POLITIKA: Bezkoncepční ministr dopravy
Pomoci mohly České dráhy, které by svou čilou obchodní politikou přetáhly část dopravy na železnici a ulehčily by tak přetíženým dálnicím a silnicím. Však se také do železnice resp. Českých drah investovaly doslova stovky miliard korun. Jenže České dráhy se vezou na sestupném žebříčku a výsledky za rok 2005 jsou v nákladní dopravě stále jen horší a horší. Oproti plánu, jak uvádí Jaromír Dušek, člen Dozorčí rady Českých drah, byly výsledky tržeb v nákladní dopravě v roce 2005 o dvě miliardy korun nižší. Při srovnání se skutečností roku 2004 jsou výsledky týmu Josefa Bazaly horší o více jak miliardu korun. Právě tato miliarda korun promítnuta ve zboží se přesunula ze železnice na silnici a je to v posledních čtyřech letech trvalý trend. Trend, který vede k zahlcení dálnic a k jejich výraznému opotřebení.
S kritikou premiéra Paroubka se tak snadno ztotožní každý, bez ohledu na své politické sympatie.
Jiný názor má však ministr Šimonovský a jeho náměstci. Především pánové Tesařík a Kocourek - první jmenovaný státní tajemník ministerstva dopravy, druhý pan náměstek pro železnici – oba však významní a vlivní členové řídícího výboru shledávají činnost Českých drah (i přes pokračující sestupný trend a ztrátovost) za výbornou. Řídící výbor, který tvoří valnou hromadu akciové společnosti Českých drah na svém zasedání dne 14.12.2005 dal dokonce do zápisu toto znění:
„V závěru jednání předseda řídícího výboru společnosti Ing. Tesařík jménem všech členů řídícího výboru vyjádřil poděkování představenstvu společnosti České dráhy a.s. za celoroční usilovnou práci a dosažené pozitivní výsledky práce představenstva v čele s předsedou představenstva Ing. Josefem Bazalou a rovněž vyjádřil ocenění dozorčí radě společnosti České dráhy a.s.“
Takové hodnocení premiér Paroubek asi nezná. Musel by si myslet, že si z něj a celé vlády České republiky ministr Šimonovský a jeho náměstci dělají blázny. Z nás občanů si blázny na dálnici D1 dělají určitě.
Ostatně stačí se na D1 a České dráhy jen podívat.