19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Hermanova hloupost, nebo intrika?

Už více než týden bouří naše jinak vcelku poklidné vody kauza nazvaná podle Čechokanaďana Jiřího Bradyho. Novináři i politici se předhánějí, kdo panu Bradymu projeví větší úctu, akademici mu přinášejí vyznamenání a občané skládají poklony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tesařík 28.10.2016 11:14

Re: Herman - kněz? Divné.

A teď něco k tomu Hermanovi??

J. Šimek 28.10.2016 11:13

Re: Článek má pravdu

Ovčáček se znažil usvědčit Bradiovi z podvodu vlastní verzí falešného e-mailu, tak proč lžete?

F. Houžňák 28.10.2016 11:12

No, vidíte, sám to říkáte, že oficiální info šlo

dva týdny předem, a to v tomhle případě dalajláma ještě dalajlámoval jinde. Takže by nám pan Brady (jak se vlastně jmenoval dřív, Brada?) resp. jeho manželka (ta vede slovo) musela ukázat ten dopis. No, neukázala, asi ho nemá, takže pana manžela asi nevyznamenali, a je to tak, jak praví článek. Vašemu komentáři se říká "kouzlo nechtěného".

J. Václavíková 28.10.2016 11:10

Re: Brady pojede domů s kufrem medailí.

Jo, prezident je vláda. A premiér souhlas mít nemusí. Svatá boží prostoto, tahle žumpa nemá dno!

J. Šimek 28.10.2016 11:10

Re: Herman - kněz? Divné.

Něco si o laicizaci přečtěte a přestaňte tady lhát, madam :o)

Tady to máte vysvětleno přímo od našeho kardinála: http://www.kardinal.cz/index.php?cmd=article&articleID=776

P. Lepew 28.10.2016 11:10

Re: Kdyby chtěl pan Herman prokázat

Vy myslíte, že oficiální znamená veřejná pan Šimku?

P. Lepew 28.10.2016 11:08

Článek má pravdu

Zeman nechtěl Bradymu řád udělit a z žádného seznamu ho nevyškrtl. To nicméně neznamená že je vše ok.

Podle mého jednoduše řád Bradymu za loajalitu Hermanovi slíbil, ale od začátku počítal s tím, že to Bradymu neudělí. Telefonát byl způsob jak Hermana přes jeho strýce ubezpečit o trvání nabídky.

Všechny rozbory Kanadských pravidel apod. jsou zbytečné - Forejt Bradymu volal (osobně to odmítl vyloučit) - není žádný důvod nevěřit Bradymu obsah rozhovoru (sám Ovčáček odmítl označit Bradyho a jeho ženu za lháře so ce obsahu týče).

Tím se nijak nezastávám Hermana, z mého pohledu je jeho setkání s dalajlamou proti vládní politice cílená provokace Číňanů a nechápu smysl tohoto činu (kromě sbírání levných bodů u veřejnosti).

M. Gavlák 28.10.2016 11:08

Re: Celý článek je naprosto pravdivý.

No, to je zase blábol... škoda slov

F. Houžňák 28.10.2016 11:07

No, s tou laicizací bych to nebral až zas tak

přísně, takových bylo dost. Ale nechat se "propustit", abych dělal politiku, je kariérismus. Klasický případ laicizace bývali mladší synkové šlechty, kteří se potřebovali oženit a mít potomky, no a Herman to asi bere podobně, akorát místo potomků má politiku a kariéru. Žádná sláva, od takových radši dál.

M. Gavlák 28.10.2016 11:06

Re: Herman - kněz? Divné.

Vy budete pěkná slepice...

M. Gavlák 28.10.2016 11:06

Nesmysl.

Podstatné je, že Bradymu volal Forejt. Tak se to totiž dělá. Ambasády se kvůli tomu neinformují předem. Zeman a ten spolek kolem něj, to jeden lhář vedle druhého. Když vyznamenávali příbuzného z manželčiny strany, který žije v USA, taky kvůli tomu nevolali na ambasádu USA, ale od tchána získali telefonní číslo a volali mu cca měsíc a půl předem. Oficiální info pak šlo písemně asi dva týdny předem. Forejt musí hájit toho hradní opilce, to je jasné.

J. Šimek 28.10.2016 11:06

Re: "Proto

Jak to je ale v případě dvojího občanství Forejt nesdělil, PL ani vy to taky nevíte :o)

S. Netzer 28.10.2016 11:05

Re: "Proto

"Řeší" to pan redaktor.

J. Václavíková 28.10.2016 11:05

Re: Herman - kněz? Divné.

Nemá ponětí, co je laicizace, ale plácá a plácá......

Jedna trapnost přebíjí druhou.

H. Lukešová 28.10.2016 11:05

Re: Herman - kněz? Divné.

Nic proti panu Bradymu, ale drtivé většině Židů, kteří přežili holocaust a přišli o všechny své příbuzné o žádné medaile nejde, chtějí klidně dožít, ať už v Izraeli, který vybudovali, který si proti arabské bandě vybojovali, či jinde.

A je samozřejmě právem prezidenta udělit či neudělit vyznamenání komu chce.

M. Varadinková 28.10.2016 11:04

Re: Herman - kněz? Divné.

Proč?

To přece nebylo nic proti Židům, ani proti katolickým knězům, ani proti budhistům.

To bylo pouze o nevěrohodnosti Hermana a jeho keců.

J. Šimek 28.10.2016 11:03

Formality bych neřešil.

Zeman ho na ocenění nezařadil po zjištění, že je Jiří Brady židovský muslim a terorista, tak co se kdo diví ...

M. Varadinková 28.10.2016 11:02

Re: "Proto

Já jsem to slyšela poprvé od Forejta, řekl to v TV a redaktoři PL se po detailech začali pídit až potom. Takže nechápu, co tu pořád řešíte.

V tom rozhovoru Forejt jasně říkal, že je to standardní procedura. Nejenže se oznámení a pozvání na Hrad zasílá písemně (na to byl tázán) ale dokonce, pokud má někdo občanství cizího státu, tak se to písemně oznamuje i na vyslanectví toho státu a že některé státy vyžadují, že k tomu vyznamenání musí dát i ony souhlas.

V. P 28.10.2016 11:02

Re: Moudré rozhodnutí

Naštěstí náš obnovený slib věrnosti přijal čínský lid s laskavým pochopením. Lze proto doufat, že svévolné jednání našeho ministra neohrozí naši ekonomiku ani financování volební kampaně pana prezidenta. Tedy pokud přejdeme od slov k činům, to je, myslím, všem jasné.

J. Šimek 28.10.2016 11:00

Re: Kdyby chtěl pan Herman prokázat

Dejte mi link na TV záznam ze schůzky Herman - dalajláma. Děkuji.

J. Šimek 28.10.2016 10:56

Re: Herman - kněz? Divné.

Rudé Právo hadr :o)

E. Erat 28.10.2016 10:54

Re: Kdyby chtěl pan Herman prokázat

Jo, zní to pěkně. Asi stejně pěkně, jako soukromá schůzka na ministerstvu kultury za účasti TV. Člověk holt musí přizpůsobit svůj slovník daným okolnostem.

S. Netzer 28.10.2016 10:54

Re: Herman - kněz? Divné.

Fuj tajksl, Varadínková.

M. Varadinková 28.10.2016 10:53

Herman - kněz? Divné.

Herman (původem Žid? - zřejmě ano, když jeho strýc je Žid) se nechal vysvětit katolickým knězem. Proti tomu nic nenamítám, proč by Žid nemohl konvertovat na křesťanství a stát se katolickým knězem. Ostatně prvními křesťany byli taky Židé.

Jenže stát se knězem, to přece v sobě obsahuje slib daný Bohu. Ten slib ale Herman porušil a nechal se "laicizovat". Takže teď už knězem není.

Co to o něm ale vypovídá? Lze vůbec věřit slovům člověka, který nedodržel ani ten slib daný Bohu? Když navíc v jeho tvrzeních i v jeho chování je tolik podivných věcí?

Konvertoval snad pro změnu od křesťanství k budhismu, když meditace s dalajlámou pro něho byla důležitější, i když tím setkáním vědomě poškodil politiku vlády, jíž je členem?

S. Netzer 28.10.2016 10:52

Re: "Proto

Je to sice h o c h s t a p l e r, ale snad netrpí ztrátou paměti.

Navíc má stejnou možnost jako redaktoři PL, zjistit si podmínky uddělení státní ceny.

Kanada totiž není jediná země, která váže udělení státní ceny na souhlas vlády nebo hlavy státu. V Německu musí dát své svolení spolkový prezident.

P. Lepew 28.10.2016 10:51

Re: Možná, že to bylo tak,

Moje řeč. Díky.

J. Hejmala 28.10.2016 10:50

Re: Hezky tepete autore,

Vy jste asi zakuklenej Ovčaček.... CHytri lide kdyby byli na hrade nenadelaji tolik zla a hanby cele na vlasti

P. Lepew 28.10.2016 10:49

Re: No jo

Ta medaile není státní vyznamenání (nic z toho co dostal). Jsou to takové lepší upomínkové předměty.

P. Lepew 28.10.2016 10:47

Re: Brady pojede domů s kufrem medailí.

Varadinková má v této věci pravdu. Každý nemusí vědět všechno, ale alespoň bych to být Vámi tak nedával na odiv.

J. Hejmala 28.10.2016 10:46

Jak se Ovčáčkovci doplnuji

Hned se pozna kolaborant