Sobota 7. prosince 2024, svátek má Ambrož, Benjamin
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

POLITIKA: Důchodová pravda ministra Pilného

Nový ministr financí Ivan Pilný si ani nesešteloval židli v kanceláři a už stihl vyděsit půl země. Jeho výroky na téma důchodového systému jsou skutečně silná káva. Má to jednu chybu. Je to káva skutečná, řekli bychom pravdivá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FD

31. 5. 2017 21:48
No, nutno připodotknout, že my, ředitelé

nadnárodních firem našetřeno máme. A tu státem vyplácenou žebračenku vlastně už dnes ani nepotřebujeme.

Váš dočasný pilný ministr.

0 0
možnosti
LP

L. Popovský

31. 5. 2017 20:51

Tohle všechno je pravda a není to pravda mě nic nového. "Straším" tím klienty již mnoho let. Obavy mám však z jiných věcí. Vítání ilegálních migrantů důchodový systém dále oslabí nárůstem nákladů. A při současném vývoji v EU mám obavy ze zneužití euthanasie vůči starým lidem.

0 0
možnosti
FV

31. 5. 2017 16:38
Zdroje jsou či peníze jsou ? To je rozdíl !

Spoření na důchod nebo průběžný důchodový systém?

Ano, nejlepší obojí. Ostatně ve 3.pilíři je dnes zapojeno 4,5 milionů občanů, čili na stáří většina občanů myslí. Problém je, ze jejich úložky jsou malé - kolem 500 Kč měsíčně, při našich platech není divu...(Onen tzv. 2.pilíř byla jen trapná finta, která z průběžného 1.pilíře měla leda odčerpat finance, na což se naštěstí včas přišlo.)

Průběžný systém je jediná jasná garance, že senioři i po desítkách let budou mít na živobytí. Vždycky se totiž bude vyrábět, tvořit HDP a ceny budou jakžtakž odpovídat reálným příjmům. Důchodcům se totiž vyplácí to, co právě jejich produktivní děti do systému právě odložili.

Nad penězi uspořenými mohou lidé velice zaplakat. Dodnes mám - z někdejší turistické cesty - uloženou milionovou tureckou bankovku, za kterou se dala koupit leda tak sodovka... Ano, i u nás se za normální považuje inflace kolem 2% ročně, takže těžce vydřené úspory po 20 až 40 letech při těch směšně nízkých úrocích ztrácí hodnotu velice rychle.

Zkusme proto - nemůžeme-li se na stáří zajistit jinak - věřit spíše tomu průběžnému systému. Naděje že nezklame, je větší.

0 0
možnosti
LN

L. Novák 475

31. 5. 2017 16:52
Re: Zdroje jsou či peníze jsou ? To je rozdíl !

Vízku, vy jako komunista pobírající nadstandardní důchod a jako darmožrout na stará kolena díky ČSSD za zásluhy o budování socialismu dosazený do Senátu byste měl mlčet a ne blábolit o důchodovém systému. Je jasné, že pro vás je v dané chvíli současný rozhazovačný průběžný systém nejvýhodnější, ale dluhy, které tady ČSSD nadělala za dobu svého vládnutí, jsou vaším dědictvím pro potomky. Jistě vám poděkují, až pochopí, co jste (byl) zač.

0 0
možnosti
IS

31. 5. 2017 15:04
Ano.

Ano, v tomto ohledu "líp" nebude.

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

31. 5. 2017 15:22
Re: Ano.

Jak komu.

Kdo se nebude spoléhat na státní důchod, dokáže minimalizovat odvody na důchodové pojištění (tohle ovšem zaměstnanec nemůže) a takto získaný peníz investuje podle sebe a úspěšně, bude na tom o dost líp.

0 0
možnosti
KL

31. 5. 2017 14:33
Elegantní řešení důchodového problému:

Vycházím z toho, že peníze je nutno brát tam, kde jsou, protože je není možno získat tam, kde nejsou.

Takže když vlastně nyní ČNB ani neví, co by si počala s tím obrovským balíkem ve svých devizových rezervách, tak je vlastně vůbec nepotřebuje. Takže je jednorázově zdaním třeba sazbou 99,9 %, peníze převedu do fondu a z něj dorovnávám schodek na důchodovém účtu. Jak prosté, milý Watsone!

(A bylo by to i spravedlivé, protože ČNB peníze tahala z kapes 10 miliónů Čechů a převáděla je do kapes několika silných exportérů.)

0 0
možnosti
KP

31. 5. 2017 15:18
Re: Elegantní řešení důchodového problému:

To je jeste lepsi napad nez menova reforma komunistu.

Dalsi den by bylo Euro kolem stovky korun. Argentina pri posledni krizi podobne vydupala s bankami jen s tim rozdilem ze si to tam neodnesla narodni banka ale normalni banky.

Brat kde penize jsou je vyborny napad -proto take argentinci maji sve penize v US dolarech a argentinska narodni banka si s nimi muze maximalne zahrat hori, hori (toto je hra kterou hrali zmoji znami za meho mladi - aspon jeden tam byl nakonec blb).

0 0
možnosti
JV

J. Veselý 965

31. 5. 2017 14:24
Určovat odchod do důchodu věkem je nesmysl,

a hlavně nespravedlivý nesmysl. Limitem by měl být jen a pouze odpracovaný čas, kdy jedinec přispíval do systému. V našich podmínkách cca 40 let. Vyučil ses zedníkem, od 18 hákoval, máš právo na důchod od 58 let věku. Studoval jsi do 28 let, pak dva roky cestoval po světě a pracuješ od 30 let - odchod do důchodu v 70 letech. Do odpracovaných let se nepočítají žádné "náhradní doby" jako studium nebo pobyt na pracáku, jen u žen mateřská dovolená.

Chápu, že není žádoucí, aby se v příkopech váleli hladoví senioři, ale rozdíl v příjmech mezi tím, kdo celý život pracoval a přispíval a tím, kdo život proflákal, by měl být v násobcích a nikoliv v procentech, jak je tomu teď.

A vzkřísit důchodové spoření - to by mělo být standardem pro každého, možná i povinné s povinným příspěvkem zaměstnavatele a státu.

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

31. 5. 2017 15:29
Re: Určovat odchod do důchodu věkem je nesmysl,

No, on je důchod dost závislý na odpracovaném čase.

A v současnost je nutnou podmínkou nároku na důchod kromě dosažení důchodového věku taky doba pojištění - pro žádost o důchod letos to musí být aspoň 33 let (nebo aspoň 30 let doby pojištění bez náhradních dob). Přístí rok už to bude 34 let.

Doba pojištění je doba, po kterou jsme pracovali (ať už jako zaměstnanci nebo OSVČ) a přitom platili důchodové pojištění.

Viz http://www.duchody-duchodci.cz/doba-pojisteni-starobni-duchod.php

0 0
možnosti
MK

31. 5. 2017 14:19
Na co peníze jsou a na co nejsou

Politici rozdělují peníze podle jiného klíče, než co nám říkají. V poslední době se stále víc prosazuje rozdělování peněz tak, aby z toho někomu něco káplo. Proto vznikají agentury sociální pomoci, nadace, které pomáhají kdekomu, různé neziskovky, o kterých se tady na stránkách často píše. Rozdělování peněz ze státního rozpočtu bez prostředníka, kdy je částka nároková (jako například důchod nebo sociální dávky), nikomu konkrétnímu zisk nepřinese. Ani nikomu nezůstane nějaké to procento za nehty. Takže není žádný lobista, který by prosazoval vyšší důchody. Zato různých organizací sociální pomoci přibývá a je to velký byznys. Kde se dá v dnešní době slušně vydělat. Jen se musí podplatit politici aby to lidem správně vysvětlili a pak to také odhlasovali. A někteří naivnější jim k tomu ještě zatleskají.

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

31. 5. 2017 13:58
Váš povzdech v poslední větě je poněkud licoměrný.

cit:" Škoda jen, že čtyři roky této vlády nenabídly žádné významnější kroky k řešení důchodové pasti."

Stejně jako váš čtvrtý fakt : "Neudržitelnost aktuálního důchodového systému není chyba státu a v podstatě ani politiků."

Tak kdo sakra zrušil druhý důchodový pilíř? Kdo furt plácal nesmysly typu Zdroje jsou? Teď ministr Pilný sedí ve stejné vládě a se stejným premiérem, co tenhle pozitivní pokus věrolomně zrušil. Pro vaši info upřesňuji, je ti Zákon 376/215 Sb a je signifikantní podívat se, kdo ho podepsal : Hamáček, Zeman, Sobotka.

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

31. 5. 2017 14:30
Re: Váš povzdech v poslední větě je poněkud licoměrný.

Souhlas.

Ovšem v zájmu objektivity nutno dodat, že ten pilíř byl navržen tak pozoruhodně a urputně blbě, že to až hraničilo se sabotáží.

Odvod procent z povinného pilíře byl příliš malý, restrikce důchodu na to konto naopak nepřiměřené velká (vzhledem k parametrům konstrukce důchodového základu se peníze nad 12 423 hrubého započtou jen z šestadvaceti procent a nad 112 928 vůbec; viz https://www.vypocet.cz/popis-vypoctu-duchodu, platí pro letošek) se vlastně vyvedení tří procent pro plat nad 12 423 de fakto rovnalo vyvedení cca tří čtvrtin procenta, zbytek schramstl stát tak jako tak. A jen bloud by cpal desetiletí peníze do nepojištěných fondů a spoléhal se na to, že nějaká další vláda až bude v úzkých prachy nesebere.

0 0
možnosti
FV

31. 5. 2017 13:20
Statistika a produktivita + rozdělení bohatství

Bohatství světa je rozděleno tak, že polovinu má 1% lidí (tj. zhruba 70 milionů lidí) a druhou polovinu zbývajících 99% lidí(tj. asi 6 930 milionů).

Jinak: Průměrný občan z miliardy těch nejbohatších má na jeden měsíc to, s čím musí občan z miliardy nejchudších vystačit šest let (má totiž 75 krát větší příjem).

Inu, je-li svět takto spravedlivý, není divu, že každou hodinu (!) na Zemi umírá tisíc dětí (!) na podvýživu, hlad a neléčené nemoci...

Strašit lidi z budoucnosti je asi zapotřebí, aby si nevšimli, že ráj na Zemi je jen pro někoho. A aby byli vděčni za málo: že mohou aspoň dýchat a jakžtakž skromně přežívat a mít střechu nad hlavou. Pohled na bezdomovce je utvrzuje v přesvědčení, že mají kliku...

0 0
možnosti
MP

31. 5. 2017 13:23
Re: Statistika a produktivita + rozdělení bohatství

No jo, pro socany je to vždycky překvápko, že lidé nejsou stejní.

0 0
možnosti
MM

31. 5. 2017 13:09
Tvrzení

"Tvrzení jako „na důchody nebude“, „během nikoliv dlouhé doby přestane být systém financovatelný“ a podobně nenesou totiž ve skutečnosti copyright pana ministra. Ony zaznívají znovu a znovu již pětadvacet let. A po celou tu dobu opakovaně dráždí a opakovaně vyvolávají dramatické reakce."

Kdybychom nefinacovali špatnými nebo vychytralými rozhoduntími politiků krávoviny a všemožné pomoci a záchrany světa, bylo by na důchody lidí, kteří živili tuto zemi celých svých produktivních 40 let.

0 0
možnosti
MP

31. 5. 2017 13:22
Re: Tvrzení

Souhlasím s tím, že bychom neměli financovat krávoviny a mnoho různých pomocí i "pomocí" ve světě i doma. Až potud ano.

Zda by to stačilo na nerovnováhu důchodového systému nevím, propočítané to nemám. Každopádně by bylo nejlepší ponechat ty peníze lidem, ať se zajistí jak jen budou chtít sami.

A ten problém, že lidé pobírají důchod stále delší dobu, do systému jich přispívá stále méně a důchodci chtějí přinejmenším stejné, raději stále vyšší důchody, ten prostě je a nemá matematické řešení.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz