29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

POLITIKA: Bojujete proti korupci?

Jen blbec už se dnes nechá chytit s úplatkem. Zkušení povýšili způsob výdělku na zákon. Zatímco korupce je trestná, legalizovaná krádež je "politickým rozhodnutím" a skrze stát okrádaní občané jsou postihování za to, kdyby se náhodou okrást nechtěli nechat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 20.12.2013 12:36

Stupně korupce

Vrcholem korupce politiků je jejich korumpování cizí mocností nebo cizím kapitálem. V našich dějinách už dávno dostalo výstižný název "vlastizrada". Jejími viditelnými příklady jsou pan guv. ČNB Tošovský, I. Pilip, V. Špidla, J. Fischer, Gross...Škody jimi způsobené jsou řádově mnoha bilionové a v podstatě nevyčíslitelné, protože znamenají nenapravitelně chybnou cestu celého státu.

Hned za ní je politická korupce voličů spočívající ve slibování peněz, které pro ně neolevicovými stranami ovládaný stát sebere ostatním občanům. Protože se nezastaví ani před záměrnou přeměnou občanů na parazity sociální (které získává i imigrací), podnikatele nahrazuje státem dotovanými parazity, a investory mění na "parazity" žijící ze státních dluhopisů, jsou jeho účinky zničující pro demokracii i pro ekonomiku.

Korupce úředníků (či místních politiků) je jenom nevýznamnou a v podstatě neodstranitelnou (zločin má vždy náskok před právem) špinavou pěnou na často zbytečných kalných tocích peněz veřejných.

P. Vaňura 18.12.2013 13:44

Autor má samozřejmě pravdu, ale je také pravda, že

jedině revoluce, která ZRUŠÍ PRÁVNÍ KONTINUITU a neláme si hlavu s retroaktivitou svých zákonů, dokáže postihnout i krádeže "v souladu se zákonem." Nájemci výběru daní z doby Ludvíka XVI by mohli vyprávět...

M. Kosejk 18.12.2013 14:16

Re: Autor má samozřejmě pravdu, ale je také pravda, že

"Cítíte se vinna těmi skutky, jež jsou v obžalobě uvedeny a které se vám kladou za vinu?"

"Cítím se vinna činy, které jsem doznala a které podle dnes platných trestních zákonů zakládají jejich skutkovou podstatu."

Ze soudu s Miladou Horákovou. Toto chcete?

P. Vaňura 18.12.2013 14:58

Horáková okradla občany o desítky miliard???

"Podnikání" nájemců daní nebylo nezákonné, ale také nebylo právě morální. Dnešní tunely, založené na "prolobovaných" zákonech nejsou sice nezákonné, ale zato jsou zločinné.

Mimochodem, jednání mnohých nacistických válečných zločinců také nebylo nezákonné podle tehdy platných zákonů. Některé zákony byly dokonce účelově vymyšleny a zavedeny se zpětnou platností. Antisemitistické štvaní Julia Streichera by bylo legální i v tehdejších USA a možná by v USA nebylo nezákonné ani dnes, zvláště, kdyby se nejakým způsobem spojil s muslimy.

Verbální trestné činy obecně, ať už se týkají Milady Horákové nebo kohokoliv jiného, do zákonů demokratického státu nepatří ani když nejsou uplatňovány retroaktivně!

Mimochodem, pokud by soudili Hitlera, Hitler by patrně přiznal, že se vše dělo na jeho rozkaz. Tím by byli všichni jeho podřízení právně nepostuhnutelní. Vezměte si známý případ, povraždění kolem padesáti letců, kteří se pokusili o útěk ze zajateckého tábora Stalag Luft III. Všichni příslušníci SS, kteří se na tom podíleli a byli dopadeni, byli zastřeleni. Co myslíte, že by se stalo, kdyby zločinný rozkaz odmítli splnit?

M. Kosejk 18.12.2013 15:56

Re: Horáková okradla občany o desítky miliard???

Jste demagog, kterému imponuje demagogie - a proto asi tak souzníte s demagogem Matějkou. Ona ta demagogie je takový poznávací znak všech těch, co se motají kolem Svobodných. Třeba srovnávat "morálnost" Hitlerova režimu s "morálností" našeho zdravotnického systému není ničím jiným než blbou demagogií.

A představte si, že mezi námi žijí i ti, kteří by za nemorální zase považovali tržní systém v zdravotnictví - a takových je většina. Co s nimi chcete udělat? Zavřít je, protože nekonvenují s Vaší "morálkou"?!  Dle vašich úvah to vypadá, že ano!

p.s. dnešní boj proti korupci právě strašně připomíná nacistické protižidovské běsnění, ve kterém šlo o to, ukázat na někoho, kdo prý může za vše špatné, a koho je třeba se zbavit - Čarodějnice, Žid, imerialistický pohůnek.... či dnes korupčník, nebo cikán -  to je pořád o tom samém - o hledání obětních beránků a o ničení svobody.

P. Vaňura 18.12.2013 16:35

Já nesrovnávám zdravotnictví s Hitlerem

a dokonce jsem o zdravotnictví NIC NEPSAL. Já jsem jen na příkladu Norimberského tribunálu ukázal, že i když si zločinci na svou činnost schválí příslušné zákony, zločin zůstává zločinem.

Podle nacistického Fuhrerprinzipu opravdu nesl veškerou odpovědnost Hitler, ostatní jen "plnili rozkazy." Dokonce jsem ukázal na případ, kde byli zločinci popraveni za splnění zločinného rozkazu, přičemž pokud by jej nesplnili, byli by popraveni ještě dříve za neuposlechnutí rozkazu.

V případě Milady Horákové nešlo o retroaktivitu zákonů ale o kriminalizaci jakékoliv kritiky režimu.

Mohu vyjmenovat svou pověstnou pětici příkladů, které se jinak, než korupcí prostě vysvětlit nedají, např. tolerované řádění exekutorů.

M. Kosejk 18.12.2013 16:50

Re: Já nesrovnávám zdravotnictví s Hitlerem

Jo, o zdravotnictví jste nic nepsal - Tak - sakra - proč do této debaty o financování zdravotnictví taháte extrémně totalitární a vražedný nacistický režim?! No proč? Protože jste demagog!

A co se týká Milady Horákové - tak dle nových dobových zákonů a dle nové komunistické morálky byla vinna (jak sama u soudu řekla).

A že si bigotní nenávistný týpek neumí něco představit, to mi fakt divné není...

Tak sbohem.  A já tímto končím debatu s vaší tupou demagogií. Tak si vemte ten váš jakobínský mozeček - a doufejte, že jednou nedojde i na vás, protože se někomu nebude líbít vaše pojetí morálky.

"Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem – nebyl jsem přece komunista. Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem – nebyl jsem přece sociální demokrat. Když přišli pro odboráře, mlčel jsem – nebyl jsem přece odborář. Když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat." Martin Niemöller.

P. Vaňura 18.12.2013 17:00

Víte, on pan Matějka na konec

svého příspěvku zařadil další "zlodějny podle zákona." A já jsem reagoval na ty zlodějny. Když jsem si to celé znovu přečetl, tak mě došlo, že Vy zase reagujete na to předtím.

Ale mohu se přímo odkázat na svého lékaře, který mi řekl toto: Na tuto diagnózu existují tři různá generika a všechny jsou stejně drahé.Dvě z nich pojišťovna plně hradí, to třetí ne. Dokážete to zdůvodnit jinak, než korupcí?

M. Kosejk 18.12.2013 17:13

Re: Víte, on pan Matějka na konec

Takže ZP by měla hradit vše - nebo nic? Mám to tak chápat, že toto by byl jediný způsob, jak byste nevěřil v korupci?  A i kdyby - tak srovnávat tuto případnou korupci s vražděním lidí, je bohapustá demagogie.

A hlavně - žíjeme v demokratickém režimu - a většina lidí je proti tržnímu zdravotnickému systému.

A mimochodem - paranoia z korupce a neustálé řešení, jestli náhodou nějaký úředník (či politik) si nepřikrádá, je známkou zkomplexovanosti těchto jedinců. Já fakt dokážu spokojeně žít i s vědomím, že někdo krade. No a co? Tak někdo krade. Taková holt je lidská společnost.

P. Vaňura 18.12.2013 19:34

Nevidím jediný důvod, proč by opravdu ZP neměla

hradit buďto všechny fakticky stejné léky, nebo žádný. Uznávám že mohou být nějaké mě neznámé důvody ale málokterý nezavání korupcí.

Já dokonce vím že generika nejsou úplně stejná a vím, že lékaří tam, kde se musí dlouho "strefovat" do správného léku nebo kombinace (např. neurologové), mají obavu nahradit fungující lék generikem.

A korupce ve zdravotnictví se dá přepočítat na lidské životy. Ono se dá hodně věcí přepočítat na lidské životy ale lidé se to bojí říci nahlas. Např. případ Protonového centra na Bulovce. Stačí vědět jen to, že lékaři zpravidla (nebo alespoň někdy) ozařují nádor maximální dávkou, kterou pacient snese a doufají, že to nádor zničí. Pak MUSÍ existovat dost velká skupina pacientů, kde lze sice použít i klasickou radioterapii, ale u protonového ozařování bude větší naděje na přežití. Jinými slovy, akceptujeme vyšší úmrtnost, protože taková léčby je výrazně LEVNĚJŠÍ.

Podobná přístup lze použít i na autonehody, existuje třeba krajní příklad nebezpečné křižovatky s prukou zatáčkou, následující po dlouhém klesání. Rekonstrukce se, přes řadu nehod odkládala 30 let. Pak tam dne 10. 10. 1994 najel náklaďák do přecházejícíh dětí z místní školky. Výsledkem byly 3 zabité děti a učitelka, dvě další děti budou mít trvalé následky. Teprve pak se našly peníze na rekonstrukci.

M. Kosejk 18.12.2013 21:46

Re: Nevidím jediný důvod, proč by opravdu ZP neměla

No a v čistě tržním zdravotnictví by zase určité sociální skupiny chcípali bez péče - protože by na ní neměli (protože by neplatili dostatečně vysoké pojištění). Každá věc má svoje + a -.  Naše demokracie se prostřednictvím voleb hlásí spíš k levicovému názoru, jaký jsem nastínil.

V. Němec 18.12.2013 13:00

Proti korupci

Proti korupci za světlé zítřky!

J. Boleslav 18.12.2013 12:38

Nejhorší korupce je ta

při níž (hlavně levicové) politické strany korumpují svoje voliče jejich vlastními penězi, které jim předtím vytáhnou z kapes.

Z. Švrček 18.12.2013 11:45

Boj s korupcí

To je dnes heslo především pro holky a kluky, kteří s 8. pádem českého jazyka (podmazativ - čili korupcionál) ve skutečnbosti žádný morální problém nemají. Jen potřebovali, či potřebují  dostat se ke zdrojům a k tomu potřebovali a potřebují nějaké to údrené heslo. Nemyslím, že by byli tak pitomí, že by nerozeznali ty pravé příčiny bující korupce - přílišné státní i obecní přerozdělování, centralizace a politické ovlivňování ekonomiky = přeregulování, plus hypertrofovaný dotační systém. V takovémto systému dnes žijeme a tak se korupci bude dařit za každých okolností a pod každým politickým vedením. Kdo skutečně chce korupci minimalizovat (je takový?) musí usilovat o štíhlý stát a štíhlou EU (dnes již skoro nereálné bez velmi drsného boje) a o likvidaci toho, co se myslí a uskutečňuje pod hlavičkou "sociálně tržně orientovaného státu".  Tudíž, nic pěkného nás nečeká.

J. Slanina 18.12.2013 11:36

"Jen blbec už se dnes nechá chytit s úplatkem."

Správně. Dnešní korupčníci generují stále sofistikovanější způsoby svých "čiností" a, jak píše pan Matějka, používají k tomu už i "zákonných prostředků".

M. Kosejk 18.12.2013 8:51

:)))

Každý jednotlivý subjekt, který poskytuje zdravotní péči má svou vlastní smlouvu se ZP.

Logika věci říká, že když ředitel nějaké nemocnice má nějaké kvalitní služby, tak bude tlačit na to, aby je dostal dobře zalacené od ZP. A když si k tomu připočítáte státní politku dostupnosti zdravotní péče, tak je možné, že VZP nějakou nemocnici tímto zůsobem "zadotuje".

A podávat trestní oznámení na něco, co je v souladu se zákonem, ale jen se to nelíbí, je příznak debility a cesta k policejnímu státu.

M. Kosejk 18.12.2013 8:52

Re: :)))

,

J. Kulheim 18.12.2013 9:06

Re: :)))

To, jestli nemocnice poskytuje kvalitní služby resp. kvalitnější služby než nemocnice jiná, musí vyhodnotit klient. Pokud o tom rozhoduje úředník, tak je to špatné.

M. Kosejk 18.12.2013 9:19

Re: :)))

Neříkám, že je to tak dobře. Říkám pouze to, že pan Matějka vůbec neví, o čem píše. A to jeho trestní oznámení je tím, co jsem napsal - debilita.

P. Papež 18.12.2013 9:42

Re: :)))

Je mi zle ze všech, kteří si myslí, že všemu rozumí a že jen jejich názor je ten pravý.Debilitu bych směřoval na jinou osobu, než pana Matějku.

M. Kosejk 18.12.2013 11:35

Re: :)))

Tak tomuhle evidentně rozumím víc než ten programový diletant Matějka. A toto není výjimka, čím méně pan Matějka o něčem ví, tím má "silnější" názor.

A když ví úplné kulové, tak napíše něco podobného.

J. Kulheim 18.12.2013 10:11

Re: :)))

myslím, že pan Matějka to ví, ale jenom testoval, jaká bude reakce. Je to věc, která je diskutovaná už roky. Jedna nemocnice dostane za stejný úkon jinou platbu. Takovým způsobem je schopný úředník, zlikvidovat nemocnici.

Je to jenom tím, že zdravotnictví je financován z veřejných peněz. Dnes je pojišťoven víc, ale stejně mají stejné podmínky financování. Až bude jedna, tak několik lidí bude mít pod palcem rozdělování 260 miliard Kč.

Nejhorší je, že v příštích mnoha letech nemůžeme předpokládat, že se současný stav nějak změní.

M. Kosejk 18.12.2013 11:38

Re: :)))

To víte, já jsem ještě ubožák ze staré školy, který si myslí, že argumentace by měla být férová a logická. A ne, že něco pitomého plácnu, abych něco dokázal...

J. Kulheim 18.12.2013 11:44

Re: :)))

Předpokládám, že to nemohl myslet vážně.

M. Kosejk 18.12.2013 12:00

Re: :)))

Jestli nemyslel vážně, tak proč zneužívá podání trestního oznámení?!

Z. Lapil 18.12.2013 12:20

Re: :)))

"že něco plácnu..." Důkaz sporem?

M. Kosejk 18.12.2013 12:52

Re: :)))

Nebuďte jako ti naši prašiví novináři - jasně jsem napsal: "...,že něco PITOMÉHO plácnu,..." - Tak z mé citace laskavě nevynechávejte slova.

P. Vaňura 18.12.2013 13:50

To není debilita, to je součástí propagandy a politiky

UPOZORŇUJE na něco, co tuneláři vydávají za normální, ač to normální není.

M. Kosejk 18.12.2013 14:10

Re: To není debilita, to je součástí propagandy a politiky

Že někomu konvenuje demagogie, pokud demagogií jsou hájeny jeho názory, tak to je jen špatná zpráva o kvalitě jeho osobnosti.

R. Gramblička 18.12.2013 9:39

Re: :)))

vaše poslední věta jaksi nedáva smysl