Neviditelný pes

POLITIKA: Jeden muž s odvahou...

18.6.2014

"Jeden muž s odvahou vytváří většinu." (Andrew Jackson, prezident USA v 1829-1837)

Názor prezidenta Miloše Zemana, prezentovaný v hotelu Hilton, vyvolal v arabském a islámském světě pozdvižení a výzvy k odvetám. Byl jsem přítomen prezidentovu projevu, ale neslyšel jsem, že by použil slovo "islám". A tak to vypadá, že potrefená husa se ozvala. Vyznavači islámu se v tom projevu poznali. Jak a proč? Nebylo k tomu zapotřebí studia kriminalistiky. Celý civilizovaný svět sledoval únos stovek mladých křesťanských dívek v Nigérii islámskou teroristickou organizací Boko Haram, jejíž členové chtějí na severu Nigérie zavést islám.

Vyznavači islámu osočili Miloše Zemana, že projevem "šíří nenávist". Zemanova politická nekorektnost nemůže šířit nenávist, nevyzývá k útoku nebo zabíjení a nikoho neponižuje. Citováním vět z programu Hamásu není šířením nenávisti. Tu nenávist šíří Islámské hnutí odporu, Hamás. Pátý článek z Charty Hamásu z roku 1988 obsahuje "vyznání víry" Hamásu: "Alláh je náš cíl, prorok je náš vzor, korán je naše ústava…" Islámští duchovní učí, že "ke vzkříšení nedojde dříve, dokud muslimové neporazí Židy." Odkud to vzali? Právník Hamásu Junis Al-Astal vyzval v televizi Al-Aqsa 6. března 2014 "k zabíjení Židů, protože je to příkaz koránu." (Aruc, Elad Benari, 24. 3. 2014)

Co tedy učí korán o židech, že si ho teroristé Hamásu přivlastnili jako svou ústavu?

2:65- "Řekli jsme rušitelům soboty: budete proměněni v ošklivé opice."
4:46- "Židy Alláh proklel pro jejich nevěru v islám."
4:52- "Považ těch, kterým bylo dáno Písmo. Alláh je proklel."
5:11- "Izraelité porušili smlouvu, proto jsme je prokleli"
5:60- "Židé proměněni v opice a prasata."
5:82- "Největšími n e p ř á t e l i věřících jsou ž i d é".
7.163-166- "..když porušili sobotu….proměnili jsme je v opice."
98:7- "Nevěřící mezi lidem knihy …se budou smažit v pekelném ohni… jsou nejhanebnější ze všech lidí."

Můžeme se pak divit, že někdo zabíjí Židy v bílý den na ulici? A co říká korán o křesťanech?

5:14- "Učinili jsme smlouvu také s křesťany, ale oni zapomněli na nařízení…pustili jsme mezi ně nepřátelství a nenávist."
5:17- "Nevěřící jsou ti, kdo říkají: Alláh je Mesiáš, syn Marie." (totéž v 5:72)
37:152- "Lháři říkají, že Bůh zplodil."
5:51- "Zákaz přátelství se židy a křesťany, neboť židé a křesťané se přátelí spolu." Poněvadž drželi spolu, byla přijata jednoduchá strategie:
9:29- "Bojuj proti těm, kterým byla dána Písma." (tj .proti židům a křesťanům)
98:5-6- "Nevěřící židé a křesťané jsou nejhorší ze všeho stvoření."

Austrálie oznámila, že přestává označovat východní Jeruzalém za "okupační území." Kanadský premiér už delší dobu prohlašuje, že bude podporovat Izrael "za každou cenu."

Bývalý ministr zahraničí Jiří Dienstbier hájil pravdu o Kosovu navzdory ohromné přesile zastánců "humanitárního bombardování" Jugoslávie. Nenechal se zastrašit oportunisty v Bruselu. Prezident Zeman se zařadil mezi tyto odvážné politiky, kteří říkají svůj názor, za kterým si stojí. To je jejich právo. Jsem hrdý, že máme takového odvážného prezidenta. Nenechá se zastrašit, a proto zůstává svobodným. Někdo moudrý řekl: "Když ukážeš, že se bojíš, už tě nikdy nepřestanou strašit." Podobně odvážně se chovali T. G. Masaryk a Edvard Beneš, kterého označovali nacisté za "evropského nepřítele číslo jedno."

"Mlčet tváří v tvář zlu je také zlo, mlčení mluví a nečinnost svědčí o činu," napsal Dietrich Bonhöffer, popravený nacisty. Je chvályhodné, že se za prezidenta Zemana postavil i premiér Bohuslav Sobotka. Měli by to udělat všichni čestní a odvážní občané. Ve světě lží a demagogie není snadné říkat pravdu. A kdo jiný by si měl dovolit ten luxus říkat pravdu, než prezident suverénního státu? Jsme národem Mistra Jana Husa. Jeho volání po nápravě nemravné církve bylo později vyslyšeno, i když za to zaplatil životem. Byl Hus radikál? Jestliže "radikální" znamená "jdoucí ke kořenům" (lat. radix = kořen), pak jistě radikální byl. Volat křesťany k návratu ke kořenům znamená návrat pyšné a bezcitné církve k lásce a milosrdenství.

U radikálních muslimů je to jiné. Jejich volání k návratu k "čistému islámu prvních století" znamená návrat k době, kdy se před islámskými vojsky třásl celý civilizovaný svět. Ve jménu islámu byly armádámi muslimů rozmetány křesťanské církve na Blízkém východě a v severní Africe. Po staletí drželi muslimové Evropu ve strachu. Po návratu té "slavné éry islámu" volají dnes všichni islámští duchovní, kteří věří, že islám "musí dominovat světu." Jestliže "extrémní" znamená krajní, okrajový, výstřední, pak islamisté všech odstínů nejsou extrémisty, ale radikály ano.



zpět na článek