25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vojta 25.12.2006 21:30

bllllll

cau

XXX 4.5.2006 22:07

Bít komunisty ?

Ne !!!  Nebít ! Zabít !

Petr 4.5.2006 16:24

Kdo vlastně zmlátil Dolejše?

Na základě svých životních zkušeností vím (ač sám jsem se takhle nikdy neprojevil) že se chlapi bijí hlavně z těchto důvodů:

1. Kvůli ženským. 2. Kvůli prachům. 3. Kvůli hádce o čemkoli. 4. Kvůli tomu, že si někteří primitivové prostě potřebují jen tak bouchnout do kohokoli (většinou bezmocnějšího). 5. Kvůli rozdílnosti názorů (včetně politických). 6. Jistě i z jiných důvodů.

Ptám se: Která z těchto alternativ je u soudruha Dolejše ta správná? Já to nevím.

Vždyď my zatím víme jen to, co řekl on sám. A dá se komunistovi věřit? Minimálně bychom měli pochybovat. To, že jeho verzi jakoby automaticky spolkli poslanci je nadmíru smutné, ale co již po těch letech od nich čekat, že? To, že mu to, jak se zdá, zpapali i novináři je profesně trapné, ale doufejme že se rychle probudí.

Prosím nás občany, chovejme se moudřeji a zodpovědněji a do doby, než se prokáže, jak to skutečně bylo, buďme raději podezíraví k tomu, čím nás média (a třeba někdo jejich prostřednictvím) krmí.>-

Frank 3.5.2006 19:29

Noc dlouhých nožů ?

Začala "Noc dlouhých nožů" podle Topolánka ?

tremolo 3.5.2006 0:30

Ach jo

Tak jsem precetl druhy odstavec a mam pocit ze svine jsou vseci komunisti i antikomunisti i pisatel kazdej pro neco jineho, dal uz nemam chut cist, cau.

68 2.5.2006 23:35

Už nechce tahle „Zuzana W.“ k dnešnímu tématu nic dodat?

Jestliže ne, tak na závěr mohu konstatovat, že jsem se mýlil, když jsem tu osobu doposud považoval jenom za nějakého dalšího trapného blbečka z Čech, momentálně parazitujícího v USA, hrajícího si na  „Soho intelektuála“. Je to horší.  

Zuzana W 3.5.2006 0:57

Re: Už nechce tahle „Zuzana W.“ k dnešnímu tématu nic dodat?

Bylo jiz receno, ze mate v hlave gulas a vzacnou rezistenci vuci pochopeni psaneho textu, tak uz prestante zarlit na 'Soho' a plivat na vase imaginarni intelektualy a a blbecky z Cech nechte, prosim, na pokoji.

Vsechna cest, na zaver jste skutecne exceloval. :-)

]-[ostium 2.5.2006 22:48

Je i jina cesta?

Mno. Vidime, ze se komunismus ukazal jakozto politicky system naprosto nespolehlivy, tak bych rekl : ne delany pro lidi. Autor clanku vychazi ze svych zkusenosti, ale mozna si nedokaze pripustit, ze by to i nemusela treba byt uplne pravda. Je to takovy moc zkresleny, nasmerovany na jednu stranu a nenavistny. Me je spis tech lidi lito (jako komunistu, ale i tech ostatnich lidi a taky velkejch hajzlu po celym svete) ze maj vlastne uplne znicenej zivot, ze jdou blbym smerem a nejhorsi je, ze takhle muzou "nakazit" i ostatni lidi, ktery by to vubec nemuselo potkat nebejt toho, ze je nekdo svedl na spatnou cestu. Nevim no - mozna nez na ne nadavat jaky sou to hajzlove, tak bych jim ukazal cestu, ve ktery objevej cennejsi zivotni hodnoty nez je nejaka utopicka idea a treba brutalita atd... , treba delat radost druhejm lidem a tim i sobe. Mno, pokud nekdo nema radost z toho, ze udelal radost druhymu cloveku, zachranil ho pred bludem a tim i spoustu dalsich lidi, tak je asi nejakej zvrhlej..

Ladislav N. 3.5.2006 0:03

Re: Je i jina cesta?

Zkuste jim to vysvětlit třeba v téhle diskusi. Jako pokus, jestli má vaše metoda šanci na úspěch... ;-)

zdeněk 2.5.2006 22:33

můj pohled po 16 letech

Musím souhlasit s tím že u nás nebyl komunismus, ten byl v Kambodži a neskončilo to tam dobře. U nás se sebral všem majetek s tím že pak byl státní, vytvořila se nová šlechta, to byli komunisti, členové KSČ. Ti vládli a rozhodovali o obyčejných občanech. Dalo by se říci že šlo tak trochu o návrat k feudalismu, všude byl nějaký ten okresní a krajský tajemník který o něčem rozhodoval. Kdo chtěl něco znamenat musel se sklonit a být v SSM nebo v KSČ.... Ale ne všichni se sklonili.

Problém vidím v těchto volbách. Je jasné že do parlamentu se dostane KSČM,ČSSD,ODS. Jenže vůbec není jisté jestli se tam dostane KDU-ČSL či nedejbože zelení.  Z toho plyne že sestavit koalici a vládu bude velmi těžké. Pokud se do parlamentu nedostanou lidovci nedokážu si představit s kým bude ODS v koalici. Z toho plyne jediné. Rýsuje se zde opět opoziční smlouva. KSČM se snad do vlády nedostane, i když právě Dolejš by mohl být představitelem nového vedení se kterým by byla ochotna ČSSD spolupracovat. KSČ měla dost poslanců i prvorepublikovém československu a nepředstavovala hrozbu po roce 1920 kdy se pokusila dosáhnout moci. Hitler vše změnil. Jinak je zajímavé že komunisti se snad dostali volbami k moci snad jen v Chile a teď možná v Bolívii. 

V souvislosti s dobami minulými mě dost vadí jakým směrem se ubírá naše základní školství. Opět posudky opět všemocné paní učitelky. mnohé z nich byli ve straně, v mnohých z nich je mnoho nenávisti. Málo pravomocí takovým lidem!

Pavlik 2.5.2006 22:48

Re: můj pohled po 16 letech

Ta paralela s feudalismem je celkem zajímavá, ale nesedí. Komunisté neměli úroveň a nevěřili v boha. Feudální stát rozděloval moc na tři úrovně: moc panovníka, moc šlechty, moc církve. Dával lidem více možností.

zdeněk 2.5.2006 23:35

Re: Re: můj pohled po 16 letech

Neměli úroveň? A Jak se chovala manželka našeho prvního dělnického prezidenta? Ta se právě snažila napodobit úroveň oblékání svých předchůdkyň:-D. Jinak komunisté věřili. Věřili v Marxismus-Leninismus a za něj umírali. Podívejte se jak často odkazovali i v třeba v technických textech na citace Lenina o této oblasti. Skoro jako citáty z Bible ,ale beze srandy. Jinak kdo vlastně vládl ve státě po pádu kultu osobnosti? U nás byli situace kdy prezident a tajemník KSČ byli různé osoby. Byli různé směry v KSČ, ale máte pravdu v tom že nebyla jiná alternativa moci než komunisti.

Zajic 2.5.2006 23:20

Re: můj pohled po 16 letech

Prectete si jak charakterizoval komunistickou vladu v soveskem Rusku T.G. Masaryk. Komuniste hlasali vladu proletariatu ale ve skutecnosti to byla vlada oligarchisticke mensiny nad proletariatem. I u nas to byl typ oligarchisticke valdy. Prvky feudalismu vyplyvaji z evropske blbe tradice, kterou zachytil Kavka v "Zamku". Tam jsou lokajove, ti dole a ti nahore.

Pavlik 2.5.2006 22:27

beztak ho ztloukli vlastni

Trochu mne prekvapuje ten styl "ode zdi ke zdi". Je hloupost kritizovat myslenku socialne spravedlive spolecnosti jen proto, ze byl totalitni "socialismus" zvraceny, nebo hned hazet socdem do jednoho pytle s komunisty. Je hloupost kritizovat sve blizni za to ze odsuzuji nasili.

Ale musim se k necemu priznat. Kdyz jsem uvidel fotku Dolejse v novinach, ze jsem se zacal smat ... proste jsem si nemohl pomoct. Uvidel jsem v nem v te chvili vsechny ty hajzliky co nam nahaneli strach a sikanovali nas. Kdyz jsem si precetl ze se chtel omluvit, tak mi doslo ze zmlatili nepraveho - mnozi jini by to zasluhovali daleko vice. A treti vec co mne napadla bylo, ze ho zmlatili podle za sorely 100% platneho pravidla "kazdy dobry skutek musi byt po zasluze potrestan" jeho vlastni kumpani - skoro bych si na to vsadil.

Nesouhlasim s nazorem, ze by meli byt komuniste zakazani - to by jim jen dodalo punc mucedniku ktery si vubec nezaslouzi. Vite, ale Solzenicin nebo Kryl u nas jaksi nejsou v mode. Cim to asi bude? Je zvlastni ze mnohym dnesnim zanicenym "antikomunistum" z techto jmen ocividne naskakuje koprivka.

Pavlik 2.5.2006 22:36

Re: beztak ho ztloukli vlastni

Jo, jeste jeden detail. Drtive vetsine tech zivnostniku, zanicenych antikomunistu, demokratu telem i dusi, opore modrych ptaku jaksi vubec nevadi ze prodavaji zbozi z totalitni Ciny. Obcas mam opravdu problem, kdyz chci kupovat zbozi kterym bych nepodporoval cinsky komunismus nebo jinou totalitni diktaturu. Prece nebudu chodit bosy? MUZETE MI PROSIM PORADIT JAK NA TO?

P.S.

Nedavno se mi dostal do ruky letacek o tom jak Cinsti soudruhove prodavaji politicke protivniky kapitalistum na organy. Je tady neco shnileho ...

analytik 2.5.2006 22:16

Jak to vidím po 16 letech - II. díl

Tato krajina měla v roce 1989 vysoký kredit tím, že ukázala, že se dá konat s mírou v míru ( proti událostem v Jugoslávii ) , ovšem tento kredit byl znehodnocen tím, že se počaly ostrakizovat určité skupiny obyvatel. Mc Cartysmus v Čechách není řešením. V USA vyhodnotili toto období za období tmy, my ho zavádíme. Je mi líto konce této krajiny a jsem rád, že již mám jinou státní příslušnost.

Jedno arabské přísloví praví : Jen ať psi štěkají, karavana táhne dál. Obyčejní lidé by se nad tímto příslovím měli zamyslet. Od některých přispivatelů tohoto fóra, a potažmo i majitele tohoto zinu, pana Neffa ml., se to očekávat nadá. Ti mají svůj program, program založený na ničení, boření a negování všeho. U pana Neffa mne to dosti udivuje, znal jsem jeho otce a syna jsem měl za přemýšlivého člověka. Příspěvky jeho osoby mne přesvědčily několkráte, že poctivý novinář není, dříve se říkalo " šmok ".

Přeji Vám všem pěkný slunný jarní den.

Lucifer 2.5.2006 22:40

Re: Jak to vidím po 16 letech - II. díl

V USA komunismus nepoznali. Zda také díky McCarthymu, to je otázka. V jeho době v CCCP umírali milióny lidí v koncentračních táborech a zbytek si užíval pravidelný výplach mozku. McCarthy svým nekompromisním a fundamentálním přístupem přivedl do nepříjemností pár poblázněných inteligentů a mezi nimi skutečně jen pár vzdělanců. Mnozí z těch inteligentů, kteří v konfrontaci s americkou realitou, a mnohdy i důvodně, blouznili o komunistickém zřízení, které mají tam za oponou, po pádu železné opony a zveřejnění komunistických zločinů i z druhé strany, hodili zpátečku. Kupříkladu Kurt Vonnegut, kteréhio jsem měl vždy rád, i když se mýlil.

V mnohém máte pravdu. Je evidentní, že bývalí tišší společníci režimu, kteří si za bukem futrovali svoje víkendové chaty z nakradeného materiálu, mají dnes nejvíc hubu dokořán. Ale neměl byste s vaničkou vylévat i dítě. Také nechápu, proč do svého žalozpěvu, který chápu víc, než by se mohlo zdát, zatahujete Neffa ml. a NP. Tady evidentně pláčete na nesprávném hrobě. Tak si aspoň všimněte, že zde můžete už deset let plakat prakticky jakkoli vám napadne8-o

analytik 8.5.2006 23:00

Re: Re: Jak to vidím po 16 letech - II. díl

Do pana Neffa se navážím jen proto, že je fašizoidní pisálek.

O tom, že v "demokracii" hodně lidí "pláče na špatném hrobě" s vámi souhlasím. Je to právě o tom, že se problémy, na něž poukáže občan neřeší, jsou přehlíženy, bagatelizovány. stejně je to i s rostoucí popularitou různých skinů, hololebců, hooligans, dacanů, kteří by dříve neměli šanci. Slušní lidé zaražení sprostotou tohoto systému mlčí. Tak se dostal k moci Hitler. A pánové z MF Dnes jako i Lidovek spolu s Neffem na tom mají dost viny. Zapomínají, že až se rakové síly dostanou k moci, obvykle odstraní ty, kteří jim posloužili.

Tomuto státu budu věřit, až uvidím pořádný zákrok proti demonstraci dacanů, pohrobků fašistů, jako demonstraci nepovolené, státním úředníkem, který se takových individuí nezalekne, a Policie bude hodnocena ne za přiměřenost či nepřiměřenost, ale za cíl zjistit - předvést a odstíhat takové lumpy.

analytik 2.5.2006 22:08

Jakl to vidím po 16 letech

Je s podivem, kam jde hloupost některých "pravotočivých" občanů v této zemi. Ještě před pár lety jásali v prvomájovém průvodu, protože - táto, přece se tam ukážeme, vždyď ty chceš povýšit, a soused z prataje ti dá doporučení - a razili heslo "Kdo nekrade, okrádá rodinu" a nyní by chtěli být ti nejlepší, zatímco si musejí připouštět, že se jim nedaří tak, jak si to vysnili. Jediní, kdo na roku 1989 vydělal byli komunisté, protože se zbavili ze svých řad těch hajzlů, co byli jen "u komunistů" a po sametovce rychle odhodili průkazy a převrátili kabáty, načež nalezli do stran "občanských", které se jen tak jmenují, aniž by cokoliv pro obyčejného občana udělaly. Tohle periodikum má daleko do vyváženosti a co do slušnosti opravdu není vzorem, vždyť příspěvky těchto demokratů, založených na vymezování svojí osoby vůči ostatním skupinám jsou ubohé co do obsahu i myšlenky, mají-li nějakou. Ze zkušenosti z jiných vyspělých krajin mohu říci, že kdyby se tak projevili jinde, tak by si o nich ostatní mysleli něco ne zrovna slušného. U nás ( čti ČR ) je to však norma, protože - češi vždycky uměli jen řvát, až bylo po boji a hrdinství se nosilo blízko zadní kapsy kalhot. Ubohost povahy - to je problém, co tuto republiku trápí. Ale to tu bylo i za Masaryka, i ten proti tomu bojoval - inu, nic nekončící boj s hloupostí. Ještě k otázce hodnocení minulých let : Citátem Marca Aurelia : Chvavořečení davu je jen potleskem jazyků - byl zřejmě inspirován náš K. H. Borovký, když řekl :  Nikdo nemá jistou úctu za své činy pro druhé. Zkrátka - Termidor revoluce v praxi se obvykle vydaří. Smutné je, když místo toho, aby lidé rozmýšleli, jak republiku postavit na nohy, se rozeštvávají a neodvádí svoji práci. Výsledkem bude stále horší situace, ať bude u vesla Petr nebo Pavel, a hůř nebude těm, kdo si nakradli, ale těm, kdo žijí obyčejným životem. V této krajině dávno nezvítězila pravda a láska, zde zvítězila netolerance a hloupost. Ta je předstupeň nenávisti a lži.

  

Ladislav N. 2.5.2006 23:57

Re: Jakl to vidím po 16 letech

Hloupost nám tady vládne už 8 let... :-/

Zuzana W 2.5.2006 22:07

PS: ten Kalousuv clanek v BL

je skutecne blby, ale hned za nim vysel v BL dalsi clanek, ktery Kalouse kritizuje.

Zuzana W 2.5.2006 22:01

Doufam, ze to tu nebude dvakrat.

Ano, autore, nekteri dnesni horouci 'antikomuniste' sedeli za bukem, drzeli usta, nebo se pripojili k establishmentu, at uz z prospecharstvi nebo z naivity. Dneska nejvic krici, mozna aby prehlusili svedomi.

Svoji faktickou poznamkou jsem neminila nikoho soudit, poukazala jsem na nepresnost v datech.

Ale - osobne neverim, ze kdo vstoupil do KSC pote, co se o ni uz vedelo, jake zlociny napachala, byl tak naivni aby veril, ze mu podari nabourat stranu zevnitr. V sedesatych letech prece nebylo nutne vstupovat do KSC, aby clovek pomohl veci menit, cetla a slysela jsem o tom dost.  Spis si myslim, ze to byla prilezitost ke kariere, dobre to popsal Josef Skvorecky v Miraklu, treba. A jeste lip Kundera v Zertu.

Pokud jde o Dolejse, mam za to, ze komunisti mohou byt radi, ze jejich strana stale existuje, nebyt Havla, mozna to pro ne dopadlo hodne jinak. Ale pod nasili se nepodepisu at jde o kohokoliv, kopat do lidi, byt komunistu a zaroven poukazovat na jejich zverstvo nejak nejde dohromady.

Zajic 2.5.2006 23:35

Re: Doufam, ze to tu nebude dvakrat.

Mila Zuzno v jednom se mylite - komunisty nikdo nebije. V pripade pana Dolejse neni vubec jasne proc a od koho dostal po ustech. Je velice pravdepodobne ze od svych komunistickych souvercu, nebot nasili to je komunisticka metoda. A nebo to byla obycejna rvacka nesouvisejici s politkou.

Navic dat nekomu po ustech je cesto nikoliv otazka nasili, ale zpusob primitivni komunikace. Podivejte se na americke filmy, tam si kovbojove davaji pres usta proto aby se pobratrili. A co takove sceny z Ladovskych hospudek.

Opravdove nasili je kdyz nekoho zmrzaci, ci zabiji - nasili je v napriklad v Iraku. Kdyby pana Dolejse roztrhala bomba na cucky, pak bych teprve protestoval proti takovemu aktu nasili. Takto se mu nic nestalo, ani na oko neoslepl, takze neni o cem mluvit.

Zuzana W 3.5.2006 0:51

Re: Re: Doufam, ze to tu nebude dvakrat.

Mne je to celkem jedno, jestli dnesni 'reformni' komunisty nekdo bije nebo nebije, (pokud to z meho prispevku nebyla jasne). Jen si o lidech, kteri si vyrizuji ucty primitivnim zpusobem, myslim svy, to muzu, doufam.

Haf 2.5.2006 21:56

Milej Jardo dardo.

Vopravdu se nejdřív začti, nech si vypravovat vod pamětníků - ty si myslíš, že KSĆ může spasit ňáká vomluva ? Vokradený sedláci, zavřený, rozbitý rodiny, vystěhovaný , totéž živnostníci, majitelé hotelů, továren, basy natřískaný, kriminalizace, strach, psychický stresy na dením pořádku, mrtvý, na hranicích, v base, mučení horší fašistů, necený emigrace, rozkradenej majetek, likvidace celejch rodů, nejen rodin, na to žádná vomluva nestačí... Začti se třeba do Rudýho práva z roků 69,70,71 abys pochopil, co to byla normalizace, jak plíživě se utužoval režim po uvolnění v 68, jak se přetvářely generace směrem k prospěchářství, vykrádal stát, uran do Ruska, Podkarpatská rus jako válečná kořist na spojenci (třeba jak stáli rusové u visly a čekali, jak němci zlikvidujou Varšavu, jak napadli Polsko 14.9, čtrnáct dní po němcích z druhý strany, jak naši komunisti do napadení ruska proti němcům nevystupovali, čti, čti, čti - nejen Pavku Morozova a jak se kalila vocel. Jak se Gotwald učil kroutit demokratům krkem v Moskvě a mnoho dalších prasáren tý KSČ. KSČM v tom nepokračuje jen proto, že nemá zatím moc (doufám, že nikdy mít nebude !!!) taky komunisti hlásali podporu drobnýho podnikání a pak kradli majetky...socani dnes taky podporují živnostníky minimální daní a hromadou nesmyslnejch regulací - jsou to antisociální už vůbec ne demokrati. Chtěls argumenty, tak čti vo historii tohohle pořád ještě bolševicko prospěchářskýho státu. Haf

Haf 2.5.2006 22:01

Re: Milej Jardo dardo.

Tady je taková spousta lidí, voprávněně na komundíry nasranejch, že se vůbec nemůžeš divit, že jich hodně má radost, když se bolševici mlátěj (třeba i mezi sebou, na vobjednávku -možná, že mu to udělala BISka, tam sou ještě furt StBáci a školený grázli)

Jarda 3.5.2006 18:47

Re: Milej Jardo dardo.

Ale já nepopírám chyby které se staly, což jste si mohl přečíst a chápu, že je spousta lidí oprávněně naštvaných. Měl jsem možnost přečíst si článek o vývozu uranu do Ruska a snaze Američanů získat alespoň "hlušinu" a finanční propočty o kolik jsme přišli, nehledě na způsob jakým se uran těžil. Asi bychom dnes vůbec neřešili státní dluh.

To co mne uráží je špinění těchto lidí obecně, mám možnost se setkávat s obyčenými lidmi v naší straně, kteří ze svých postojů a představ nemají finanční profit, pouze spoustu práce navíc na obecních úřadech a tato slova si nezaslouží a za tím si stojím.

A co se týká zavedení minimální daně, tak to považuji za jeden z nejlepších kroků této vlády. Pokud si zákon přečtete, tak víte, že první rok se daň platit nemusí, u živnostníků na vedlejší činnost také .... Každý by měl přispívat na chod státu, problém vidím ve výši zdravotního a sociálního pojištění. Živnostník se snaží starat sám o sebe, především odvody na sociální pojištění by měli klesnout. Nejsem nikterak prakticky zběhlý v této oblasti, ale viděl jsem jedno. Daňové přiznání člověka s obratem cca 12 mil. Kč a tipněte si kolik platil na daních. Neplete se minimální daň. Nedivím se mu, ale neprosto chápu postoj státu.

Nehodlám dodatečně číst něco o slohových cvičeních, nebo chybějící myšlence proto skončím. Hezký den a děkuji za kontsruktivní reakci.

Abonent 2.5.2006 21:53

Garaudy žije dál v nenávisti, Dolejš také

Roger Garaudy a buddhismus ?

R.G. byl nejdříve katolík, pak marxistický filosof, teď je islámským fundamentalistou. Se vším všudy, to jest včetně propagace tzv. "osvětimské lži" a požadavku na zničení Izraele (a vyvraždění Židů). Ve Francii byl za své štvaní odsouzen k vysoké pokutě, Irán mu to "naštěstí" bohatě vynahradil.

V ČSSR vyšel v r.1964 překlad jeho knihy Realismus bez břehů. Slušný blábol; naši tehdejší komunisté většinou nevěděli, co si o díle francouzského soudruha mají myslet.

Jak souvisí Garaudy s Dolejšem ? Soudruh Stalin velmi správně řekl, že komunisté jsou lidé zvláštního ražení, ukovaní ze zvláštního kovu. Na rozdíl od normálních lidí komunista žije v neustálé lži a nenávisti. Lže i sám sobě, když je usvědčen ze lži, lže dál. Krade, mučí a vraždí stejně lehce jako jeho učeň nacista, svou krvavou víru však neomezuje na jednu rasu, takže má větší úspěch. Garaudy, na rozdíl od Dolejše a jiných, v kompartaji nevydržel., jeho soudruzi jej vytlačili. Svoji touhu něco ničit nyní ukájí v islámské víře.

Reformista Dolejš se zatím drží. Partajní legitimaci mu nikdo nebere, dál může hlásat svoje zrůdné ideje přímo z lůna rodné strany. Ještě si ho hezky platíme z našich daní. Nevím, kdo mu dal přes hubu. Ale kdyby naše vláda dbala na dodržování zákonů, zločinná komunistická strana by už dávno byla zakázána, a Dolejš by seděl ve vězení se svými soudruhy . Tam by si mohli huby rozbíjet jeden druhému třeba každý den.

Jakub Vosahlo 2.5.2006 21:02

mozna jo

Pane Vlku, napadlo me totez. Napadne koordinovana reakce cele levice, pocinaje buldozerem a konce Halo novinami, ve me vyvolava dojem, ze se skutecne jedna o provokaci s ucelem zdiskreditovat pravici. A Dolejs byl velmi vhodny cil, protoze rada soudruhu ho opravdu nemuze ani cejtit. Je to jen ma soukroma hypoteza, mozna blazniva, ale uplne bych to nevylucoval.

Jarda 2.5.2006 21:02

Co s tím

Pokusím se vyjádřit svůj názor, coby člen a volič KSČM, trochu kultivovaněji než autor. Jsem poměrně mladý ročník a vždycky mi vhání do tváře úsměv, když některý z mých vrstevníků srdnatě brojí proti zvůli KSČ, přitom v roce 1989 jsme oba maximálně tahali kačera. Když vidím v televizi dokumenty z politických procesů 50. let přiznám se, že mi je stydno, protože ze vzpomínek některých lidí se člověku ježí všechny chlupy po těle. Je to nesmazatelná ostuda naší strany a nelze se za to nikdy dost omluvit a já osobně bych se o to už ani nepokoušel.  Jasná omluva již zazněla a o další si žádají právě takoví dobráci, jako autor tohoto článku, který když už se chce vyjadřovat, by si měl nejprve vyčistit zuby, aby mu z nich nevycházela špína a zápach.

Minimálně polovina zdejších diskutujících, možná v nadsázce nevím, schvaluje násilí proti lidem zastávající určitý názor. Já se ptám, v čem jste lepší než mučitelé z 50. let, kteří jednoznačně patří za katr. Potkal jsem ve svém životě dost lidí, kterých si vážím, pro to co umí a je mi úplně jedno jestli je to člen té či oné strany.

Zajímalo by mne, jestli všichni, kteří tak vyčítají KSČM její zločinnou minulost, stejným způsobem brojí proti zásahu USA v Iráku, poté co se postupně odmazávají uznatelné důvody vpádu jeden za druhým a zůstávají pouze PENÍZE. Kdo určuje ten předvýběr, proti komu budeme "bojovat" ptám se. Kuba ani Bělorusko nejsou žádné ideální státy, ale proč se bojuje zrovna proti nim? Dovolím se tvrdit, že existují mnohem horší režimy a osudy lidí za které by se mělo bojovat.

Když vidím ukázky ze seriálu Zdivočelá země na straně jedné a filmu Anděl v létě na straně druhé, nevidím rozdíl. Propagandistické pohádky ve stylu Foglarových Rychlých šípů. Na jedné straně totální dobro, na straně druhé ... Kdo se trochu srazil s realitou, tak ví že nic takového neexistuje.

Příjemný večer všem slušným lidem, méně emocí a více faktů.