Pondělí 10. listopadu 2025, svátek má Evžen
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

POLITIKA: Návod, jak školou vychovat stádo

Čím víc se úřady snaží ve školství o prosazení uniformity a rovných příležitostí, tím víc se rozmáhá – neváhám to tak označit – diskriminace, mezi dětmi se rozevírají nůžky a slušné vzdělání se stává luxusním zbožím.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Jurax

24. 4. 2017 23:39
A ještě

"Děti jsou donuceny věnovat nejvíc času předmětům, v nichž nejsou a nikdy nebudou dobré, namísto toho aby rozvíjely svůj talent v tom, v čem mohou vyniknout. Všichni pak končí jako průměrní.".

Ale houby - na gymplu jde o vzdělání všeobecné a i na průmyslovkách jde o základ rozhledu v jiných oborech. Jsou-li děti dobré, rozvinou krom toho i svůj specifický talent, mají-li jaký, nejsou-li dobré, pak ovšem se neměly mocímermo cpát na školu, pro níž nemají předpoklady.

A co se učí - prý c. a k. systém biflování v době Wikipedie - tohle neváhám označit za názor pošetilce. Wiki dodá mnohé - ale jednak zdaleka ne vše a v patřičné kvalitě a jednak musím mít něco nabiflováno, abych měl pojem, co mám hledat a taky abych pochopil, co jsem našel. Rovněž je zpravidla rychlejší vědět než hledat, zvlášť není-li problém triviální.

A samozřejmě ne všude je Wiki a když vidím středoškoláky, co kladou Žižku do 17. století, kdy bojoval s Turkem, a konec Velké války (pokud vůbec ví, co to bylo) kladou leckams, zpravidla ale nejpozději do roku 1945 a bez kalkulačky nespočtou objem válce, neboť jednak neznají vzorec a jednak nejsou schopni početních úkonů zpaměti, říkám si, že národ blbne.

A ovládání IT není žádné kouzlo - převážné procento humanitních oborů vystačí s textovým a tabulkovým procesorem, mailem a s ovládáním internetu a případně nějakého specifického softu - třeba vkládat příspěvky do školského systému nebo tak. Ekonomové pak se ještě naučí nějaký účetní soft. No a u techniků a přírodovědců k tomu přibude zase specifický software a základy programování - to podle oboru. Ne všichni budou ajťáky ... a ksichtoknihu a takové podobné učit ani netřeba.

0 0
možnosti

J. Jurax

24. 4. 2017 23:36
Nesouhlas.

Hezky se to čte, nicméně autorka se v mnohém mýlí.

Třeba státní maturita - čeština, cizí jazyk, matematika - to je snad minimum pro to, aby maturitní vysvědčení nebylo jen výučním listem. Ostatně nároky ve státních maturitách - soudě podle zveřejněných testů - jsou trapně nízké, aby prolezl i učební obor s maturitou. To není uniformita, ale společné naprosté minimum. Mírně přehnáno má autorka za uniformitu, když se všichni učí vyňatá slova a trojčlenku.

Kdo má talent na matematiku, může se bez problémů nabiflovat češtinu natolik, aby aspoň prolezl. S talentem na češtinu a biflováním matematiky je to stejné s tou výhradou, že tam je dobré nebiflovat, ale porozumět.

0 0
možnosti
PP

P. Portwyn

24. 4. 2017 21:43
K 5. a 6. odstavci

Ono není tak úplně pravda, že by se děti hrnuly na víceletá gymnázia proto, aby se naučily více. Ano, často je tam z toho důvodu hlásí rodiče, a je to tak správně. Mimochodem většina VG je stejně "státních", jako ty proklaté základky, takže v tom to asi nebude.

Je tu početná skupina průměrných dětí, které se na VG hlásí, a pokud se na něj dostanou, mají tam velké problémy s prospěchem. U nich asi také nepůjde o to, že by chtěly být originálněji vzdělávány... nestíhají ani tu "obyčejnou" klasiku. Popravdě na VG je výuka často méně pestrá, než na ZŠ, mj. proto, že kantoři jsou zvyklí na studenty, ne na jedenáctileté děti.

Proč tedy průměrné děti chtějí na VG? Protože nemohou vydržet mezi asociálními spolužáky. Základní školy byly našimi reformátory dány do rukou chátry. Na asociální jedince na ZŠ nikdo nemůže.

Z gymplu asociála můžeme s jistými potížemi dostat pryč pro neplnění studijních povinností nebo hrubé porušení školního řádu. Proto se tam lépe žije studentům i učitelům.

0 0
možnosti
IB

25. 4. 2017 10:02
Re: K 5. a 6. odstavci

Díky za vaše příspěvky. Konečně tu píše někdo, kdo ví jak to na školách chodí.

0 0
možnosti
ZF

Z. Frys

24. 4. 2017 16:18
Škola je místo

k indoktrinaci dětí etatismem. Nejvyšší čas zrušit státní (stádní) školství. http://1url.cz/ntssP

0 0
možnosti

J. Jurax

24. 4. 2017 23:44
Re: Škola je místo

No, ten odkaz ukazuje na názor svobodomyslného, leč pošetilého jedince mírně anarchistického typu.

0 0
možnosti
VP

24. 4. 2017 16:16
Rozhořčení cloumající majestátem

Obávám se, že byste si měl Vy zopakovat učivo základní školy, Vaše závěry jsou naprosto zmatečné a nelogické.

0 0
možnosti
PP

24. 4. 2017 20:20
Re: Rozhořčení cloumající majestátem

V čem jsou závěry autorky naprosto zmatečné a nelogické?

Spíše mně připadá, že jste článek naprosto nepochopil nebo jste přímo zaměstnán na ministerstvu školství či v některém z mnohých výzkumných ústavů ministerstva školství, žroutů státních peněz na kraviny typu povinná mateřská škola, potraviny ve školách či inkluze.

0 0
možnosti
PP

P. Portwyn

24. 4. 2017 15:37
Rozhořčení cloumající majestátem

vedlo k drobnému logickému lapsu.

"Proč si stát myslí, že budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako budoucí televizní moderátor, a budoucí moderátor musí umět stejně dobře počítat jako budoucí astrofyzik?"

Já se teda zeptám - ono se jako vzdělání na Fakultě jaderné neliší od toho na Fakultě humanitních studií?

Pokud ano, tak je to samozřejmě hloupost. Dosud ale měl za to, že společné vzdělávání debilního šaš... ehm moderátora s jaderným inženýrem končí pět let před promocí.

Jinak teda co jsem potkal jaderné inženýry, tak mluvili o dost lepší češtinou, než "moderátoři". A kromě toho věděli, kam se dává moderátor ;o)

0 0
možnosti
IS

24. 4. 2017 16:09
Re: Rozhořčení cloumající majestátem

Ano, společné vyučování pět let před promocí končí, což je ovšem dost pozdě. A o tom autorka píše, tak že k drobnému logickému lapsu u ní, soudím, nedošlo. Možná u Vás?;-)

0 0
možnosti
PP

P. Portwyn

24. 4. 2017 15:13
Byflování

kdo to vimislel?

Že Vás to praštilo do očí?

A hledali jste pravopis na Wikipedii?

Ne? No ale FUJ! Vy to víte jako ZPAMĚTI? Jako že jste to kdysi NABIFLOVALI?

;o)

0 0
možnosti
AA

A. Alda

24. 4. 2017 13:56
S první polovinou článku souhlasím.

Tedy s prvními pěti odstavci. Dále už rozhodně ne.

Inkluse je zločin, zatímco speciální školství je projevem humanity. Když komunisti v roce 1948 zaváděli jednotné školství, uznali v § 60 zákona č. 95/1948 Sb. nutnost existence speciálních škol. A postupně jejich úroveň zvýšili a systém dobře rozpracovali, aby každé dítě bez ohledu na jeho zdravotní a sociální stav mělo šanci získat vzdělání co nejvíce odpovídající jeho reálným schopnostem.

Po pádu komunistů lze již od cca od roku1993 sledovat útok na kvalitu školství, snahu o zničení vysoké úrovně vzdělávacího systému.

0 0
možnosti

J. Řezák

24. 4. 2017 14:02
Re: S první polovinou článku souhlasím.

Vím, že mě národ ukamenuje, ale přesto si myslím, že zdravotnictví a školství bylo předtím lepší. Ne obsahem, proboha (!!!), ale formou. S velkou slávou jsme zrušili OUNZy a KUNZy, teď aby člověk chodil prosit, jestli najde stomatologa, gyndíře, pederasta nebo dokonce obvoďáka. Pardon, rodinného lékaře. Například systém dětské péče od nás opisovali a záviděli i na západě. Byli jsme první (!) země, která zlikvidovala dětskou obrnu pomocí Sabinovy vakcíny (Sabin byl Kanaďan !!!) a dále bychom mohli pokračovat. Podobně ve školství.

0 0
možnosti
VV

24. 4. 2017 12:50
Evropa vzdy byla rovnostarska

protoze rovnostarstvi mame my lide Evropy v krvi, zazrane do morku kosti.

Turista z Evropy, ktery se poprve ocitne v USA se po case zacne divit, jak tato zeme muze byt velmoci, tou vedeckou a technologickou vyspou sveta, kdyz tam kolem sebe vsude vidi tu tak ubohou 'verejnost'. Pta se, kde jsou ti lide, kteri cini Ameriku tou velkou Amerikou? Prece ti, ktere vidi, dozajista jsou horsi, nez lide doma zpatky v Evrope.

A cele je to o tom rovnostarstvi, receno stylem Mladkovy show.

Amerika dnes samozrejme take ma rovnostarske verejne skolstvi, ale porad zije z podstaty minula, ktera navic jeste tak uplne nevymizela. Tu Ameriku cini velkou jen male procento populace, mozna i zlomek procenta, zalezi kde polozime latku delici sroubky od tvurcich jedincu. V Evrope ale ma to male procento mnohem mensi sanci v te elite byt, nase skolstvi dela vse pro to, aby se tam co mozna nikdo nedostal, prese vsechny ty reci o tom, jak vse delame pro vzdelanost. Ve skutecnosti delame nejen kulovy, ale prave naopak delame vse pro to, aby deti vzdelane nebyly!

0 0
možnosti
DP

24. 4. 2017 11:39
Jde především o talenty!

Tisíc průměrňáků jeden talent nenahradí. Takoví Rusové, dost to národ problematický, ale trpělivě vyhledávají talenty, kterým se pak věnují, např. přednáší jim vědci a vysokoškolští učitelé. Tímto systém dost dorovnávají technologické zaostávání a de facto tenhle systém je drží nad vodou v soupeření s jinými státy.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz