23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Ožebračování chudých

Zpravodajské servery v uplynulých dnech přinesly zprávu, že ministerstvo životního prostředí s ministerstvem průmyslu a obchodu předložily do připomínkového řízení návrh zákona, který zvyšuje ekologické daně z převodu vozidel splňujících starší emisní normy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skřivan 31.3.2016 21:02

Řekl bych, že pokud důsledek ekologické daně,

je přesně opačný, což je logické, tak nechápu, proč ještě je. Asi proto, že komoušská Čína je náš vzor. no možná pro ČSD, než zase půjdou od válu, páč jsou stejní jako všichni naši politici: haldy keců, ale pořádná práce nikde !

M. Prokop 31.3.2016 21:38

Re: Řekl bych, že pokud důsledek ekologické daně,

Co je to opačný? Opačný k tomu, co by potřebovali řidiči, případně těžko definovatelná příroda?

Nebo co potřebuje stát, výrobci, dovozci?

Nevolte socany všech odstínů, od rudé přes oranžovou až k zelené.

K. Krejčů 31.3.2016 13:14

Volím svobodné

Fakt té státní buzerace přibývá a začíná to být neúnosné. A rozum už mi na to nestačí - podle mě, když si nechám starší auto, které vydrží ještě 10 let (při mém ježdění) tak nezchudnu - ale podle ekonomů, čím více utrácíme (kupujeme nová auta) , tím je větší HDP a tím je společnost bohatší. Když všechno sežeru (=spotřebuji) budu bohatší? Možná budu tlustější - tedy nezdravý.Vysvětlí mi to někdo?

J. Schwarz 31.3.2016 13:21

Re: Volím svobodné

To není ani tak podle ekonomů, ale podle politiků a nebudeme bohatší, nýbrž bohatší budou majitelé automobilek a úředníci z daní placení.

V. Říha 31.3.2016 12:31

Bohatne se na jedině chudých,

protože těch je nejvíc.

J. Macků 31.3.2016 11:12

Věk vozidel

Věk vozidel se tak nějak udržuje kolem 14 let. Trochu podezřívám erár, že má v evidenci bordel. Četl jsem statistiku SAP po druzích, osobní automobily - 5,1 mil., 14,5 r., dodávky 0,5 mil. 11,9 r., NA 0,1 mil 13,7 r., motocykly 1,1 mil. 32,5 r. Když to porovnám se zkušeností na silnici, na 400 km potkáte jednotky aut starších 30 let (Š 120, Favorit a pod) a stovky, tisíce ročních, pětiletých, desetiletých. Když má být průměr 14,5 let, nových aut bylo vloni 0,21 mil, musí tedy stovky tisíc aut starších 30 let, aby průměr vycházel. Kde ale ty auta jsou? Stojí pod stodolou a vyjedou na dušičky? U motocyklů je to ještě horší, na průměr pře 30 let musí být mnoho motocyklů, stovky tisíc vyrobených před 50, 60 lety, v padesátých, šedesátých letech. Určitě lze potkat nějakého rybáře na pionýru z roku 1958, ale podstatně více mladíků na zhruba desetiletých strojích. Kde jsou ty staré, existují vůbec, provozuje je někdo? Má vůbec cenu se s těmito starými stoji zabývat, když evidentně nejezdí. Platí z nich někdo pojištění, nebo jsou v depozitu?

Z. Lapil 31.3.2016 14:00

Re: Věk vozidel

Dobrá poznámka. Fakt je, že se svou felicií (pravda, ta už sahá na plnoletost) jsem za těžkého exota. Mezi 14tiletými auty bych se přesto měl vejít do "širšího průměru". Na druhou stranu: jsem tak trochu Pražák, u zapadlých vlastenců to nejspíš bude dost jinak.

Jinými slovy - zdá se, že je velký rozdíl mezi průměrem stáří aut a průměrem "auto-roko-kilometrů".

Ś. Svobodová 31.3.2016 11:05

Mám za to, že daň nevzniká z ničeho jiného,

než z potřeby státu vybrat někde víc peněz. Název daně a její zdůvodnění pak vypovídá jen o tvořivosti a nápaditosti pověřených úředníků.

M. Prokop 31.3.2016 10:44

Ovšem, ovšem a přisámbůh.

Tuhle realitu nevidí jen vyučený blbec, státní úředník nebo zelený trotl (může se to i sejít v jedné osobě).

J. Schwarz 31.3.2016 19:06

Re: Ovšem, ovšem a přisámbůh.

Zelený trotl navíc ani tak nechce "chránit přírodu" jako pod záminkou ochrany přírody škodit průmyslu. Ukázkou budiž plošný zákaz vjezdu vozidlem do rezervace o ploše desítek km2, protože je tam "někde" lokalita s vzácnou kytkou nebo broukem. Takže pohyb jen pěšky. Samozřejmě že odborníci vědí, kde přesně ta lokalita je, za poplatek / uhrazení mzdy pracovníka + něco navíc / by mohli provádějící firmě konkrétně ukázat, čemu se vyhnout a na místě to i zkontrolovat, ale "zelený" úředník je ale raděj důležitý. Přitom ve stejné rezervaci tahají lesáci Lakatošem dřevo a zemědělci kosí louku traktory...

P. Lenc 31.3.2016 8:59

Jako vždy,

v okamžiku, kdy nějaký socialista nebo jeho blízký příbuzný začne mluvit o tom, že je třeba něco "udělat pro občana", tak je jasné, žejde o to, jak ve skutečnosti občana okrást.Nakonec, pro ty doslova zločinné nesmyslnosti které celá ta socialistická koalice vymýšlí někde prachy vzít musí.A nejhorší je, že jim na to přiblblý občánek při volbách kývne.

P. Přibyl 31.3.2016 7:28

Je to asi trošku jinak

Úřad si zvykl na další kupu peněz se kterou látá díry.

10000 za převod neviděl už roky a hledá čím by si naplnil nenasytnou ....

A že musí okrást chudé je jasné.Taky koho jinýho ?

P. Sulc 31.3.2016 5:17

Samozrejme, vlada si zase ''navrhla''

zakon a jeji strannici jej v parlamentu odkyvaji. Exekutiva si vladne podle sveho a ovcane tncuji, jak pastyri piskaji

T. Pansky 31.3.2016 3:25

Je uplne zbytecne se bavit o vyhodach nebo nevyhodach ...

... nove dane. To je zastiraci manevr levicove vlady. Tady prece vubec nejde o zivotni prostredi, to prece vime. Cele divadlo se srotovnym byla hra pro slaboduche - za penize z dani se odstavovala auta, ktera jeste mohla dlouho a dobre slouzit, prestoze ta nejhorsi auta zustala na silnicich, protoze ti nejchudsi si nove auto proste dovilit nemohli. Cele srotovne byla voda na mlyn odborum ve vyrobnach aut. A ted je to naprosto to same - pouha lez. Takzvane omlazovani vozoveho parku a s tim spojene spojene zvysovani dani je pouze zastiraci retorika pro snahu dostat do statniho rozpoctu vice penez - o auta a ekologii to vubec nejde. Jak typicke pro levicove vlady - LEZ na prvnim miste.

M. Červeňák 31.3.2016 3:08

Prvotní dotaz věrchušky je

Už jsi zaplatil daně, ubožáku...??

Z. Švrček 31.3.2016 9:15

Re: Prvotní dotaz věrchušky je

Vzpomenul jsem si na scénu ze stařičkého filmu Pyšná princezna - a sice, jak Hlinomaz v roli královského finance bloudí celý podělaný lesem a u uhlíře slibuje a úpěnlivě prosí o záchranu a nocleh = to je socan před volbami. Ráno se probudí, uhř už je v práci, vyleze, protáhne se a spustí bandurskou: "už máš zaplacené daně uhlíři?" = to je socan po volbách.

V. Kříž 31.3.2016 10:20

pikantní je, že se Hlinomaz...

... zeptá: máš zaplacený daně? ani na příští rok?

J. Jurax 31.3.2016 2:29

Souhlas s článkem

No, zelení cvoci ve spojení se socanskými dobrosery jsou schopni kdejakých hovadin. Včetně této v článku diskutované.

A někde vzadu se smějí výrobci aut a dovozci ojetin (jistě dobře lobbovali a podmazali) - kšefty se budou hejbat.

A taky se zvýší HDP, když se ty kšefty budou hejbat a vláda se bude moci prsit.

A zvyšování daně zní libě každému socanovi - bude víc peněz k rozšpidlení.

P. Sulc 31.3.2016 5:22

Re: Souhlas s článkem

I to vite, ze to tak bude, a proc ne? Ovcane se nebori, jen tancuji podle pistalky, nanejvejs, dano dlouhou tradici, remcaji u piva. Ale to uz je v te svate Unii skoro vsude, leckde i hordi.Jen to pivo je jine.

V. Šťastný 31.3.2016 7:56

Re: Souhlas s článkem

rozšpidlení.. s dovolením přebírám i do svého repertoáru:-)

B. Hamáček 31.3.2016 0:49

Jestli

jestli si někdo myslí ( bohužel jich ještě stále hodně) , že sosani a ostatní levičáci, včetně ANO ) to mimochodem změnilo volební heslo na : "ANO KRADEME, UZÁKONÍME SI TO !" to myslí s lidmi dobře , tak se šeredně mýlí.

M. Červeňák 31.3.2016 3:06

Levice to hubou

myslí dobře s "lidem". Na lidi ale kašlou (spíše se*ou), protože se mezi nimi vždycky najdou kverulanti, kteří jim kladou překážky na světlé stezce ke komunismu...

B. Uhlich 31.3.2016 0:28

Mám problém s věkem těch vozidel...

Ještě na začátku roku 2015 nám bylo tvrzeno, že průměrný věk vozidel je okolo 14..15 let.. Pak v polovině roku došlo k významné akci, kdy byla z registru vozidel vyřazena vozidla v tzv. polopřevodu a pozor z evidence bylo vyřazeno na 600 tisíc (!!!!) vozidel, která často už dávno vůbec neexistovala, ale určitě vzhledem ke svému stáří notně zvyšovala průměr věku auta na českých silnicích... tedy vzhledem k celkovému množství cca 4 milióny vozidel muselo jasně dojít k značnému omlazení autoparku České republiky... Tak mi sakra někdo vysvětlete, proč se znovu operuje s věkem okolo 14 let, když to prostě není pravda....

J. Jurax 31.3.2016 2:38

Re: Mám problém s věkem těch vozidel...

No, máme začátek roku 2016, takže ta čtrnáctiletá patnáctiletá vozidla z počátku roku 2015 musela o rok zestárnout - dnes jsou tedy patnácti až šestnáctiletá; leč vyřazení z evidence způsobilo, že ten průměr je zase čtrnáct ... :-)

Druhá možnost je, že se dlouhodobě udržuje průměrné stáří vozidel na těch jánevím cca čtrnácti patnácti letech a ta vyřazovací akce s tím holt nezahýbala.

No a třetí možnost je, že si těch čtrnáct let jenom tak někdo setrvačně plácnul ... :-)

L. Novák 31.3.2016 2:41

Re: Mám problém s věkem těch vozidel...

Napřed je potřebné pravdivost onoho 14 letého průměru ověřit (ČSÚ ?). Až po ověření lze činit závěry o pravdě či nepravdě. Byť vznesená domněnka vypadá na první pohled logická...

Google napovídá, že nejvíc zpráv z médií je ze srpna 2014, kdy je udáván průměrný věk aut přes 14 let.

Zpráva ze srpna 2015 to potvrzuje. http://www.novinky.cz/ekonomika/376953-pocet-osobnich-aut-v-cesku-atakoval-hranici-peti-milionu.html

Zkuste najít nejnovější statistiku, možná se vám vaše tvrzení podaří prokázat. ;-)