4.10.2022 | Svátek má František


Diskuse k článku

POLITIKA: O čem se 17. listopadu nemluvilo

Státní svátek a s ním spojené historické události vybízí k tomu klást si otázky, jak naše demokratické instituce obstály ve své první velké zkoušce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vychodil 21.11.2020 8:34

jasně, chytráku...vy je třeba snesete, protože sedíte na p.deli doma, berete důchod...a ostatní jsou vám u zadele, neníliž pravda ? moje dcera má 3 malé děti, že byste jí koupil 3 počítače na domáví výuku ? a platil domácí doučování ? co, mudrče ? hlavně že vás se to netýká, pitomče...

J. Jirát 21.11.2020 8:31

Myslel jsem, že Robejšek je ruskej agent, ale von je jen prostě hloupej.

L. Novák 21.11.2020 8:31

Jak vidno, "hygienická totalita" stále ještě umožňuje panu Robejškovi psát i nesmysly o nutných opatřeních k zabránění lavinovému šíření koronavirové infekce v populaci. Takže to zase tak hrozné není... :-P

Ale nutná hygienická opatření musí být "totalitou" pro všechny, jinak nemají smysl.

Robejšek napsal: "...shora přicházejí protichůdné nesmysly a že se s námi jedná jako s nesvéprávnými imbecily, kteří se potácejí životem a vyhledávají riziko a smrt. Opravdu se nedokážeme rozumně chovat a musíme dostávat zákazy a příkazy?"

Odpověď zní: Ano. Část populace se tak chová, proto žádná "dobrovolnost" není vhodná, resp. je nemožná/neúčinná. Bylo to vidět v prvních dnech po obnovení povinnosti nosit roušky. Jezdím MHD do práce. A že těch imbecilů bylo! A co Klaus senior? Taky imbecil? ;-)

Pan Robejšek je zřejmě tak dobře ukryt někde v soukromí před možností nakazit se koronavirem, že ztrácí kontakt s realitou. 17. listopad měl jiné cíle, než blbnout proti nutným hygienickým opatřením, která (logicky) musí platit pro všechny bez výjimky.

P. Vychodil 21.11.2020 8:28

ano, a ti očkovaní, kteří budou postiženi tím očkováním, třeba i smrtí, pak budou započítáni do úmrtí s kovidem...no, možná tak prořídnou řady strachapoudů...a bude líp...

P. Vychodil 21.11.2020 8:23

žeby , a to víte odkud ? nespletl jste si slovíčka zamezuje - omezuje ?

D. Stirsky 21.11.2020 8:22

I když mne to také štve a novináři znovu potvrdili Zemanovy názory na ně, není to zase taková tragédie. Zatím jde o par měsíců různých omezení, která se dají snést. Na ČR četli z knihy o Prieznitzovi: popisovala se epidemie cholery. Karanténa jak vyšitá a cizinci snažící se proniknout přes kordon se stříleli.

P. Pepax 21.11.2020 8:21

Tzv. všemocná věda je bezmocná při střetu s virem a nošení roušek je ten nejprimitivnější i když účinný prostředek proti nákaze virem. Nicméně hrozba zahlcení nemocnic je jediný a pádný argument pro to co se nyní děje.

V. Církva 21.11.2020 7:53

Jinak, počet nově detekovaných je stále ca 5000, mrtvých kolem 150. K uvolňování nesmyslných opatření musí nutně dojít. Pokud bude docházet k uvolňování některých smysluplných opatření, čekám 3tí vlnu. Takže těch 15tisíc mrtvých letos, co jsem odhadoval jako horší verzi.

A pokračování v lednu minimálně do očkování.

P. Vychodil 21.11.2020 7:53

takové články jsou skvělé...nejenom svým obsahem, ale také proto, že strachapoudi se hned shluknou kolem jako švábi...

V. Braun 21.11.2020 7:52

R^

V. Církva 21.11.2020 7:46

(pak by měla volné ruce při rozhánění demonstrací proti antikovidovým opatřením)

V. Církva 21.11.2020 7:44

Jedna z rozumnějších protireakcí na lock-down.

Přesto část problémů i řešení vidím jinde Myslím, že obrovský nárust infekce a dlouhá doba zavření ekonomiky (už přes měsíc) souvisí především s nedostatkem discipliny, kompromisy, nedostatečným trasováním, a, to Robejškem souhlasím, neprofesionalitou - někde se infekce snadno šíří (třeba přeplněné dopravní prostředky) a jinde se to s hygienou přehání (obrovské kostely kde může být jen 10 lidí).

Demokracie nemůže být jen žvanírna a musí i bránit sama sebe. Jinak je schopnější nacismus když vyřešil nekonečné odkládní jizdy vpravo, a diktatury které nemají problém s přílivem středověkých neasimilujících se kultur a koronavirus dokázaly potlačit a udržet na minimu. Současná představa demokracie je anarchie kde nevadí, když lidé škodí osttaním (třeba nakazímě starší spoluobčany).

Demokracie potřebuje potlačit (nejen) progresivistické elity respektováním vůle domorodých občanů ale i bič na ty kteří vůli většiny nepodporují a zpětnou vazbu

Pokud většina občanů migraci nechce a třeba si to odsouhlasí v referendu, musí mít vláda mechanismy i vůli tvrdě zakročit. To ale taky znamená svobodu slova aby měl občan vyvážené informace, takže "antimonopolizaci" humanitních univerzit a medií.

S covidem je to složitější, protože většině občanů nevadí zahlcené nemocnice a mrtví lidé nad 60 let. I tak by vláda mohla udělat referendu jak moc asahovat proti superpřenašečům, zda mírně (pak by byly opatření doporučením) nebo tvrdě (pak by měla volné ruce při rozhánění protikovidových opatření)

L. Machala 21.11.2020 7:42

Z realisty je populista.

M. Miky 21.11.2020 7:30

Naopak, prave dnes vic nez kdy jindy potrebujeme i jine nazory, nez ktere produkuje hlavni proud. Ze je Autor starsi pan a v politice pohorel, no a co? Pokud se vsichni mentalne smirime s tim, ze se nam pod zaminkou epidemie muze neomezene vladnout, tak nam opravdu za chvili zustane jen to Švejkovo: "Maul halten und weiter dienen."

A. Renjascu 21.11.2020 7:21

Strana se jmenovala Realisté a už neexistuje, což mě osobně mrzí.

J. Nevrkla 21.11.2020 6:50

Nejlépe se v parlamentu ke covidu vyslovil Klaus. V parlamentu stále stovky lidí, mnozí mnoho hodin sedí těsně vedle sebe, žádná zvýšená nemocnost. A ti stejní lidé zakazují kde co ostatním.

A když vlna nakaz přirozeně opadá, jako po určité době všude na světě, tak to prohlašuji za důsledek jejich restikci. Tak to určitě.

J. Basler 21.11.2020 5:34

Rád jsem páně Robejšovi komentáře četl. Kdysi... Když ještě neusiloval o hlasy voličů, kde ta stranička vlastně je? Už asi nevybavím ani její název... Takových pidistraniček s ambicemi přes 10% tady bylo...

Je to problém, vykašlat se na to, už toho bylo ode mne dost - než přidávat na hromadu "různých" názorů ten svůj, byť už mnohokrát již řečený a provařený. A třeba sepisovat "paměti" nebo něco podobného. Jistě má obrovskou knihovnu...

T. Kohout 21.11.2020 1:41

Tak protestuje tam, kde cítí, že by mohl podpálit dav. Kdyby protestoval proti omezení rychlosti, získá pár tisíc lidí. Když napíše něco proti rouškám, má potenciál získat miliony...

T. Kohout 21.11.2020 1:37

Proč jsme si tu již dávno nezavedli Singapur (nebo módní Tajvan)? Už bychom si na "hygi diktaruru" dávno přivykli a nepřipadala by nám taková divná.

M. Šejna 21.11.2020 0:55

Přesně tak,

diktatura dopravních značek a různých omezení rychlosti Robejška nevzrušuje

Na drogy u nás ročně také nezemře 7 tisíc lidí, a přesto musime trpět pod protidrogovou diktaturou. A Robejšek neprotestuje.

R. Doubravský 21.11.2020 0:40

Opět cynická bagatelizace počtu covidových úmrtí - (zatím) "pouhých" 7000 osob. Touto optikou je každoroční počet obětí dopravních nehod úplné nic, slabá desetina uvedeného počtu. Proč si vlastně necháváme nehorázně omezovat osobní svobodu policejně vymáhanými pravidly silničního provozu?