28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Naše afghánské zájmy

Na dotaz, proč naši vojáci operují v Afghánistánu, mi jeden uvědomělý čtenář odpověděl, že nás k tomu zavazuje článek 5 smlouvy NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 10.8.2018 21:05

Nečekaný útok Talibanu.

V afghánském městě Ghazní umíraly desítky lidí

Radikální Taliban v noci zaútočil na afghánské město Ghazní v centrálním Afghánistánu. Bojovníci pronikli do ulic a podařilo se jim zmocnit se několika čtvrtí. Při střetech zahynulo podle agentury AP nejméně čtrnáct policistů a dalších dvacet příslušníků afghánských bezpečnostních složek utrpělo zranění, řada policejních stanovišť byla vypálena. Ofenziva byla zřejmě z větší části odražena.

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2562781-necekany-utok-talibanu-v-afghanskem-meste-ghazni-umiraly-desitky-lidi

V. Petřík 10.8.2018 17:29

Za koho umírají naši vojáci

Za koho že naši vojáci v zahraničí umírají? No přeci za svůj dolarový žold! Zadarmo by tam nešla ani noha! Tak jim za to postavíme pomník! A co uděláme s těmi ubožáky z Příbrami a Jáchymova?

M. Prokop 10.8.2018 17:40

Re: Za koho umírají naši vojáci

Korunový.

A dobrovolně.

M. Vondráček 10.8.2018 19:11

Re: Za koho umírají naši vojáci

Nesuďte všechny podle sebe ...

J. Babička 10.8.2018 17:27

ale

Mnohem přesvědčivější by bylo vyjmenovat výhody, která nám vítěztví islámských fanatiků v Afganistánu přinese. To by přesvědčilo lidi mnohem více.

J. Jurax 10.8.2018 17:55

Re: ale

Ono je to těžké.

Afghánistán je celkem z ruky, takže se obtížně vysvětlují nevýhody, která by nám vítěztví islámských fanatiků v Afganistánu přineslo.

I propaganda se musí umět. Na fráze jsou u nás lidi citliví.

P. Kučera 10.8.2018 15:40

Petr Štěpánek

Tento stárnoucí playboy s bolševickým vzděláním naskočil do polistopadového vlaku překabátěný, ale svoje myšlenková schémata si ponechal. Přežil obrovskou kritiku ve "své" škole, kde byly na faktech zpochybněny jeho "odborné práce" (de facto žádné opravdu jeho neexistují), kritizující studenty pak šikanoval, dnes se řadí názorově do obskurního sdružení Protiproud. Rozinka ne tomto dortu? Když se mu a jeho milence zdálo čekání v koloně na dálnici neúnosně dlouhé, vtáhl na střechu nezákonně držený modrý majáček a cestu z kolony si proklestil v protisměru.

Tohoto pána doporučuji zcela ignorovat, i kdyby nějakou náhodou mluvil pravdu. To by napřed musel hodně zapracovat na své pověsti.

J. Hajský 10.8.2018 16:41

Re: Petr Štěpánek

Neargumentujte ad hominem, ale ad rem. Co lživého autor v článku napsal?

J. Novak 10.8.2018 23:15

Re: Petr Štěpánek

Pletete si osoby. S majáčkem na dálnici ze zácpy se hnal Ing. Miroslav Ševčík, tahdy šéf Liberálního insitutu. https://cs.wikipedia.org/wiki/Miroslav_%C5%A0ev%C4%8D%C3%ADk

I. Hendrych 10.8.2018 14:10

Trouba

Dotyčný pán byl vždy trouba a teď to pouze potvrdil.

L. Kubeš 10.8.2018 13:28

Pan Štěpánek zjevně přestoupil do KSČ

J. Matuška 10.8.2018 14:02

Re: Pan Štěpánek zjevně přestoupil do KSČ

Pane Kubeši, věci se stávají tak jasnými, že nezáleží na politickém "vyznání". Dehonestační nálepky jsou už to poslední. Není protiargument, útočí se na "osobu". To je stará vesta, sám se s tím setkávám. Neokonzerativní US politika to dopracovala tak daleko, že levice i pravice se shoduje v pohledu na některé problémy dnešní doby. Například sleduji v Událostech, komentářích debatu, které se zúčastní Gabal, Langšádlová, Kováčik - dávám jednoznačně zapravdu předsedovi poslaneckého klubu KSČM. Gabal, Langšádlová se mi jeví jako "váleční štváči"... Jó také se mi moc líbí nadávka "ruští šváby"... Pane Kubeši, jen do toho, nahrál jsem vám na smeč. Ještě že existuje zlatý internet... Naše vaše televize je se svým vymývám makovic stále méně výkonná. Bunga bunga! Tu-ááá!

J. Svoboda 10.8.2018 14:23

Re: Pan Štěpánek zjevně přestoupil do KSČ

"Bunga bunga! Tu-ááá!" - to jste mu to argumentačně nandal, pane chytrý :o)

Pěkný den.

P. Remeš 10.8.2018 12:57

Za koho umírají? Za nás ...

Za koho umírají naši vojáci? Za nás... Za mě, za tebe, za to, aby se sebevražední útočníci odpalovali v cizí zemi a ne v naší vlasti. Až přijde militantní islám do Evropy, bude to všechno neskonale hroznější

Ś. Svobodová 10.8.2018 14:38

Re: Za koho umírají? Za nás ...

Ne, neumírají za nás. To je takové klišé, aby nám jejich smrt nepřišla zbytečná. Terorismu nezabrání ani tam, ani tady. Militantní islám už do Evropy přišel a přichází právě z lokalit, které mírově a humanitárně obdělává NATO a US. Kosovem počínaje.

"Bohatí Arabové systematicky islamizují Kosovo a přetváří ho v líheň

islámského terorismu v Evropě. Činí tak navíc před zraky mírové mise

KFOR." V odpovědi na dotaz poslankyně z německé strany Die Linke to podle

serveru Deutsche Welle uvedla spolková vláda.

J. Jurax 10.8.2018 17:43

Re: Za koho umírají? Za nás ...

Militantní islám v Evropě už dávno je. A nebojuje se proti němu, naopak je vítán podporou imigrace.

Bojuje se jen proti zjevným vraždícím teroristům, nikoliv proti islámu jako takovému. Přitom ten je ideologickým podšprajcem těch vraždících islámslým panchartům, je podhoubím, z něhož rostou. A bratři ve víře v Evropě již jsoucí jsou logistickou podporou a zásobárnou rekrutů; v nejlepším případě jsou jen pasivními podporovateli.

Proti druhé části bojovníků islámu se nebojuje vůbec, ač ti ohrožují Evropu vysokou natalitou, plíživou infiltrací do našich struktur a využíváním našeho lidskoprávního blbnutí a humanismu až sebevražedného víc než teroristé. Jsou co do cíle stejní, jen užívají méně nápadných zbraní. A neschopnost, ideologická pomatenost a blbost těch, co nám vládnou, co mimo jiného nedokážou ani bránit evropské hranice, ba dokonce to zakazují, oběma těmto vojům útočícím na Evropu jenom nahrává. A pochopitelně je v Evropě tzv. západní silně rozšířena kolaborace takzvaně progresivní, aktivistické neislámské populace s islámem z důvodů různých, vesměs ale sebevražedně blbých. Nebo kvůli výdělku a za prachy.

Takže výsledky se dostavují - starosta Londýna je muslim, nejčastější jméno novorozeného chlapce ve Velké Británii je Mohamed, bandy muslimských panchartů obchodují s britskými bílými děvčaty v masovém měřítku a policie nekoná, aby nebyla nařčena z rasismu. Po celé Evropě tzv. západní jsou no go zóny, kde vládně šaría a kriminalita, evropské zákony jsou pomíjeny a policisté se tam bojí a stejně nesmí zasahovat. Samotné silové složky západních států jsou infiltrovány muslimy dokonce záměrně. A muslimové leckde začínají tvořit významné procento voličů, takže jim někteří politici v naději na zisk hlasů odvážně lezou do rekta. Ti, kdož tak nečiní, jsou dehonestování jako rasisté a nácci. Takže prohráváme. Integrace, natož asimilace se nepovedla nikde v Evropě.

Výšenapsané se naštěstí týká Evropy tzv. západní, jejíž vládci dopustili zamuslimení. Ne nás. Zatím.

J. Matuška 10.8.2018 12:56

Vietnamská válka

... Ho Či-Min se stal vůdčí osobností vietnamského odboje, a jakmile se dostal ke zbraním a materiálu, které mu velmi ochotně dodávala Čína a SSSR, mohl se kolonizátorům postavit na odpor. V roce 1957 vzniká nechvalně známý Vietkong, který je schopen se postavit jakémukoli nepříteli a v rámci svých aktivit útočí na Jihovietnamskou vládu. Sedm amerických presidentů, kteří se vystřídali během vietnamského konfliktu neměli svoji pozici vůbec jednoduchou. Zvláště J.F. Kennedy, který již jednou neuspěl v Zátoce sviní, si musel dát pozor na to, co dělá. Ovšem ani debakl na Kubě jej neodradil od intervence v Jihovýchodní Asii, kam ještě více zabředl jeho nástupce, Johnson. Ten se nechtěl dožít okamžiku, kdy Vietnam půjde komunistickou cestou a budou jej následovat další okolní státy. TEHDY JEŠTĚ NETUŠIL, ŽE ZA NĚKOLIK DESETILETÍ SE VIETNAM STANE VELMI RYCHLE ROSTOUCÍ TRŽNÍ EKONOMIKOU, KTEROU JE V SOUČASNÉ DOBĚ

Válka ve Vietnamu je typická využitím dosud masově nepoužívaných bojových látek a technik, jako byl například napalm nebo tzv. agent orange, což byl vlastně velmi jedovatý dioxin, který ničil rozsáhlou vegetaci, v níž se skrývali partyzáni. Tato látka měla ovšem i vedlejší účinky a ti, kteří s ní přišli do styku mají buď zdravotní problémy a nebo vzhledem k jeho vlivům na DNA se jim rodí postižené děti. Jak ukazuje následující obrázek, bylo této látky využíváno skutečně hojně.

https://is.mendelu.cz/eknihovna/opory/zobraz_cast.pl?cast=4704

Lepší je špatný mír, než dobrá válka. Má Vietnam něco společného s Afghánistánem?

J. Matuška 10.8.2018 13:01

Re: Vietnamská válka

... Rok 1964 je rokem, kdy byly vlastně zahájena samotná Vietnamská válka. ZÁMINKOU se stal útok na americkou špionážní loď Maddox. Kongres USA pod vlivem informací od prezidenta Johnsona odsouhlasil válečný stav a mohlo se začít bojovat. Půlroční nečinnost byla přerušena až v následujícím roce, kdy američtí vojáci museli reagovat na útok Vietkongu na jejich kasárna, při němž zahynulo množství vojáků. V zásadě byly možné dva scénáře, jak se s válkou ve Vietnamu vyrovnat. Jedním z nich byl na pohled dražší způsob pozemní intervence, který byl ovšem zamítnut, a druhým byl způsob zvolený prezidentem Johnsonem, tedy ztrestání zloduchů ze vzduchu ničivou bombardovací silou svého letectva. Počáteční rozhodnutí o masivním bombardování bylo ovšem nerealizováno a došlo k jakémusi hybridnímu spojení obou možností.

Není bez zajímavosti si přečíst celý text z Mendelovy univerzity v Brně...

J. Novák 10.8.2018 13:24

Re: Vietnamská válka

A proto statečná US army zlikvidovala My-Lai. Lidice byly proti tomu čajíček.

J. Svoboda 10.8.2018 14:24

Re: Vietnamská válka

Navíc mlátěj černochy, Nováku :o)

Pěkný den.

J. Jurax 10.8.2018 15:45

Technická - napalm nebyl ve Vietnamu dosud masově nepoužívaná bojová látka. Napalm je dítkem druhé světové války (1943) a byl masově použit už tehdy a pak v Koreji. A nemýlím-li se taky Francouzi v Kočinčíně a Alžíru. Až pak Američany ve Vietnamu.

O. Zeman 10.8.2018 12:20

Mrháte silami

Reagujete na blbinu vyřčenou neználkem a zbytečně se rozhořčujete nad něčím, co je úplně mimo. Ten diskutér, neznalec neví, že co se týče mandátu, žádná z dosavadních misí v AFG nebyla podepřena “Článkem 5”. Vy, coby publicista, byste si mohl snadno ověřit, která rezoluce OSN nebo dohoda členů NATO zaštiťuje tu či onu misi. Svou argumentaci pak nemusíte budovat na zcela falešném základě nějakého “laika”. Váš níže vyjádřený názor k podílu ČR na aliančnich aktivitách by se snad lépe hodil do diskuze pod dnešním článkem pana Smetky, který osobně shledávám zajímavějším a výstižnějším.

O. Zeman 10.8.2018 12:23

Oprava

... článek pana Luboše Smrčka. Omlouvám se.

J. Fridrich 10.8.2018 11:55

Stepanku, Stepanku, uz zase ? Ty nevis, ze tvoji soudruzi kriceli v roce 1936 - " U Madridu se bojuje za Prahu "? Ty soudruhu nevis, ze probuzeny stredoveky islam chce rozvratit a opanovat nasi civilizaci ? Ty nevis, co se deje v Evropskych mestech.a co se bude dit - pokud to zlo nevykorenime v miste vzniku i u nas ? Klasicke prirovnani - na Titaniku hrala hudba a tancilo se, kdyz uz se potapel....

Tak asi tak, soudruhu.

J. Novak 10.8.2018 23:46

Re:

Madrid a Kábul jsou něco úplně jiného i co do vzdálenosti od Evropy, nejenom do společenského a kulturního prostředí. A militantní Islám má dnes kořeny v Saúdské Arábii, nikoliv v Afghánistánu. Za Prahu se bojuje dnes v Jemenu, Izraeli...

J. Richter 10.8.2018 11:53

Štěpánek...

Štěpánek....to je ten Štěpánek, který zakládal s psychopatem Petrem Hamplem tu obskurní stranu Apači-Alternativa pro Česko:-) a ve které byla koordinátorkou pro severní Čechy soudružka Jelena Vičanová neboli Biľak v sukni? Jo to bude on, Štěpánek a ruská svoloč Hampl v láskyplném, objetí s ruskou kolaborantkou Vičanovou a zezadu je objímá nějaký Kuras Bedžemín. To byly krásné fotky, tak chyběl ještě Jyrka zaběhlá Ovce a Marta Semelová.

Bylo krásné sledovat, jak se tihle zoufalci a političtí obchodníci s debilitou občanů ČR nakonec porvali o prachy. Konvička, Volfová, Štěpánek, Hampl, Hrindová, Vítek, Vičanová nakonec ostrouhali a všechnu smetanu slízl Pitomio. Dnes spolu neprohodí slovo a závistivě čučí, jak Okamura porcuje 170 mega za volby a těší se na další přídavek.

Jo a tohle všechno si říká vlastenci a obhájci tradičních konzervativních hodnot.

D. Stirský 10.8.2018 11:42

Ano, vyvážíme. Na druhé straně

mnoho mladých západní životní styl, aniž by k tomu byli nuceni, nadšeně napodobuje. Byl jsem v Číně (i to je východ) a dozvěděl jsem se: mladé dívky si "dávají" různá jména z US telenovel, chodí na kosmetické operace, aby vpadaly jako Američanky dívky, každý druhý má tričko s anglickým nápisem... A propos: I já tato trička nosím. Avšak uvědomuji si, že kdyby byl onen nápis v češtině, byl bych za blázna. Koneckonců i u nás je hodně těch, co už pro samou angličtinu zapomněli češtinu, novináře nevyjímaje.

V. Kain 10.8.2018 11:49

Re: Ano, vyvážíme. Na druhé straně

Bin Ladin by jim byl vydán a nemuseli se tam dopouštět mnohaletých válečných prasečin.Jenomže vydáním Bin Ladina by to bylo všechno moc jednoduché a tak se rozhořela válka která se stejně nedá vyhrát.Kolik to spolyká dolarů je jedno.Hlavně válčit.

J. Svoboda 10.8.2018 11:53

Re: Ano, vyvážíme. Na druhé straně

----- FakeNews -----

"Bin Ladin by jim byl vydán"

S. Netzer 10.8.2018 12:03

Re: Ano, vyvážíme. Na druhé straně

Prostoduchý jedinče, odkud berete tu jistotu, že "Bin Ladin by jim byl vydán"?