Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Nová ministryně kultury
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A. Reček 22.12.2011 19:47Chce to klid. A kulturní řady v Praze nejsou přece něco extra, zvláště pro mimopražany. Ministryně si nemusí ohledně nich vůbec lámat hlavu. |
P. Pavlovský 22.12.2011 7:41Teatrologem jsem již 40 let Občanstvo, ale i valná část publicstů, si neuvědomují, že tzv. živé umění (divadla, koncerty, vystavovatelé obrazů a soch, filmaři, tvůrci v el. médiích - ČT, ČRo, spisovatelé) zaujímá ve starostech a ekonomických závazcích MK ČR sotva 10%. Ministryně kultury zcela pochopitelně mluví o církevních restitucích, protože tam běží o ŘÁDOVĚ větší peníze. O ty ale běží i v oblasti památkové péče, muzejnictví, státních galeriích a státních knihovnách. Největší "povyk" dokáží ztropit divadelníci, to jsme, v dobrém, zažili už v Listopadu. Je to dáno především tím, že dnešní herci nehrají jenom divadlo, že jsou to celebrity, známé TV tváře, takže i politici se jim mediálně obtížně mohou postavit či vyrovnat (herci žádná školení jak vystupovat na veřejnosti či před mikrofony a kamerami nepotřebují - na rozdíl od většiny politiků). Nové ministryni opravdu není co závidět, bude pod silnými tlaky nejrůznějších lobby. Jeden "úlet" už má rozodně na "triku" - shora zmíněný výrok o nevratnosti probíhajícího slučování Státní opery a ND. Doufám, že se rychle zorientuje a "odvolá, co odvolala", protože kauza by jí mohla zbytečně a dlouhodobě poškodit. Sloučení by totiž mohlo být opět na 40 let (naposledy je prosadil Zděněk Nejedlý proklaté paměti). I kdyby to znamenalo "vícenáklady" je zachování samostatnosti Státní opery POLITICKY DOBROU A NUTNOU INVESTICÍ (je též třeba se viditelně odstřihnout od činů umělci právem nenáviděného nekulturního darebáka Bessera; povolat zpět Opělu!). St. opera by měla být řešena ve spolupráci s pražským magistrátem, tím spíš, že jej teď ovládá Top 09. Není totiž spravedlivé, aby město Praha nefinancovalo žádnou operu/balet, zatímco Ostrava, Brno, Plzeň, Ústí n. L., České Budějovice, Liberec, Olomouc a dokonce i Opava tak činí. Mohou-li si je "držet" i "nekrajská" města, Praha má nadále spoléhat na to, že obě pražské opery platí stát? Nedivím se, že ostatní divadelníci považují Prahu za město "vyžírků", jen ND dostává od MK přes půl miliardy! |
J. Stejskal 22.12.2011 22:23Re: Teatrologem jsem již 40 let Osobně si myslím, že Praha by měla mít operu jedinou. Ani jedna totiž není tak kvalitní, že by se Praha bez ní neobešla. ND je něco úplně jiného. Pokud jste teatrologem, nemělo by být třeba to vysvětlovat. Tam není a nebude nikdy Městská opera. Národní divadlo bude vždycky státní a je to správné. I o nutnosti "držet" si opery ve vámi vyjmenovaných městech by se dalo s úspěchem pochybovat. Ale tam si to rozhoduje město a to je každého věc. Divadel v Praze, které dotuje město je přehršel. Žádné si na sebe nevydělá. Já jim to nevyčítám, jen konstatuji. Nevím, jak dlouho to Praha vydrží subvencovat. Navíc, pokud tam nechodí diváci. A pokud chodí, tak příští rok už jich bude o mnoho míň. A co se týče církevních restitucí, vůbec bych to nepoměřoval. To je dvacetiletá ostuda. Chyby jsou na obou stranách, s tím že na straně státu ale stokrát větší. |