16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné

Ronald Reagan říkal, že levicoví politici se řídí jednoduchou a srozumitelnou zásadou: „Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to pořád hýbe, reguluj to. A když se to konečně přestane hýbat, dotuj to.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 7.11.2019 20:28

Aha ... a jinak jíst Vám chutná?

V. Čermák 7.11.2019 18:18

Babiš Maká, Jégl Tlachá! Na počátku byl dobrý úmysl zlevnit seniorům a juniorům cestování. No a pak toho dopravci začali zneužívat, a pak na to zareagovalo ministersvo dopravy. A pak... Ajťáci by tento proces nazvali Dolaďováním programu. Takže Uďo, to je noumální....;-D;-D;-D

V. Zadák 7.11.2019 16:57

Je zajímavé, že vláda musí zaplatit armádu, policii, státní aparát, soudnictví.

Proč platit takové zbytečnosti jako školství, zdravotnictví, infrastrukturu ..., že?

V. Zadák 7.11.2019 16:53

Ministerstvo dopravy to zase zpatlalo. A je to tak jednoduché. Výši slevy sice stanovit z ceny jízdenky, ale zastropovat dle tarifu Tr 10. Takhle Černý a Žlutý budou prodávat jízdenku např. Praha - Pardubice sice za "nekřesťanskou cenu", ale do současného stropu se vejdou.

Dle tarifu Tr 10 prodávají jízdenky ČD. Není to jejich výmysl, ale tento tarif stanovuje ministerstvo financí.

Už měl být hotov "Jednotný železniční tarif" (pro vlaky objednané MD nebo kraji), ale ještě se na něm pracuje. Měl být připraven už za Ťoka.

V. Zadák 7.11.2019 16:43

Důležité je, že dá. Církev sice brala méně ale dala kulový.

M. Prokop 7.11.2019 16:30

No, platí. Nejvíc daní se stejně vybere na DPH.

M. Prokop 7.11.2019 16:29

Asi tak polovinu z nich.

Š. Hašek 7.11.2019 16:06

Vážený pane Jégle,

v současném financování moderního státu, zde doprava pro každého, by se nevyznal ani eventuální ředitel Galaxie.

Podobným věcem jsem se přestal věnovat. Většina uživatelů by to "sednout si a jet" chtěli zadarmo a provozovatelé by zas chtěli, aby právě oni dostali maličký monopol (a ostatní jaksi utřeli nos).

Já bych dal i tržní cenu, pokud by moje spojení bylo!!!! Mnohdy je třeba v Rusku k dispozici, I v maloměstečku v Rumunsku, v Kolíně nad Labem, v neděli odpoledne, ani náhodou!!!! Pokud tedy nemyslíme na cenu napomádovaného dopravce místních veseloděvčat. Karta spořitelní by se zavařila.

V zemích mimo pařáty brusele se odváží i hospodáři z trhu až před dveře domu, kdykoliv! A nejsou pleite.

Docela "se mi líbí", jak zapálení levicoví organizátoři všeho (když už neví kudy kam) - tak se vrátí k podnikatelům typu Liebig/Škoda/atd.. A chtějí to nějak účetně dát do cajku. Dotace je všelék!!!!!

My technici to nazýváme "ustalování soustavy s nekonečně/konečně mnoha zpětnými vazbami" - rozhodující vazbou jsou potom úředníci, kteří si pletou pravá levá.

Zkráceno. Jen povzdech. Problémky byly vždycky.

M. Krátký 7.11.2019 15:19

jenomže zaměstnanci žijí setrvale v bludu, že taky platí daně - tak se jich zeptejte, do které banky ty daně nosí - ???

J. Ptáček 7.11.2019 15:06

Už W. Churchill řekl:

Vláda vám dá jenom ty peníze, které vám předtím sebrala.

A jako dlouholetý schopný premiér věděl o čem mluví.

J. Jurax 7.11.2019 14:09

A nejlíp se bere zaměstnancům bez ohledu na výši jejich mzdy ...

M. Prokop 7.11.2019 11:50

Stejně je to zajímavé, kolik lidí nechápe, že aby jim vláda něco dala, musím jim nejdříve přibližně dvojnásobek daného sebrat (ono to má nějaké náklady, to "dávání"). Nejspíš doufají, že dá jim, ale sebere jiným, hlavně bohatším. Jenže, kdo je bohatší, umí si své peníze uchránit, i před vládou. Proto se nejvíc a nejsnáze bere chudým, možná ještě střední třídě. Po troškách, ale často.

J. Strakoš 7.11.2019 11:34

U kotlů to ještě před zelenou úsporám bylo ukázkové - platilo se 50 procent a max 50 tisíc. Kotle stály kolem 100 tisíc. Jakmile tato dotace proběhla, ceny záhadně spadly.

J. Strakoš 7.11.2019 11:31

ad 1, A co? Že to někde zavedli, neznamená, že to tam funguje nebo že to bude fungovat u nás

ad 2, Ano a bude to platit i do budoucna - to neznamená, že jim budeme nahrávat. A každá dotace vytváří prostor pro příležitost podvádět. Nebude dotace, ubyde příležitosti. Stejně tak vždy budou vykrádána auta, ale to neznamená, že tam budu nechávat peněženku

ad 3,Pokud nebude dotací, nebude potřeba jiného opatření a prostor bude nulový

O čem je článek? Nikoliv o závisti, ale vyjádření znepokojení, kam jdou peníze, které nám stát ve formě daní odebral.

M. Krčmář 7.11.2019 11:26

Zkrátka, dotace jsou škodlivé a deformují trh, což jsme dříve viděli u "kotlíkových" dotací a platí to tak u dotací všeobecně. Panu Meisnerovi ani nikomu jinému nižší jízdné nezávidím, ale v případě,že díky těmto slevám došlo k deformaci cen,v následku čehož ti "neprivilegovaní" jezdí za mnohem vyšší jízdné než předtím,měly by tyto být okamžitě zrušeny. PS: pane Meisnere, jeďte místo čtyřikrát jen jednou,po zbytek času choďte pěšky,jest to velmi přínosné pro kardiovaskulární systém. Přeji hezký den.

M. Prokop 7.11.2019 11:24

Článek je o pitomosti rozdávání obecně a tohohle konkrétního obzvlášť. Každý to ale nemusí pochopit, u voličů ANO, KSČ(M), Pirátů, SPD, ČSSD nebo KDU-ČSL je pochopení prakticky vyloučeno. Brání jim závist (mimo jiné).

P. Han 7.11.2019 11:12

Když jsem kdysi doma argumentoval tím, že mí kamarádi dělají stejné kraviny jako já, tak se mě maminka zeptala, když mí kamarádi skočí s okna, jestli já skočím taky.

J. Hejna 7.11.2019 10:46

"se zavedli dotace, tam se zvedli vstupní ceny"

A to tvrdě, pane Janoušku.

R. Langer 7.11.2019 10:28

Ano, například viz ty dotované kotle...

R. Brzák 7.11.2019 10:20

stát, jakožto koncentrace moci nad občany, svým vlivem na držitele moci snižuje jeho soudnost. A proto je chudák Ababiš jen obětí systému moci nad občany. Ovšem na té straně mocenské - on ztrácí tu soudnost - zatímco občan daňový poplatník ztrácí peníze a občan obecně svobodu...

R. Brzák 7.11.2019 10:18

"podle sebe soudím tebe"....aneb, kde čtete autorovu závist? Já v článku čtu perfektní rozbor příčin velkých ztrát, založených na lidské přirozenosti. Kterou socialista (jako je Babiš) nikdy nepřijme - ale o to více bude válčit s jejími důsledky. Samozřejmě za peníze těch, kteří to platí ze svých daní (a to Babiš není, milý pane).

P. Lenc 7.11.2019 10:01

TAK!!

M. Janoušek 7.11.2019 9:44

Domnívám se, že to je opakující se problém všech dotací. Kde se zavedli dotace, tam se zvedli vstupní ceny za materiál a práci. Kupující bez dotace je trestán vyšší cenou, kterou způsobily dotace. Tak se chová trh podporovaný=deformovaný státem dotacemi. :-)

R. Meisner 7.11.2019 9:42

1. nejsme jedinou zemí, kde fungují slevy pro seniory a studenty.

2.podvodníci jsou vždy o krok napřed před zákonem-platí to na celém světě.

3. po opatření vlády se jim prostor k podvádění výrazně sníží.

takže článek je o čem? o závisti, že někdo cestuje levněji než já.

J. Kalina 7.11.2019 9:36

tak bych dodal: Pražská integrovaná doprava: a) koupíte si lístek v automatu Zbraslav - Luka pod Medníkem za 24,-Kč, označíte a jedete. Pokud si koupíte jízdenku od ČD, zaplatíte 36,-Kč. diskutovaná sleva: JEDETE ZA 9,-kč. Hází se tady miliardami, ale kolik stojí ty vlaky, provoz, průvodčí. vagony, lokomotivy, ať už je vlak obsazen nebo není??? Se někde staví 10 km tratě za miliardy, aby se jelo 3 3 minuty rychleji. Tady si jeden uspoří např. 100 000,. na horší časy a státem (ČNB) udržovaná inflace cca 2,5%, krade 2.500 za rok. Zveřejněte kolik dělají úspory občanů a kolik se jim inflací za rok ukradne.

M. Stanovský 7.11.2019 9:15

Já bych to ani tak nepřičítal státu, jako spíš šéfovi jeho vlády, potažmo těm jeho nekompetentním bábám co vedou příslušná ministerstva. A obecně všem politikům, kteří možná vědí, kolik je 1+1, ale už si nedovedou dát do souvislostí důležitější věci.

I. Schlägel 7.11.2019 8:55

Esenciální příklad toho, jak stát "řeší" problémy, které sám způsobil. Stát je zmetek, kterému není radno věřit. Přesto se najde dost blouznivců, kteří mu věří. Ti blouznivci se nazývají socialisté.