19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Komunisté jsou silnější než ODS

Už podle dvou renomovaných agentur posílily obě levicové strany. U sociálních demokratů nejde o významnou změnu, jejich preference se drží okolo pětatřiceti procent. Na dvacet procent si však polepšili komunisté, a to je zřejmě jejich polistopadový rekord.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
G. Zahradníček 8.5.2012 10:38

Re: Komunisté v roce 1946

Peroutka se koncem třicátých let výrazně angažoval proti Židům, psal články, jak je v Československu "přežidováno". O tom se ovšem v havlostánu nemluví.

J. Štrobl 8.5.2012 10:55

Re: Komunisté v roce 1946

Neřekl bych. Uveďte název článku.

G. Zahradníček 8.5.2012 11:20

Re: Komunisté v roce 1946

Název článku neznám, mluvil o tom na ČRo 6 Vladimír Just.

J. Štrobl 8.5.2012 11:37

Re: Komunisté v roce 1946

Už vím. Just to patrně trochu překroutil. Ferdinand Peroutka v Přítomnosti řekl: Hlavní podstatu imunity českého národa vůči brutálnímu antisemitismu vidí v tom, “že podíl židů na veřejném životě nepřesahuje určité rozumné procento. Kdyby jednou přestoupil, také v tomto rozumném národě by se nepochybně zdvihla bouře.” Strach z židů je, podle Peroutky, znakem slabého národa, který jim nedokáže konkurovat. … ale český národ je silný a konkurence schopný, a proto v něm není antisemitismus, protože ho židé prostě neovládají. Přejímá zde i Peroutka stereotyp o snaze židů někoho ovládat? “Soužití židů s naším národem děje se podle zvláštních zákonů, z nichž nejhlavnější je snad nenápadnost,” a proto jim doporučuje, aby nežádali pohostinství pro uprchlíky z jiných zemí. “Musí se tedy naši židé zajímati více o svou košili než o cizí kabát.

J. Blažek 8.5.2012 13:39

Re: Komunisté v roce 1946

Tak to už jste hodně starý. Vždyť Gottwald zemřel v roce 1953 a Zápotocký v roce 1956. A i když jsem jako dítě neslyšel všechny jejich projevy, na nic hrozného si nepamatuji a ani rodiče mi o žádných strašných projevech nevykládali.

J. Boleslav 8.5.2012 17:43

Re: Komunisté v roce 1946

Já jsem jako dítě taky žádné projevy těchto 2 soudruhů naštěští neslyšel, u nás doma po pravdě řečeno nebyl bolševik příliš populární. Vím ale např., že s. Zápotonda den před měnovou refornou v r. 53 prohlašoval, že žádná nebude a lidé se o svoje peníze nemusejí bát. To si třeba nepamatujete? Moji prarodiče z otcovy strany na tento projev toho grázla rozhodně jen tak nezapomněli, přišli o svoje celoživotní úspory, za které si chtěli na důchod konečně pořídit domek.

J. Blažek 8.5.2012 13:41

Re: Komunisté v roce 1946

Mýlíte se, ta zdevastovaná krajina není dílem JZD, ale velmi necitlivé a protizemědělské politiky vlád po převratu.

J. Boleslav 8.5.2012 17:52

Re: Komunisté v roce 1946

Promiňte, ale větší pitomost jsem už dlouho neslyšel.

A. Richter 8.5.2012 22:41

Re: Komunisté v roce 1946

Jako byste nevěděl, že za všecko může jistý Klaus.

.... *:-)

P. Jášek 8.5.2012 9:22

Nic nenamítám

až na to, že si nemyslím že jsou ekobolševici pravý střed!

M. Šejna 8.5.2012 9:28

Re: Nic nenamítám

přesně tak.

Jak může někdo zelené bolševiky považovat za pravý střed? Jestli jsou melouni pravý střed, tak pak jsou socani ultra-pravice.

J. Boleslav 8.5.2012 17:46

Re: Nic nenamítám

Přesně.

P. Fiala 8.5.2012 9:08

"Bourání Evropské Unie" není chaotický proces

Proč?

Vnímám jednotně organizovanou mediální PROPAGANDU v ČR, avšak i v jiných médiích EU. Vnímám jednotně organizované "levicovými vládami" v EU, organizované zadlužování jednotlivých států=občanů (k vyvolání jejich "nálad" ve vhodnou chvíli).

Strategie pro nastolení "revoluce" má své zákonitosti a prvními kroky je ovládnutí médií, pak policie a vojska a vzápětí finančních institucí.

S šířením aktivit "levice" v EU, se mi vyjevuje, že USA pravděpodobně vyklidila území Evropy.

Je to na euroobčanech jakou cestou se chtějí vydat. Ti ze západnějších zemí by si měli promítat dokumenty z těch SSSR satelitů střední Evropy, aby si uvědomi co je bude čekat, pokud budou "levice" podporovat.

P. Pavlovský 8.5.2012 6:01

Jako cskalní konmzervativec

nemohl jsem ODS volit nikdy - chovala se národně-socialisticky (ponechávání bank v rukou státu a jejich tunelování) a posléze korupčně. Dnes je ODS nevolitelná především kvůli "kmotrovství" - srůst s mafiemi na celostátní úrovni i na těch lokálních, to co se stalo v Praze je malý zázrak, provedený zjevně proti vůli povolební většiny, která se tehdy spřáhla s bratrskými korupčníky v ČSSD: ODS potřebuje mravní operaci - chirurgický zákrok a následné křížkové lázně - ozdravnou kůru v opozici.

TOP 09 to sama nevytrhne, navíc je v očích většiny voličů diskreditována nutnými ekonomickými reformamy, jejich ž je tahounem a garantem. Nezbyde, než se alespoň na jedno období smířit s vládou levice. Uvítal bych ovšem vládu plně levicovou, bez schovávání komunistů za "tichou podporu" a pod.

Bude zajímavé sledovat, jestli se vůbec obě strany liší a čím. S mafiánskými struturami je samozřejmě daleko srostlejší ČSSD, KSČM bude postavena před dilema připojit se nebo to konfliktně odmítat.

Nekončícím sporem bude zřejmě zahraniční politika, konec konců důvod přílivu voličů ke KSČM (a ne k ČSSD) je třeba spatřovat v jejím euroskepticismu, ke kterému vychovala mnohé voliče ODS.

J. Vozábalová 8.5.2012 8:34

Re: Jako cskalní konmzervativec

Vážený pane, mluvíte mi z duše.

Sice ji také nevolím, ale ODS je nevolitelná především pro své kmotrovství a tím staví lidi - své potencionální voliče - do těžkého problému. V regionech to lze často řešit volbou některého regionálního politického uskupení - většinou stejně vzniklo úprkem těch z ODS, kteří měli dost toho, aby byli loutkami v rukou těch v pozadí - ale co na celostátní úrovni. 

A ODSka si vesele podtrhává židli dál - podívejte se na krajské kandidátky,  v jižních Čechách je samozřejmě na čele kandidát z "kmotrovského křídla" a jinde to určitě nebude o moc jiné. Ach jo! 

P. Lenc 8.5.2012 8:53

Re: Jako cskalní konmzervativec

Pane Pavlovský,často s vašimi názory souhlasím,ale tentokrát musím polemizovat.Především si myslím,že ODS s Nečasem v čele dělá hodně pro ozdravění politickohospodářského prostředí,včetně nových protikorupčních zákonů.Ty samozřejmně potřebují čas na rozběh.To,že Praha a středočeský kraj jsou korupčním vředem ČR je známo roky.Ale nepodílí se na tom jenom ODS.Jde to napříč všemi stranami bez rozdílu.Ale jediná ODS se s novým primátorem rozhodla něco dělat.Že to nebude jednoduché je jasné.Nejsem naivka,abych si myslel,že se roky budovaný systém změní přez noc.A na lokální úrovni bych takový pesimista nebyl,je to zase především středočeský kraj,v jiných krajích je situace naprosto jiná.Tím,co jsem napsal samozřejmně neomlouvám excesy,kterých se ODS ke své vlastní škodě dopustila.

J. Štrobl 8.5.2012 9:53

Nemohu s Vámi souhlasit

Takzvaná protikorupční politika ODS je na stejné úrovni jako člověk se zlomenou nohou, který si na ni dává studené obklady, místo aby si ji dal do dlahy. Pokud se neprosadí služební zákon a zákon o prokázání původu majetku a jeho případném zabavení, tak se korupce nezbrzdí. V neposlední řadě je pak nutné znovu vybudovat prohnilý a zkorumpovaný soudní systém. K těmto krokům však ODS nikdy nepřistoupí, protože jí v tom zabrání kmotři uvnitř strany a proto se ODS nakonec stane marginální politickou stranou, pak ji ovšem opustí i kmotři.

P. Lenc 8.5.2012 10:10

Re: Nemohu s Vámi souhlasit

Pane Štroble,ten prohnilý a zkorumpovaný soudní systém byl zbudován jaksi jinými lidmi.Je třeba trochu zapátrat v paměti a třeba se vám vybaví.Co vám například říká jméno Pithart?Mohl bych pokračovat,ale nechám ti již na vás.Víte,to trefování do ODS mně začíná přípomínat jistou dobu,kdy za všechno mohli zlí imperialisti.

J. Kadeřábek 8.5.2012 13:30

Re: Nemohu s Vámi souhlasit

Problém současného vedení ODS je, že se nemůže odstřihnout od kmotrovského pozadí a intrikánské politiky tak vlastní spíše KDU a Kalouskovi. Ta Čunkiáda II. v přímém přenosu je pokračováním toho ODS hnusu. Můžu si o VV myslet cokoliv, ale nechutná kampaň, která se proti Bártovi rozjela mě přesvědčila, že starého psa novým kouskům nenaučíš. Samozřejmě pro mne není alternativa dalších podrazníků, ekonomických neumětelů a korupčníků z ČSSD a už vůbec ne KSČ.

J. Charvát 8.5.2012 18:27

Re: Jako cskalní konmzervativec

Pane Pavlovský, opět máte v mnohém pravdu, až na tu výchovu k euroskepticismu. Kriticky myslící voliče k ničemu takovému ODS vychovávat nemusela, způsob fungování EU kritický postoj vyvolává sám zákonem akce a reakce. Ostatně ODS (Klaus) přihlášku podala a pokus o resuscitaci v podobě lisabonské smlouvy podepsala (Topolánek a opět Klaus). Že prapor internacionalismu převzala od komunistů v případě EU ČSSD je jiná věc a hádám, že s růstem váhy KSČ(M) mnoho společného nemá.

Z. Rychlý 8.5.2012 4:47

Tohle je guláš !

S. Trkola 8.5.2012 10:45

Re: Tohle je guláš !

Souhlasím,i já v tom mam guláš. Vláda nám stále vyhrožuje s komunisty,přesto 2x nám ODS  zvolila na Hrad velkého příznivce bolševíků !! Nyní podle výzkumu má ambice další karierní bolševík ,to jsou ale paradoxi ? Zajímavé by bylo kdyby některý nestraný novinář udělal a uveřejnil statistiku pro nás voliče  počet  kauz  dle pol.stran !! 

 

H. Grúbr 8.5.2012 4:47

Já osobně, ač dlouholetým voličem ODS,

nebudu váhat, a jsem rozhodnutý udělat otočku a ve volbách volit právě je.... . Důvod je nasnadě, do určité doby se daly jisté věci týkající se působení ODS, ale i jiných, takzvaně demokratických stran v politice, omlouvat lidským faktorem, selháním jedince atp. Nyní, jak známo, se ukazuje, že to nejsou jednotlivé excesy, ale řetěz excesů, vyplývající ze systému. Ano to je systematické lhaní, okrádání a tunelování občanů ČR pod pláštíkem demokracie.

T. Pansky 8.5.2012 0:58

Snad je dva detaily: 1) Pan Holub by se nemel zivit ...

... recenzemi na politiku. Radit Zelene do praveho stredu ukazuje neznalost politiky. Mohl by nekdo vysvetlit, proc by tam meli patrit? Protoze je pan Topolanek pozval do sve "pravicove" vlady? Ten to prece neudelal kvuli vladni pravicovosti, zle z vlastni vypocitavosti (respektive vedeni ODS). Byt ve vlade prinasi zisky a o to jde. Ucty za vladni ucinkovani Zelenych prece zaplati obcane a podnikatele. 2) Postaveni pravice a jeji dlouhodoby propad zapricila uz doba velke privatizace. V te dobe se vetsina naroda stala podnikately. Vsichni totiz byli investori kuponove privatizace. Velmi spatne nastavene pravni prostredi umoznovalo celkem rychlou akumulaci kapitalu, ale zaroven dovolilo vyhazet vsechny male akcionare pres palubu. Tim je pravice ztratila, de fakto nahnala nalevo. Na co si tedy stezujeme ????? Sklizime to, co jsme zaseli. top0625top@live.com

J. Hejna 8.5.2012 9:14

Re: Snad je dva detaily: 1) Pan Holub by se nemel zivit ...

Máte velmi pravděpodobně pravdu, ale, bohužel, je to pravda generála po bitvě.

Problém je, jak to spravit.