25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: ODS a Evropa jedno jsou

Občanská demokratická strana zveřejnila svůj program týkající se jejích budoucích aktivit mimo jiné i v kontextu Evropské unie. Je třeba říci, že je to jednak program velice euro-konformní, což někdejší sympatizanty ODS za éry Klause staršího jistě netěší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 28.4.2017 12:13

Re: Nebylo té zášti proti poklausovské ODS dost?

To je tak, pane Lenci,

když denní "konzumenti plesnivého chleba" se rozčilují nad tím, že "ODS nabízí jen chleba tři dny starý". Ale jaksi přehlédli, že je neplesnivý.

Uznávám, že jako dlouholetý volič ODS nemám nestranný názor. Zkráceno.

Ale i nejdříve zdravý stromek může "pěkně zparchantět", dostat padlí. Potom se vykope a jde se k sadaři pro mladý, zdravý, byť malinký - s ovocem až za roky ......... . Nějak dnes váhám.

J. Schwarz 28.4.2017 10:07

Vtipná a zároveň

smutná i trefná charakteristika dnešní ODS. Už jen ten nápad se 190-ti body pro silné Česko - kdyby ty body byly tři a někdo z ODS jimi dokázal veřejnost zaujmout... Ale 190, to je jako z nějakého úředního oběžníku nebo vyhlášky...

Š. Hašek 28.4.2017 12:17

Re: Vtipná a zároveň

Přesně.

Fiala není Klaus (Sobotka není Zeman). 190 bodů se čte jen před nějakými zkouškami. Volby stojí na patnácti větách. A zkušené osobě. Zkráceno.

M. Těhanová 28.4.2017 16:20

Re: Vtipná a zároveň

Chtěl jste napsat na 15 frázích vyřčených jako hesla. Někomu to stačí.

Š. Hašek 28.4.2017 16:57

Re: Vtipná a zároveň

Nechápu Vaši poznámku.

J. Jurax 28.4.2017 20:52

Re: Vtipná a zároveň

Jistě. Někomu to stačí, aby hodil hlas. A o to jde, ne?

Volby vyhrávají fráze a hodně peněz vražených do PR. Kdo myslíte, že bude studovat těch 190 či kolik bodů?

A taky - u těch řekněme 190 bodů můžu docela dobře s třiceti čtyřiceti nesouhlasit. U 15 frází řekněme s jednou, jsou-li fráze profesionálně vytvořeny. Nad jednou se dá mávnout rukou, ale volila byste stranu, kde nesouhlasíte s desítkami bodů programu?

J. Vlček 28.4.2017 9:52

Pane Žantovský,...

...napsal jste to velmi výstižně. Je to tak, že starého psa novým kouskům nenaučíš. Pokud ODS neprovede obměnu svého kádru, nepustí do svého vedení mladší a progresivnější své členy, zůstane nadále nemastná neslaná, pak také zůstane pro voliče nezajímavá, nepřitažlivá a nevolitelná. Bohužel, ke škodě nás všech.

P. Hlosta 28.4.2017 9:45

ODS? Politická chiméra!

Mně stačí ta (ne)aktivita ODS v regionu. Jak konstatoval její expředseda Klaus, vznikla z ODS strana části podnikatelů. Těm myslím je pravicová idea naprosto fuk. Hlavně udržet status qo. Ono vlastně stačí udržet si pozici, která zbývá, připojit se do stádně držené EU a splynout s davem vedeným z centra. Co má doma ODeSák, to se počítá. Pár pošetilých na diskuzích jaksi vytrvale obhajuje politické umírání ODS. Se jim nedivím, když tak věřili na chiméru. ;-))

Š. Hašek 28.4.2017 9:07

Ano. Bohužel.

Ale jsou ještě horší. A ODS není jediná napravo od ČSSD.

Netěší mě to.

R. Langer 28.4.2017 9:54

Re: Ano. Bohužel.

Hm, napravo od ČSSD sice je, ale spolu jsou obě dvě zatraceně vlevo.

Š. Hašek 28.4.2017 10:06

Re: Ano. Bohužel.

Naznačil jsem totéž.

Žijeme ve světě relativních hodnot, žijeme ve světě zrodu Svobodných či Realistů. Volí se ten, kdo je na krámě. Tedy i okoralá ODS.

A politické zoufalství/nemohoucnost/kraviny se nepřipouští, ČSSD je zoufalá strana, která zahodila široký voličský potenciál kvůli Dienstbierovi a bruselekomunistům. Zkráceno. Asi tady nemá co dělat.

P. Kmoníček 28.4.2017 8:30

Kojzarův učeň

Žantovský si evidentně neví rady, tak přešel (podle svého učitele) na Berndta Posselta věříc, že to u čeledínů zabere.

P. Lenc 28.4.2017 8:12

Opravdu pane Žantovský?

Podle toho, jak je znovu v poslední době vytahována "hrozba, neschopnost, marginálnost", můžete si vybrat, ODS, tak to vypadá, že je odeska na správné cestě.A je zvláštní, že takový novinářský "velikán" jako vy náhle vidí profesora Fialu tak jak ho vidí právě v době začínající předvolební kampaně.Ano, profesor Fiala je příliš slušný a v dnešní době, době Sobotků a Babišů nevýrazný.Neumí fňukat a lhát jako Babiš a není takový intrikán a politický hlupák jako Sobotka. Což je na dnešní politické scéně vážný nedostatek. Mimochodem, neznám v ČR stranu, která prošla takovou očistou jako ODS.

M. Šejna 28.4.2017 8:23

pane Lenci

očistu ODS provedli hlavně voliči, a to tím, že tuhle stranu zbavili "vládní odpovědnosti". Sama by se ODS nikdy neočistila.

Nutno dodat, že velkou očistu lze očekávat po podzimních sněvoních volbách u socanů. Opět to ale zajistí voliči tím, že socany zbaví "vládní odpovědnosti".

S. Ševeček 28.4.2017 9:26

Re: Opravdu pane Žantovský?

Ano, dnes je "odeska na správné cestě" - do brusele. A "vede" tam celý Náš Protektorát.

A vbrzku, v rámci "Rozšíření počtu armádních cvičení v ČR i v zahraničí" bude zajišťovat "vnější bezpečnost" pod vedením Bundeswehru v "reformované" EU.

M. Těhanová 28.4.2017 10:31

Re: Opravdu pane Žantovský?

Co to plácáte za nesmysly, o programu a cílech ODS nevíte nic. Říká vám něco - realistický pohled na EU. Rozhodně v ODS není žádný eurohujer jak v ostatních stranách.

R. Neveselý 28.4.2017 10:54

Re: Opravdu pane Žantovský?

Zahradil.

P. Lenc 28.4.2017 11:17

Re: Opravdu pane Žantovský?

Tak Zahradil je eurohujer?

R. Neveselý 28.4.2017 11:48

Re: Opravdu pane Žantovský?

Samozřejmě.

Š. Hašek 28.4.2017 12:21

Re: Opravdu pane Žantovský?

Zahradil jest prohlédnuvší eurohujer.

Zatím čeká. To je málo! Čekat se může třeba na déšť (a růst hub). Politik nečeká (krom Sobotky). Politik koná. Pokud ale ví co. A má jasný názor. Zkráceno.

J. Pospíšil 28.4.2017 14:31

Re: Opravdu pane Žantovský?

Zahradil má jednoduchý model konání. Vždy ze začátku projednávání něčeho být ostře, až manifestačně, proti a pak měkce zvednout ruku pro. Nejjasněji to bylo patrné na historii kolem evropské ústavy a pak její kamuflované podobě Lisabonským smlouvám.

Trochu jeho model přebírá celá česká politická scéna ve vztahu k EU politice.

Jsme prý pořád proti kvotám, ale nehlasovali jsme proti nim. V dnešní době tak nemůžeta z toho, co říkají politici vůbec predikovat, jak se zachovají, až se o věci bude rozhodovat. Tedy vlastně můžete. Schválí to, co navrhne Merkelová a její nohsledi v evropské byrokracii. Buď o tom jak hlasovali, nebudou po hlasování mluvit, nebo řeknou, že jejich ano bylo měkké a že při něm propotili košili.

Ale vybírat podle toho, co říkají na plány EU, do blížících se voleb, to prostě nejde. V české politice nic takového jako soulad slov a činů neexistuje.

Š. Hašek 28.4.2017 14:56

Re: Opravdu pane Žantovský?

To, co jste naznačil, je jedna věc, kterou nelze odbourat z politiky volených/zastupitelské demokracie. Je to celé jak "relé se zpožděným přítahem".

Pokud "Hitler nevraždí na návsi", v hospodě se zpívá. Tuší to jen pár předvídavých ...... . Už tady bylo.

Brusel je škůdcem slušné, občanské společnosti s povinnostmi/zaplacením/dbaním zákonů na prvním místě! Už tam komisaři lidoví neví kudy kam, tak skončili u komunismu. Už tady bylo.

R. Houška 28.4.2017 7:56

Pravil Petr Žantovský. Tak to jo, tohle je opravdová novinářská, objektivní první liga. Pamětníci před rokem 89 a jeho řídící orgán by mohli vypovídat.

D. Polanský 28.4.2017 7:37

Žádná strana nemá na webu

vystavený tak uceleně program jako ODS, a dokonce je možné jednotlivé body bez problému připomínkovat, což jsem i učinil. Uvidím jaká bude reakce, zda to není jenom pro forma.

Zatím jsem nikdy ODS nevolil, ale v textu uvedená kritika je zcela levná, jelikož sice ODS proevropská je (nakonec která strana není), ale přitom jasně deklaruje za jakých podmínek. Ale to již autor asi nečetl, nebo četl, ale se k tomu nehlásí. Je potřeba se naučit psát poctivě.

M. Šejna 28.4.2017 7:51

pane Polanský

u politických stran bychom se měli řídit pravidlem, že nikoli podle keců, ale podle činů bychom měli politické strany volit. Pokud jde o činnost českých parlamentních stran, tak s výjimkou stále opoziční KSČM se ostatní strany chovaly ve vládní pozici úplně stejně a nemají si co vyčítat.

K čemu jsou nám pravicové strany, které hlasají snižování daní a snižování funkce státu, aby nakonec daně zvýšily a nabrali více úředníků? K čemu jsou nám levicové strany, které hlasají mzdovou a daňovou rovnoprávnost, aby nakonec šly na ruku velkopodnikatelům a samy si mastili kapsu vysokými odměnami čerpanými z našich daní?

Š. Hašek 28.4.2017 9:13

Re: pane Polanský

Byly časy, kdy rozpočet státu (odrbání občanů daněmi) byl poloviční. Úředníků bylo o jednu třetinu méně, žádné (skoro) neziskovky (tzv.), ......... .

Bylo to za Klause. A levičáci skřípali zubama. No, povedlo se jim to - dneska jim dvojnásobek nestačí. Klaus neměl euprachyčerpadla, a taky to šlo. Dobře.

Pravičáka se nebojím, levičáka bych vyhnal na mráz!

S. Ševeček 28.4.2017 9:18

Re: Žádná strana nemá na webu

Zdeúřední, učesaná, elegantní s "umírněnými účesy a polovousy jejích představitelů, impotentní "politická strana" s výborným rozsáhlým - prdgramem.

ODSI - to *I* jsem původně myslel jako (politických) idiotů. Vtutochvíli to zvonka vyzerá, že aj impotentů. Má tam vůbec někdo koule?!

(Pane Polanský, píšete: "jasně deklaruje za jakých podmínek" - ty podmínky jsou nesplnitelné, což víte zajisté jak Vy, tak ODSI; vždycky jim to ale "den poté" umožní říkat My jsme chtěli, ale to ti ostatní byli demokraticky proti ... )

M. Těhanová 28.4.2017 10:38

Re: Žádná strana nemá na webu

Bohužel, když ti, co něco chtějí, nedostanou dostatek hlasů, tak opravdu nic neprosadí. a nedostanou je i díky takovým, kteří neustále žijí v minulosti, hned připomínají, jakých chyb se ta která strana dopustila a neberou v úvahu, že mohlo dojít k nějakému posunu. Zajímavé je, že socanům, ani Babišovi se minulost až tak nepřipomíná.