16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Oddlužení s r. o.

Tímto přirovnáním se dá nejspíš popsat, co přinese novela zákona o insolvenci. Za dramatických okolností ji schválili poslanci, kteří v posledním dějství dramatu rozhodovali, jestli dají přednost své vlastní verzi, anebo připustí úpravy od Senátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 25.1.2019 16:47

Není mi jasné,

proč se nezkoumá struktura dluhu a jak vznikl. Jde o formalismus tak příznačný pro naši justici. Vždyť by stačilo ty neúměrné náklady škrtnout, pokud byl dluh, jak píšete, navýšen na deseti i stonásobek! Pokud si dlužník pořídil za půjčené peníze třeba nemovitost, není asi problém ji prodat a dluh alespoň zčásti vyrovnat. Pokud jde o dluhy za nezaplacené jízdné, odběr energií a vody nebo o dluhy ze spotřebitelských úvěrů pak by mohlo stačit splatit 150% původního dluhu. Navíc podobné dluhy milionové nebývají. A pokud je "vymáhajícím" firma, co údajně půjčila "Rómovi" z Chánova 250 tisíc na 4K domácí kino, tak ta ať má klidně smůlu...

V. Petr 25.1.2019 15:15

Nezpomeňte, že je tu o tato "alternativa"

https://www.google.cz/search?q=unsere+letzte+hoffnung&tbm=isch&source=hp&sa=X&ved=2ahUKEwj5usyoj4ngAhVNKlAKHQZLAfQQsAR6BAgEEAE&biw=1152&bih=564

J. Macků 25.1.2019 11:29

Dluhy se mají platit.

Chtělo by nějaký seriózní rozbor, co je vlastně dlužná jistina a co jsou náklady vymáhání (odměna soudům, exekutorům, advokátům kolem exekucí a dalším s vymáháním souvisejícím). Obávám se, že ty částky mimo dlužnou jistinu ji budou i o několik řádů převyšovat. Dluhy se mají platit, ale náklady vymáhání jen do hodnoty srovnatelné s dlužnou částkou (jednoduché násobky), odpuštění těchto nákladů by bylo docela mravné. Nemá přece smysl vymáhat Kč 1000 za cenu Kč 20000,-, to je lumpárna.

V. Kotas 25.1.2019 12:15

Re: Dluhy se mají platit.

A jak je to s náklady na vymáhání v zahraničí.

Z. Lapil 25.1.2019 12:22

Re: Dluhy se mají platit.

Souhlas.

Jsem dalek toho, abych exekutorům upíral odměnu za jejich práci, ale připadá mi - už jsem to tu párkrát psal a nikdo neoponoval - že exekutoři chodí s kanónem na vrabce v tom smyslu, že kvůli částkám splatitelným v pár měsíčních splátkách i z minimální mzdy (životní minimum není totéž) neboli řešitelných obstavením jednoho jediného platu se obstavuje zároveň účet v bance, zároveň nemovitost... Což JSOU náklady exekutora, ne že ne, ale evidentně zbytečné.

Výše oněch nákladů je na jinou debatu.

Š. Hašek 25.1.2019 13:16

Re: Dluhy se mají platit.

Ano, pane Lapile, na jinou debatu.

Momentálně se vede jasná, přesná, cílená debata, že dluhy se smažou. Mezi politickými krasohledy. Ti si spočítali, že uloví 1 700 000 voličů, sumárně. Debata o exekutorech je jen kořeníčkem pro televizi.

Platit to všechno bude Lapil a Hašek. Taky Janyška. Docela k naštvání, co?

I. Širůček 25.1.2019 14:37

Re: Dluhy se mají platit.

Využívat bordel v zákonech pro politické cíle je běžným zjevem. Možná právě proto ten bordel nechce nikdo likvidovat ...

V. Petr 25.1.2019 15:14

Pokud uloví 1 700 000 voličů, bude to svého druhu

zasloužený trest pro politiky, kteří současný stav připustili!!!

P. Grigar 25.1.2019 17:05

Re: Dluhy se mají platit.

.. já osel vydržel celý život bez dluhů a teď na stará kolena mám splácet ty cizí?! Mě se chce něco říct...

M. Prokop 25.1.2019 13:49

Re: Dluhy se mají platit.

To je možné zjistit pouze individuálně, v žádném případě ne obecně, zákonem.

Š. Hašek 25.1.2019 14:54

Re: Dluhy se mají platit.

Nejsem si jist. Možná potom zahyne večerní program televize. Protože "westerny budou pravidelně na ulicích".

Jistým způsobem budou ve výhodě držitelé zbraní střelných.

K. Janyška 25.1.2019 8:55

Já s oddlužením zásadně nesouhlasím.

Je to výchova dlužníků... Dzp.

Š. Hašek 25.1.2019 9:00

Re: Já s oddlužením zásadně nesouhlasím.

Přesné. Souhlas.

M. Prokop 25.1.2019 9:02

Re: Já s oddlužením zásadně nesouhlasím.

Záleží na podmínkách. Ty navržené jsou DOST tvrdé, takže spíš než o výchově dlužníků lze uvažovat o funkčnosti.

V. Kolman 25.1.2019 9:52

Re: Já s oddlužením zásadně nesouhlasím.

Možná je můj pohled naivní, ale trval bych na splacení dluhu do haléře + navýšení o inflaci!!!!!

Aparát, potřebný k vymáhání vyplatit až po splacení dluhu věřiteli a v "rozumné" (to je ale velmi diskutabilní) výši. Je nemravné, aby dluh za nezaplacenou jízdenku v MHD časem "vyrostl" na desetitisíce korun!!!

Ale obecně - dluhy se platit mají! Pokud si někdo půjčí na "plazmu", nebo dárky k vánocům a jiné zbytné věci, nevidím žádný důvod, proč by neměl dluh v plné výši věřiteli splatit.

V. Petr 25.1.2019 15:12

Též souhlasím s téměř bezpodmínečným splacením jistiny!

ALE nepřipustil bych enormní náklady na vymáhání, ty jen např. do výše 100% jistiny. A pokud se to exekutorovi nevyplatí, ať to nedělá, nikdo ho k tomu nenutí!

J. Schwarz 25.1.2019 16:52

Re: Též souhlasím s téměř bezpodmínečným splacením jistiny!

A co budete dělat, až vám někdo nevrátí nebo nezaplatí tisícovku? Exekutorovi se to nevyplatí, dlužník se na soudní příkaz k zaplacení vykašle. Půjdete si to s dlužníkem vyřídit s mačetou v ruce nebo mu hodíte do okna zápalnou lahev?

I. Širůček 25.1.2019 4:46

Ona je celá chyba v tom

že se na exekutory a jim podobné v celém procesu dostává v první řadě - takže jsou "hmotně zainteresovánií" nespěchat ... no, skoro celá, ještě by měl být zákon, který by omezoval maximální výši úroků (za celou dobu dlužení).

V. Kotas 25.1.2019 7:50

Re: Ona je celá chyba v tom

O tom to je.

P. Jirkovský 25.1.2019 8:29

Re: Ona je celá chyba v tom

Co kdybyste si nejdřív něco o exekucích zjistil, než začnete trousit moudra ....

P. Jirkovský 25.1.2019 8:30

Re: Ona je celá chyba v tom

.... vypadlo mně "a o oddlužení..."

I. Širůček 25.1.2019 10:48

Re: Ona je celá chyba v tom

Bohužel, mam s exekutory dost praktických zkušeností, mudrlante!

M. Krčmář 25.1.2019 8:51

Stal se z toho velký byznys,z mnoha exekutorů se staly prakticky zloději a nikdo je neposílá "do tepláků", chyba.

J. Kříž 25.1.2019 8:56

Re:

No, přece jen se pár takových odplaty od zákona dostalo a snad ještě i dostane...Ale jsou to spíše jen kuriozity.

J. Macků 25.1.2019 12:46

Re:

Když takovou exekuci řádově v desítkách tisíc zvládne stát za stovky až jednotky tisíců, není důvod, aby soukromý subjekt, exekutor, totéž zvládal za desítky tisíc. Celý zákon o exekucích je legislativní zmetek a není napsán prioritně na vymožení dluhu, ale na vymožení nákladů exekuce, čím pomaleji jde vymáhání, tím větší je odměna. Exemplární příklad nenažranosti je například vystěhování Kliniky. Celý systém je nyní už tak zvrácený, že do insolvence dosti často přihlašují exekutoři jen svou odměnu, pohledávku ne.

K. Pavlik 25.1.2019 2:48

Kde nic neni

Kde nic neni ani cert nebere.

Je to jedno kolik zakonu strasne chytry cesky parlanment vytvori- ale kde nic neni ani cert nebere jak rikala moje babicka.

Je cesky parlament chytrejsi nez moje babicka? Osobne si myslim ze ne.

I. Širůček 25.1.2019 4:47

Re: Kde nic neni

Parlament má jiné starosti ... třeba jak uživit své rodiny (a famiglie)...

M. Krčmář 25.1.2019 6:47

Že by Mario Puzzo?

P. Grigar 25.1.2019 8:28

Re:

.. než beletrii, to raději realitu, Al Capone měl na triku desítky vražd.. a nic, ale nakonec ho dostali na daňové úniky.

M. Krčmář 25.1.2019 8:45

Má reakce byla na tu (familii),v puzzovi říká kmotr mladýmu Michaelovi,že se o něj rozhodně nepostará stát,ale jedině "familia". V žádném případě se nejednalo o simpatii s Al Caponem.