20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

POLITIKA: Jen si zahrávejte

Jak je pěkné chodit po světě a pohrávat si s předčasnými volbami, chtělo by se parafrázovat klasika. ODS hraje, tak jako ostatní, hru s Andrejem ne, s Lojzou ano, s Mirkem ano a s Andrejem zase ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 25.10.2017 19:18

Re: Pane Holásek, ...

Ještě jedno řešení existuje: nenechat si kálet na hlavu, pak se tak často nemusíte umývat a taky mnohem méně páchnete.

L. Písařík 25.10.2017 19:13

Re: Je po volbách.

Vidíte, nyní máte možnost vidět stranu, která nechce prosadit svůj program. Kdybych byl jejich voličem, pak bych, podle návodu pana Čapka, vyskočil v podlíkačkách od televize a utíkal Fialovi nalískat, aby se vzpamatoval. Naštěstí nejsem. Třeba tak za mně učiní jeho vlastní členové.

V. Klepetko 25.10.2017 19:07

Re: Řekla bych to stručněji

Jenže jak řešit ten problém s ČT? Je zcela evidentně jasně stranicky vyprofilovaná, straní jen někomu. Ovšem jakákoliv institucionální změna zde bude vnímána jako "útok na demokracii" Co s tím? Sám nevím. Možná by si dala třeba řešit "přímá volba ředitele všemi koncesionáři". S tím, že by mediální Rada vygenerovala kandidáty. Nic by to nestálo, hlasovalo by se jednorázově - variabilním symbolem na složence:-))). Okamura by brečel štěstím a "nepřímí demokrati" by snad ani nic nenamítali...

L. Písařík 25.10.2017 19:04

Re: Je lépe v opozici než v pozici? Asi ano.

Paní Udženia se dostatečně zviditelnila a mluvila rychleji než myslila, pokud je takové činnosti vůbec schopna.

L. Písařík 25.10.2017 19:02

Rozumné stanovisko

Jak chce Fiala prosadit program své strany, když bude v opozici? To by dokázal něco nevídaného. Kdyby volič chtěl volbou odstřelit Babiše, určitě by volil Kalouska, tam by to měl jisté. Volební úspěch Kalouskovy TOP ukazuje, kolik voličů tak uvažovalo. Možná, že to Babiš napoprvé nedá, ale kdyby došlo k předčasným volbám, nestačil by se Fiala divit, ten výsledek může být pro ODS ještě více debaklový.

L. Písařík 25.10.2017 18:55

Re: Řekla bych to stručněji

ANO, máte pravdu, Babiš vříská a ostaní kvičí jak svině. Fiala první.

Z. Rychlý 25.10.2017 18:53

Re: Je lépe v opozici než v pozici? Asi ano.

Podle mě by přímá účast v koalici s ANO ODSku odrovnala. Byl by to důkaz, že ODS jde jen o lukrativní posty. Nejsem si vůbec jistý, zda je tu vůbec nějaký programový průnik ODS a ANO, takže je otázkou, co by ANO z programu ODS umožnila splnit. Paní Urdženija nejspíš v zápalu voleb něco napovídala, ale skutečný program ANO podle mě ani neexistuje, natož aby byl převzatý z ODS. Do koalice ODS nemůže, ale tolerovat jejich jednobarevnou vládu by měla. V menšinové vládě by paradoxně měla možnost spoustu rozumných zákonů protlačit - nekonalo by se totiž žádné válcování koaliční většinou. Ale to vše má svůj čas, nejprve musíme absolvovat svatební tanečky i s ostatními svatebčany. Třeba se ANO s někým umaže, kdo ví? Bude to ještě zábava!

Hlavní je, že ta echtovní levice dostala pořádnou pecku mezi oči. Socanům vyschnul státní penězopotůček za hlasy, Altnerovi dědicové taky nebudou zahálet, to bude odliv sosáčků!

Z. Rychlý 25.10.2017 18:32

Re: Souhlas s autorem

Že zrovna vy moralizujete nad ODS, to je psina. Hleďte si svých papenheimských, kteří se do spolupráce s Babiškou zrovna dvakrát nehrnou. Prostě kopat do ODS za každou cenu. Takové české.

J. Kulheim 25.10.2017 17:45

Je lépe v opozici než v pozici? Asi ano.

Před volbami bylo potřebné Babiše "svlíknout do naha", aby jeho voliči věděli co je zač. Voliči to věděli a přesto dostal cca 30% hlasů voličů, kteří přišli k volbám a několik desítek tisíc preferenčních hlasů.

To se mi nemusí zamlouvat, ale to je všechno co s tím udělám. Povinnost politiků je sestavit vládu a starat se o vnitřní a vnější bezpečnost a řešit problémy spojené s chodem státu. To není o tom jestli má někdo někoho rád nebo se mu protiví. Pokud tomu tak je, tak neměli takoví lidé jít do politiky. Je to stejné jako při vyjednávání při podnikání.

V ČR je zvykem pověřit sestavení vlády stranu, která získá ve volbách nejvíc hlasů. Pokud tato strana vládu nesestaví, tak prezident pověří sestavením vlády druhou nejúspěšnější stranu. Já si myslím, že by to letos rád udělal. ODS říká s Andrejem ne a pokud by měla vládu sestavit, tak to bez Andreje nepůjde. A teď babo raď.

Každý volič si musí položit otázku proč neplní program s kterým strana šla do voleb? Nebo je vám lépe v opozici a brát peníze za mlácení prázdné slámy?

Ś. Svobodová 25.10.2017 17:43

Re: Řekla bych to stručněji

Volič nemusí být hloupý, ale je ovlivnitelný. Dejte dohromady neviditelnost Svobodných na ČT, kampaň "volte jen volitelnou stranu" a nedostatek financí na propagaci a výsledkem je, co je.

Ś. Svobodová 25.10.2017 17:32

Re: Řekla bych to stručněji

Myslím, že v těchto volbách se většina lídrů politických stran a jejich pomahačů chovala jako opice, kde se samci snaží konkurenci odstrašit vřískáním a házením exkrementů. Že vyhrála tlupa s největším všešťanem je zásluha všech, kteří na takovou hru přisptoupili. Tyto volby byli především jejich civilizační prohra.

V. Klepetko 25.10.2017 17:14

Re: Je čirým nesmyslem

Férově možná. Což u vysokoškolského pedagoga nepřekvapuje. Ale chybí mu smysl pro taktické plánování a strategické taktizování :-))))) ODSka je zavedená a hrdá strana, která si prostě zaslouží vedení nejen slušné ale i politicky vyzrálé. Preji jim šťastnou ruku pri příští volbě vedení.

S. Landa 25.10.2017 17:12

Re: 80 % shoda

Zajímavé, voličů Pirátů znám dost (i ve věku přes 40). Ale je fakt, že se rekrutují z řad IT, lidí o politiku se moc nezajímajících, fanoušků Bohemians a podobných podivných skupin.

:-)

V. Klepetko 25.10.2017 17:01

Re: Babišova mucholapka

Tak to máte blbý :-))

V. Klepetko 25.10.2017 17:00

Re: 80 % shoda

Možná je to u Vás jiné. Jako předseda občanského spolku jednám na úrovni základních organizací většiny relevantních partají u nás. Starší jsou v ČSSD. O komunistech jsou sice v kronikách záznamy, ale in natura nejsou, možná někde v hlubinách hvozdu. Ani ODSka není strana mladíků - v porovnání s ANO je to vlastně velmi podobné, jenže 30-40 let, to je z mého pohledu mládí...

Nejmladší jsou prý Piráti. Ty u nás mají výborný výsledek, ale místního Piráta jsem prostě ještě ani jednoho neviděl :-))))

S. Landa 25.10.2017 16:56

Re: Babišova mucholapka

Jen proti těm ze Slovenska.

V. Klepetko 25.10.2017 16:44

Re: Babišova mucholapka

Je povzbuzující, že máte se slovem "führer" spojené negativní asociace. Chtěl jsem se ale zeptat - vy máte něco proti imigrantům?

S. Landa 25.10.2017 16:43

Re: 80 % shoda

Jenže voliči ANO se rekrutují ze starších lidí, proto mne zarazilo Vaše povídání o mladých ANO-komsomolcích.

Ze svého okolí znám jediného mladého člověka, který ANO volil, a ten do Perly dojíždí ze středních Čech a též si kandidaturou v minulých volbách pomohl ve svém podnikání.

Jinak fakt nevím o nikom. Nicméně na tom nezáleží.

V. Klepetko 25.10.2017 16:37

Re: Řekla bych to stručněji

Slyšel jsem párkrát Vlčka v jeho kanclu. To byla síla :-))) A ČSSD měla v té době solidní výsledky. Svobodní mluví velmi kultivovaně ale nikdo je nevolí. Čím asi to bude? :-) Hloupý volič? S touto teorií se politický program prosadit nedá...A k čemu politická strana, která nic neprosadí?

V. Klepetko 25.10.2017 16:30

Re: Všechny tyto příspěvky odvádějí pozornost

P.S. V podstatě máte pravdu, ale diskuze se točí kolem toho, že si Fiala nechal odsouhlasit všemi orgány a kluby, že prostě žádné jednání s ANO o vládním angažmá ani podpoře menšinové vládě nebude - a to ještě před tím, než prezident republiky vůbec někoho pověřil jednáním !

To je popření základních principů a zavedených procedur parlamentní demokracie.

V. Klepetko 25.10.2017 16:25

Re: Všechny tyto příspěvky odvádějí pozornost

Omlouvám se, balím, nestíhám - co provedl ten Zahradil?

V. Klepetko 25.10.2017 16:23

Re: 80 % shoda

Já si také často nevšímám některých věcí, když jsem nepozorný - ale podívejte se na data ČSÚ a volební mapy: i u nás, v tradiční baště ODS, zvítězilo ANO, ale i výsledek ODSky je velmi dobrý! A máme k sobě velký respekt - Fialovi nejspíše ten komunální rozměr politiky zcela uniká, žije si ve svých akademických výšinách a nechápe která bije...

J. Kulheim 25.10.2017 16:16

Re: Rozumný názor autora.

To může udělat pouze v tom případě, že Babiše odsoudí soud. Vím, že k soudu se chodí pro rozsudek ne pro spravedlnost, ale to na tom nic nemění.

Spravedlnost si každý představuje jinak. Brát spravedlnost do svých rukou nebývá v těchto končinách zvykem.

S. Landa 25.10.2017 16:12

Re: Babišova mucholapka

Neberte si můj příspěvek osobně, ale od ránu tu čtu stejné a podobné příspěvky voličů onoho imigranta, a to pouze na téma, jak by měla jedna konkrétní strana (kterou oni nevolili a jindy jí nemohou přijít na jméno) jít na ruku jejich führerovi a neudělá-li to, všichni její členové a voliči skončí v pekle. Je to prostě únavné, tak už jsem třeba nevrlý i tehdy, kdy se to nepatří.

J. Pospíšil 25.10.2017 16:08

Re: Řekla bych to stručněji

Ano, Babiš je ukřivděný v každém svém šroubovaném souvětí, tedy jestli se to, co z něj jde, dá nazývat souvětími.

Mluví bez teček, vypadává z vazby, mluví s odbočkami na své pronásledování. Podobně mluvil Dubček.

Ale třeba se tak u nich v partě mluví.

P. Portwyn 25.10.2017 16:04

No já nevím, jestli by Míra

Kalousků měl doufat v předčasné volby, když je obyvatelstvo ČR dle něj v podstatě tvořeno ruskými agenty ;o) Na urychlený dovoz nových uvědomělých voličů z Tuniska a Čadu to zatím nevypadá...

J. Pospíšil 25.10.2017 15:57

Všechny tyto příspěvky odvádějí pozornost

od toho, že zatím nebyl nikdo pověřen sestavením vlády.

Až někdo bude, tak se o to pokusí a bude to jeho odpovědnost. Buď vládu sestaví, nebo se mu to nepodaří.

Pak budou ještě dva pokusy a teprve potom nové volby.

Celé debaty zatím slouží jen k pokusům manipulovat příštími vyjednávacími partnery. Aby trochu znejistěli a byli přístupnější.

Zatím se jedná spíš o posty ve sněmovně, a tam si ODS nepočíná nejtaktičtěji. Navrhuji mě je takové neelegantní. A Zahradilovy jakoby intriky jsou zcela srandovní. No, nechtěl to nechat na Fialovi a udělal vola ze sebe. Tedy v tom lepším případě, který předpokládám.

V. Klepetko 25.10.2017 15:54

Re: Babišova mucholapka

Nevím, jestli je Váš požadavek spravedlivý. Zde na Psu se již velmi dlouhou dobu vede diskuze o vztahu voličů ANO k Babišovi, o jejich intelektuálních charakteristikách a údajných vnitřních poměrech uvnitř hnutí - a jeho údajných temných cílech a povaze. Ta diskuze je naprosto svobodná a nìkdo si na nic nestěžuje. ODS a její voliči - to má být pro nás, nestraníky, nějaké tabu? To téma mě velmi zajímá, měl jsem ODS v širším výběru tří stran a mezi modrými ptáky mám spoustu přátel!

S. Landa 25.10.2017 15:49

Re: Souhlas s autorem

Prý 58%. To mi taková sláva nepřijde. Ale to je šumák.

V. Klepetko 25.10.2017 15:44

Re: Souhlas s autorem

V těch procentech jsem se mohl i mýlit. Ale když vedení ODS říká, že ANO jejich program "opsalo", tak tam bude jistě shoda velmi významná.