23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Hledá se program pro českou pravici

Krize ODS je nejviditelnější projev krize české pravice, ale nikoliv její podstata. Tu lze vyjádřit otázkou, čím se vlastně liší od levice? A když nás spontánně nic zásadního nenapadne, tak se můžeme ptát, k čemu pravici vlastně potřebujeme. Jde-li o zdůvodnění existence politické strany, tak změna ve vedení nepomůže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vyhnalík 28.6.2013 2:47

Re: Realistická strana

Pokud jde o práci, nelze to absolutizovat. Znal jsem lidi, kteří s lehkou rukou a přirozenou autoritou dokázali efektivně fungovat i lidi, kteří trávili v práci 100 hodin týdně a k ničemu to nebylo.

Na druhou stranu ti nejúspěšnější zpravidla pracovali opravdu nadprůměrně hodně. Pokud jde o Nečase, myslím, že je opravdu hodně pracovitý a zarputilý, ale je fakt, že to bylo výrazně na úkor lehkosti a schopnosti komunikovat s veřejností. Je paradoxní, že tolik vtipů co jsem od něho slyšel od jeho rezignace, jsem od něho dříve neslyšel snad za rok.

Credit crunch byl jasným důsledkem levicové reformy demokratů z Clintonovy éry. Uvedl jsem to jako dobrý příklad toho, jak levicové reformy mohou mít krátkodobě pozitivní efekt a přitom být dlouhodobě velmi ničivé. Navíc je skoro nemožné situaci napravit. Pokud by Bush chtěl vrátit zpět konzervativnější pravidla pro poskytování hypoték, došlo by ke zbrzdění ekonomiky, ale hlavně by se na něj sesypaly všemožné levicové iniciativy a nařkly by ho ze všech možných hříchů počínaje sociální necitlivostí a konče rasismem.

O. Kadlec 27.6.2013 22:37

Re: "Ti, kteří jsou proevropští, volí spíš nalevo. "

Zcela spolehlivě je známo, že to nevíte vy.

O. Kadlec 27.6.2013 22:36

Re: Sice je to v podstatě pravda,

Všichni jsme u Prokopů socani. Půl miliardy Evropanů. I ti Somálci, kteří vyměnili pravý kapitalismus za evropský vzduch.

M. Prokop 27.6.2013 22:25

Re: "Ti, kteří jsou proevropští, volí spíš nalevo. "

Vaše levice v KLDR.

Když nerozpoznáte co pravice je a co není, můžeme si vymnětit pár hesel a debata tím končí. Nemám trpělivost páně Vyhnalíkovu, s tvrzeními bez jakékoliv opory.

K. Pavlik 27.6.2013 22:23

Re: Realistická strana

Nikdy jsem nemel uctu k lidem kteri dlouho pracovali a to jiz od meho prvniho zamestnani v ADASU Adamov, nositeli Radu prace, Radu vitezneho unora - doufam ze si pamatuji to nejdulezitejsi,  mohli si nekoho vzit na pomoc. Nejlepsi americky president , Reagan, se rozhodne nepredrel a to on porazil Rusy.

S temi bankami hrube podcenujete vliv Bushe. Po nastupu do funkce mohl udelat hodne veci - ani ho to samozrejme nenapadlo.

Ono to s USA zase tak ruzove jeste neni - zatim pilne tisknou penize - aby se jim ta tiskarna nezadrhla.

M. Prokop 27.6.2013 22:22

Re: Sice je to v podstatě pravda,

Socánkům vašeho ražení zajisté.

Za individualisty se raději mluvit nepokoušejte.

O. Kadlec 27.6.2013 22:07

Re: Sice je to v podstatě pravda,

Ha-ha! Ono je to co chcete vy neprodejný i jednotlivým individualistům, natož masám.

O. Kadlec 27.6.2013 22:06

Re: "Ti, kteří jsou proevropští, volí spíš nalevo. "

Jak může bejt socialistická, když tam má většinu pravice?

No jistě, u vás to není pravice. Ale to známe. Vaše "pravice" je nejblíž v tom Somálsku.

M. Prokop 27.6.2013 21:42

"Ti, kteří jsou proevropští, volí spíš nalevo. "

Ano, pokud je EU sociualistická, což je.

Jenže žádný socík nevydrží navěky, krachne politicky a hlavně ekonomicky a potom teprve bude místo pro liberály v EU.

M. Prokop 27.6.2013 21:40

Re: Realistická strana

Zrušit zbytečné úřady.

Uznávám, že otázka, kdo to udělá, je problém. Ale jiná pomoc není.

M. Prokop 27.6.2013 21:36

Re: Realistická strana

Dobrý rozdíl je také:

Levice: Rovnost výsledků (všichni stejně špatně).

Pravice: Rovnost příležitostí (a ukaž co umíš). I na nemohoucí pak něco zbyde.

M. Prokop 27.6.2013 21:35

Re: Program mají, krást, korumpovat, zadlužovat a prodávat.

Ano, hlavně té pod značkou KSČ(M), ČSSD, SZ, lidovců .......

M. Prokop 27.6.2013 21:34

Sice je to v podstatě pravda,

ale obávám se, že pravda masám neprodejná. Ty si totiž přejí onu (i škodlivou) akci a hlavně, přerozdělování v míře maximální.

J. Kulheim 27.6.2013 21:28

Re: Realistická strana

Skotský profesor historie Alexander Tyler z Eddingburdské university, řekl následující o Athénské republice, která existovala před 2000 lety:

“Demokracie je vždycky ve své podstatě jen dočasná. Jednoduše, nemůže existovat jako permanentní forma vlády. Bude existovat do chvíle, kdy voliči objeví, ze mohou sami sobe svým hlasem ve volbách velice štědře přidat dary ze státního pokladu. Od tohoto okamžiku voli většina vždycky kandidáty, kteří slíbí těchto daru nejvíce. V důsledku tohoto faktu musí KAŽDÁ demokracie zahynout v důsledku nezodpovědného hospodaření."

Kolaps demokracie jako důsledek fiskální nezodpovědnosti je VŽDY následován diktaturou. V demokracii jak ji známe, musí za současného stavu vždy nutně zvítězit politická strana, která nabídne lidem největší koláč ze státní kasy. Vzkvétá snaha o snadné a rychlé zbohatnutí, bují policejní stát, který vše kontroluje. Přibývají stále nové a nové daně a poplatky, život na dluh se stává nutností. Systémová propaganda nabírá na obrátkách, vlády slibují nesplnitelné, politická korupce se dostává daleko za míru tolerance.

Teprve tím okamžikem dochází k tomu, co A. F. Tyler označuje za zhoubu demokracie: k bezuzdnému přečerpávání a zneužívání veřejných financí, z nichž je i v dobách prosperity mnohem víc odebíráno, než do nich plyne. Také teprve tím dostává demokratický politik do ruky nástroj korupce: volte nás, lidičky, a my se postaráme o vaše blaho lépe než ti druzí, ti sociálně bezcitní.

Ten, kdo chce ovládnout svět, nebo alespoň Evropu, musí podporovat nezodpovědnost a rozhazovačnost politiků těch států, které si chce ekonomicky podmanit. Musí pro ně vytvořit nadstandardně placené posty v nějakém evropském parlamentu, třeba v europarlamentu, musí je naučit chtít hodně a pak ještě více. Musí jim vnuknout povědomost o tom, že skromně a v průměru se nedá žít, nebo alespoň o tom, že průměr pro ně je jinde, než je průměr pro tamty. Atd. http://www.np-diskuze.cz/?p=32445

P. Vítek 27.6.2013 20:42

Re: to je legrační...

No protože to není pravicová strana.Ta už by dávno snižila svou moc a majetek státu natolik,že už by do ní zlodeji nelezli.

P. Vítek 27.6.2013 20:34

Re: Řekněme, že to je pravda.

Vy jste takový spisovatel,vysvetlete lidu,že skutecný pravičák není nejaký zloduch a asociál,ale věří v to,že pokud se přírodě nechá volná ruka,tak nebude takový rozdil mezi chudými a bohatými.Protože nebude nespravedlnosti státních zakázek.To je ta Hayekova Osudová domýšlivost

P. Vítek 27.6.2013 20:22

Re: No, progaram už

Jeste dotace z EU prece-to je,oč tu bežíi

P. Vítek 27.6.2013 20:17

Re: Realistická strana

Jak presvedcit lidi,ze je lepsi pracovat u soukromnika nebo mit firmu,nez sedet ve statnim uradu?

P. Vítek 27.6.2013 20:00

Re: Realistická strana

Jarda Cimrman byl prukopnikem slepych ulicek.

J. Vyhnalík 27.6.2013 19:34

Re: Realistická strana

Máte pravdu skoro ve všem. Úkol je to obtížný a je pravda, že změna bez toho, aby se současný systém dostal do hluboké krize možná není. Ovšem krize je zřejmá a stále se prohlubuje a bylo by chyba přenechat iniciativu extrémistům a protisystémovým stranám.

O krizi demokracie a možných řešeních dokáže velmi neortodoxně uvažovat Petr Robejšek.

J. Sládeček 27.6.2013 18:44

Program mají, krást, korumpovat, zadlužovat a prodávat.

To je program české pravice už 23 let.

M. Kosejk 27.6.2013 18:33

Re: Realistická strana

To je dokonce neřešitelný úkol.

Lidi věří tomu, co chtějí, aby byla pravda. A tak za pravdu raději budou brát lakování na růžovo. Lidi chtějí věřit, že stačí pár geniálních změn parametrů, které se jich osobně nijak negativně nedotknou - a že všechno bude OK. A v praxi se to projevuje tak, jak to dnes naprosto přesně napsal pan Haas: Nechceme už demokracii, začínáme chtít zkratky, rychlá jednoduchá

řešení a diktaturu "spravedlivých", kteří se nám sami nabízejí."

Mysím, že tohle je přímo zakódováno v genech (memech) druhu homo sapiens sapiens. A to ještě z dob, kdy lidské tlupy byly hierarchisticky členěné - a pro lidi bylo duševně prospěšnější věřit slibům vůdců (protože s tím stejně nic jiného nešlo dělat). Obávám se tedy, že samotný princip demokracie je proti sociální přirozenosti našeho druhu. Ale snažit se musíme, protože o lepší možnosti nevím.

J. Vyhnalík 27.6.2013 17:45

Re: Realistická strana

Milenky něco stojí, ovšem zkuste si představit, kolik hodin práce, a tím mám na mysli opravdu práci, odváděl Nečas a další lidé na předsednictvu vlády.

16 hodin denně, 7 dní v týdnu. Vláda, koalice, parlament, ODS, média, EU, zahraniční cesty a na to vše je třeba se připravit sebrat informace, nastudovat podklady.

Credit Crunch vyvolal levicový Clintonův zákon, který bankám zakázal zohledňovat individuální platební historii při rozhodování o validitě žadatelů o hypotéky. Na hypotéky tak dosáhly masy těch, kdo by hypotéku nedostali právě kvůli nespolehlivosti. Na několik let to rozhýbalo ekonomiku, ale když došlo na placení, spadlo to jak domek z karet a kde už byl v té době Clinton?

Signifikantní je, že USA se z krize už vzpamatovaly, ale Evropa se z ní za 5 let nevyhrabala. To ukazuje, na jak pevných základech EU vystavěla svůj projekt.

K. Pavlik 27.6.2013 17:34

Re: Realistická strana

Pisete o vyhodach pravice a asi mate v tomto pravdu. No ale ono zamestnavat milenky take neco stoji a lepsi rozkradani tez neni zadarmo. Pokud pravice rozkrade vse co usetri tak opravdu nevidim vyhodu jak se mimochodem jiz 2x ukazalo v USA (banky + credit union krize).

J. Vyhnalík 27.6.2013 17:34

Re: Realistická strana

Máte pocit, že jde o bludy? Souhlasím! Mají ovšem stejnou logiku, jako umělá unifikace Evropy, o kterou se snaží EU.

J. Vyhnalík 27.6.2013 17:33

Re: Realistická strana

Ano, to je velký úkol ;-)

O. Kadlec 27.6.2013 17:15

Re: Realistická strana

To teda jo! Nejen to, začínám pochybovat o tom zda jste při smyslech. To co jste napsal jsou bludy.

M. Kosejk 27.6.2013 17:10

Re: Realistická strana

Ještě jak zajistit realistické voliče. V tom bude zakopán pes. Kdyby byli lidé realisté a slyšeli na realistické sliby, tak by reklama nebyla jedním z jen největších byznysů. Kdo by koupil prací prášek, který slibuje "že pere docela slušně, ale holt některé věci nevypere"?! Když jiný prášek tvrdí, že vypera úplně všechno a ještě budete vonět. :)))

Jako člověk, co se roky živil (živí) přímým obchodem, musím říct: Lidi nechtějí slyšet pravdu a realismus. Chtějí slyšet jen pozitiva - a když jim jen neřeknete, tak půjdou za tím, kdo jim bude věšet bulíky na nos - a s tím to podepíšou.  

Mundus vult decipi, ergo decipiatur. :)))

J. Vyhnalík 27.6.2013 17:08

Re: Realistická strana

Když se tak dobře orientujete v dějinách, tak jistě víte, proč unifikovaná a centralizovaná čínská kultura ovládla celý svět a proč Evropa prožívala tak dynamický rozvoj pod sjednocujícím vlivem katolické církve a naopak výrazný regres ve chvíli, kdy byla její jednota narušena odpadlickými protestantskými církvemi.

Nebo, že bychom znali každý jiné dějiny?

O. Kadlec 27.6.2013 16:59

Re: Realistická strana

Jo...jenomže narozdíl ode mne VÁM někdo sliboval něco o zářných zítřcích EU. Mně ne, já vidím možnosti Evropy s racionálně podloženým optimismem. A protože vím něco o dějinách, tak vím, že dějiny Evropy, a to i ty poslední, se s přírodními zákony potýkají neustále. Například před tisíci lety se Evropa třásla před hladomory. Dnes se na výživě podílí jen malý zlomek obyvatelstva - a toho obyvatelstva je dvacetkrát víc. TOTO jsou prosim výsledky práce lidí s přírodními zákony. Takže pro vás jsou tu ty jásavé sliby, kterým ovšem nevěříte, a pro mne reálné možnosti, které někdo buď využije nebo taky ne.