24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

POLITIKA: Loutkáři

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Novotný 12.4.2011 22:03

Můžete psát častěji?

dělá mi to dobře na duši po těch nesmyslech co píše NefF

l. matulik 12.4.2011 20:09

dobrá analýza soudobého vývoje

Je zapomenuto Toskánsko, kde se na jachtách neslunil jen pan Topolánek s

panem Dalíkem, ale i nejeden současný politik různostranického

zabarvení  . . .  zbývá dodat hlavně ČSSD = socani  v čele s čelným koryfejem Urbanem . .  jinak o.k.

A. Reček 12.4.2011 18:53

Autor článku má pravdu

Shrnul vývoj této předem připravené kauzy dobře.  Útok na VV však bude mít neblahý dopad na konstruktéry této kauzy, tedy na ODS a vlastně i TOP 09.  VV nemají totiž co nějak moc ztratit, ale zbylé vládní strany mohou mít ztráty velmi citelné.  Teď se ukáže, kdo v tomto rozehraném pokru drží v ruce žolíka.

P. Fiala 12.4.2011 17:54

TOP09 a pan Kalousek

Přidal bych pár poznámek k TOP09. Není to to sdružení podnikatelů v čele s předsedou a hýbatelem panem Kalouskem? Není předseda, lesů kníže pán s obrovským majetkem převedeným na ženu a syna? A co nehorázné drzosti pana Kalouska, zmíněná povinná účast v soukromých penzijních fondech, či "hrátky o miliardy Kč" přes ČEZ o cenách elektrické energie? Či dokonce o dostavbě JE Temelína za 500 miliard (za dobu asi 10 roků) z peněz daňových poplatníků a následnou privatizaci ČEZ?

Musíme převzít co nejvíce směrnic z EU, aby se současný socialistický a komunistický systém a jeho aplikování v ČR změnil. Viz třeba ČEZ, jehož monopol byl ukončen teprve směrnicí EU o svobodném trhu s elektrickou energií v ČR a mohli jsme si koupit elektrický proud levněji. Ovšem někteří poslanci nesmí být ovce či naopak chytráci, jako v případě přijetí dodatku zákona k výkupu elektrických energií z obnovitelných zdrojů (o hlasování existují v archivech záznamy, stejně jako o každém schváleném či neschváleném zákoně).

Před volbami, bychom si vždy měli archívem zalistovat.

F. Eliáš 12.4.2011 17:45

Pěkný článek

Kdo sleduje, co se u nás děje, musí souhlasit.

M. Starý 12.4.2011 9:52

Pan Pospíšil dnes ráno perlil

Pan Pospíšil ráno před 8 na ČT24 spustil tu "O VV (ABL) s.r.o. a hrozném prorůstání soukromých firem do politiky" a dostal se na tenký led. Na dotaz redaktorky, v čem je Bártova ABL jiná než když strany (jmenovitě ODS a ČSSD) cpaly své poslance do správních a dozorčích rad státem vlastněných firem, odpověděl, že "to je přece v demokratických zemích normální, že politické strany strany delegují své poslance a bývalé politiky do těchto firem". Paní redaktorka byla i tak statečná, že že vyslovila svůj názor, že v tom žádný rozdíl není až na to, že pan Bárta své věrné platí ze svých soukromých peněz a ostatní strany ze státních peněz. Na politicích ODS je vidět nervozita.

J. Stejskal 12.4.2011 10:00

Re: Pan Pospíšil dnes ráno perlil

Ano, bylo to příšerné. A musím říci, že donedávna byl pan Pospíšil mým nejoblíbenějším ministrem. Připadal mi normální. Ale teď mám pocit, že ucítil šanci jít výš.

M. Starý 12.4.2011 10:19

Re: Pan Pospíšil dnes ráno perlil

Ano, také mě dnes zklamal. Holt asi jde do tuhého a president si dovolil moc, když chce aby mu premiér odkryl karty a řekl co dál.

Jinak zajímavý článek o tom, co se stane po dodchodu Bárty je tady na Lidovkách [a http://byznys.lidovky.cz/bartuv-pad-meni-radu-planu-firmy-si-oddechly-fzr-/ln-doprava.asp?c=A110411_173941_ln-doprava_nev ]

K. Janyška 12.4.2011 9:08

Bárta je typickým podnikatelem, kterému se v podnikání daří a myslí si tedy, že mu patří svět ! Hovno mu patří... Dzp.

S. Ševeček 12.4.2011 9:42

Re: Bárta je typickým podnikatelem, kterému se v podnikání daří a myslí si tedy, že mu patří svět ! Hovno mu patří... Dzp.

Ano, šáhl do spontánního řádu lidské civilisace a dostává se mu spravedlivých výsledků.

Všechny "byznys plány" končí v SŘLI jedině svými nezamýšlenými, tudíž opačnými, výsledky ... ;-)

K. Janyška 12.4.2011 10:20

Re: Bárta je typickým podnikatelem, kterému se v podnikání daří a myslí si tedy, že mu patří svět ! Hovno mu patří... Dzp.

No, dobrý, no... -))) Dzp.

K. Janyška 12.4.2011 9:06

Profesor Keller a jeho kámoši jednou vzteky a kverulantstvím prasknou ! Dzp.

J. Stejskal 12.4.2011 8:39

Ano, je to správná analýza.

Jen Škárka není "krtek", ale cvok. Zhrzený cvok, na kterého se navíc něco ví.

M. Moravcová 12.4.2011 8:36

Vzpomínám si na

dobu volební, kdy se psalo, že poslanci věcí veřejných povinně podepsali úpisy na čtyři miliony korun - loajální úpisy. Ovlivňováni facebookem, řízeni ABL, finančně zabetonováni.

S. Ševeček 12.4.2011 9:37

Re: Vzpomínám si na

Ano, loyalní úpisy měly protipól - odvrácenou tvář měsíců - na který Naši čačtí odnovináři nepřišli, resp. ho tutlali ... měsíční loyjalitní platbu pokladníka back home ... po "zdanění" je to těch Škarkových 55 tisíc měsíčně.

Otázkou je, kam zařadit platbu půl melounu Pussy Kočí - za eskortní služby?

G. Krejčová 12.4.2011 7:52

přesné

Hezký den, jasně shrnuto a teď jak z toho ven.

M. Varadinková 12.4.2011 1:04

Taky si myslím

že bitevní fronta vede uvnitř ODS. Pátá kolona pravdoláskařů (topolánkovců) vedená Tluchořem jde po krku Nečasovi. Jenže Nečas je premiérem. Aby padl Nečas, musí padnout vláda. Navíc Bárta se svým byznysplánem je pro hochy, co spolu mluví (a mají svůj vlastní byznysplán) , cizorodým prvkem (obdobně, jako byl Čunek) a nepříjemnou konkurencí, kterou nemají dostatečně pod kontrolou.

Že je za tím pravdoláska, je nabíledni. Nikdo jiný, než pravdoláska, totiž neumí rozpoutat takovou mediální kampaň, jaká se momentálně vede proti Bártovi.

J. Stejskal 12.4.2011 8:40

Re: Taky si myslím

A já blbec si myslel, že "pravdoláska" se říká lidem koem prezidenta Havla. Ale že je to v ODS, která se proti tomu tak vymezuje.... Čověk se pořád učí.

S. Ševeček 12.4.2011 9:32

Re: Taky si myslím

Asi jste si nevšim ... stěhování zárodů (se šláchorem odnovinářů) do ODS v polovině Desátých let jedenadvacátého století - proč asi pan Topolánek "všechny volby vyhrával"?

J. Stejskal 12.4.2011 9:58

Re: Taky si myslím

Budu hádat. Měl pletky s Havlem?

M. Varadinková 12.4.2011 11:43

Re: Taky si myslím

Pravdoláska má ve zvyku infiltrovat do každé relevantní strany, speciálně pak do těch velkých, ODS i ČSSD. V ČSSD to bylo špidlovsjké křídlo, které ovšem  Paroubek upozadil (a bezpochyby bude ve vhodnou dobu opět aktivizováno). V ODS se podařilo zkonvertovat Topolánka (ostatně Dalík pracoval za Havlovy éry přímo v prezidentské kanceláři a jeho vliv na Topolánka je nepopiratelný). Topolánek a jeho lidé (Tluchoř) dovedli ODS od euroskepticismu k eurohujerství a prosazení Lisabonské smlouvy (ač si to ODS ještě v roce 2006 na svém kongresu zakázala). Při poslední prezidentské volbě byli dokonce Topolánek, Tluchoř a další připraveni podrazit Klause, pokud by se jim podařilo prosadit tajnou volbu, aby jim nepřekážel při prosazení Lisabonské smlouvy.

Ani po pádu Topolánka se ODS s tímto fenoménem (infiltrací pravdolásky) nedokázala vyrovnat, viz Tluchoř zvolený do čela poslaneckého klubu, Vondra místopředsedou... a proto je taky pro mne nevolitelná. Nečas v čele ale není dost pravdoláskový a proto se snaží ho sesadit. Na něho osobně ale nic nemají, je to "pan Čistý", tak to dělají oklikou přes atentát na Bártu a následný pád vlády.  Tím ostatně zabijí dvě mouchy jednou ranou - ani Bárta není jejich pravdoláskový člověk, Bárta jede sám pro sebe a až příliš se jim roztahuje na tom "jejich písečku", čímž jim překáží.

Jinak současné dění má hodně rysů společných se "sarajevským atentátem". Za terč (aspoň v první fázi) posloužil  Bárta, roli Rumla s Pilipem převzala Kočí a Škárka, TOP 09 se chová jako ODA ("my s tím nemáme nic společného"), diskreditační kampaň v pravdoláskových médiích  jede na plné obrátky....  Konečný cíl je teď jako tehdy - zcela ovládnout ODS, dostat do jejího čela pravdoláskového člověka.  A když to v ODS nevyjde, je pořád v záloze vláda TOP + socani, takže pravdoláska nemá pádem vlády co ztratit. Ani kdyby byly předčasné volby. Kdo z toho vyjde poškozen, to bude zcela jistě ODS.

J. Stejskal 12.4.2011 12:34

Re: Taky si myslím

Ano, toto obšírně vysvětlení může posloužit jako doporučení k vyšetření specialistou. Není tedy nutné chodit před tím ke svému příslušnému praktickému lékaři.

J. Václavíková 12.4.2011 13:02

Re: Taky si myslím

Není co dodat.

J. Schwarz 12.4.2011 13:40

Re: Taky si myslím

Kdyby paní varadinková namísto pravdoláska použila termín politicko-korektní eurohujeři, pak by její rozbor docela sedl.

V. Mistrová 12.4.2011 13:55

Re: Taky si myslím

Je vůbec komické, že někteří spoluobčané nedají bez pravdolásky (nebo, chcete-li, bez eurohujerů) dohromady ani tři věty - podobně jako se kdysi soudruzi nedovedli obejít bez "buržoazie" a "imperialismu".

M. Varadinková 12.4.2011 16:59

Re: Taky si myslím

Když popisuji problém, způsobený eurohujerskými  pravdoláskaři, tak jim přece nebudu říkat bobři nebo kočkodani. Jestli Vám vadí to slovní označení, navrhněte lepší.

V. Mistrová 12.4.2011 17:50

Re: Taky si myslím

Potíž vidím v tom, že Vaším stylem ve skutečnosti nejde popsat nějaký problém, ale jen přispívat k vzájemné nevraživosti dvou táborů, které se vlastně potřebují, protože do značné míry žijí z vzájemného osočování (viz třeba přehnané reakce Havlových obdivovatelů na kritiku jeho filmu).

Vaši větu „Pravdoláska má ve zvyku infiltrovat do každé relevantní strany“ jsem čítávala už před lety, zhruba ve znění: světový imperialismus má své agenty všude (a nevzdá se tak snadno svých pozic).

M. Varadinková 12.4.2011 18:53

Re: Taky si myslím

Jenže pravdoláska to opravdu ve zvyku má, Kdo sleduje zdejší dění pozorně a není padlý na hlavu, nemůže to popřít. Například od ODS se po sarajevském atentátu odloupla její pravdolásková část a vytvořila Unii svobody. Jenže pak, když se ukázalo, že se jim nepovedlo ODS oslabiít  a ODS dál představovala  trvalou překážku záměrům pravdoláskových eurohujerů, byl do ní nasazen Vondra (aby dostal na starost evropskou agendu) a Topolánek byl zkonvertován.  K tomu dramatickému posunu v přístupu ODS k EU přece opravdu došlo - ODS přece protlačila Lisabonskou smlouvu, ačkoli předtím měla závazné usnesení kongresu: nepředávat pravomoce do Bruselu.

Proč si to primitivně zjednodušujete na nějakou vzájemnou nevraživost dvou táborů, když jde o pricipiální spor? A Havlův film s tím nemá co do činění.

V. Mistrová 12.4.2011 19:33

Re: Taky si myslím

Domnívám se, že dále by se naše debata točila v kruhu, na argumenty typu „kdo není padlý na hlavu, musí situaci popsat stejně jako já“ opravdu neumím odpovědět.

Pokud jde o ten „dramatický posun“ v přístupu ODS k EU („ODS přece protlačila Lisabonskou smlouvu, ačkoli předtím měla závazné usnesení kongresu: nepředávat pravomoce do Bruselu“), máte nejspíš na mysli usnesení 17. kongresu ODS.

Je tu ovšem ještě usnesení 19. kongresu, v němž se říká: „[Kongres ODS] ponechává rozhodnutí o ratifikaci Lisabonské smlouvy v kompetenci Poslaneckého a Senátorského klubu ODS. Současně důrazně doporučuje prosadit přednostní schválení mezinárodních smluv o protiraketové obraně USA.“

Evidentně jde o změkčení někdejšího usnesení 17. kongresu; toto změkčení však provedl opět kongres, takže má svou legitimitu. Tvořili snad většinu delegátů 19. kongresu ODS „pravdoláskovci“? S takovými nálepkami se přece nedá vystačit.

A když je řeč o EU: největší chybu učinila Klausova vláda, která do organizace s tak nepřehlednou strukturou vůbec podala přihlášku. Organizace, která samu sebe nezvládá, a kamufluje to svým neustálým rozšiřováním, opravdu nebudí moc důvěry.

M. Varadinková 12.4.2011 19:55

Re: Taky si myslím

No, to já nevím, kolik bylo mezi delegáty aktivních pravdoláskovců (kteří ukecávala a přesvědčovali) a kolik se jich jen pasivně nechalo ukecat nebo prostě jako stádo následovali svého předsedu. V každém případě k tomu posunu (ze kterého se nakonec stal obrat o 180 stupňů) došlo a to, že ODS nakonec aktivně tu smlouvu protlačila, je evidentním popřením toho původního postoje, se kterým šla v roce 2006 do voleb. Klause do toho nepleťte, ten určitě není pravdoláskař a hlavně už není v ODS. Zatímco topolánkovci tam ještě stále jsou a jejich destruktivní činnost stále pokračuje - teď navezli Nečase do situace, ze které jen stěží může vyjít se ctí. Buď bude stát na svém a padne vláda a příští vládu už sestavovat nebude, nebo půjde na nějaký kompromis s Veverkami a pak bude tou pátou kolonou (Tluchořem a spol) kritizován pro slabost. V každém případě to poškodí ODS a pomůže pravdoláskové TOP.