25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Když zelený šílenec dostane moc

Údajně největší peklo je, když si milenka ženatého muže přidá jeho manželku mezi přátele na Facebooku. Hloupost!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Urban 1.9.2015 16:02

Oceňuji, že autoři článku

znají kromě automobilové dopravy i cyklistickou. Uznávám, že šplhat do pražských kopců není pro každého.

Na druhou stranu je nutné upozornit, že Dopravní podnik hlavního města Prahy tu není jen od toho, aby byl podporován, ale také proto, aby provozoval městskou hromadnou dopravu. A on ji také provozuje, a to na poměrně dobré úrovni.

Pokud si toho někdo nevšiml, pak chápu, že má problém dostat se z Albertova na Vinohrady na oběd.

J. Jurax 17.8.2015 22:03

Jen na okraj

na kontrolu těch nebezpečných poloh v posledním odstavci zmíněných by bylo úředníků vždy dostatek - myslím, že by dokonce vznikaly pořadníky.

Jinak autorka mi píše z duše. Nerad ekoteroristy a nefandím agresivním picyglistům.

Kdysi dávno - za mlada - jsem chtěl do Prahy. No a teď děkuji bohům, jsou-li jací, že se mi to nepovedlo. Praga caput regni a tak vůbec - kultura, divadla, muzea, zejména technické a letecké :-) ... a teď - zlaté moravské městečko druhdy okresní! Zaparkuju i v centru!

B. Hamáček 17.8.2015 21:47

Nedávno

Nedávno , asi tak před 3 měsíci bylo hezké povídání ve Světě motorů, bohužel číslo si nepamatuji . Jedná se hlavně o ekoteroristy ze spolku :AUTO*MAT , naprosto plánovitě a plánovaně škodí spoluobčanům. Navrhuje taková nesmyslná opatření a prosazuje je na svých ( za přítomnosti úředníků ) "veřejných zasedáních " , která si obešlou pouze mezi sebou. Ale je nutno příslušné úředníky zavalit dotazy typu : Proč je tam ten zákaz, či toto opatření a hlavně , kdo podal na něj návrh. Mohlo by to pomoci. Protože úřad je povinen sdělovat takové informace. No s teroristy je potřeba naložit , jako s teroristy.

J. Schwarz 17.8.2015 21:26

Rád bych žil

ve státě, který by na mne totálně kašlal a vůbec neřešil jakou újmu si mohu přivodit. A už vůbec aby se nestaral o moje blaho či zdraví za moje peníze!

M. Prokop 17.8.2015 21:37

Re: Rád bych žil

I já.

S. Donát 17.8.2015 21:45

Re: Rád bych žil

Pánové, až takový najdete, dejte prosím vědět :)

J. Kadeřábek 17.8.2015 15:00

Promlčení?

I to soudruzi vyřešili. Roční lhůta se prodloužila na 3 roky a je vymalováno. Teď ještě pán Ťok z ANO ztrojnásobí pokuty a vláda nám v rámci boje se suchem zdraží plošně vodné a stočné. A důchodci dostanou dvě stovky přidáno. Volte nás a ANO. Prostě vše zařídíme.

V. Kusý 17.8.2015 15:44

Re: Promlčení?

Právě to jsem chtěl napsat také.Ono to totiž není ani tak počtem přestupků, jako tím, že úředníci jsou líná, nenažraná chátra, která kašle na práci.Když srovnáte pracovní tempo a nároky na pracovníky v privátní a státní sféře, je vám z tohoto srovnání na blzvracení.

S. Ševeček 17.8.2015 13:53

Nou ekoteroryzmus

jenom postupné utahování oprátek občanům.

P. Papež 17.8.2015 11:52

Sám

Sám jsem vášnivý cyklista. Ovšem ježdění na kole po Praze trvale není normální. Praha by se měla především zaměřit na chodce, kterým věnují pozornost odpovědní na Magistrátu až po cyklistech a automobilistech, přitom je chodců nejvíce.

I. Pujman 17.8.2015 9:45

jak je to v Berouně

V Berouně Rada města vytvořila Nařízením obce č.5/2011 "modré zóny" pro parkování. Šest lidí a starostka škrtem pera označilo téměř všechny vnitřní komunikace v Berouně jako placená parkoviště. Ano,"obec" má právo parkování v obci regulovat a zpoplatnit, v tomto případě Městská rada. V Berouně ale následně pronajali tyto parkoviště a modré zóny Technickým službám Beroun, s.r.o., soukromé společnosti, (město vlastní jen 50%). Tato společnost sama provozuje parkoviště a vybírá poplatky i z modrých zón od obyvatel Berouna. A co víc, sama určuje, jak vysoké poplatky v modrých zónách budou.

Je to hnusná finta, jak zpoplatnit občany okresního města a k tomu přihrát obecní peníze soukromoprávnímu subjektu. Technické služby v Berouně ročně vyberou cca 8 mil.Kč za parkovné a poplatky jako svůj vlastní podnikatelský příjem. Že by přinejmenším poplatky z modrých zón podle platných zákonů měly být výhradní příjem obce, to zdá se nikomu nevadí. Nejméně starostce a právničce města, které dokonce veřejně potvrdily na zasedání městského zastupitelstva, že Beroun všechny parkovací plochy a modré zóny pronajal Technickým službám i s právem určovat na nich CENU, takže se město o to už nestará.

To je totiž další porušení zákona ze strany berounských radních, zákona o zadávání veřejných zakázek. Je snadno prokazatelné, že Město Beroun žádné výběrové řízení na provozovatele parkovišť a modrých zón v Berouně od r.2011 nevyhlásilo, i kyž to bylo povinné učinit. A zase, nikomu to nevadí.

Jak je možné, že v Berouně soukromoprávní subjekt může vybírat nařízené obecní poplatky jako soukromý příjem a občanům nařizovat, jak velké poplatky musí platit? Lidé žijící v modrých zónách nemají možnost se těmto praktikám bránit, když nezaplatí, Městská policie jim nasadí botičku a tučnou pokutu. Což je další důkaz o tom, že "modré zóny" v Berouně jsou obecní regulací, protože na normálním parkovišti si pořádek s neplatiči dělá provozovatel, a nikoli obecní policie, která tam koneckonců nemá co dělat....

Z. Lapil 17.8.2015 10:23

Re: jak je to v Berouně

Ono to nejspíš někomu i vadí. To, na co si stěžujete, je, že s tím nikdo nic nedělá. Obávám se, že je to na občanech Berouna.

Za sebe můžu k placenému parkování říct, že mi připadá v pořádku, když se ten kousek města krátkodobě pronajímá. Kdyby tam nebylo parkovací místo, mohl by tam být aspoň trávník místo asfaltu. Nebo třeba jabloň k veřejnému použití.

J. Bruner 17.8.2015 10:26

Re: jak je to v Berouně

jak jsem psal níže, obec není oprávněna vydat nařízení obce, pokud to udělá, je to v rozporu se zákonem, nyní se tím hloubkově zabývá Strana práv občanů, podpořte ji

navíc, i kdyby byla obec oprávněna, pak rada obce pouze  nařízení vydává, ale samosebou ho musí obsahově schválit zastupitelstvo

M. Prokop 17.8.2015 10:41

Re: jak je to v Berouně

Co jste si tam zvolili, to tam máte.

Vy osobně asi ne, ale to vám nepomůže. Volte lepší strany, hnutí či lidi.

B. Hamáček 17.8.2015 21:37

Re: jak je to v Berouně

No , pokud vím , tak původně zvoleného starostu ( který měl zájem se o Beroun starat) nepěknou fintou a podrazem svrhli a starostkou se stala ona pochybná osoba.

K. Janyška 17.8.2015 9:41

Zelení, rudí, černí nebo páskovaní šílenci, to je jedno.

Bez znalosti teorie spontánního řádu lidské interakce, kterým lidský svět ve skutečnosti je,  jsou jimi všichni, úplně všichni... Dzp.

J. Lepka 17.8.2015 12:39

Re: Zelení, rudí, černí nebo páskovaní šílenci, to je jedno.

Už dávno někdo napsal poněkud univerzálnější řešení : Všechno špatně, zpátky na stromy a začít znovu!

S. Rehulka 17.8.2015 9:37

Už jsem dlouho.....

....v rodné zemi nebyl, tak jsem se naivně domníval, že všechny ty kritiky vlády, vládních i nevládních institucí jsou křivděním, anebo názorem náhodného jednotlivce. Ovšem po přečtení tohoto popisu situace vidím, že ač jsem si myslel, že buzerující pitomci jsou pouze městští politici v australské Sydney, jejichž konání by se dalo přesně srovnat s tímto výše popsaným ! Cyklostezky v Sydney mají smysl v zelené části krajových čtvrtí, nikoliv v City (středu města), výstavba tramvajového systemu (byl v Sydney zrušený 1965), stavby činžáků (mrakodrapů) bez podzemních garáží i postih majitelů aut, kteří tam nebydlí, ale parkují. Prostě stejné důvody v Praze, jako i v Sydney - místními politiky !

V. Vovák 17.8.2015 12:41

Re: Už jsem dlouho.....

No vidíte,

mě zase sydneyský systém krátkodobých parkování a parkovacích domů připadá velmi dobrý. Včetně neustálého patrolování místních šerifů. Vždycky jsem měl kde zaparkovat, či jenom krátkodobě zastavit a vyřidit si svoje věci. Je pravda, že v City jsem potřebu zaparkovat nikdy neměl. Tam nemohu soudit.

Ale buzerování sydneyských majitelů nemovitostí městskými úřady je pozoruhodné. O tom žádná. Tolik vyhlášek pohromadě jsem snad nikde jinde neviděl. Výška plotu, sklon vjezdu do garáže, výška plotové zídky, co může být na předzahrádce.... fascinující!

J. Plzák 17.8.2015 9:22

Na dálnici D1 rozmístěné radarové systémy.

Nevím, zda ještě dnes, ale platilo v Německu: překročil jsem rychlost, byl jsem vyfotografován. Věc jsem předal právníkovi.

Ten si nechal předložit fotku a hned se dotázal, kdy byl radar naposled kontrolován.

Buď byla fotka nejasná a nebo se poslední kontrola radaru nekonala. A zachránci našich životů a ovzduší měli po ptákách.

P. Schuster 17.8.2015 10:21

Re: Na dálnici D1 rozmístěné radarové systémy.

A kolik Vás stál ten právník? Určitě více, než pokuta.

M. Prokop 17.8.2015 10:42

Re: Na dálnici D1 rozmístěné radarové systémy.

Existuje i právní pojištění.

P. Schuster 17.8.2015 11:05

Re: Na dálnici D1 rozmístěné radarové systémy.

Ano, ale pěkně masné.

P. Švejnoch 17.8.2015 11:36

Re: Na dálnici D1 rozmístěné radarové systémy.

A proto je třeba co, Halík? Proto je třeba, Halík, nechat se oholit od PaChu či MÚ. Vždyť je to levnější - a to se vyplatí!

Svatá prostoto...

R. Dubravský 17.8.2015 9:17

Pocit

Jsem občasný rekreační cyklista a jízdě po silnici se vyhýbám jak jen to jde. Včera to nešlo, musel jsem kus po frekventované ulici a učinil jsem zajímavý objev.

Víte jak slastný pocit je, když se za vámi musí dlouhé minuty vléct dvacítkou v odpoledním slunci rozpálený autobus plný lidí?? Schválně si to někdy zkuste. Ta rozkoš, beztrestně škodit jiným lidem!

...

Ne, já jsem to nevydržel a sjel na chodník, aby mohl autobus pokračovat. Ale už chápu, proč to ti ekoteroristé dělají.

J. Plzák 17.8.2015 9:12

Krnáčová a Stropnický -

co chcete?

J. Plzák 17.8.2015 9:10

Ježdění na kole v Praze

až na turisty, kteří jsou tu jednou za život, nedává smysl.

Jezdit po vnitří Praze mohou jen vyšinutí lidé a sebevrazi - a Sedláček.

P. Rada 17.8.2015 10:12

Re: Ježdění na kole v Praze

Svého času jsem ještě měl vitalitu na to, jezdit deně na kole přes Prahu cca 15km do zaměstnání a 15 zpátky. Časově to přitom zabralo zhruba stejně jak hromadnou dopravou.

Trvalo to cca 3 roky a i když to asi bylo namáhavější jak hromadnou dopravou ustál jsem to. Zvedla se mi ale postupně houževnatost a výkonnost až tak, že jsem mohl začít na kole soupeřit s daleko mladšími sportovci.

Jednou sme si všichni s hecu dali poloviční triatlon. Rád dnes - kdy už jako důchodce nikam jezdit nemusím - vzpomínám, že 90% těch zhruba o dvě desetiletí mladších takysportovců jsem tehdy nechal za sebou.

Od té doby u nás přibylo cyklostesek... ale když jsem viděl západo-evropská města bylo vidět že jsou v tomto ohledu pořád napřed. Cyklistika se tam doposud rozvíjí a to i ta, kdy motoristé přijíždějící k velokoměstu nechávají auta na satelitních parkovištích a dál se pohybují hromadnou dopravou + na kolech, koloběžkách...

P. Švejnoch 17.8.2015 11:39

Re: Ježdění na kole v Praze

Škoda, že ve Vašem případě evidentně neplatí ono "Mens sana in corpore sano". :-)

P. Rada 17.8.2015 12:48

Re: Ježdění na kole v Praze

Citáty platí obecně -  kdežto Petr Švejnoch si na posuzování dušenna jiných dělá "evidentně" nárok absolutní.