnosti nebo nazoru, presvedci. a je dokonce taky skvele, ze nas nikdo, napriklad, nezavre za to, kdyz vyjadrime vyhrady vuci hlave statu, at uz jsou opravnene cili nic.