28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 15.9.2010 23:32

Naprosto výstižné!

M. Hakr 15.9.2010 9:03

Pane Kalvodo,

opravdu se teď odvoláváte na "lid", kterému jste několik let lhal, že jste JUDr.,nebo si z nás zase děláte srandu,co? Podle toho, co jste za ty roky v politice napáchal si myslím, že ten Váš "lid" je Vám úplně u pr...., hlavně když Vám z toho kape.

M. Procházka 14.9.2010 22:25

Klaus se hzině nemýlí

Pane Kalvoda,pokud si všichni pamatujeme,měl pan president vždycky pravdu ve svých hodnoceních a kritice.Jděte zpívat na jiný dvůr.

V. Pavel 15.9.2010 7:54

Re: Klaus se hzině nemýlí

Procházko! Zcela jistě se mýlíte! Klaus je omylný, jako každý jiný! Např. všechny členy Ústavního soudu, vč. předsedy Rychetského, jejichž výkon napadá, jmenoval osobně právě on! To jste ve své úvaze o jeho neomylnosti nezvážil?

M. Bílý 14.9.2010 19:14

Kdy už konečně bude z ústavy odstraněn ten nesmysl, že ...

...lid je zdrojem veškeré státní moci? Ale malá připomínka k článku. Jak mohl panu (dnes už) JUDr. Kalvodovi nahánět strach Maxmilián de Robespierre (původně také advokát). Je fakt, že to byl  pěknej hajzlík, ale jakmile se mu odkutálela hlava, stal se neškodným. Pak uběhlo v Seině i ve Vltavě dost vody, mnohé se napravilo a přišli další lumpové daleko většího rozměru. Pan dr. Kalvoda se spokojil s Robespierem a položil rovnítko mezi něj a Václava Klause. V této (a občas i trochu vyšší) úrovni se občas pohybují někteří zde diskutující (ale prosím, to je jen lid prostý) ale autor článku pan dr. Kalvoda  se takto vysoko povznesl nad jiného borce píšícího do NP, soudruha (dnes už také) JUDra Stanislava Křečka.

J. Skotnica 14.9.2010 18:24

Lid, ne poslanci, je „zdrojem veškeré státní moci“,

viz čl. 2 ústavy. Je to první omyl prezidenta, po němž už nemůže být řečeno nic správně.

Přesně, pane Kalvodo. Lid, to je ten klacek, kterým se každý politik, který chce manipulovat s lidmi. Lid, to je slovo, kterým se oháněla i komunistická ústava, jenže tehdy jsme si říkali, že lid buduje socialismus a lidi na to se rou. Ústava je posvátná kráva, kterou parlament při dosažení potřebné většiny, nebo dohody může libovolně změnit a slavný ústavní soud se bude moct postavit na hlavu a nic nedokáže. Nezrušit ústavu???

S. Vaněček Šauerová 14.9.2010 17:41

Výborné, navíc ještě vtipné.

Díky. A pane autore, opakovat, opakovat, opakovat. I když - jak je patrno z mnoha níže uvedených příspěvků - mnozí čtenáři mají problém s porozuměním textu. Jeden takový se kupř. táže : a jak prezident porušil Ústavu ČR ? Že ji porušuje kontinuálně, vůbec netuší ...

J. vavruška 14.9.2010 17:41

Jak může lid vykonávat moc?

Když tzv. ústavní soud vyhlašuje očividné nesmysly a dělá pravý opak toho, co "suverén" zamýšlí? ˇUstavní soudce je potřeba vyměnit. Vyhodit tuto zkorumpovanou kliku odložených politiků a místo nich jmenovat skutečné soudce. Ty, kteří hledají spravedlnost; ne bezpáteřní slimáky, kteří slovíčkaří a překrucují, aby dokázali, že modrá koule je ve skutečnosti žlutý čtverec.

T. Pansky 14.9.2010 18:24

Re: Jak může lid vykonávat moc?

Priteli, chapu vase rozhorceni.  Ustava by mela zabezpecovat urcitou stabilitu statu, proto jsou v ni urcite vazby zamezujici rychlym zmenam (obrana pred revolucnimi zmenami).  Proto ustavni soudce neni lehke jen tak vyhazet, prestoze by mi to take nebylo proti mysli.  Budeme se muset smirit s tim, ze tihle (nekteri jsou komunisticti pridrztaskove) budou proste muset vymrit. 

V. Novák 14.9.2010 16:03

Parlament je moc sekundární, protože jeho moc

je odvozena od vůle lidu - zdroje to primárního.

Moc presidenta, který je volen Parlamentem, je odvozena od moci Parlamentu, resp. moci lidu delegované Parlamentu. Tedy je terciární.

Moc vlády, které je Parlamentem vyslovována důvěra a která je Parlamentem odvolatelná, dtto.

Moc soudců, kteří jsou jmenováni odvozeným presidentem, v případě ústavních soudců po schválení Senátem, je opět odvozená. V nejlepším případě terciární.

Ale především - ústavní soud posuzuje shodu zákonů s ústavou. Nesmí posuzovat ústavu, protože jediný, kdo je oprávněn ústavu schvalovat nebo měnit, je ústavodárce - v Česku obě komory Parlamentu kvalifikovanou většinou. Šlus.

J. Krásenský 14.9.2010 19:11

Přesně!

Souhlasím a děkuji

E. Kůrka 14.9.2010 14:36

Jestli je něco hrozivého

(použiji-li slovo z nadpisu článku), pak je to existence takových individualit, jako je Kalivoda. Sami o sobě by nevadili,  ale jen tím, že jsou schopni šířit své bludy.

F. Eliáš 14.9.2010 14:14

Mně zase vadí soudci

Nemám rád slovo lid. Lidi jsou různí. Například autora článku považuju za podvodníka, který, díky naší bezbřehé liberálnosti může klidně napsat svůj příspěveček. Ústavní soud může být zrušen parlamentem. Byl by to vhodný krok. Ústavní soudce v naší repunlice nepovažuji za žádné morální či mravní giganty. Vidím v nich prostinké lidičky, pro které je značně důležitý osobní prospěch.

M. Procházka 14.9.2010 22:29

Re: Mně zase vadí soudci

Pane  Eliáši,čtete moje myšlenky.

P. Vaníček 14.9.2010 14:10

Doktůrku,

nebo ještě ne,a to jste se nebál psát si ke jménu JUDr??? Takoví vykukové s fajfkou jsou podezřelí! A ještě kázat o morálce a dobrém chování? Jděte se bodnout.

M. Moravcová 14.9.2010 13:50

Advokát,

bývalý státní úředník, člen vlády s falešným titulem, který zastupuje stranu proti státu v kauze, která se projednávala ve vládě v době, kdy tento falešný JUDr. ve vládě seděl,  je pro mne značně nedůvěryhodný.

M. Bílý 14.9.2010 13:56

Re: Advokát, / Souhlasím s Vámi, paní Moravcová! (13:50)

Pro mne je pan Kalvoda rovněž značně nedůvěryhodný! Ten výčet jeho "aktivit" je přesný.

V. Skalová 14.9.2010 14:45

Re: Advokát,

Přesně! Člověk zastupující Šťávu proti státu vyhrožuje prezidentovi tohoto státu!

V. Pavel 14.9.2010 13:30

"Antikomunista" Klaus

Osobně jsem nikdy nesdílel důvěru v občana, který svůj nástup do polistopadové politické kariéry opíral o svůj proklamovaný údajný "antikomunismus" vykonstruovaný ze skutečnosti, že jeho přihlášky KSČ opakovaně odmítala pro jeho údajnou "neoblíbenost v pracovním kolektivu"! To mi vždy připadalo spíš komické, než skutečně "antikomunistické"!

V. Skalová 14.9.2010 14:46

Re: "Antikomunista" Klaus

Zřejmě jste musel být v té komisi, která ho odmítla, když to tak přesně víte.

M. Prokop 14.9.2010 16:03

Re: "Antikomunista" Klaus

Nebo spíš opíše každou blbost, na kterou narazí.

V. Pavel 15.9.2010 7:27

Re: "Antikomunista" Klaus

Prokope! Vy toho zase víte! Odkud?

V. Váňa 14.9.2010 11:40

Děkuji,

zcela exaktní rozbor rozložení sil ve státním zřízení.

R. Houška 14.9.2010 11:28

Skvělá analýza pane Kalvodo, pouze s jednou malou výhradou:

Václav Klaus se nemýlí, on ví velice dobře, co dělá. Mýliti se je lidské, ale to není případ VK a jemu podobných.

V. Pavel 14.9.2010 12:42

Re: Skvělá analýza pane Kalvodo, pouze s jednou malou výhradou:

Pane Houško! Pokud jste chtěl vyjádřit názor, že charakter pana prezidenta pokládáte za horší, než jeho intelekt, souhlasím!

V. Pavel 14.9.2010 10:50

Otázka do diskuze: Útočí Klaus na ÚS ze zlého úmyslu, či ne?

Když uvážíme, že Klaus vede útok na systémovou úlohu Ústavního soudu a přitom sám jmenoval všechny jeho členy, vč. diskutabilního exkomomunistu Rychetského jako jeho předsedu, vyvstává logická otázka, zda Klausovou osobně provedenou  volbou nekvalitních právníků úmyslně nevytvořil stav, aby mohl úspěšně útočit na systémový pilíř demokracie, kterým v parlamentním demokratickém systému nesporně Ústavní soud je, či zda nezodpovědné jmenování nekvalitních právníků do funkcí ústavních soudců Klaus učinil bez zlého úmyslu, z pouhé osobní nekompetentnosti, či neschopnosti, nechceme - li v případě Hlavy státu pochopitelně hovořit o hlouposti?

T. Pansky 14.9.2010 18:34

Re: Otázka do diskuze: Útočí Klaus na ÚS ze zlého úmyslu, či ne?

Pane Pavle, jako jeden z mala diskutujicich logicky uvazujete.  Podle meho nazoru, Klaus je nemocny clovek, ktery povysil sve ego nade vse ostatni.  Diky tomu neni schopen jednat ve prospech spolecnosti, jak mu diktuje ustava a slib prezidenta, ale jedna pod vlivem sveho ega.  Nekomu svym jednanim imponuje.  Ja osobne ho vidim jako nebezpecneho cloveka, jehoz kroky jsou tezko predvidatelne.  Nekteri lide radi predkladaji Klausova chybna jednani jako genialni napady.  Nase spolecnost stale jeste nedospela.  top0625top@hotmail.com

M. Procházka 14.9.2010 22:42

Re: Otázka do diskuze: Útočí Klaus na ÚS ze zlého úmyslu, či ne?

Ale pane Panský,jaké máte asi vy ego,když dokážete psát takové nesmysly.Vy jste nebezpečný svými tvrzeními,protože hovoříte pravý opak o jeho chování.

V. Pavel 15.9.2010 7:35

Re: Otázka do diskuze: Útočí Klaus na ÚS ze zlého úmyslu, či ne?

Procházko! Nesnažte se zastrašovat účastníka, který nesdílí váš iracionální obdiv k Václavu Klausovi! Dobu Husákovské normalizace, kdy se takovým jako jste vy dařilo zastrašovat druhé, k vaší smůle již ani váš Idol na Hradě doufejme nevrátí!

J. Matlas 15.9.2010 1:00

Re: Otázka do diskuze: Útočí Klaus na ÚS ze zlého úmyslu, či ne?

Velmi dobře jste to vystihl.