16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Kam zmizel střed?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
certik 26.12.2008 16:43

Re: tady nechybí střed

Clovece, jestli nejaky prijem je nebo neni stredni trida, zhola nezalezi na tom, kolik ten prijem znamena nekde jinde, rekneme v Botswane. Kc 40K hrube mzdy je vysoko nad medianovym platem v CR. Jestli definujeme stredni tridu jako lidi mezi 30 a 70 percentile, tak 40K hrubeho podle vseho stredni trida v CR neni.

Vilda 26.12.2008 16:57

Re: tady nechybí střed

Je mi líto, ale dost často cestuji po Evropě a jak ubytování v hotelích a penzionech, tak většina potravin začíná být v zahraničí lacinější než v Česku. Konec konců, doktor je klasický případ střední třídy. Ukažte mi doktora v Česku, který je pod hranicí 40K!!

Je mi líto, ale výše odvodů sociální, zdravotní daně a daně ze mzdy, vám příjem tolik očešou, že si připadáte jako chudák. Běžte to reklamovat do Lihového domu.

Fafa 26.12.2008 17:32

Certiku,

ale ta definice stredni tridy podle aktualniho prijmu je ponekud pochybena, nemyslite? Aspon tradicne k ni patrily i dalsi atributy, typ provadene prace, urcite zivotni postoje, jisty stupen nezavislosti na statu etc.  

Hrad 26.12.2008 18:09

Re: tady nechybí střed

Magore, nepokoušej se nic definovat. To za tebe udělali jiní, a 1000 x vzdělanější a kvalifikovanější než jsi ty. Společenská stratigrafie je něco jako geologická stratigrafie. Studuje se to na několika vysokých školách v Česku. Možná rozumíš pedosféře. Tak se jí věnuj. Prý vedle pedosféry existuje také petosféra.;-D!!

Plch 26.12.2008 18:48

Re: tady nechybí střed

Pedosféra je tvoje přirozené prostředí, pederaste. ;-D

Hrad 26.12.2008 21:01

Re: tady nechybí střed

Plchu, už jsi se odhmyzil? Nezapomeň se potom odčervit. Je to dobrá rada. Když se ti zdá špatná, není to  je chyba.

Glis Glis 26.12.2008 22:21

Re: tady nechybí střed

Tak je to chyba, nebo ne? Sám nevíš, že? ;-D(Y)

Hašek 26.12.2008 18:46

Re: tady nechybí střed

Ano, máte pravdu. Profil stran se v reálném čase vždy vytvoří dle profilu občanů. Řekl jste to perfektně. Mně momentálně nezbývá (již dlouho) nic jiného, než volit Občanskou sociálně demokratickou stranu. Nedělám si srandu, myslím to smutně vážně.

vaclav 26.12.2008 14:59

Vy

Tajenka  zni : Vy

zoch 26.12.2008 14:37

Člověče ....

,,,Ty nejseš žádnej balík z Plzně. Ty jseš docela chytrej kluk. Jen Ti předpovídám brzké zhnusení politikou.

promirul 26.12.2008 12:49

Kam zmizel střed?

Pane VILETA,co jste čekal, po 6 letech okupace nacisty a 40 letech bolševiky,všichni společně měli jen kulové.Vyjímkou byli jenom veksláci,zelináři,bolševici.Když se všem otevřela možnost zbohatnout,tak byli zase první veksláci,zelináři a bolšáni.Tady není levice,pravice ani střed,všichni chtějí jen zbohatnout a hlavně rychle.Velice dobře si to pamatuji,otevírali jsme hranice s Německem a já jsem šel s ideály a kytící přes hranice,když jsem se vracel,za hranicí podél silnice bylo plno stánků se sekty,plzeňským pivem a českou šunkou.A představte si,za pulty stáli bolševici,zelináři a veksláci.A vy tu blábolíte o středu a dalších.

janoryna 26.12.2008 12:44

proč volit pravici ? aby hájila

pravicové hodnoty a zrušila odborářsko-levicové výmysly jako 8hodinová pracovní doba,všeobecné volební 8 hodinová pracovní doba, všeobecné volební právo, placená dovolená atd. je třeba to zrušit z důvodů levicovosti. tohle všechno se prosadilo vůči anglickým a jiným konzrvativcům v průběhu 19. a počátkem 20. století. víte, co to by 1. máj 1890 ? psal o tom i jan neruda (pozn. český básník).

Fišta 26.12.2008 12:47

Re: proč volit pravici ? aby hájila

To jsou s prominutím kecy jako ze školení marxismu - pravice nabízí svobodu a zodpovědnost za sebe a vlastní konání. Podporu těm, kdo ji SKUTEČNĚ potřebují. Ale asi nemá smysl to nějak rozvádět, vy jste se zasekl u svých blábolů odposlouchaných od Škromacha (nebo koho).

Hezký den.

Martin 26.12.2008 12:53

Re: proč volit pravici ? aby hájila

Tak znova:

My ale žijeme v 21. století, jestli se nepletu, v 19. století už nežijeme. A proto se mění vnímání levice vs. pravice. Dejme tou, že za pravicový přístup dnes můžeme označit souhrně všechny snahy o přesunutí odpovědnosti za život na jednotlivce - s tím, že politici přijdou o významnou část moci nad námi. Aby se jednotlivec mohl rozhodnout,  jak chce spořit na důchod, jaké zdravotní pojištění si vybere...  A to vše by bylo možné, kdyby se výrazně  snížilo daňové zatížení obyvatel  (včetě SP a ZP).

Naproti tomu levice chce vysokými daněmi navyšovat moc státu. A čím je větší přečerpávání prostředků přes stát - tím je vyšší moc politiků a nižší svoboda obyvatel.

Michal 26.12.2008 14:16

Re: proč volit pravici ? aby hájila

Řadím se k lidem, kteří jsou přesvědčeni o nutnosti jistých státních zásahů do fungování ekonomiky. 19. století je zde zmiňováno, protože se jedná o období, které se nejvíce blížilo pravicovým ideálům. Stát zde skutečně zasahoval do chodu ekonomiky minimálně. Toto období se bohužel vyznačovalo nárůstem nepokojů a také popularizací a rozvojem komunistického hnutí. Hlavní důvod -  neuspokojivá sociální situace - je nezpochybnitelným historickým faktem. Stát začal do tržních vztahů zasahovat až při hrozbě rozbití celého systému revolucí.

Hrad 26.12.2008 14:41

Re: proč volit pravici ? aby hájila

To je sice pravda. Ale kam se to poznání podělo u těch hlupáků, kteří zde neustále ukazují jak jsou nedotčení. Už je nejvyšší čas, aby nezaměstnanost stoupla na nějakých 35 - 40%, aby i ti co se tváří jako velkopodnikatelé s kozím mlékem si nabili čuňu. Za rozsvícení v údolí dutych hlav to stojí. Ale co mrtví? Pcha..:-/!! Svět je stejně přelidněn, říká cynik. A dodává: "Přestal jsem věřit v Boha". Ale o budoucnosti, ne o té vzdálené, rozhodují lidé vynikající závistí, lakotou a všehoschopností. Stačí jich pár aby tato skupina  zničila mnohé. A že jich v jedné straně, této diskusi, a jiných na NP je. 

cb 26.12.2008 14:48

Re: proč volit pravici ? aby hájila

19. stoleti bylo hlavne obdobi nejdelsiho nepretrziteho rustu zivotni urovne vsech vrstev.

Michal 26.12.2008 15:02

Re: proč volit pravici ? aby hájila

Vidím, že jste pilně studoval Misese. S vyjádřením "všech vrstev" rozhodně nemohu souhlasit. Špatná sociální situace dělníků v továrnách je prostě historickým faktem. Žádné zlepšování jejich životní úrovně v průběhu 19. století nepřicházelo. To bylo hlavním důvodem stále větších sympatií ke komunismu a častějšímu výskytu nepokojů.

Hrad 26.12.2008 18:03

Re: proč volit pravici ? aby hájila

Vole. To není urážka, ale diagnóza.

Delam Sikozy 26.12.2008 15:43

Re: proč volit pravici ? aby hájila

To se velmi mýlíte, právě 19. století (dokonce už 18.) je obdobím velmi silných zásahů státu do ekonomiky. hlavně formou udělování všemožných monopolů pouze pro vyvolené. Kdo jiný by také monopoly udělovat než stát? Proti tomu vystupovali zastánci volné soutěže, tedy rovných podnikatelských příležitostí pro všechny, ti se zasazovali o zrušení všemožných státních a polostátních monopolů.  

Michal 26.12.2008 15:59

Re: proč volit pravici ? aby hájila

Absencí státních zásahů jsem zejména myslel neexistenci práv zaměstnanců.

Delam Sikozy 26.12.2008 16:09

Re: proč volit pravici ? aby hájila

Myslíte, že v těch státních monopolech měli zaměstnanci nějaká zvláštní práva? Stát neudělá nic do čeho není dotlačen.

Martin 26.12.2008 16:26

Re: proč volit pravici ? aby hájila

No, 19. století bych tedy hodnotil trochu jinak. Ostatně jedna z mých ročníkových prací byla: "Dělnické profese a průmysl v 19. století".

Ale souhlasím s tím, že určité regulace státu jsou bohužel nutné. Ale omezil bych to na sociální a zdravotní problematiku. Dost lidí by nebylo dost disciplinovaných, aby si platili nutné pojištění. Takže SP a ZP bych ponechal povinně, ovšem na osobní účty obyvatel, aby to nekončilo v černé díře státu, ale přímo u lidí. A jednu zdravotní pojišťovnu bych nechal státní.  Do samotné hospodářské soutěže není záhodno moc zasahovat.

Michal 26.12.2008 17:06

Re: proč volit pravici ? aby hájila

Ujasněme si pojmy. Podle mě je regulace jakékoliv omezení hospodářské činnosti. Tedy i takový zákoník práce, který upravuje např. pracovní dobu, je regulací. Právě omezení pracovní doby, práce dětí atd. vzniklo jako reakce na tehdejší situaci v 19.století.

Vaše tvrzení, že by si zdravotní pojištění spousta lidí neplatila potvrzuje situace v USA, kde 16% obyvatel nemá zdravotní pojištění. Celá diskuse se v podstatě neustále točí okolo historie a funkce tzv. sociálního státu. Proto připojuji jeden odkaz http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-havel.php?itemid=5444

Pro mě je funkcí státu garance standardu (ať už v oblasti sociální, zdravotní, školství). V individuální investici do nadstandardu nevidím žádný problém.

Fafa 26.12.2008 17:42

Jasne,

Jasne, vsechno se to prosadilo PROTI anglickym konzervativcum. Predevsim se to proti jejich vuli prosadilo mezi roky 1874 a 1876, kdyz meli konzervativci absolutni vetsinu ve Snemovne a premierem byl Disraeli. ;-)

Under the stewardship of R. A. Cross, the Home Secretary, Disraeli's government introduced various reforms, including the Artisan's and Labourers' Dwellings Improvement Act 1875, the Public Health Act 1875, the Sale of Food and Drugs Act (1875), and the Education Act (1876). His government also introduced a new Factory Act meant to protect workers, the Conspiracy and Protection of Property Act 1875 to allow peaceful picketing, and the Employers and Workmen Act (1875) to enable workers to sue employers in the civil courts if they broke legal contracts.

Fišta 26.12.2008 12:41

Pane Viíleto, mýlíte se.

Holé lebky, neonacisti, fašisti a podobná zviřátka jsou rovněž krajní levicí a pokud jde o Topolánkovu ODS, ta je sociální demokracií. Ale je možné, že to už někdo napsal.

Hezký den.

kirast 26.12.2008 14:46

Re: Pane Viíleto, mýlíte se.

Také to tak nějak cítím. Dokonce mám pocit, že výraz "krajní pravice" je protimluv asi jako "černovlasý blonďák".

Ferdinand Estét 26.12.2008 12:25

Střed

Střed je zpravidla otevřená prostora, o k terou se pravice či levice uchází...

Sumo 26.12.2008 12:20

Církev má tentkrát pravdu...

Kristus hlásal vědění jak je to mezi člověkem a Bohem. Jaké důsledky má lidské jednání na příští osud člověka.Jen si to  představte, že usilujete o zrození, v přísné důslednosti Božích zákonů se vytvoří podmínky, abyste zde na zemi něco odčinili nebo udělali pokrok ve vývoji a je vám to znemožněno. Výsledkem je špatná karma. ;-(

Martin 26.12.2008 12:35

Re: Církev má tentkrát pravdu...

Mám pocit, že církev nemá pravdu téměř v ničem. Už jen to její základní pravidlo o "hodném" Bohu, je nelogické - Bůh nás stvořil hříšné. S pudy, které nás svádějí k tomu, abychom je naplňovali - a když je začneme naplňovat, tak nás prý Bůh potrestá. Stvořil nás takové, jakými jsme (tedy nedokonalí) - a my se mu ještě máme za to omlouvat. - To je převrácení příčiny a následku. Biblický Bůh není hodný - ale je to sadistický experimentátor, který soudí lidi za to, jak reagují v situacích, do kterých je on sám uvrhnul.