29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

POLITIKA: Co bude na volebních výsledcích rozhodující

Když tak po očku sleduji předvolební průzkumy a reakce na ně (jako třeba tuto), říkám si, jestli nejsme příliš soustředěni na něco, co ve skutečnosti nemá ten největší význam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 21.9.2021 9:11

Pane Poláčku, kroužkováním ničeho smysluplného nedosáhnete a ani dosáhnout nemůžete. Kroužkování je jen nesmyslná a hloupá úlitba pro méně přemýšlivé občany, kteří si myslí, že volbou politických stran mohou něčeho dosáhnout. Ničeho smysluplného nedosáhli totiž již od roku 1920 a to jen proto, že museli volit politické strany a ne skutečné své zástupce.

P. Milan 21.9.2021 9:15

Volit kohokoliv, třeba Piráty nebo komouše? Při vší neúctě k babišismu a šilerismu, nebylo by to přinejmenším z bláta do louže?

S rizikem, že škody Piráty napáchané by mohly být nevratné?

J. Červený 21.9.2021 10:28

Když nechápete, že na inflaci a ceny bytů má vláda pramalý vliv, tak i vaše volební rady jsou k ničemu.

P. Milan 21.9.2021 10:59

Malý vliv jo, ale nějaký přece jenom jo.

Nad ČNB nemá vláda pravomoc, což neznamená, že by ji vůbec neovlivňovala a co se bytů týče, vláda a Parlament tvoří zákony, ministerstvo pak podzákonné normy a nevykládejte mi, že to na stavbu bytů, hlavní příčinu vysokých cen, nemá vliv.

P. Čech 21.9.2021 13:14

Vliv "nějaký přece" nemá vůbec žádný smysl. Aby nějaký smysl ten vliv měl, musela by vláda disponovat hlasy nejméně 120 poslanců. To se však u nás ještě nestalo a možnost to je jen teoretická. Oni totiž ti, kdo tvořili ústavu a volební zákon (povětšinou "bývalí" komunisté) vůbec nebyli hloupí a věděli jak oklamat ovčany, jichž je u nás cca 30%. Vláda ve fungujícím státě musí mít vliv zásadní, jinak je k ničemu a jen papouškuje vůli politických stran sdružených v koalici.

P. Čech 21.9.2021 8:25

"jestli nejsme příliš soustředěni na něco, co ve skutečnosti nemá ten největší význam", "je zajímavé sledovat, kdo skončí první na pásce, ten přece bude sestavovat vládu", " Jak nám ale bylo sděleno, bude-li to president Zeman, kdo bude jmenovat premiéra".

Autor se mýlí a to téměř ve všem. Lidé nejsou soustředěni na hlouposti, kterými nás novináři krmí. Nějaké průzkumy o tom, kdo snad vyhraje volby nejsou vůbec důležité a lidé to již poznali v minulosti. Ani ty volby samy nemají ten největší význam, protože nejsou demokratické. Jejich výsledkem totiž není jen jeden kandidující subjekt a jeho předvolební program, ale více subjektů, tvořících vyhandlovanou koalici s programem, který vůbec volen nebyl. Vládu nebude sestavovat ten, kdo skončí první na pásce, ale ten, koho bude jmenovat prezident, ten, koho prezident pověří sestavením vlády. Premiéra bude jmenovat prezident Zeman. Zabránit mu v tom může jedině jeho smrt. K tomu, aby mohla nastat jiná konstelace je již příliš pozdě. Rozhodující na volebních výsledcích bude něco zcela jiného. Konkrétně to, zda se do PS dostanou kromě ANO 201 a SPD ještě další občanská hnutí (Přísaha a Trikolóra se Svobodnými a Soukromníky) Tato hnutí, pokud budou mít jejich lídři rozum, mohou dosáhnout na ústavní většinu. Výsledkem by potom měl být kvalitní zákon o obecném referendu a poté konečně nástup státu na cestu ke skutečné demokracii.

D. Polanský 21.9.2021 8:28

Lidí je moc a najdou se jistě i takoví co nejsou soustředěni na hlouposti. Buďte optimista.

P. Čech 21.9.2021 9:04

Lidé jsou obecně zklamaní ze systému, který zde vytvořili v roce 1992 komunisté a "bývalí komunisté, kteří v té době vytvořili a schválili ústavu. Ústavu, která zejména svými články 5 a čl. 18, odst.1 konzervují nedemokratický systém. Optimista jsem a doufám ve vítězsrtví občanských hnutí ve volbách a ve vytvoření koalice ANO 2011, SPD, Přísahy a trikolóry.Jen tak lze totiž dosáhnout kýžené změny celého našeho nedemokratického systému.

J. Poláček 21.9.2021 9:08

Přeji vám dlouhý a šťastný život pane Čech. Za vedoucího předvolební kampaně bych vás ale nechtěl ani zadarmo. Pardon !

P. Čech 21.9.2021 9:14

Já bych jím ani být nechtěl. Předvolební kampaně jsou totiž jen přitroublým divadélkem pro hloupé ovčany, kteří si sami nedovedou přebrat předvolební programy a nesledují během 4letého období, jak politické subjekty plní tyto své programy. A o tom to všechno je.

J. Koubek 21.9.2021 8:18

Koho volit? ODS se spojila s Piráty. Tedy zbývá ANO nebo SPD.

P. Čech 21.9.2021 8:29

Ještě kandidují také Přísaha a Trikolóra se Svobodnými a Soukromníky. Ty je také třeba volit, aby konečně mohla vzniknout koalice s ústavní většinou. Aby konečně zmizela anarchie, zmatek, chaos a zmar v poslanecké sněmovně. Aby už konečně někdo mohl odparalyzovat stav, kdy PS místo toho, aby se věnovala schvalování kvalitních zákonů jen neustále volně soutěží v barvách svých politických stran a hnutí podle nesmyslného článku 5 ústavy.

P. Milan 21.9.2021 9:17

A až byste zjistil, že se prakticky nic nezměnilo, nezbývalo by vám, než si "hodit mašli".

D. Polanský 21.9.2021 8:29

To jste tomu dal!

P. Čech 21.9.2021 9:08

Možná, ale je to jediná cesta, kterou nám náš politický systém dovoluje k zásadním potřebným změnám. Těchto se totiž nemůžeme nikdy dočkat při vládě a moci politických stran. Tyto politické strany to totiž jasně prokazují již od roku 1920. Jejich vláda nad občany a obecná moc vedou jen do pekel.

K. Káš 21.9.2021 6:50

Možnost druhé volby by byla rozumná a proto se to nikdy nestane. Je potřeba nedat na "cinknuté" předvolební průzkumy a volit dle svého rozumu. Ono to i někdy vyjde. Viz třeba výsledek Svobodných do Evropského parlamentu.

F. Kusák 21.9.2021 8:11

Statistika je přesná matematická disciplína, co je velmi nepřesně, je statistický soubor, který by měl být co nejvíce reprezentativní. A když poslouchám sociology, jak takový reprezentativní vzorek vybírají, získávám k průzkumům čím dál tím větší nedůvěru. Také jsem přesvědčen, že většina lidí není ani ochotná své názory někomu sdělovat, resp. co jsou zač ti, kteří jsou ochotni své názory někomu sdělit.

K. Káš 21.9.2021 12:49

Ano. Souhlasím. Vyjádřil jste přesně to co já poněkud zkratkovitě slovem "cinknuté".

F. Navrátil 21.9.2021 6:45

Na autorových hospodských spekulacích je nejvíce podivné, že klade rovnítko mezi STAN a starosty. Starostů máme více než 3,5 tisíce, zatímco Stánkaři mají 152 členů. z toho polovinu starostů. Stručně řečeno, Rakušan a jeho parta parazitují na dobrém jméně starostů, kteří skutečně odvádějí dobrou práci pro své občany.

V. Mokrý 21.9.2021 7:01

R^

F. Kusák 21.9.2021 7:57

Jo, jo také si to myslím. Pasovali se do jakési elity, a přitom starostové nejsou ani voleni občany, nýbrž je jejich funkce výsledkem volby, resp. vyjednáváním, někdy velmi složitým, a starosta pak zrovna nemusí být ten nejlepší, spíše je takovým kompromisem. V Praze je to třeba pan Hřib.

F. Kusák 21.9.2021 8:12

...volby zastupitelů..., jsem myslel

R. Langer 21.9.2021 1:50

Na výsledcích budou důležité VÝSLEDKY. ;-)