28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Míjení se 2019

Nebyl snad uplynulý rok charakterizován také vzájemným míjením se v názorech na plynoucí události? Zdá se mi, že účastníci protibabišovských demonstrací neberou dostatečně v úvahu, že Agrofert není banka, do které se ukládají evropské peníze pro jejího majitele, jak to někdy na demonstracích vypadá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 31.12.2019 15:05

Ten socan v Křečkovi vykoukne skoro vždy, nejde-li o cikány nebo připrchlíky.

J. Zika 31.12.2019 21:05

Že byste se trochu přemohl a místo vyštěknutí jedu se pokusil argumenty vyvrátit, v čem nemá pan Křeček pravdu? :-/

P. Lenc 31.12.2019 10:28

Podle některých reakcí jste pane Křečku místním "liberálům" šlápl na "liberální" bolístky.Vyvážený článek, dík za něj.R^

Š. Hašek 31.12.2019 19:49

R^

J. Jirka 31.12.2019 10:17

"... ale také zde žily své běžné životy miliony rodin..."

Přežívaly , pane Křečku, nežily!

J. Jurax 31.12.2019 11:38

Ne, žily.

Máte Vy osobní zkušenost s tou dobou?

J. Kouřil 31.12.2019 13:18

Žily, pane Jirko, žily. Sice v jiném prostředí než na západě, ale žily a většina byla docela spokojená.

P. Staronový 31.12.2019 16:03

Za sebe mohu celkem zodpovědně prohlásit, že sice žil, ale o spokojenosti těžko mluvit.

P. Lenc 31.12.2019 13:55

A kdepak jste žil vy, pane Jirko?8-o

J. Zika 31.12.2019 21:24

Já jsem tedy fakt neměl pocit žádného živoření, byť jsem byl z dnešního úhlu pohledu "z velmi chudých poměrů", vystudoval VŠ, udělal dvě atestace, postavil si dům, vybudoval zahradu, choval papoušky, jezdil na dovolenou na hory do Bulharska a Rumunska (fakt nádhera), jezdil k moři do Bulharska pod Achtopol, romantika úplně sami na břehu moře atd. Neměl jsem vůbec pocit, že živořím. Nestěžuji si ani teď, ale to je o životním postoji. Nikdy v minulém režimu jsem ale neviděl tolik lidí, kteří ze zcela bez svého zavinění se dostali do velkých průšvihů "srkz bezohledný kapitál", propuštěni z práce v 56 letech, vystěhováni v 70 letech věku restituentem z bytu, kde 40 let bydleli, podvodem druhých odsouzeni k doživotnímu živoření atd. Takže buď jste nesoudný nebo mladý novodobý papoušek opakující klišé...;-)

E. Pawlica 31.12.2019 8:53

Zdá se, že pan Křeček zaměňuje jablka a hrušky.

Nemusím být ani příznivec demonstrací, ani jejich odpůrce, ale uživatel selského rozumu, jenž (ten rozum), vycházeje z předpokladů, že pravým účelem dotací je pomáhat tam, kde je nějaká slabina, velí jejich určení vnímat tak, že nejsou principiálně určeny pro ty největší hráče na trhu. A těmi premiérovy firmy, byť naoko schované pod pláštíkem svěřenských fondů, zajisté nejsou.

Kromě toho na cedule demonstrantů není slovo „Demisi!“ napsáno proto, že demonstranti chtějí zaměstnance Babišových firem připravit o práci, ale proto, aby o rozdělování dotací nerozhodoval (jakkoli nepřímo, pouze vlivově, naoko skrytý) představitel jejich největší konzumenta, proto platí buď demisi, nebo absolutní odchod z firem. A protože demise je nejčistští řešení, objevuje se na cedulích nejčastěji.

Jelikož ostatní matérie páně Křečkova, útočící na systém, jenž je schopen vygenerovat jak milionáře, tak i chudáky (díky kterému si ovšem pan Křeček může na systém otevírat svá ústa – kdyby to zkusil v jakémkoliv jiném systému, nestačil by se divit, jak rychle by mu byla jeho ústa zavřena), je již jen rozmixovaná omáčka ze smíchaných jablek a hrušek, dovolím si závěrem poznamenat, že peníze, které by nepohltil rozevřený chřtán Babišových firem, by v jiných, menších firmách, umožnily vznik jiných pracovních míst, možná v daleko vyšších počtech.

Pan Křeček, osobně oblibující svou pozici ochránce ubohých, by se možná měl víc zajímat o pracovní podmínky v Babišových firmách, o nichž z jejich útrob prosákly na veřejnost nepříliš lichotivé informace. Bylo by to uvěřitelnější, než mimochodná obrana miliardáře, schizofrenicky stříknutá pofiderním útokem na systém.

E. Pawlica 31.12.2019 8:56

Oprava překlepu poslední věty 2. odstavce:

... těmi premiérovy firmy, byť naoko schované pod pláštíkem svěřenských fondů, zajisté JSOU.

J. Havelka 31.12.2019 9:22

Přesně.

J. Jančura 31.12.2019 9:40

Pokud mají být dotace, tak by měly být nezávisle na tom zda je podnik velký či malý. Jinak to přímo vede k podobným případům jak je tzv. Čapí hnízdo.

A dotovat zemědělství v ČR asi musíme především proto, abychom srovnali konkurenční podmínky vůči ostatnímu světu, který zemědělství taky dotuje - Francie, USA apod.

E. Pawlica 31.12.2019 9:56

Fundamentálně jsem přesvědčen o tom, že se dotace zvrhly a popírají přirozený řád věcí.

Když už tuto rakovinu v ekonomickém organismu máme, pak jsem, pane Jančuro, přesvědčen, že účelem dotací by mělo býti pomáhati slabším nebo začínajícím, umožňovat vznik monopolních struktur. Díky tomu by mělo být i pestřejší spektrum podniků v tom kterém sektoru (a vyšší odolnost ekonomiky proti škůdcům – jako třeba v mnohodruhovém lese, který je odolnější, než jakákoliv jiná monokultura).

E. Pawlica 31.12.2019 9:57

Opět oprava - omlouvám se:

... NIKOLIV umožňovat vznik monopolních struktur.

J. Jančura 31.12.2019 12:37

Můžete mít pravdu, ale to je tak vše. Zřejmě dotace různými formami - přímé výhody, celní bariéry apod. prostě asi nelze celosvětově vymýtit.

Dotovat slabší je sice lidumilné, ale vede k podvodům, korupci a pod. - viz Čapí hnízdo.

P. Staronový 31.12.2019 16:07

Vymýtit je nelze, protože z té lumpárny už žije příliš mnoho lidí a firem.

V. Petr 31.12.2019 16:34

Ale kdo bude ty dotace rozdělovat? To chcete, aby je někdo přiděloval "podle ksichtu," tedy kamarádům kamarádů? V opačném případě musíte zavést nějaká kritéria a ta kritéria budou FORMÁLNÍ. Jinak se dostanete k pověstnému "duchu zákonů," což je ovšem úplná džungle.

Pokud zavedete pojem "podnik," pak může malý podnik vlastnit i miliardář...

Z. Rychlý 31.12.2019 13:37

já bych vaši celkem správnou úvahu o pohlcování nějakým chřtánem posunul vejš. Co takhle zrušit dotace a nechat všechny chřtány hladové?

No jo, ale pak by EU pozbyla smyslu.

P. Staronový 31.12.2019 16:06

Pravým účelem dotací je protěžovat něco, co lidé nechtějí. Pokud by to chtěli, koupili by si to i bez dotace. Dalším účelem je vybudovat závislost na dotujícím a obohatit lidi kolem.

Š. Hašek 31.12.2019 19:50

R^

F. Navrátil 31.12.2019 20:50

Pokud by mělo být cílem dotací pomáhat slabým, pak se jedná o likvidaci trhu. Pak ovšem musí nastoupit plánované hospodářství socialistického typu, kdy se bude líným a neschopným přidávat a schopným a pracovitým brát. Děkuji, nechci.

J. Zvoníček 31.12.2019 22:51

Souhlasím s panem Pawlicou a ještě dodávám, že mi to připadá jako plané mudrování. Je možné mít pravdu a přitom nic neříci. A trochu z toho čouhá opatrná obhajoba pana Babiše, což je pochopitelné v jeho médiích.

.

R. Lávička 31.12.2019 7:55

Články pana Křečka mají hlavu i patu, žádná omáčka, čistý vývar.

J. Havelka 31.12.2019 9:24

Ale z čeho je ten vývar vyvařen? Viz komentář E. Pawlicy, který to napsal i za mě.

J. Jirka 31.12.2019 10:21

Pokud máte rád vývar z h.v.a, pak vám přeji dobrou chuť.

Z. Rychlý 31.12.2019 5:52

Problém není s chudobou, problém je jinde. Co s životem v luxusu, co s životem v pohodlí? Materiální bohatství se dostavilo, duchovní bohatství se kdesi zadrhlo.

A tak se koná DOBRO z cizího, až třísky lítají!

M. Krátký 31.12.2019 6:17

R^R^R^

J. Krásenský 31.12.2019 7:23

R^