Středa 18. června 2025, svátek má Milan
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

POLITIKA: Kdo platí záplavu oranžových billboardů?

Každý, kdo jezdí po republice, si toho musel všimnout. Žádná s politických stran se v počtu billboardů nemůže měřit s ČSSD. Sociální demokraté doslova zaplavili oranžovými billboardy s podobiznami svých lídrů celou zem. Jiří Paroubek hledí na řidiče od kdejakého pankejtu. Troufám si odhadovat, že počty velkoplošné reklamy ČSSD převyšují celkový součet billboardů všech ostatních stran. A to se horká předvolební kampaň teprve rozbíhá.

Nic proti tomu. Ať každý dělá, co umí a na co má peníze. Ale tady jsme u jádra problému. Tak obrovská a dlouhodobá kampaň stojí miliony, respektive desítky milionů korun. Žádná jiná politická strana na něco podobného nemá finanční prostředky. Nelze si proto nepoložit otázku, odkud ty peníze mají sociální demokraté. Z členských příspěvků? Ze státních příspěvků? Z darů? Nebo je to snad ještě trochu jinak?

Vzpomeneme-li si na podobně nabubřelou a finančně náročnou kampaň s megakoncerty Janečkových hvězd pop-music, jimiž socialisté voliče oblažovali v minulých volbách, zjistíme, že historie se opakuje. Cena kampaně, jak ji odhadují reklamní odborníci, se výrazně liší od částek, které sociální demokraté deklarují oficiálně.

Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu, říká staré přísloví. Server Aktuálně.cz nedávno přinesl informaci o nebývale vysoké provizi - v řádu stamilionů - jedné advokátní kanceláře za sepsání smluv mezi státní Českou poštou a Československou obchodní banku (ČSOB). Bude zřejmě jenom náhoda, že ona právní kancelář má velmi blízko k ČSSD. A všechny ty spekulace, zda ty zdánlivě nesouvisející věci spolu přece jenom nesouvisejí, jsou jistě nechutné pomluvy. Tunely jsou přece vždycky nikoli oranžové, nýbrž modré, a sociální demokraté mají čisté ruce. A myslí to upřímně!

18. 4. 2006, www.petrstepanek.cz

Jan Kovanic
18. 6. 2025

Žádné „dvoustátní“ řešení pro sudetské Němce a palestinské Araby

Aston Ondřej Neff
18. 6. 2025

Není to často používané slovo.

Gustav Sitař
18. 6. 2025

Esej, který ovlivnil volby v USA.

Petr Homola
18. 6. 2025

Izrael se na Írán připravuje v podstatě nepřetržitě.

Konzervativní noviny
18. 6. 2025

Evropští představitelé by měli přestat radit Izraelcům, aby „ustoupili“.

Josef Kopecký
18. 6. 2025

Ve Sněmovně začíná hlasování o nedůvěře vládě. Miliarda přijatá v bitcoinech od muže zapleteného do...

Lidovky.cz, ČTK
18. 6. 2025

Americký prezident Donald Trump ve středu prohlásil, že nemůže říct, zda Spojené státy podniknou...

ČTK, Lidovky.cz
18. 6. 2025

Ministerstvo spravedlnosti zveřejnilo časovou osu bitcoinové kauzy, kterou ministryně Eva Decroix...

Jaroslav Veis
18. 6. 2025

Krátce předtím, než jsme díky programátorskému samoukovi Tomáši Jiřikovskému všichni absolvovali...

Jiří Vachtl, elh Eliška Hovorková, Eva Pospíšilová
18. 6. 2025

Rada ČT se neshodla, zda má jít do čela veřejnoprávního média favorit volby – dlouholetý obchodní...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz