18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

POLITIKA: Komunisté jsou silnější než ODS

Už podle dvou renomovaných agentur posílily obě levicové strany. U sociálních demokratů nejde o významnou změnu, jejich preference se drží okolo pětatřiceti procent. Na dvacet procent si však polepšili komunisté, a to je zřejmě jejich polistopadový rekord.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 9.5.2012 7:42

Re: rozhodují činy a ne předvolební slova

To bylo také Beneševo dílo. Velmi si pochvaloval, jak pěkně ta demokracie funguje, když jsou jen čtyři polit. strany.

J. Urban 9.5.2012 7:40

Tzv. "pravice" (nejde o skutečnou

pravici, jde v podstatě rovněž jen o socialisty - tedy levici, tahající všem, kdo tvoří hodnoty, peníze z kapes - a to čím dál intenzivněji! - a lži a zlodějny tak jako tak vždy byly atributem především levice) žene lidi na vidle sociálfašistům a bolševikům. Nic hezkého nás nečeká.

A. Richter 8.5.2012 22:41

Re: Komunisté v roce 1946

Jako byste nevěděl, že za všecko může jistý Klaus.

.... *:-)

J. Honců 8.5.2012 20:17

Re: Komunistům stačí k získávání přízně lidí nedělat nic.

Pravice že je u nás u vesla? Nedejte se vysmát! Není a nikdy nebyla.

J. Honců 8.5.2012 20:14

Vysoký počet hlasů pro KSČM není překvapující

Mnoho levicově smýšlejících lidí je zklamáno sociální demokracií a její honbou za koryty a prebendami, v které si v ničem nezadá s dnes vládnoucími partajemi. Mnoho voličů pravice také prozřelo a vidí, že u nás vlastně v parlamentu žádná pravicová strana není. No, dědka a bábu už dneska sotva kdo přemluví. Maximálně tak k volbě strany, kterou volili za svého mládí. Prostě, dalo se to čekat...

J. Charvát 8.5.2012 18:46

Re: Komunistům stačí k získávání přízně lidí nedělat nic.

Ano, lidé méně orientovaní si mohou myslet, že levice by si počínala jinak, a dokonce mají pravdu. Ona by se totiž pravděpodobně tvářila, že se nic neděje a že "životní jistoty" netřeba osekávat ("zdroje jsou", "dluhy se neplatí" - pamatujete),  a tudíž by nedělala nic. A až bychom se propadli ještě kousek hloub, pravice by to musela stejně zachraňovat. Bohužel, z téhle houpačky není úniku. Halt IQ voličstva kopíruje Gaussovu křivku, a lepší to nebude.

J. Charvát 8.5.2012 18:27

Re: Jako cskalní konmzervativec

Pane Pavlovský, opět máte v mnohém pravdu, až na tu výchovu k euroskepticismu. Kriticky myslící voliče k ničemu takovému ODS vychovávat nemusela, způsob fungování EU kritický postoj vyvolává sám zákonem akce a reakce. Ostatně ODS (Klaus) přihlášku podala a pokus o resuscitaci v podobě lisabonské smlouvy podepsala (Topolánek a opět Klaus). Že prapor internacionalismu převzala od komunistů v případě EU ČSSD je jiná věc a hádám, že s růstem váhy KSČ(M) mnoho společného nemá.

M. Martin 8.5.2012 18:17

Re: Souhlasím s Vámi, pane Blažku (13:26) ale pro úplnost musím dodat, že.....

Pane Bílý já to také vidím velmi podobně jako vy.Myslím že jakákoli strana je lepší než komouši se socany.Já na jejich čtyřicetiletý teror ne a ne zapomenout.

J. Boleslav 8.5.2012 17:58

Re: Komunistům stačí k získávání přízně lidí nedělat nic.

Pravice má smůlu, že je u nás teď u vesla v době utahování opasků. Někteří lidé si nevidí na špičku nosu a myslí si, že by leváci u vesla mohli dělat něco významně jiného, což je naprostá pitomost. Uvidíme, s jakým zázračným receptem na současné problémy přijde např. Holland nebo leví soudruzi v Řecku, pokud náhodou budou vládnout.

J. Boleslav 8.5.2012 17:52

Re: Komunisté v roce 1946

Promiňte, ale větší pitomost jsem už dlouho neslyšel.

P. Pruner 8.5.2012 17:50

rozhodují činy a ne předvolební slova

K diskusi o poválečné době bych chtěl připomenout jeden aspekt, který mi říkali rodiče:

Komunisté tenkrát vystupovali umírněně. Nějaké rozkulačování a násilné združstevňování označovali za pomluvy. Znárodňovat chtěli jen ty největší firmy, rozhodně ne živnostníky atd. Řada lidí si myslela, dám jim hlas a kdyžtak příště ne - ale žádné svobodné příště už nebylo.

Ostatně pro socialismus byly tenkrát všechny strany s výjimkou lidovců.

J. Boleslav 8.5.2012 17:49

Re: A to se vaše kapitalistická propaganda tak snaží, viď Holube?

V případě potřeby nějaké Klémovy busty bych o jedné věděl. Naposledy jsem ji viděl uskladněnou na záchodě v depozitáři jednoho muzea, kde jsem si do ní s chutí kopl.

M. Bílý 8.5.2012 17:49

Díky, pane Boleslave!

A. Reček 8.5.2012 17:47

Komunistům stačí k získávání přízně lidí nedělat nic.

Socanům vlastně totéž. To co dnes zde v diskuzi probírá, to vlastně potvrzuje. Musíme počkat nějaký čas ještě, aby se potvrdil trend o tak velkém nárůstu přízně KSČM a ČSSD u občanů. Rovněž tak je to u zvýšení přízně mimoparlamentních stran. Podle mne bude dost věrohodným hodnocením výsledek podzimních senátních a krajských voleb.  Nechcu sýčkovat, ale jeví se mi osud ODS do budoucna s osudem národních demokratů (Kramářovci) za první republiky.

J. Boleslav 8.5.2012 17:46

Re: Nic nenamítám

Přesně.

J. Boleslav 8.5.2012 17:44

Re: Již delší dobu zjišťuji, pane Boleslave (17:32) že naše názory jsou blízké. Srdečně zdravím.

Zdravím Vás též p. Bílý :-)

J. Boleslav 8.5.2012 17:43

Re: Komunisté v roce 1946

Já jsem jako dítě taky žádné projevy těchto 2 soudruhů naštěští neslyšel, u nás doma po pravdě řečeno nebyl bolševik příliš populární. Vím ale např., že s. Zápotonda den před měnovou refornou v r. 53 prohlašoval, že žádná nebude a lidé se o svoje peníze nemusejí bát. To si třeba nepamatujete? Moji prarodiče z otcovy strany na tento projev toho grázla rozhodně jen tak nezapomněli, přišli o svoje celoživotní úspory, za které si chtěli na důchod konečně pořídit domek.

M. Bílý 8.5.2012 17:41

Již delší dobu zjišťuji, pane Boleslave (17:32) že naše názory jsou blízké. Srdečně zdravím.

J. Boleslav 8.5.2012 17:36

Re: Záleží na tom kdo si průzkum zaplatil

To je velmi neotřelý názor, můžete ho nějak rozvést? Dosud jsem žil v přesvědčení, že 2. světovou vyvolat německý nacionalismus.

J. Boleslav 8.5.2012 17:32

Re: Souhlasím s Vámi, pane Blažku (13:26) ale pro úplnost musím dodat, že.....

Pane Bílý, vidím to velmi podobně.

G. Zahradníček 8.5.2012 17:30

Re: Záleží na tom kdo si průzkum zaplatil

Svobodní jsou ODSS III, liberalismus je vůbec nejhorší, ten vedl ke 2. sv. válce.

G. Zahradníček 8.5.2012 17:29

Re: A to se vaše kapitalistická propaganda tak snaží, viď Holube?

Mýlíš se, modrý svazáku. Posluchám ČRo a bustu KG nemám doma vystavenou. Ale ty v tom máš jasno, viď? Jsi z líhně primitivů  z ODSS. :)))

P. Pruner 8.5.2012 17:25

Re: Záleží na tom kdo si průzkum zaplatil

Výčet hříchů Zelených je skutečně dlouhý, takže přebíjí některé dobré myšlenky. Hlavně nás jejich politické působení přišlo hodně draho.

Svobodní působí seriózním dojmem. Jejich slabinou je intelektuálské vystupování v dobrém slova smyslu - ale politická strana musí oslovit hodně lidí, musí mít "tah na branku". Podobné jsou i příspěvky jejích představitelů na Internetu. Mně na nich vadí fundamentální odpor k EU (ne jen kritika ), protože si myslím, že naše malá zemička musí být v nějakém houfu a nic lepšího než EU nemáme - ostatně proč tam zůstávají i Britové.

M. Bílý 8.5.2012 15:41

Souhlasím s Vámi, pane Blažku (13:26) ale pro úplnost musím dodat, že.....

... že to co uvádíte je jen část pravdy. Rovněž ČSSD už dávno není pilířem demokracie (tou byla naposledy za první republiky) ale je mocným pilířem nastávající ochlokracie. Nutno dodat, že těch "ochlů" je  víc než "kleptů" a "kmotrů" dohromady, protože na kradení a rozkrádání ve vyšších patrech společnosti, je třeba mít přeci jen jistý stupeň inteligence. Nutno ještě dodat, že v ČSSD je dále velké množství pseudochudých, na státních cecících přisátých (část z nich je schopna "ochly" kdykoliv rozmnožit). Též musíme připustit, že v obou stranách nějací slušní, nebo alespoň slušnější budou, jde jen o to v jakém vzájemném poměru. O KSČM není třeba hovořit. TOP 09 je prozatím krátkodobě působící slepenec, ale vybarvuje se podobně jako ODS.

Asi Vás nepotěším, ale po tomto zhodnocení musím přiznat, že budu volit se smutkem v oku ODSku. Je to strana špatná, není vůbec pravicová (takže by Vám zas tak moc vadit neměla) ale zastávám názor, že náprava musí přijít zevnitř. Jak vypadá pokus o nápravu zvenku nám předvedly Veverky. Hezký zbytek dne!

J. Blažek 8.5.2012 13:41

Re: Komunisté v roce 1946

Mýlíte se, ta zdevastovaná krajina není dílem JZD, ale velmi necitlivé a protizemědělské politiky vlád po převratu.

J. Blažek 8.5.2012 13:39

Re: Komunisté v roce 1946

Tak to už jste hodně starý. Vždyť Gottwald zemřel v roce 1953 a Zápotocký v roce 1956. A i když jsem jako dítě neslyšel všechny jejich projevy, na nic hrozného si nepamatuji a ani rodiče mi o žádných strašných projevech nevykládali.

J. Blažek 8.5.2012 13:34

Re: Ad Hejna - jak to spravit? - Jednoduchá odpověď

Máte možná pravdu, že lidu po převratu stouúpla životní úroveň, avšak lidem ne. Lid se má lépe, lidi se však mají hůř.

J. Kadeřábek 8.5.2012 13:30

Re: Nemohu s Vámi souhlasit

Problém současného vedení ODS je, že se nemůže odstřihnout od kmotrovského pozadí a intrikánské politiky tak vlastní spíše KDU a Kalouskovi. Ta Čunkiáda II. v přímém přenosu je pokračováním toho ODS hnusu. Můžu si o VV myslet cokoliv, ale nechutná kampaň, která se proti Bártovi rozjela mě přesvědčila, že starého psa novým kouskům nenaučíš. Samozřejmě pro mne není alternativa dalších podrazníků, ekonomických neumětelů a korupčníků z ČSSD a už vůbec ne KSČ.

J. Blažek 8.5.2012 13:26

Už se stalo .....

Poslední věta článku: ....

Samozřejmě se může stát, že ODS ztratí roli hlavního pilíře polistopadové demokracie.

 ... To už se přece stalo. ODS  není pilířem demoktracie, ale pilířem kleptokracie a kmotrokracie.

J. Kadeřábek 8.5.2012 13:23

Záleží na tom kdo si průzkum zaplatil

Pokud má někdo pocit, že Kuchtová byla nejlepší ministryně školství a 1 kWh fotovoltaická by neměla stát 14,50 ale 50 kč tak si zvolí Zelené. Já si místo zločinné ODS a ČSSD zvolím Svobodné. Možná se spletu, ale těm zlodějům (ODS) a hlupákům a zlodějům (ČSSD) to dát nemohu a KSČ také ne. Soudruhy  jsem si  užil většinu svého života.