Čtvrtek 12. září 2024, svátek má Marie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

POLITIKA: O prezidentovi, který musí

Jsem přesvědčen, že prezident nemá být nucen jmenovat do libovolné funkce člověka, který pro ni podle jeho názoru není vhodný.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BR

3. 6. 2015 13:02
Souhlasím!

Je dosti podivné, že rektoři vysokých na jedné straně velmi stojí o "lesk prezidentského" jmenování profesorů (prosadili si ho do zákona č. 111/1998 Sb § 73) by na druhé straně devalvovali tento "lesk" jeho degradací na pouhou byrokratickou formalitu.

Jmenování profesorů ale nepatří k ústavním povinnostem našeho prezidenta a protože pan prezident se podle ústavy nikomu za své činy (které nejsou v rozporu s ústavou) nezodpovídá, nemohou (na štěstí) pana prezidenta k souhlasu s navrženými profesory donutit. Jmenování profesorů by určitě nemělo mít politické (např. politicko-korektní) důvody a nemělo by společnost nenávistně rozdělovat (členstvím v STB nebo v aktivistických hnutích)!

Minule pan prezident nechtěl jmenovat pana M. Putnu!

http://www.stjoseph.cz/zaslouzi-si-m-c-putna-profesuru/

0 0
možnosti
RK

2. 6. 2015 22:02
Zeman je nejlepší prezident

Pan Volven má pravdu v tom, že je nesmyslné nutit prezidenta aby podepsal něco s čím nesouhlasí.

Co by asi řekl každý z akademické obce, kdyby byl nucen podepsat něco s čím nesouhlasí? NA straně druhé se pan Volven velice mýlí když prezidenta kritizuje. Opak je pravdou: tento prezident Zeman je nejlepším ze všech dosavadních prezidentů s výjimkou Masaryka. Má svůj názor a odvahu jej vyjádřit. Tak jako Masaryk řekl pravdu o rukopisech a sklidil nenávistnou kampaň novinářů, tak i nyní prezident Zeman říká pravdu - třeba o Peroutkovi nebo o občanech Krymu - a sklízí nenávistnou kampaň hlavně blbečků z CT24.

0 0
možnosti
JB

2. 6. 2015 13:16
Co myslíte ?

Není "odvážné",když se bývalý komunista staví do role arbitra morálky ?

0 0
možnosti
EE

E. Erat

2. 6. 2015 16:47
Re: Co myslíte ?

Takových tady je.Námátkou: Štětina,Fulle,Z.Švěrák,F.Fenič a celá řada dalších.

0 0
možnosti
MH

2. 6. 2015 13:07
Zajímavý článek!

Od začátku až do konce. Jen předpokládám, že si autor zaslouží jméno Vůlven a ne Volven.

0 0
možnosti
MZ

2. 6. 2015 12:36
Podpis není klikyhák

Podpisem cosi stvrzujete - že jste byli informováni, že podáváte pravdivé informace, že jste se pro něco rozhodli atd. atd.. K podpisu nemůžete být v demokratickém řádu nuceni, nejste-li schopni převzít zodpovědnost za to, co podepisujete.

Autor naznačuje, že prezident má ze zákona povinnost jmenování podepsat a odkazuje se na výklad právníka Hasenkopfa. Ten odvozuje, že když je v Ústavě či zákoně napsáno "prezident jmenuje", tak tento oznamovací tón znamená jeho povinnost. Je to hodně zvláštní výklad, protože v článcích 62 a 63 se například definuje jeho pravomoc odpouštět a zmírňovat tresty či pravomoc nařídit, aby se trestní řízení nezahajovalo a v zahájeném nepokračovalo. Z logiky pana Hasenkopfa a potažmo autora by pak oznamovací tón těchto řádků znamenal povinnost prezidenta udělit milosti či rušit trestní řízení. To asi ne, že?

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

2. 6. 2015 19:04
Re: Podpis není klikyhák

No jo, napište ústavu srozumitelnou a jednoznačnou a stručnou a právníci přijdou o chleba. A protože ústavu píšou právníci ... :-)

0 0
možnosti
JR

2. 6. 2015 11:06
"vobčas" mluvíš tak a "vobčas" zase jinak

"Seznamy nežádoucích osob jsou nesmysl, řekl Zeman..."

Sláva, sláva, sláva, děda rady dává - to ví každej dědečku - spíše by si měl poradit jak to mezi Rusáky a Američany zařídit - "vobčas" mluvíš tak a "vobčas" zase jinak, takže zase jenom takový poudačky z Hradu ...

0 0
možnosti
JK

2. 6. 2015 10:37
Prezident má dodržovat zákony

a ne při jmenování např. profesorů do toho zanášet své subjektivní hodnocení. On může nanejvýš usilovat ze své pozice o změnu zákona resp. Ústavy a to je vše. Tímto počínáním je špatným příkladem pro občany a podkopává tím demokracii u nás mnohem více než kdyby jmenoval profesorem bývalého člena STB, komunistu apod. Pravidla a zákony platí pro všechny stejně.

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

2. 6. 2015 21:09
Re: Prezident má dodržovat zákony

Pak ovšem zákony musí být takové, aby znemožňovaly rozličné výklady - a o čem by se pak právníci hádali?

0 0
možnosti
MM

2. 6. 2015 10:28
Bingo.

Ano, souhlasím.

0 0
možnosti
KJ

2. 6. 2015 10:20
To je

pravda... Dzp.

0 0
možnosti
FP

2. 6. 2015 11:54
Re: To je

Ano, i ne. Fce prezidenta je většinově reprezentativní a M. Zeman to věděl. Také si nemůže vybírat kdy bude a kdy nebude při státních svátcích "kladečem věnců".  Potíž je v politické i obecné úrovni kulturnosti našich "elit".  O ministrantech kolem prezidenta nemluvě. Žel.

0 0
možnosti
HDB

H. Balzám

2. 6. 2015 9:48
Podpis

listiny je podle mne velice závažný právní akt, kterým člověk stvrzuje plnou podporu podepsané věci. Něco jako že to má podepsat, protože je to jenom formalita, neuznávám. A s článkem plně souhlasím i v tom, že estébácká a bolševická verbež má sedět někde v koutě a tiše děkovat všem svatým, že z toho vyklouzli až moc lacino, a ne se rvát o koryta. Platí i pro Bureše a kompletní squadru ve vládě, v parlamentu, na radnicích apod.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz