16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Korespondenční volba je zlo

Zavedení korespondenční volby zcela změní podstatu naší demokracie, je zásahem do mechanismu, od kterého se odvíjí legitimita všech demokratických institucí. Opravdu něco takového nyní tak naléhavě za každou cenu potřebujeme?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Zídek 21.3.2022 21:49

Jákl - zase do černého. Pětižumpě je ˇÚstava ukradená - viz. připravované zákony na zrušení svobody slova + cenzurní úřad Rakušanův. Teď tato gauneřina, pak bude následovat volba přes internet a volební právo od 16 let. To budou mít Piráti 106 % hlasů. Že by měli mít právo o zdejších věcech rozhodovat emigranti, co sem jezdí jednou za deset let, volí ve volbách tam kde žijí, si rozhodně nemyslím.

J. Friedlaender 21.3.2022 18:42

Realizaci volebního práva nelze v demokracii nikomu odepřít. To ví celý demokratický svět, zřejmě kromě Česka.

R. Toman 21.3.2022 19:16

Nikomu není odpírána.

P. Brecík 21.3.2022 21:35

A umíš si - JF, představit, jak "demokraticky volí pražská "Klinika" blahé paměti ?!! K volbám je třeba vytřást vši z dredů a dojít k urně. Poslední USA - podvod století. Sponzoři !! darovali miliony na "větší demokratizaci voleb". Zaplatili dobrovolníky, kteří roznášeli hlasovací lístky do míst, kde lidé málo volili. A při té příležitosti jim pomohli s vyplněním. Více nemusím - jasné, že.

J. Herink 23.3.2022 8:37

Tedy přece nikdo nikomu nic neodpírá. Jde o to volit tam, kde žiju a tím i logicky osobně nesu důsledky (ať již v dobrém či špatném) své volby.

J. Jurax 21.3.2022 18:24

Souhlas.

Korespondenční volba jsou dveře otevřené podfukům a falšování.

V. Pavelka 21.3.2022 17:55

No FARSKÝ ?! Jel šprtat do USA korespondenční volby ! A jak podvádět ve stylu ,Biden , Harrisová !! Proto Slepenec ani nepípl když ho nachytali že chce na dvě židle obě placené !Táhnou mraky vrané nad Čechy !!!

B. Hudzieczek 21.3.2022 17:25

Asi 17 let jsem ve funkci zapisovatele okrskové volební komise a mohu na základě získaných zkušeností panu Jaklovi sdělit:

1. Ani u osobní účasti nelze zajistit, že volič přichází z domu s vybraným volebním lístem s předem zakroužkovanými kandidáty

2. Volič je na půlroční stáži v USA a záleží mu na tom, kam se vrátí. Ano jsou to zpravidla mladí lidé, kteří mohou mít na některé věci jiný pohled než ti, kteří s panem Jaklem žijí dlouhá léta ve stejné ulici. Zvláště pro "zap*děné" Čechy je to typické.

3. Tady jsem nepochopopil co má autor na mysli.

4. Cestovat např. z Minnesoty kvůli jednomu odpoledni je nákladnější, než odslat svůj korespondenčně.

Korespondenční volbu vidím jako prohloubení demokracie.

V. Pavelka 21.3.2022 18:13

Aby jste se samou nadnárodní velkorysostí , trefil z tak důležité Minesoty , aspon na dohled k zaprděnému důlku , kterým zřejmě pohrdáte , ale nějak o něj stojíte !? Bůh vás natřes touto dobrotou p. Hudeček [>-]:-)

P. Brich 21.3.2022 18:37

Asi nemá kam prdět a už je to nakraji!;-D

J. Herink 23.3.2022 8:40

Už podle Vašeho příjmení je jasné, že máte volit v Minnesotě, kde žijete a ne v nějakých (pro Vás) zaprděných Čechách.

B. Hudzieczek 23.3.2022 16:20

Nevím podle čeho soudíte, že žiji v Minnesotě. Jsem zapisovatelem okrskové volební komise v české republice. V USA jsem v životě nebyl. Termínem Čechy jsem mínil obyvatele nikoliv území, ale samozřejmě ne všechny, jenom ty sebestředné, abych se vyjádřil kultivovaněji. Zřejmě jste nečetl pořádně můj příspěvek nebo jste neporozuměl čtenému.

J. Kostelanský 21.3.2022 16:58

Naprostý souhlas. Myslím, že V.Klaus kdysi řekl, že volit se má i nohama. Tedy osobní účastí ve volební místnosti. Já v to počítám i to, když volební urna "přijde" za občanem, který se z nějakých důvodů nemůže hýbat (hlavně staří a nemocní).

Za hlavní riziko ovšem považuji obrovské riziko zneužití hlasování. Není to tak dávno, co před volbami média válcovalo heslo "přemluv bábu". Tedy aby nejmladší generace přesvědčila tu nejstarší jít volit určitým způsobem.

Tihle mladí aktivisté by to při volbě poštou nebo přes internet zařídili jinak - "bábu" by nechali podepsat hlasovací lístek a v něm by zaškrtli to by chtěli oni - nejspíš nějakou "pokrokovou" stranu jako jsou Piráti.

"Pokrokáři" mají daleko větší tendenci k falšování voleb než konzervativci. Konzervativci ctí určité hodnoty a tradice, pokrokáři rádi upřednostňují princip "účel světí prostředky".

Ono se přímo vnucuje paralela s jiným, v podstatě méně významným hlasováním než jsou obecní volby. A tím je hlasování v Poslanecké sněmovně. Zde by nikoho ani jenom nenapadlo hlasovat listem nebo vzdáleně přes internet. Platí jenom hlasy těch poslanců, kteří jsou v okamihu hlasování přítomní v jednacím sálu a hlasují. Přičemž je vyloučeno, aby nějaký poslanec hlasoval i za jiného, nepřítomného poslance. Není složité pochopit, proč tohle pravidlo platí nejen u nás, ale prakticky všude ve světě.

V. Pavelka 21.3.2022 18:23

No není podivné že na západě už desítky let vyhrávají stejné strany ? Jen trochu přeskupené , ale stejného zaměření EU? A opozice je s pomocí většiny Médií a úřadů , pomluvena , a případní úspěšní lídři Kriminalizováni !?EU Mají plná ústa demokracie , ale nerespektují je !!

V. Chrastina 21.3.2022 15:37

Korespondenční volba může vyhovovat pouze podvodníkům jako je třeba Biden a spol!!

J. Hejduk 21.3.2022 15:19

Klidne si z Lipska na to velvyslanectvi do Drazdan zajedu. Nebo primo domu do CR. Nevidim pro korespondencni volnu zadne duvody, krome moznostli zfalsovani voleb.

M. Grundmann 21.3.2022 15:28

To je pouhých 115 km po dálnici. Žádné stovky nebo tisíce kilometrů.

P. Brich 21.3.2022 16:40

Když jedete na delší dobu tisíce km daleko, nezajímá Vás tolik, co se doma bude dít po volbách, stejně jako Vás nezajímá, co se bude dít po korespondenční volbě. Pokud Vás to tak silně zajímá, pár tisíc km je pro Vás hračka. Kdo chce volit, hledá způsoby, jak se dostavit do volební místnosti. Kdo nechce, hledá důvody, proč se do ní nemůže dostavit.

M. Grundmann 21.3.2022 16:50

Pokud si myslíte, že víte lépe než čeští občané v zahraničí, co české občany v zahraničí zajímá, co je nezajímá, jaké jsou jejich plány, starosti a motivace apod., pak diskuze ztrácí smysl. ;-D

J. Jurax 21.3.2022 18:29

Jistě.

Nicméně když nejsou ochotni se dostavit osobně do volební místnosti byť i zdaleka, pak jejich motivace volit nebude vysoká.

Z. Pícha 21.3.2022 15:04

Korespondenční volba je pro lidi nacházející se v době voleb v cizině. Proč tady pár voličů Okamůry řičí je jasné. Nikdo normální je nemá rád.

M. Grundmann 21.3.2022 15:06

Tato volba by měla být určena pouze českým občanům, kteří se zdržují dlouhodobě v cizině.

K. Salajka 21.3.2022 15:24

A taky je pro nebožtíky, resp. účastníky prusko-rakouské vojny.

J. Herink 23.3.2022 8:45

Podle Novinek těch Vašich "pár" má být až 900 000 lidí. Nepochybně se musí většinou jednat o ty, kteří žijí v zahraničí a ponechali si dvojí občanství. Těžko si lze představit, že v daný okamžik je 900 000 občanů krátkodobě mimo ČR.

P. Brich 21.3.2022 15:03

Když ale ta americká demoverze ukázala, jak je korespondenční a elektronická volba účinná k dosažení těch žádaných výsledků!!

M. Juraška 21.3.2022 14:02

Pane Soukup SPD nebo ANO jsou normální demokratické strany v parlamentě stejně jako TOP 09,ODS nebo lidovci.Tak nekoukejte do eurosojuzu a nechte to co funguje vy gumáku.EURv

M. Juraška 21.3.2022 13:59

Paní MoravcováR^

H. Rybnická 21.3.2022 13:49

Ježišmarja zase ty spiklenecké teorie. Kdo Vám říká že jen za plentou jsou volby "tajné" ? Kdo Vám říká že indoktrinace končí před plentou?

M. Moravcová 21.3.2022 14:08

Možná, že vy za plaetu taháte Raráška a děláte si s ním za plentou selfíčko. Čert, či váš Rarášek, ví. Možná, že máte potřebu vykřikovat do světa, koho volíte. To je vaše věc a nikdo vám nebrání. Ale to rozhodnutí o tajné volbě nechte prosím na každém, jednotlivém voliči. Ano?

H. Rybnická 21.3.2022 16:44

Jasně, Já jsem pro.