19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: K charakteru současného režimu

Často slýcháme, že od nástupu prezidenta Zemana se v naší zemi prosazuje poloprezidentský, případně prezidentský systém. Není v tom spatřováno nic znepokojivého, vždyť takové systémy fungují i jinde v demokratickém světě, například ve Francii nebo ve Spojených státech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 18.9.2013 11:16

Re: Autor má naprostou pravdu

Pro zemi, v níž jsou osobnosti vytvářeny či ničeny převážně "cizáckými" masmédii a cca 50% občanů je už závislých na státu, by přímá demokracie byla tragedií. Neštěstím je jakákoli politická síla, která se nemůže opřít o minimálně statisícovou členskou základnu (kdo by ty masmediální podvodníky donutil, aby své sliby plnily?). Pokud svým členstvím neposílíme skomírající demokratické a vlastenecké politické strany, nic než pláč nad hrobem demokratického státu nám bohužel nezbude.

B. Rybák 18.9.2013 10:55

Zcela chybná (rozporná) analýza

Protože ústavní pravomoci prezidenta a parlamentu se opravdu nezměnily a pan prezident je nepřekročil, nebyla demokracie prezidentem ohrožena a nebyl proto ani důvod, aby ji parlament proti němu bránil. Oboustranně neetické vyjednávání pana prezidenta s panem Rychetským a s panem Ištvanem (souhlas s jeho pučem proti Nečasovi) stejně jako jeho účelová kritika NS pronesená v rámci diskuze o prosazení již V.Klausem navrhovaného kandidáta (JUDr. Sváčka)do ÚS (NS za jeho ochranu politických práv poslanců kritizovala celá naše levice) není záležitostí parlamentu (důvodem pro obvinění z velezrady).

Jediným skutečným ohrožením naší demokracie (dokonce i naší suverenity a samotné existence našeho státu) jsou Euro-hujeři. Jejich nenávist proti panu prezidentovi jasně dokazuje, že on k nim ve skutečnosti nepatří. A o tom to teď především je.

L. Novák 17.9.2013 0:35

Re: Autor má naprostou pravdu

Jo. A teď tu o Červené Karkulce a hodném vlkovi. :-P

L. Novák 16.9.2013 19:03

Re: Největší ohrožení?

Nesmysl. Zeman ta koryta pro známé vždycky vytvářel. A protože je koryt omezené množství, musela se některá koryta pro jeho potřeby uvolnit. :-)

Rozlišujte příčinu a následek a nezaměňujte je navzájem.

L. Novák 16.9.2013 17:05

Re: Nu, což...

Třeba někdo podá po volbách stížnost a výsledek bude anulován. :-)

K. Luboš 16.9.2013 17:05

Největší ohrožení?

Zeman nepředstavuje a nikdy nepředstavoval ohrožení pro demokracii, ale pro koryta známých a profláknutých firem. No, řekněte, nenaštvalo by vás to? Sedíte si pěkně v parlamentu, na ministerstvu a nebo v čele nějakého státního podniku, pobíráte statisíce anebo rovnou miliony a v klidu se organizujete své kšeftíčky. A najednou vás potvora prezident vyhodí ze sedla. A tak si balíte věci, vyklízíte kanceláře a se slzou v oku odcházíte od rozdělané práce. Takže já vás i docela chápu: všichni na barikády, demokracie je v ohrožení!

J. Anděl 16.9.2013 16:03

Re: S určitým sarkastickým potěšením....

Jestli chtěl dědek Zeman něco změnit radikálně, měl kandidovat do sněmovny, ustavit vládu a stát se respektovaným premiérem.

J. Anděl 16.9.2013 15:55

Re: Nu, což...

Jsme všichni nádoby hříšné. Ale co tím chce agnostik říct - že máme zcela promíjet resp. pomíjet a ignorovat jakýkoliv čin, který je podle nás špatný?

Nevím, když přemýšlím o Zemanovi, jako poslední si vzpomenu na ty billboardy s tzv. známkou a nikoliv podobiznou Zemana. To je přece moc, ne? Nebo není? Prý se od toho SPOZ distancovala, že to není jejich plakát. Jsem někde zaslechl. To je fakt ještě demokracie? Opravdu může kdokoliv použít podobiznu prezidenta se zubatým okrajem a tvrdit, že to není Zeman, ale jenom známka? Nebo to je Zemanem posvěcené? Nevím, ať to bylo SPOZu nebo někoho jiného, připadá mi to jako svinstvo ve všech variantách.

P. Čech 16.9.2013 15:38

Re: Autor má naprostou pravdu

Zda se jí bude řídit pan Babiš či pan Okamura nevím a je mi to jedno. Pro mne je důležité, jestli se jí budou řídit politická hnutí ANO či Úsvit. Ono totiž ANO nerovná se Babiš a Úsvit nerovná se Okamura. Volíme totiž ještě stále politické strany a hnutí a nikoliv osoby, byť jsou lídry těchto.

P. Čech 16.9.2013 15:34

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

Žádnou demokracii v Česku nemůže nikdo zachránit, poněvadž zde žádná nikdy nebyla.  Každopádně však hnutí Úsvit má v programu základní a zásadní demokratické principy a tedy  mám za to, že chce demokracii nastolovat.

P. Čech 16.9.2013 15:31

Re: Autor má naprostou pravdu

Politické hnutí Úsvit přímé demokracie má zásady této knihy ve svém programu. Pokud se nebude v případě, že se dostane do sněmovny, účastnit handlu při tvorbě nějaké koalice a tím rezignovat na svůj předvolební program, potom myslím stojí za to  toto uskupení volit. Je to totiž jediný z programů, za který je nutno se postavit, pokud chceme změnu systému politiky, systému vládnutí a volebního systému v této zemi. Současný systém čehokoliv je navýsost špatný, což se za posledních 20 let jasně prokázalo.

R. Langer 16.9.2013 14:11

Re: Autor má naprostou pravdu

Pane Čechu, Úsvit je dobrá kniha, ale jestli si myslíte, že Okamura nebo Babiš se jí míní jakkoliv, byť jen vzdáleně řídit, tak jste mnohem naivnější, než jsem myslel... :-(

R. Langer 16.9.2013 14:09

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

To nebyl boj mezi pravicí a levicí, ale klasická levičácká snaha všech zúčastněných udržet se u koryta na úkor kohokoliv jiného, i za cenu toho, že do propasti spadnou nakonec úplně všichni (ať ta koza sousedovi zdechne). Nic jiného, žádnou jinou logiku, v tom hledat netřeba.

J. David 16.9.2013 13:13

Re: Nu, což...

Věc názoru. Víte, pivo piji, kouřím a mariáš mastím. Svobodná volba. Až se budu chtít řeholit, uchýlím se do nějakého přísného mnišského řádu observance "ora et labora". Zemana beru takového, jaký je, občas ho ale také "nemusím". Kdo jsi ale bez viny, hoď kamenem. Pane Nováku, všici jsme nádoby hříšné. Věřte agnostikovi.

J. Mrázek 16.9.2013 12:58

Unie není nic jiného, než "budování" a ve velkém...

Tak si nachystejte bágly .... já už to tady mám "za pár" a člověk si zvykne i na rakev..!....

J. Mrázek 16.9.2013 12:54

Re: Charakter ? ? ?

S celou touto dobou !!!

L. Novák 16.9.2013 12:44

Re: Zajímavost k doplnění obrazu o důsledcích v Unii..

No to bude! Socialismus nikam jinam než do ekonomické černé díry a dluhové pasti nevede.

L. Novák 16.9.2013 12:42

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

To je tak, když jeden umanutej trouba si přečte "Úsvit" od Pavla Kohouta a myslí si, že Okamura (s "vypůjčeným názvem knihy") s nově přišedším Bártou ze zkrachovalých VV zachrání demokracii v Česku. :-P

L. Novák 16.9.2013 12:38

Re: Nu, což...

Zeman že se něco pokuší "vypláchnout"? Leda svůj mozek alkoholem a nikotinem, ale to už nejspíš nastalo dávno.

L. Novák 16.9.2013 12:36

Re: bla

Ten chlap nepřestane agitovat.... :-)

L. Novák 16.9.2013 12:35

Re: Domnělá soběstačnost

Ve kterých potravinách z těch, co jsou dnes na českém trhu ke koupi, jsme byli za bolševika soběstační? :-)

"Soběstačnost" způsobená zadrátovanými hranicemi byla vynuceným nedostatkem všeho způsobeným vládou komunistů a budováním "reálného socialismu". Tlačit dnes výrobu potravin do "soběstačnosti" neznamená nic jiného, než zase zadrátovat hranice a tvrdit, že na dovážené potraviny, ovoce a zeleninu, nemáme peníze. Tak si milí občané "trhněte nohou!" Budujeme socialismus...

To chcete? :-)

S. Vaněček Šauerová 16.9.2013 12:03

Přiznávám.

Ucházel se kdysi o moji sestřenici, která byla v příbuzenském vztahu s jeho učitelem, prof. Pavlem Hrubým. To nebyl špatný kalkul, protože je to vzdělaná a velmi pracovitá osoba (zde je tedy to jedno malé až nepatrné plus). Měla ovšem všech pět pohromadě, takže z již  uchystaných námluv nebylo nic. Ono se totiž už tehdy vědělo, jak se chová k ženám, resp. za co je má, nakonec, jako všechny ostatní kolem sebe. Krom Klause, abych nezapomněla. Takový byl vždycky, jen se tato krásná osobnostní vlastnost s věkem ještě znásobila. Pěkný den.

J. Vlk 16.9.2013 12:01

Charakter ? ? ?

Lze vůbec mluvit o charakteru v souvislosti s tímto "režimem" ?

J. Mrázek 16.9.2013 11:30

Přiznejte MU také nějaké pozitivum!

MINIMÁLNĚ JISTOTU NEJISTOTY  bohorovných nezodpovědných a "navěky zajištěných" poslanců, hysterické pobíhání úředníků, jistotu božích mlýnů na současnou ještě opozici, když by také zvyšovala daně, ceny, dávky příživníkům....rozčeření smrdutých vod, už jen to stačí k pochvale, byť před nastartovaným ne tankem (prý jich máme devět !!!), ale trabantem...no, alespoň trochu ! :-)

J. Mrázek 16.9.2013 11:24

Zajímavost k doplnění obrazu o důsledcích v Unii..

http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-komentare/c1-60736800-kazdy-treti-evropan-bude-do-roku-2025-ohrozen-chudobou-varuje-humanitarni-organizace

J. Mrázek 16.9.2013 11:16

Rok stará data a je hůř...

http://www.ac24.cz/zpravy-z-domova/997-potravinova-sobestacnost-cr-klesa-hrozi-dalsi-zdrazovani-jidla

J. David 16.9.2013 10:40

Nu, což...

Bylo hůře a lidé si to chválili. Politiky máme takové či makové, sami jsme si je zvolili. Zeman jen využil litery zákona (ostatně, i naši etničtí spoluobčané to k nelibosti berních poplatníků činí). Takže, "vo co go"? Pokud se nemýlím, Zeman řekl, že s rozhodnutím NS sice nesouhlasí, ale respektuje ho. Co je na tom závadného? Když mne policajt pokutuje, také mohu nesouhlasně brsnit, ale "geldstrafe" musím vysolit (na dlaň, či expost), jinak mám "na krku fenďáka" se samolepkami. Víte, demokracie je vynikající, ale v definičním oboru "teorie chaosu". Každý, kdo má do řiti otvor a je zvolen, má potřebu žvanit do čehokoliv, chemik gutaperči do financí, anesteziolog do průmyslu, Nečas moc nežvanil, pouze penetroval... mám pokračovat? Homérův chlév krále Augiáše. Nějak toho Zemana beru, občas se pokouší ty královské chlévy vypláchnout i dvěmi řekami. Metternicha, ani oba Masaryky nepamatuji, jsem ročník 1950. Popelení v urně se mi ale blíží, bolševika jsem zažil, v Rusku jsem byl, na hroby předků jezdím do "23. Bezierku" Vídně, takže nebuďte na mne příkří v dnešní naší "demogracii". Koho ale volit? Vždyť jsou všude nalezlí levičáci, či jejich pohrobci. Ona snad ta KSČM není tolik bolševiky prolezlá, jako jiné partaje. Rád se nechám poučit třeba od mladých kolektivů (starším se meze nekladou). Jeníček.

S. Vaněček Šauerová 16.9.2013 10:30

Ano, to máte pravdu.

ODS jsem zmínila toliko jako subjekt, od něhož žádnou zásadní práci ve prospěch zachování jakéhos takéhos zbytku parlamentní demokracie nelze očekávat. Svobody a demokracie ale mají všichni plná ústa. Jistě, netýká se to jen ODS.

Pokud jde o ČSSD, zdá se, že B. Sobotka je mrtvým mužem již dnes. Řekla bych, že už o tom ví.

S. Vaněček Šauerová 16.9.2013 10:26

V takové formě ? :-)

To je dobře, že jste po ránu tak dobře naladěn. :-) Pokud jde o zdravotní stav pana Zemana, sám říká, že má nohy jako protézy. Cukrovkářská neuropathie. V 69 letech nic moc, o dobrém zdraví rozhodně mluvit nelze. To přeskakuji alkoholismus, který šedým mozkovým buňkám (diabetu dtto) rovněž moc neprospívá, pane Mrázku. Člověk se pak opakuje, zapomíná, plete si Platóna s Aristotelem, pronáší "bonmoty", jimž se směje už jen on sám, atd., atp.

P.S.: Co to má, prosím, společného s Havlem ? On byl v prezidentské funkci někdy viděn na veřejnosti opilý ? Také se kymácel nad korunovačními klenoty ? A vůbec, co je to za měřítko ? I kdyby snad viděn býval byl, proto se smí další prezident chovat stejně podle modelu :"Sim pančelko, však on ten Havel taky" ?

:-)

P. Čech 16.9.2013 10:16

Re: "... nenávistný boj mezi pravicí a levicí ..."

Nic nemám popletené. Všichni politici žijí a tyjí ze svých politických funkcí přeneseně, ale i přímo z peněz politických stran a penězovodů, napojených na státní rozpočet, opět v režiji politických stran. A tak je tomu u nás se vším. Pouze Vy to nechcete vidět.