25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: My v zrcadle maďarských voleb

V této části světa se něco mění, říká si občan České republiky, když sleduje zprávy o výsledcích voleb v Maďarsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klíma 27.4.2018 14:32

O Maďarsko se ani Západ, ani Holub bát nemusejí.

Ale měli se bát o svobodu slova coby základní lidskou svobodu v Česku a zejména v zapáchající EU.

M. Mikulec 25.4.2018 23:49

Maďarsko brání schengenskou hranici

a celá slavná EU by jim měla být vděčná. EU je impotentní spolek, co mění názory ze dne na den, a porušuje mezinárodní smlouvy jako lusknutím prstu.

Jenže jak už to tak chodí, doma nebývá nikdo prorokem a Viktor Orbán má doma hodně odpůrců. Ti říkají: "Orbána volili hloupí lidé z venkova." To mi připomíná situaci po volbách v ČR. :-)) Vždycky jsou na vině hloupí lidé. Ovšem vrchol hlouposti je na vrcholu vládnutí v EU, bohužel pro půl miliardy lidí, co se té vrchnostenské blbosti nestačí divit.

J. Kanioková 25.4.2018 19:32

Douglas Murray:

Orban měl pravdu, ne Merkelová - naplnil vůli svých lidí - https://voiceofeurope.com/2018/04/douglas-murray-orban-was-right-not-merkel-he-fulfilled-the-will-of-his-people/#.WuA1Eg1W288.twitter

Evropa může být silná, POUZE pokud je založena na silných a tradičních rodinách - maďarský státní sekretář - https://voiceofeurope.com/2018/04/europe-can-only-be-strong-if-it-is-based-on-strong-and-traditional-families-hungarian-state-secretary-hungarys-state-secretary-for-families-and-youth-katalin-novak-stressed-the-im/#.WuCESZr7PwU.twitter

K. Janyška 25.4.2018 16:07

Budování EU a výroba Evropana skončí jako

budování SSSR a výroba sovětského člověka. Stojí na stejné bázi.

Už jste zapomněli, eupopletové ? Dzp.

P. Grigar 25.4.2018 21:14

Re: Budování EU a výroba Evropana skončí jako

..už zase máte pravdu, chlape zatracená..nes..te mě pořád!

V. Církva 25.4.2018 13:19

Vidím to jinak

To je divný článek. konkurence je podstatná věc nejen v politice. Proto dlouhodobá dominance jedné strany je problém ať už jde o postkomunistickou či jinou zemi Črši nejsou Maďaři. Přesto důvod proč bychom možná taky zvolili Orbána je, že je svůj a jde proti mainstreamu evropské politiky. Ten mainstream evidentně jde cestou pokrytectví, cenzury a potírání demokracie a sebevraždy.

Pokud by víc stran a politiků jednali podle zájmů Evropanů, určitě by byla větší konkurence a Orbán by musel do koalice. Jenže opozice jsou neomarxisté ze zádele EU a pak už příliš nacionalistický Jobbik. V Maďarsku proto není rozumná opozice

U nás máme něco podobného s prezidentem. Zeman není tak ideální, ale ti ostatní byli teoretici, kteří nechápou co jako občané potřebujeme. Výjimkou byl snad pan Hynek, pohužel mediálně málo známý a možná i málo charismatický pro davy fanoušků a fanynek.

J. Schwarz 25.4.2018 14:56

Re: Vidím to jinak

Také to vidím jinak - pan Orbán je přece vzorovým Evropanem a jeho strana je NA EVROPSKÉ ÚROVNI právě tou tak potřebnou opozicí proti současnému mainstreamu. vždyť bez Orbána a Kaczynského by to v EU vypadalo jako v hájemství jediné strany - jen namísto vedoucí úlohy KSČ by nastoupila vedoucí úloha jakýchsi "evropských hodnot"...

J. Kanioková 25.4.2018 19:58

Přesně..!

M. Valenta 25.4.2018 15:31

Re: Vidím to jinak

Akorát jste pane Církva jaksi pozapomněl, že existují různí občané, s různými potřebami. Např. jsou i tací, co nechtějí za prezidenta prolhaného Putinova slouhu.

S. Donát 25.4.2018 15:42

Re: Vidím to jinak

Prolhaného Putinova slouhu jako prezidenta si asi přeje málokdo. Včetně mě. Ale i tak jsem Miloše Zemana volil, protože ta druhá možnost byla ještě horší.

V. Novák 25.4.2018 15:44

Re: Vidím to jinak

Asi je dost takových, kteří ho nepovažují za "prolhaného Putinova slouhu"...

A co s nimi?

Vyměníte je?

R. Langer 25.4.2018 17:14

Re: Vidím to jinak

Jo, ti druzí totiž chtějí slouhu Brusele, co jí leze do prd*le.

S. Donát 25.4.2018 15:43

Re: Vidím to jinak

Ano, pana Hynka jsem volil v prním kolem, i když jsem věděl, že je to volba spíše symbolická...

P. Kubáč 25.4.2018 11:11

Masaryk v poměru k Orbánovi

To by mě vskutku zajímalo jak by "analytici předních médií" dnes reagovali na T.G. Masaryka. Vůbec bych se nedivil kdyby byl v jejich pohledu vrchní xenofob a předválečné Československo by bylo neliberální stát s krizí demokracie.

V. Novák 25.4.2018 10:33

Především FIDESZ demokraticky zvolili Maďaři.

Už potřetí a s obrovským náskokem.

Protesty proti zvolení Orbána jsou protesty proti pluralitním volbám, tedy proti demokracii.

K. Janyška 25.4.2018 10:20

My tu máme v zrcadle maďarských voleb, skoro Maďara.

To bude tím... Dzp.

J. Chaloupka 25.4.2018 9:45

Vždy, když někdo na někoho útočí se ptám: a kdo na jeho

místo? Můžete mi to sdělit?

J. Fridrich 25.4.2018 9:40

Jen zcela krátce - Orbána mohou Mad'arům v této době,

Jen zcela krátce - Orbána mohou Mad'arům v této době, kdy se rozhoduje o budoucnosti Evropy země Evropy jen závidět - a Mad'arům závidět to, co ze světa odchází, tedy ZDRAVÝ LIDSKÝ ROZUM..

J. Kanioková 25.4.2018 19:57

Ano, souzním..

P. Jášek 25.4.2018 9:38

Komentátoři

západních médií? Třeba těch co pouze a jenom a zásadně cituje ČT a ČRo.

Není tady nějaký hóódně řehtající se smajlík?

M. Mikulec 25.4.2018 9:26

západní komentátoři?

To jsou ti, co dodnes vedou mediální válku proti Trumpovi? Ti jsou obzvlášť věrohodní: místo aby informovali, vyrábějí jediný správný názor /dříve v socialismu byly tyto jediné názory vyráběny a jednomyslně schvalovány politbyrem/. Západ se brodí v průšvihu nevídaných rozměrů, ale bude radši plivat na země, kde ještě systém funguje, ekonomika šlape a lidé chodí k svobodným a tajným volbám.

Když jdete volit v Británii, člen volební komise vám na obálku udělí propiskou značku: takže při sčítání vědí, koho volíte!

K. Janyška 25.4.2018 9:17

Všude a vždy se v lidském světě něco mění a adaptuje. Akce

blbců vyvolávají reakce jiných blbců a tím se lidský svět vyvíjí k lepšímu. V interakci nevzdělaných blbců.

O spontánním řádu lidského světa, tedy jeho hlavnímu uspořádavači, a motoru jeho vývoje - civilizaci obchodem, lidi nemají ani páru.

Kdyby měli, to by šlo všechno jinak. Naučili by se spontánních sil a řádů využívat ve svůj prospěch, jako když vyrábějí ocel různých kvalit. Ta je spontánním řádem také... Dzp.

J. Šejnoha 25.4.2018 8:58

vlastenci

Příklon voličů k vlastenecký stranám a vůdcům není nic škodlivého a dal se očekávat.

Spíš se divím, že protinárodní strany mají ve většině EU zemí stále navrch.

Sice maj mohutnou podporu médií, Bruselu a neziskovek, ale stejně mě překvapuje ztráta sebezáchovných reflexů u drtivé většiny voličů.

Letos si připomínáme 100 let státní suverenity (naši dnešní vůdci ji zaprodávají) kterou bysme bez vlasteneckých politiků typu Masaryk, Beneš a Krčmář, nikdy nezískali.

Tito skvělí politici by dnes byli mediálně lyčováni coby exttemisté nacisté, xenofobové a Ruští agenti.

M. Prokop 25.4.2018 9:05

Re: vlastenci

Kramář, když už. A ruský "agent", tedy hodně proruský politik, fakt byl.

J. Jurax 25.4.2018 14:44

Bychom ... jinak souhlas ...

F. Navrátil 25.4.2018 8:54

Fúúúj! Populista!

Na jedné straně tu máme politika a stranu, co říkají: Slyšíme vaše přání, chápeme vaše problémy, chceme je řešit. Na straně druhé politiky a strany s programem a rétorikou: Kašleme na vás, jste lůza, my jsme totiž elita multikulturalismu a genderismu! Koho budete volit? Tím spíše, že ten první už prokázal, že nejen ve prospěch voličů nejen mluví, ale i jedná.

M. Prokop 25.4.2018 9:07

Re: Fúúúj! Populista!

Já zde tedy toho politika ani stranu nevidím. Alespoň mezi těmi většími, v PS. Tedy, ti, kdo by prokázali. Kecálistů je dost, to jo.

Z. Rychlý 25.4.2018 7:33

Relativita pohybu.

Sedíme ve vlaku, který stojí a sousední vlak se rozjíždí. Pocit jízdy však máme my. Posilují protestní strany? Ano, rozdíl je mnohdy propastný, protože ty ostatní strany si dopředu zakázaly témata, která voliče pálí a zajímají. Jedno téma je ideologie multikulturalismu, která stírá šmahem rozdíly mezi lidmi. Ty však přece jsou a byly motorem vývoje lidstva - toto se nám nelíbí, to dělat nebudeme, toto je dobré, to napodobíme a uděláme po svém. Čas ukáže, co je životaschopné a co ne.

Druhá hrůza je korektnost. Být korektní u mě vždy znamenalo naslouchat soupeři, zda nemá v něčem pravdu a případně ji uznat. Toto se však zvrhlo v umlčování odlišného názoru. To je špatně.

Našimi úhlavními nepřáteli nejsou apriori imigranti, ale především našinci, lidé z našeho civilizačního kruhu, kteří pod praporem dobra prosazují politickou korektnost formou cenzury jiných, nepohodlných názorů a zamlčováním jistých problémů, a dále multikulti, kteří relativizují evidentní rozdíly mezi civilizacemi a rasami s různými kulturními zvyklostmi (barva kůže zde nehraje žádnou roli). To jsou žáby na prameni. Říkají mi, ať se nebojím, ale jak nemít strach, když vidím, jak jsou státy, které jsem měl za vyspělé, rozvracovány chaosem z islámských zemí? Copak blahobyt, na kterém pracovaly generace před námi je NIC, kterého je třeba se zbavit a rozdat náhodným hejnům přemnožených kobylek? Jestli je toto náš cíl, pak celá existence euroatlantické civilizace postrádá smysl.

M. Valenta 25.4.2018 8:49

Re: Relativita pohybu.

Je to dost jinak. Ostatní strany si nezakázaly témata pálící voliče. Jejich chybou je, že nebyly dostatečně hlasité a bláhově nabízely i běžná témata. A kolik myslíte, že je zde těch co je označujete za úhlavní nepřátele. 3%? A podobně přefouknutá je u podpora Orbána, Zemana a spol. Nezbývá než doufat, že to neskončí větším průšvihem.

M. Prokop 25.4.2018 9:09

Re: Relativita pohybu.

Hlasité jsou až až. Jenže ani lhaní nahlas nefunguje do nekonečna.