25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Kde proboha žili?

Nediskriminovat, ale spojovat. Budoucí vládní koalice se konečně postavila k nové covidové vlně čelem a představila svůj recept, jak dál. Teď už se prý bude jen brzdit, ale příští vlně už „vláda změny“ určitě zabrání. Celé to ovšem budí spíš pochyby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 29.11.2021 16:07

Příště doporučuji přečíst celé. Ta hláška pokračuje: "Kdyby nás viděli lidé, kteří v minulosti doslova s holýma rukama zapasili se smrtelnými nemocemi, jak jsme si navzdory supermoderní medicíně kvůli chřipce nechali rozvrátit společnost".

Jinými slovy - nevidím, že by autor holé ruce doporučoval.

Mmch - někde jsem četl povídání o moru v Londýně v 18. století. Z morového domu se nesmělo vycházet, dodávky potravin byly realizovány skrze koše podávané na tyči (královská služba? Netuším. Spíš svobodné podnikání, ale fakt nevím)... Lockdown jak vyšitej.

Trochu OT, ale přijde mi to fascinující. Taky Londýn, pro změnu cholera. Nějaký osvícený lékař, snad dokonce městský šéfdoktor, poctivě trasoval, až se opravdu dotrasoval k té jediné infikované studni, tu zamkli a bylo po choleře.

Říkám si, není-li to některý z páně Kechlibarových zapomenutých příběhů, ta cholera. Morovou historii mám z internetu.

M. Miky 29.11.2021 16:33

Ano, o té choleře psal Kechlibar. Je na tom docela dobře vidět, že každá nemoc/epidemie vyžaduje jiný přístup. My se k respiračnímu nemoci chováme jako k té choleře, u ní to trasování bylo (i vzhledem k tomu, že neměli léky) v podstatě jediný správný přístup. U moru (přenášeného blechami), zas spíše fungovaly ty karantény (40 dní) a de facto lockdowny. U sarsu a chřipek obečně je nutné promořit a léčit, žádné trasování ani lockdowny to nezastaví, natož ta VKS(b) (Vakcinační klinická studie(bodka).

Z. Lapil 29.11.2021 17:14

Vidím to podobně.

A. Poláková 29.11.2021 16:42

Jo, kdyby trasoval v Čechách, ke studni by se nikdy nedotrasoval. Takoví jsme my kabrňáci.

A. Poláková 29.11.2021 16:46

sorry, ale chtěl se vracet, navzdory supermoderní medicíně, ke starým osvědčeným metodám. Lipový čaj , mytí rukou, pocení.....podotýkám já. Asi čteme každý něco jiného :-)

Z. Lapil 29.11.2021 17:36

Že by?

Raději to přezkoumávat nebudu, kdo ví, co bych se o své schopnosti chápat psaný text dozvěděl :-).

J. Jurax 29.11.2021 17:48

Proč?

M. Miky 29.11.2021 16:54

Jste kvůli vlastnímu strachu v módu "přežití", proto nevnímáte rozdíl mezi respirační infekcí typu SARS a chorobami jako je třeba dětská obrna. Zároveň Vám tento extrémní modus neumožňuje rozpoznat rozdíl mezi očkováním proti dětské obrně a současné experimentální "vakcíně". Tento mechanismus je evolučně velmi výhodný, umožnil totiž našim předkům rychle utéct nebo bojovat s medvědem, místo přemítání o podstatě medvěda. Nicméně má to i odvrácenou stranu, tento strach vypíná právě to hlubší přemýšlení o podstatě problému a pokud trvá dlouho, pak může zhoršit i Váš zdravotní stav.

Diskuze s Vámi by proto byla poměrně neplodná a když se dívám na Váš další příspěvek o "holých rukou", pak soudím, že by ta diskuze byla zbytečná. Třeba se ale mýlím.

A. Poláková 29.11.2021 17:02

Není to spíš tak , že vám strach z již schválené vakcíny neumožňuje racionálně posoudit její přínos? Nebo jste ortodoxně věřící a víra vám to zakazuje? Ať je to jakkoliv, nezajímá mně to. Je mi jen líto zdravotníků, kteří to jaksi odnesou za vás a vám podobné. Než se tedy konečně doplahočíme k povinnému očkování.

J. Vlček 29.11.2021 9:30

Po celou dobu boje s covidem prohlašovala opozice, ústy pana Fialy, "my bychom to dělali líp".

Vypadá to, že u tohoto líbivého prohlášení zapomněli vždy dodat, "kdybychom věděli jak".

Můžeme jen doufat, že to samé nebude probíhat i v ostatních oborech vládní činnosti, aby podobně jako u covidu, nevyplynula na povrch pouze podobná bezradnost.

Vágní a nedefinované heslo "změna" přineslo opozici vítězství, když se jím hodně lidí nechalo zlákat.

Silná prohlašování a očerňování činnosti dosavadní vlády byla ovšem zcela jiná činnost, než skutečná práce a zodpovědnost za její výsledky. ! [>-]

A. Poláková 29.11.2021 15:46

Je to tak, slibovali "geniální řešení" a nedávno Benda přiznal zcela otevřeně. geniální řešení neexistuje. Zapomněl dodat , že neexistuje v zemi plné ze řetězu utržených egoistických sobců.

Z. Lapil 29.11.2021 16:10

A v zemi plné na řetězu přivázaných egoistických sobců (nebo altruistů? Víte, jak to myslím :-)) geniální řešení existuje?

A. Poláková 29.11.2021 16:36

Samozřejmě, že ne. Ale já ho vážně ,na rozdíl od opozice ,neslibovala . Také jsem nespílala chaotické vládě, stačilo se podívat za humna , plácali se v tom úplně všichni.

Mimochodem , kdyby se naočkovalo pár egoistů navíc, tak jsme jinde.

Z. Lapil 29.11.2021 17:31

Takhle to beru :-).

Vládě spílám docela dost. Ne proto, že tak úplně neví, co dělá, ale proto, že to, co dělá, dělá dost špatně.

Hned na začátku mě Babiš rozčílil tím, že říkal roušek máme dost. Kdyby rovnou ve čtvrtek řekl Jsme v průšvihu, dělejte, co umíte, tak "se" začlo šít už o víkendu.

Loni v létě: někdy od půlky srpna bylo jasné, že hrozí nová vlna a trasování. Do půlky září byly nejméně tři týdny na to, aby PS HS (Pomocná stráž hygienické služby) byla proškolena a měla k dispozici telefonní čísla a židle a volno v práci. Ne, ono se to muselo řešit za pochodu.

Očkování totéž, ani ne v bledě modrém. Od září, možná října, bylo jasné, že "to" kolem vánoc vypukne. Byly dva měsíce na to, aby byla připravená očkovací centra. Myslím logisticky připravená: tady jsou židle, tady stoly, tady rezervační program, až řekneme teď, ty místo piva převezeš židle ze skladu sem, ty je rozestavíš... Zase - jedna velká improvizace.

Za aktuální trasování nemůže přímo vláda, ale: komusi kvůli jednom případu volali za jeden den 4krát. A náš mladej se předminulé úterý potkal s covidem ve škole, což se ale dozvěděl až teď v pátek 8-o.

L. Hančar 29.11.2021 9:07

Česko k tomu prožívá doposud nejhorší vlnu nové virové nákazy.

A to je nejsilnější argument autora. Houbelec! Podle dostupných oficiálních statistik umírá s kovidem jeden (!) člověk ze 300 zemřelých.

Česko prožívá nejhorší vlnu kovidové propagandy, která se veze na každoroční chřipkové vlnce a nesmyslně nafouknutých pozitivních PCR testech! Národ se viru nebojí! Žádné nebezpečí nehrozí! Běžte se o tom přesvědčit denně do hypermarketů, kde se nejohroženější skupiny klepou strachem o život ve stotisícových počtech u plných německých regalů!

F. De Winter 29.11.2021 8:41

Především vláda zvolila chybnou strategii. Vsadila vše jen na očkování. Vsadila na očkování, o kterém mnozí, kterým bylo spíláno do dezinformátorů, už na začátku říkali že má jen omezené možnosti situaci řešit, a to proto, že c19 stejně jako chřipka rychle mutuje a tudíž od očkování proti němu nelze očekávat víc než od očkování proti chřipce.

Vsadili na očkování, které funguje jen omezeně, a mělo by být pouze doplňkem a v lidech vzbudili falešnou představu, že je to tečka. Chovejte se bezstarostně a bez omezení, jste chránění. Prdlajs.

Vláda vyházela 500 miliard za nesmysly, ale že by investovala do schopností našeho zdravotnictví c19 léčit, to jsem si tedy nevšiml. Za celou dobu co tu c19 je, a už to není chvilka, nebili schopni zprovoznit žádný systém přednemocniční péče.

Na závěr jen něco k té morálce a zodpovědnosti.

Vrchol sobectví a amorálnosti je nutit k očkování zdravé lidi, mladé lidi a dokonce děti, které nemoc neohrožuje, nedostatečně otestovanou, nebo vlastně jakoukoli vakcínou, kvůli nemoci, která ohrožuje 0,5 % populace.

F. De Winter 29.11.2021 8:43

...nebyli...

O. Kožušník 29.11.2021 8:26

Nikdo na světě neví, jak se vir bude chovat s postupem času, a vše, co se děje, je průzkum bojem - pokus omyl. Vládu nelze vůbec, ale vůbec vinit ze špatných postupů - asi by to nikdo nečinil lépe. Oni nevědí a něco se dělat musí pan Fiala je ukázkový pobitvěgenerál.

A ještě k jeho osobě - nemohu se zbavit dojmu, že pan Fiala postrádá základní inteligenci. Ve státě je celá řada problémů, které je třeba řešit - optimalizovat zdravotnictví, soudnictví, školství, státní správa, nic z toho není na programu nastupující vlády. Není schopen poznat, co je podstatné a na to se zaměřit

P. Hatina 29.11.2021 8:49

Toho se taky bojim,uz pred rokem kdyz ODS podporila snizeni dane ze mzdy a Fiala tvrdil vi jak snadno tech 100 miliard v rozpoctu usetri, bylo jasny ze jen placa a zadny program uz tenkrat nemeli, a nemaji ho dodnes.

P. Kazo 29.11.2021 8:13

Ak by niekoho zaujímalo, prečo taký obrovský tlak na očkovanie:

https://akw.sk/domace-spravy/o-zdravie-tu-neslo-nejde-a-nepojde/

V skratke; podmienkou čerpania z EÚ plánu obnovy je 75% zaočkovanosť. Deadliny sa blížia.

P. Hatina 29.11.2021 4:39

Jest to bohužel tak, jenže jde právě o to, že lidé na začátku covidové krize tu zodpovědnost, slidaritu a touhu po pospolitosti měli, a ale až postupně při dalších vlnách - a při zjištění naprosté nekompetentnosti a neschopnosti své vlády nalézat rozumná řešení (i jiných politických činitelů) je ztratili.

Tudíž a možná v očekávání že to bude pokračovat, co bude znamenat ono "Covid nezmizí, bude tu s námi a my se s ním musíme naučit žít.“ Znamená to snad, že se budou opět a každoročně zavírat na několik měsíců školy? Že opět, bude moci svým rozhodnutím prakticky ze dne za den, zakázat řadu odvětil, z oblasti pohostinství, kultury, sportu, služeb, podnikání? Že dejme tomu i v létě, když budou chtít odjet s rodinou na draze zaplacenou dovolenou, jim to stát ze dne na den zakáže? Atd..Tedy nehledě třeba na to povinné očkování - od jaké že má být věková hranice, od 18 let, od 12 , od 5 let?

Tedy, neměl by napřed toto říct pan Fiala svým občanům, co konkrétně bude ze strany státu znamenat " "Covid nezmizí, bude tu s námi ", a bude to vláda a úřady kdo bude rozhodovat co s tím,

než si od nich vyžádá jejich důvěru a solidaritu?

R. Langer 29.11.2021 7:30

Vy byste chtěl od někoho něco konkrétně, když zítra to může být úplně jinak? Tedy, jak zrovna bude kdo aktuálně potřebovat... ;-D

P. Hatina 29.11.2021 8:42

No kdyz je to tak tak to se jiste budou moci i obcane dobrovolne rozhodovat az podle aktualni situace zda budou apely statnich cinitelu dobrovolne plnit, ze ano..

I. Mentlík 29.11.2021 7:37

Tedy nepamatuji se, že by stát někomu zakazoval odjet na draze zaplacenou dovolenou (připouštím, že v některých případech poněkud komplikoval návrat). O nemožnosti dovolenou absolvovat rozhodovaly orgány v zemi dovolenkové destinace (např. dnes A). Pochybuji, že tam něco zmůže jakákoliv vláda. A s tím musí dovolenkochtiví prostě počítat.

J. Vorlický 29.11.2021 14:19

Jediné rozumné řešení bylo pomoci nemocným, potom těm, kdo se ocitli za hranicí svých možností umožnit lidský odchod a ostatní nabádat ke zdravému životu. To jsem neudělali (zřejmě skoro nikde) spíš naopak, a rozhodli jsme se covid porazit. Tím jsme se vzdali rozumného řešení. Četl jsem kdysi o králi, který stál na kraji moře a rozkazem bránil přílivu. Ten myslím přišel k rozumu během několika hodin. My takové štěstí nemáme a mít nebudeme.

P. Hatina 29.11.2021 16:18

Dokonce je psáno, že král Xerxes nechal bičovat moře za to že mu zničilo most, přes kterým chtěl se svým vojskem přejít. Jenomže, to byla hlavně výstraha všem, že ani to ho nezastaví, hned potom se začal a velmi rychle stavět nový a ještě pevnější most.

Čili, spíše bych to viděl tak, že naše společnost bude bojovat dosti extenzivně proti covidu, dokad na to bude mít prostředky - a dokad taky bude fungovat potřebná infrastruktura se vším všudy. Což zase nemusí být věčně, i třeba díky krizim v energetice. Pokud by se ty vlny covidu měly vracet tak každý rok 2x tak potom už ty svorky civilizace začnou vypadávat a nebude odkud brát. Nebude elektřina nebude spojení, nebude zásobování.-

-Pusťe si někdy další díly Šíleného Maxe, to zase nemusí být tak vzdálená představa možná za 50 let. Nebo třeba Planetu opic

J. Jurax 29.11.2021 18:05

No, je fakt, že činy zelených magorů z brusele nejen v oblasti energetiky mají potenciál změnit Evropu v zemi podobnou té v šíleném Maxovi. Akorát že to nebude taková sranda jako ve filmu.

Covid nás nevyhubí stejně jako urputný boj proti kysličníku podle vizí zelených magorů. Ovšem ten boj bude mít skrze rozvrat ekonomiky víc obětí.

J. Vorlický 30.11.2021 7:46

No ano, vypadá to, že vlády se zmocnili hloupí a snaživí mediokrati, prostřednictvím sobě podobných. Je to ale chyba i nás ostatních. Vím, že ona nemůže za to, že je malá, ale když vidím pani Ursulu jak na stupínku se zářícíma očima nadšeně a sebevědomě rozhazuje rukama, říkám si, je problém. A potom, i lidé, kteří dokáží rychle a dlouho mluvit bez nadechnutí a přestávky, ve mně také vzbuzují obavy; u komiků je to něco jiného.