20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
penzista 15.12.2005 21:13

Pinďourek je prachsprostý diktátor

o tom svědčí i jeho vyvlastňovací choutky.
martin riman 15.12.2005 20:50

odpověď M. Římana

Ano, v prvním hlasování jsme hlasoval pro. Přiznávám, že jsem nevěděl o čem hlasuji. Pozměňovací návrhy svých kolegů jsem do této chvíle neprověřoval, počítal jsem s tím, že to je v souladu s názory ODS. Když se podíváte na všechna další hlasování o této věci, tak je to myslím zřejmé.
Strimpfl 15.12.2005 20:53

Re: odpověď M. Římana

v druhem hlasovani (pote, co to domitl senat a propralo se to v tisku) jste nebyl pritomen, vasi kolegove hlasovali  velkou vetsinou pro. Co k tomu jeste chcete dodavat?
 
Strimpfl 15.12.2005 19:03

Je Riman farizej, pokrytec, lhar ci gauner?

Poku tohle napsal Riman z ODS a poslanec naseho Parlamentu, tak je to proste normalni ubozak, ktery  si kopne jen kdyz se ji to hodi a kdyz ma skutence chranit vlastnicka prava, tak hlasuje pro vyvlastneni:
 
Ten link jde na hlasovai o novele zakona, ktery umoznil vyvlastneni akcionaru. Jak pan Riman hlasoval se muzete presvedcit tady:
 
Kdyz to Senat odmitl, tak to poslanecka snemovna prehlasovala, u toho pan Riman nebyl:
 
Ale cele ODS halsovala temer jednotne PRO VYVLASTNOVANI.
  Takze pane Rimane, pokud jste skutecne tim poslancem, bezte k sipku.  Jste dle meho nazoru lhar.  
martin riman 15.12.2005 20:47

Re: Je Riman farizej, pokrytec, lhar ci gauner?

Miki 15.12.2005 15:04

pro Bubíka

Pak ovšem dříve nebo později vyčtou Paroubkovi, že nás nacpal do EU, protože všude jim budou nabízet především práci, málokde už takové zaměstnání,jako za starých časů v n.p. Ještě si rádi vzpomenou na toho ufňukaného Klause, že je před tou velkou Evropou včas varoval. Protože dnes už se všude platí podle výkonu a to je formulka, která zůstala stejná od chvíle, kdy postavili první pyramidu, totiž množstí práce za jednotku času a to celé většinou ještě znásobené koeficientem kvality. Pro ty odolnější, kteří mermomocí touží po nějaké činnosti, zbývá snad jen utéci dále na východ a zkusit to u Lukašenka v jeho policejních službách... Ono i u nás by nebylo tolik nezaměstnaných, kdyby se Škromach nebál okopírovat od Němců ten jejich Hartz IV se vším,co k tomu patří, čili sehnat si o každém našem nezaměstnaném veškeré informace o jeho kvalifikaci, školách, jazykových znalostech, praxi, místech, která prošel atd,. s tím, že když se pak na pracáku v počítači objeví místo, které by pan Nezaměstnaný mohl zastávat z titulu svých přepokladů včetně místa bydliště a potencionálního dojíždění, tak si ho na ten pracák pozvou a to místo mu nabídnou. Být to u nás, pak by nabídli místo dejme tomu za 8.500 netto a on by je samozřejmě s díky odmítl, jestliže bere 6.300 podporu a k tomu si vydělá ještě něco na melouchách. Jenže v tu chvíli by mu stejně jako v Říši sdělili, že podpora končí a nadále bude dostávat pouze životní minimum, u nás dejme tomu 2.850 korunek a až ho něco zajímavého napadne, může se přijít zeptat, jinak oni ho mají stále v počítači, ovšem, kdy jim tam něco vyskočí, nikdo neví... Škromach po tom velmi touží, už se ho na to kdosi dikrétně ptal, ovšem náš Baculka celkem správně odvětil na půl úst mezi řečí, že zkoušet něco takového před volbami by byla politická sebevražda pro kohokoli, ať rudé, modré či oranžové chlapce... Zatím můžou odboráři vyčítat, ovšem časem by si měli pořídit nějaké větší píšťalky, aby je při protestech nepolykali... 
janabok 15.12.2005 18:49

Re: pro Bubíka

Miki, vy jste můj člověk...
Realista 15.12.2005 14:45

Z úst ODS zní replika na vyvlastňování veklmi podivně....Když sami vyvlastňovali ve squeeze out v rozporu z evropskou směrnicí 2004/25/ES

která zaručuje minoritním akcionářům nejen férovou cenu, ale i ochranu v případě, že zmanipulovaný znalecký posudek /uplacený/ určí cenu akcie značně neadekvátní. Pak je tu soud , kde dokazovací povinnost nese majoritní vlastník, kdežto v české úpravě nese veškeré náklady okradený. Jistě, aby se nemohl soudit protože se finančně vyčerpá nejen nadměrnými poplatky, které jsou v ČR zničující, pokud se člověk soudí o finančním částku, kdy v případě prohry platí stejné palmáre právníkovi protistrany i vlastnímu právníkovi dle procenta z částky. Ale vyvlastňovat jste v tomoto státě začali vy ODS. Čas a šetření ukáže, zda tam byla obrovská korupce v případě prosazení zákona v českém provedení, / znalecké posudky ala Rosenbaum/, když Evropský soud varoval zúčastněné státy, aby nepřijímali vlastní novely do přijetí směrnice 2004/25/ES, kde je zaručena jistá ochrana minoritních akcionářů. Což se tady v ČR nestalo. Rychle dotunelovat co se dá právě v neobchodovatelných společnostech, kde dochází k největšímu bezpráví, podepsané a ztvrzené ještě prezidentem, podobně jako za kupónové privatizace, kterou spustil bez zákonů ke kapitálovému trhu, když byl ještě ministrem financí a později premiérem. Nicméně hlavní roli tu měl pan Doležal a ODS, včetně ČSSD, která 100% napomohla k průchodu zákona v nynější podobě. Zákon platí téměř šest měsíců a nyní, když byl podepsán zákon o finančních konglomerátech, kdy znalecký posudek schvaluje KCP, byly schváleno pouze tři vyvlastnění- vytěsnění z a.s. proti deseti neschváleným. 77% znaleckých posudků bylo chybných. Z toho si udělejte obrázek, jak spravedlivé bylo vyvlastnění v době od 1.7.2005- 30.9.2005 než vstoupil podpisem prezidenta v platnost zákon o finančních konglomerátech, kde byl upraven § 183i OZ.Samozřejmě nedostatečně, jak je u nás zvykem.Budu tuto skutečnost tak dlouho připomínat, jak dlouho bude trvat, než Ústavní soud prohlásí za neplatný zákon o výkupu účastnických akcií dle §183i až 183n v českém provedení bez ochranný
Petr Wagner 15.12.2005 14:27

mlčeti zlato

Co říci jiného panu poslanci než "kdybys mlčel zůstal by si filosofem". Počkejte na pátek pane poslanče a pak svůj článek asi budete muset přepsat.  O vznešené idelály vlastnictví a lpění na rodné půdě možná jde, ale možná jde jako vždy jenom o peníze.
Miki 15.12.2005 13:13

ad: Nic jsem z příspěvků nečetl, ale..

Však zde také k žádnému vyvlastnění nedošlo, díky pohotovému zásahu pana Tošenovského. Jak jsem už podotkl na jiném místě, pan Tošenovský není asi tak hezký z profilu jako Tupolánek, ovšem méně mluví a více přemýšlí, rychleji a lépe se rozhoduje, ovšem rozhodnutí mívá připravené tak trochu předem, což byl náš případ: když švarný Vícha nepřestával mlátit do stolu a vykřikovat 147 melounů nebo nic, Evžen se přesunul o 25 km dále na západ a Víchovi řekl: no tak nic, váš lán není středem vesmíru, pochopte už konečně, že kdybyste to prodával jako zelné pole, nikdo by vám za to těch 60 milónů nedal, tohle je vaše životní šance, o těch ostatních, kterým se tu ty jejich břízolitové pastoušky už taky skoro rozpadají, ani nemluvím. Fór je v tom, že Evžen dokázal přesvědčit Korejce, že když to postaví v Mošnově, o nic vlastně nepřijdou a ti mu asi kývli. Jenže za Víchou přišli spoluobčané ještě téhož dne, kdy to Evžen oznámil veřejně, jistě ho nepochválili a on musel s prosíkem do Ostravy. Tady jde o to, že jestli Vícha navrhoval, že by teda vlastně on a těch sedm statečných nakonec mohli, byl to možná Evžen, kdo určoval podmínky převzetí a cenu zelného lánu... Pokud vím, obě strany se zatím odmítly k ceně vyjádřit, myslím, že zůstane důvěrná i poté, co si Vícha s Tošenovským plácnou. Evžen se sice v úterý v Praze jako hejtman těžce hádal s Rathem a jeho partou ohledně těch akciových špitálů, ovšem co se téhle akce týče, asi dokázal přesvědčit Vůdce, aby mu do toho už nelezl a nechal to na úrovni kraje, protože by svým neobolševickým pořváváním o nových vyvlastňovacích zákonech nakonec nadělal víc škody než užitku. Tošenovský je zkušený politik, jinak by nemohl řídit kraj, kde žije okolo půl milionu cikánů, čili víc než ve zbytku republiky dohromady a žádné Matiční a Chánovy, k tomu rowdies Baníku a 20% lidí bez práce - ten nepotřebuje rady od lidí jako je Paroubek, kteří se  rozhodují rychleji, než je třeba a každý den vykřikují něco jiného.
Bubik 15.12.2005 13:45

Re: ad: Nic jsem z příspěvků nečetl, ale..

V zásadě v obou příspěvcích shrnuto dobře s jedinou výhradou - v Kolíně se nedaří sehnat dělníky do TPCA. Nejsen si jist, zda až v Ostravě a okolí lidé zjistí, jak se u Korejců maká budou chtít za nabídnuté peníze dělat. Takže vítězem budou bývalí majitelé (prodali), družstvo (má nové pozemky, peníze a jistotu), Hyunday (dostane pozemek), Paroubek (bude se být v prsa, jak je dobrej), naopak prohru utrpí místní lidé a bohužel i Tošenovský, protože mu ty podmínky ve fabrice lidi vyčtou
Modrý pták 15.12.2005 12:44

Konstatuji, že nic lepšího než

"vyvlastnění není znárodnění, děje se tak za náhradu. Máte-li pozemky co vám nesou ročně čistou rentu milion, prodáte je za tolik aby i po vložení do banky na zlodějský úrok vám to zase po zdanění ten meloun hodilo.
Jestli pozemky budou zhodnoceny něčím jiným než primitivním zemědělstvím, máte právo žádat svůj podíl stanovený trhem ale ne spekulací. Tak co tu idiotsky kušníš hovado ODSácký." jsem tady ještě nečetl. Ve světle předchozích slov je mně naprosto jasný smysl jiného prohlášení stejného autora, že "otvíráte mi směry myšlení, na které ja bych jinak neměl ani pomyšlení." Cokoli jiného by bylo šokující.
P. S. Schumi, LOJR s tím svým "výkladem" byl proti tomuhle naprostá nula.
Šedovous 15.12.2005 13:33

Re: Konstatuji, že nic lepšího než

Můj milej Modropírko, on LOJR na rozdíl od tebe píše rozumné věci, do sporu jsem se s ním dostal jen jednou ohledně bratrů Mašínů.
A při vytí ODS kolem CZECHTEC to byl jeden z mála zdejších právníků, co si zachoval zdravý rozum.
Čti mne dál, myšlenkové zdokonalení ti neuškodí,abys taky nedopadl tak , že tvoje jedinná industriální užitečnost bude přepracování na mejdlo. .
Říman je tupej demagog, který se snaží vzbudit dojem že socdem krytá komunisty v zádech bude znárodňovat ostošet.
To si mu žer ty, mne vynech.
Modrý pták 15.12.2005 14:12

Re: Re: Konstatuji, že nic lepšího než

mě vůbec nezajímá s kým jste se dal do sporu a ohledně čeho. Pokud jste dokázal napsat to, co jste dnes napsal (a jindy to není jiné), tak bych se štítil být Vámi označen za rozumnou osobu. Navíc máte naprosto evidentní potíž s chápáním psaného textu (naposledy dnes a včera s tím pronájmem to bylo také báječné). Ve světle Vašeho příspěvku u článku pana Vlka (o fekáliích na Vaší hlavu) je občas škoda, že některé lidi nepoznám, když se s nimi potkám.
Š 15.12.2005 13:41

A ještě k panu stínovému ministrovi dopravy Římanovi,

od něj je ten vejšplecht, že je zbytečné zpřísňovat zákony o dopravě, protože je lidi stejně nebudou dodržovat !?
No všude jinde by z něj už byla politická mumie.
Jestli lidé jako ty chtějí něčemu takovému pomoci k moci, vyhražuji si právo proti tomu bojovat všemi prostředky, včetně spojenectví s Marťany.
Bubik 15.12.2005 13:55

Re: A ještě k panu stínovému ministrovi dopravy Římanovi,

No, do dnešního dne jsem Vás považoval za vzdělaného a velmi slušného člověka s poněkud s levicovými názory, ale to nebylo vůbec na závadu. Dneska jste se mistře projevil ve skoro všech Vašich příspěvcích jako nebývalý hulvát. Asi se tak teď u socialistů po vzoru duceho musí chovat všichni. Upřímnou soustrast......
Š 15.12.2005 13:58

To víš,

vliv prostředí je hrozná věc.
figura 15.12.2005 12:30

Nic jsem z příspěvků nečetl, ale...

...souhlasím s vyvlastňováním pozemků v případě státního zájmu (dálnice, přehrada, elektrárna a já nevím co ještě. A prodej za cenu tržní a ne záměrně nízkou jak si nadiktuje stát. Jenže aby se stát pletl do obchodování nějaké soukromé firmy? To je jako když dal garance Lauderovi v pletichách s Novou. Nevím proč by stát měl zasahovat do obchodních aktivit.
Miki 15.12.2005 12:17

Nošovická reality show

Proč reality show, když ukazovali v úterý v TV zprávách Duceho, jak si na svém postu v parlamentě hraje s tužtičkou, byl už naprosto klidný, žádný řev o zákonu o vyvlastnění, Evžen se rovněž pochechtával v hloučku ostatních hejtmanů, jak ho zabírali v pauze jednání, asi už Vůdci stačil sdělit, že se s Korejci dohodl na Mošnově, i když tam není tak hezký výhled do krajiny, ale všechny pozemky tam patří kraji, lidé a podniky, co na nich hospodaří, je mají od kraje pouze pronajaté a kraj jim do Silvestra může bez křiku a breku vyndat perka. A tudíž že se duce nemusí bát, že by to uteklo celé do Polska. V tu chvíli si ovšem statečný Vícha uvědomil, že nedostane ani těch 147 mil., na které to šponoval, ale ani těch 60, které mu nabízel Evžen a lidi doma na vsi ho nejspíš sežerou, kromě těch sedmi statečných, kteří také chtěli zůstat u svých králíkáren až do truhly. Jeden z těch nošovických dědů přece označil v úterní TV počínání pana Víchy za vydírání, které ostatním v obci může leda uškodit. Takže si pan Vícha vzal svou čapku, zalomil kšilt a vydal se k Tošenovskému na šálek kávy Rocca. Došlo mu, že kdyby zařízl svým superhladem kšeft pro tři tisíce lidí přímo v obci a dalších 9 tisíc okolo, tak by doma mohl s těmi sedmi statečnými chodit kanálama. O nějaké té dotaci z EU by si asi mohl nechat zdát, každý by mu na Paroubkův příkaz vysvětlil, že půda s takovou bonitou a kvalitou žádnou dotaci nepotřebuje, i nějaké doporučení pro supermarkety a potravinářské velkoobchody, že zelí z tohoto družstva není právě košer, by se možná našlo. O to, že se v téhle oblasti nenajdou už lidé schopní dělat na téměř automatické lince, na jaké vyrábí Hyundai, strach nemám, bydlel jsem v Ostravě 12 let, je tu dost lidí, kteří to zvládnou. Není třeba tahat tam čoboly a kochane. Těm by se muselo zařizovat bydlení... Jak už jsem podotkl na jiném ístě,TV Nova je modrá, dala si záležet na tom, když zabírala těch sedm statečných v té chodbičce s čepicemi v rukou....
donjosé 15.12.2005 11:46

Pánové, je zbytečné se rozčilovat,

ve všech příspěvcích díte z větší části pravdu. Pan Říman má ale v popisu práce všechno kritizovat, celá ODS přistupuje často místo věcného řešení problémů k negaci všeho.
I když jde o zvýšení bezpečnosti na našich silnicích, podle Římana je jakékoliv opatření špatné, ale ať přemýšlím, jak přemýšlím, dosud jsem nezaslechl, jak by řešil každodenní zabíjení na silnicích on.
Šedovousi, nerozčilujte se, snad Vám to mohu poradit, když se totiž podívám do zrcadla, vidím Vašeho dvojníka. Až Vás postihne totiž šlaktrefení, bude pozdě! Kvůli lidské hlouposti.
Ivan Nový 15.12.2005 11:56

donchosé,

realitu hodnotíte na základě mýtu, že zahraniční investice jsou automaticky přínosem. Může to tak být, ale také nemusí. Servilta socialistů je známá, takže čekat od nich, že by byli rovnocennými partnery ve vyjednávání se zahraničními firmami nelze. Spekulujte se mnou. Představte si polskou strategii, nabídnou horší podmínky než Češi a koupí si pozemek uprostřed plánované české zóny :-))) tak to dopadá, když podniká stát :-))) a stát zřizováním průmyslových zón a vypisováním investičních pobídek se na tenký led rizika podnikání dostává.
donjosé 15.12.2005 12:00

Re: donchosé,

nenene, Ivane Nový, špatně jste mně pochopil, mám na věc podobný názor jako Vy.
Z mého pohledu ekonomicky nevzdělaného člověka soudím, že řada investic od zahraničních investorů vyhovuje především jim, v případě Nošovic pak vyřeší zejména nezaměstnanost spíše v přilehlé části Polska a Slovenska. My poneseme jen náklady-na dopravu, poškozené životní prostředí aj.
Ostatně není u nás již příliš přeautomobilizováno? není toto jednostranné zaměření škodlivé a rizikové?
 
R 15.12.2005 12:09

Re: Re: donchosé,

Ty auta mají být pro celou střední a západní Evropu, pokud vím
donjosé 15.12.2005 12:15

Re: Re: Re: donchosé,

ano, to nepopírám. Ale zisk budou mít výhradně Korejci, v případě krizí s odbatem v automobilomém průmyslu, ty přicházejí cyklicky, se fabrika zavře a nám zůstane jen zničené území.
Co bude dříve nebo později v Hranicích, až se přestanou vyrábět TV-nyní již klasické TV nechce nikdo, jde o obsolentní zboží.
Časem možná i Korejci přijdou na to, že Rumuni vyrobí auta laciněji a přesunou výrobu tam.
Když už chceme někoho zvýhodňovat, měli bychom poskytovat výhody činnostem s vysokou přidanou hodnotou-vývoj, výzkum apod.
Jinak budeme jen zemí pomocných dělníků.
Ostatně naše společnost tímto směrem bezesporu kráčí, bohužel.
R 15.12.2005 13:20

Re: Re: Re: Re: donchosé,

S tím vzděláním úplný souhlas a to se odvíjí od nejnižšího vzdělání. Na Ostravsku je 100 tisíc nezaměstnaných a z toho se rekvalifikovalo tuším tak 5 - 10 tisíc. Jenže hodně z toho na různé pochybnější profese jako je masér a podobně, kteří zůstavají často pořád nezaměstnaní. A taky to jsou kursy, která trvají tak 3 týdny a chodí se tam dva dny v týdnu. Já myslím, že taky jedna z cest, jak to zlepšit, je zavést tady nějakou rekvalifikaci nebo školení na profese, co taková automobilka vyžaduje a to pro řádově tisícovky nezaměstnaných aby chodili na školení denně po dobu dvou tří měsíců.  Podle mých zkušeností  jsou tady pořád mezi nezaměstnanými různí propuštění technici a podobní z velkých fabrik, kteří sice nějaké zkušenosti z strojírenských a podobných podniků mají, ale jiné, než ti noví investoři vyžadují a proto je třeba nezaměstnají a místo nich dovezou ty poláky a slováky. A taky podle mých zkušeností existuje hodně lidí nad 50 let, kteří jsou pod různými záminkami propouštěni a kteří momentálně nemají šanci sehnat práci a očekávají, že budou přežívat na podpoře až do důchodu. Já myslím, že na místech, kde se vyžaduje spíše rozvaha a zkušenosti než zbrklost a manuální nasazení, by se i tito lidé uplatnili, jen si musí trochu doplnit znalosti, trochu změnit imidž a trochu jim pomoct, aby se dostali přes dvacetileté personalistky, co nic jiného neznají než tu svou židli ke skutečným odborníkům.
živnostník 16.12.2005 0:11

V budoucnu budeme asi v (_!_) = p.deli

Máte plnou pravdu. Až se zde zdraží prac. síla, a k tomu to jednoznačně směřuje, už nebudeme atraktivní ani jako velká montážní hala - s nízkou kvalifikací a tzv. "skleněným stropem" pro místní manažery. Co se zde asi pak bude vyrábět, když místní podnikatelé a živnostníci, kteří (ve většině) nikam neutečou, jsou nyní podporováni minimálně, či spíše škrceni? Pak se levičáci nedivte - Škromachr apod. a jeho nástupci vám práci neseženou - tu žádné "miňisterstvo 'zeměstnání' a velkých šokiálních vjecí" nevytvoří, tu vytvoří jen podnikatelé a poptávka. Vimééé?! Že budete zase znárodňovat? Jen jestli bude co. Jestli neznárodníte spáleniště. Pak ale nefňukejte - způsobili jste (ale bohužel to odskáčou i ti, co mají rozum - pokud neutečou) si to sami volebním hlasem pro bolševika KSČSSD. Howgh, tak stane se!
Mirek 15.12.2005 12:25

Re: donchosé,

Jestliže zahraniční investoři jsou, jsou k nim socani servilní,  kdyby nebyli, tak je to díky soacnům. Tož si to chlapci porovnéte v kotrbě.
R 15.12.2005 11:38

nošovická reality show

Celá tato nošovická reality show vyplynula z toho, že státní úředníci slíbili Hyundai plochu, kterou neměli zajištěnou aspoň smlouvami o smlově budoucí. Stát riskoval, protože si úředníci s Tošenovským v čele neuvědomili, že někteří zemědělci prostě raději neprodají i pod takovým tlakem, mediálním i cenami za výkup, který na ně teď  je. 
Jinak ta argumentace o nových pracovních místech je podle mně trošku pochybná. Rozhodující bude, jak Hyundai nadstaví mzdy.  Řekl bych ale, že nezaměstnané s profilem vhodným pro práci v automobilce už ze severní Moravy vycucla automobilka v Kolíně.  Zůstali jen ti nevhodní a ti, kteří nejsou z nějakého důvodu mobilní. Jenže pokud Hyundai nastavi mzdy  podle  úrovně sociálních dávek na Slovensku nebo v Polsku, stejně nebudou mít ani tito pracovníci motivaci tam pracovat  a místo nich tam budou dojíždět slováci a poláci. Jak už to údajně je třeba ve fabrikách Siemensu ve Frenštátě pod Radhoštěm.
Ivan Nový 15.12.2005 11:48

Ve světle těchto předpokladů vypadá struktura našeho HDP

dost hrozivě. Žádné daně, mzdy odvedené do zahraničí, výrobky exportované bez toho, že by se náklady na ně utralily u nás.
R 15.12.2005 12:03

Re: Ve světle těchto předpokladů vypadá struktura našeho HDP

Já myslím, že rozumně připravené průmyslové zóny a investoři v nich je jenom jeden krok k úspěchu. Druhý krok je u nás zařídit, že tam skutečně přednostně budou zaměstnáni naši lidé. Nařídit ot dneska nejde. Z toho logicky bohužel vychází snížení sociálních dávek a podpor v nezaměstnanosti a usnadnění migrace pracovních sil, to je odstranění regulace nájmu, usnadnění výstavby nějakých bytů nižší kategorie pro zaměstnance, to znamená asi nějaká úprava zákonů a předpisů, neznám to, ale zatím to vypadá, že toto jednoduše udělat nejde.
To jsou všechno velice nepopulární věci pro voliče a proto logicky ani ODS, která by toto správně jako pravicová měla prosazovat, toto nedělá, raději provádí různá názorová salta - viz reakce na CzechTek v létě, protože je hladová po vládnutí a vypadá to, že nic jiného ji momentálně nezajímá.