25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Bez servítků o českém školství

Prvního září začal nový školní rok. To je skvělá příležitost napsat něco o našem školství, respektive o naší školské i jiné politice, která školy, děti, rodiče a učitele determinuje, ba někdy přímo destruuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Žůrek 5.9.2021 21:55

Velmi dobrý text. K tomu covidu je však těžké se vyjadřovat, ale inkluze skutečně ničí naše školství. Kdysi jsme navazovali na Komenského, ale od roku 1948 školství začalo postupně upadat.

Muži jako úspěšní učitelé byli po válce již vytlačeni a dnes navazujeme na různé šílenosti, jak si autorka velmi správně všímá.

V. Kučer 5.9.2021 15:05

Proti covidu je účinné pouze očkování a do té doby co největší lockdown. S tím ostatním co píšete souhlas, umisťovat děti s poruchou učení nebo dokonce chování do normální školy je zločin.

P. Aron 5.9.2021 16:27

S tím očkováním : Proč je tedy Izrael, jedna z nejproočkovanějších zemí světa v situaci, kdy jim prudce narůstá počet nakažených, počet úmrtí i počet lidí ve vážném stavu je ve srovnání s námi mnohem vyšší ?

V. Církva 5.9.2021 14:43

Jo neziskovky ve školách nemají co opruzovat.

Co se týká roušek, nebyl jsem si jist zda článek pochází z roku 2020, nebo z letoška. A z Evropy nebo Vietnamu.

Ve Vietnamu to s lock-downy trochu přehání.

I. Jouza 5.9.2021 8:34

Nějaký sex appeal by tu byl, ale na požadovaných 5% pro vstup do PS to nestačí.

L. Písařík 5.9.2021 7:45

Nedávno jsem od ministra školství slyšel výzvu k učitelům, aby se zaměřili na podstatné vědomosti. Užasl jsem, že by škola učila taky znalosti nepodstatné? Které to jsou? Za mně, z paměti vzorečky, které najdu v příručce a na wiki, jako a+b to celé na ntou, lepší je umět zpočítat objem válce nebo plochu zahrádky.

M. Mucha 5.9.2021 8:10

Já někdy žasnu nad písemným projevem některých diskutujících. Tak třeba zájmeno já píší ve čtvrtém pádu "mně", zpaměti napíšou " z paměti" a spočítat je podle nich správně "zpočítat". Inu čeština a gramatika jsou asi taky nepodstatné vědomosti. ;-D

P. Aron 5.9.2021 16:29

R^R^

L. Písařík 5.9.2021 21:43

Vidíte, a přesto jste rozuměl.;-O

L. Písařík 7.9.2021 5:47

Sorry, moje chyba, mám číst napsané a taky se naučit současnou češtinu.;-(

V. Povolný 5.9.2021 8:39

Podobné řeči svědčí o nepochopení základního smyslu vzdělávání.

P. Hák 5.9.2021 10:04

Ministr politicky žvaní. Na ZŠ ani SŠ nikdy neučil, stejně jako většina lidí, kterými se obklopil.

Na internetu najdete i kolik je dvakrát dva. Hurá, nebudeme učit malou násobilku. A taky že ve slově "výzvu" se píše tvrdé Y a jak vůbec to písmenko vypadá. Hurá, nebudeme učit pravopis a vlastně ani psaní ;-)

L. Písařík 5.9.2021 21:40

Psal jsem o podstatných věcech, kterou násobilka bezesporu je. Stejně tak počítání z paměti - mimochodem - učili vás počítání s výhodou? Např. obvod kruhu z paměti - to je průměr x 3 + 5% , to v praxi úplně stačí. Třeba ve statice jsme počítali na logáru s chybou 2-5% a stačilo to i na počítání mostů.

P. Hák 6.9.2021 22:45

Ano, učili a já to tak učím děti :-)

P. Hák 6.9.2021 22:52

No, jde o to, že se vyhazují i věci podstatné. Podívejte se na Rámcové vzdělávací plány, jak strašně málo toho je např. ve fyzice (můj předmět) v "závazném" učivu. No a ministerstvo chce ještě z toho půlku vyházet...

Výsledek je vyřazení Newtonových zákonů z budoucích RVP. Napadá Vás něco ve fyzice stěžejnějšího?

No a tyhle prasárny se odůvodňují tím, že děti "se nemají učit zbytečnosti".

L. Písařík 7.9.2021 5:44

Nejsem učitel, pouze stavitel, nyní důchodce, který si váží vzdělání a plně s vámi souhlasím.

P. Hák 8.9.2021 6:30

Děkuji Vám :-)

P. Hák 8.9.2021 6:46

Pane Písaříku, dovolil bych si Vás ještě požádat na názor stavaře na potřebné znalosti. Zkušenosti odborníka, technika z praxe jsou pro mne velmi cenné. Pokud byste měl několik minut času, prosím napište mi na mail, abychom to tady nezaplevelovali.

Adresa je petr tečka hak na serveru post (nevím, zda by to sem pustilo přímo mail, asi ne).

L. Písařík 8.9.2021 7:42

Dobrý den, pište mi přímo na zde používanou adresu.

L. Beneš 4.9.2021 15:03

Nic neukázalo tu debilitu současné honby na covida jako v médiích provětrané testování antigenními testy v jedné rokycanské škole. Kde se vzali, tu se vzali, šestadvacet covidem nakažených žáčků převrátilo vyučování na té škole na hlavu. Naštěstí někoho napadlo u postižených žáčků provést opakovaně test PCR (písíár = pro blbé;-)). Podle tohoto testu najednou nebyl infekční ani jeden žáček. Co je to za Kocourkov, že se školy nutí provádět testovací kejkle se žáky s pomocí testovacích sad, na které je spolehnutí snad jen 20 procent? Kdo rozhoduje o tom, že z veřejných peněz (tedy z peněz daňových poplatníků) se kupují testy s tak nízkou spolehlivostí, tedy přesněji testy nespolehlivé - a všichni to vědí, že nespolehlivé jsou, i ta vláda a slavní imunologové a hygienici) a plní se jejich nákupem kapsy těm, kdo na nich, v tomto případě také na lidské blbosti, vydělávají? Toto je zcela nepochybně rozhodování s úmyslem umožnit obohacování snad nějakých známých, spřízněných kruhů? Rozhoduje o tom ministerstvo zdravotnictví a ministerstvo školství. A já opakuji, že jméno ministra školství je až příliš podobné německému výrazu (die) Plage = pohroma, rána, trápení, svízel.

K. Machala 5.9.2021 2:47

Ano. Ale ani PCR neumí rozlišit covid od těch 4 rýmových koronavirů. Navíc nerozliší mrtvé zlomky viru od nemoci, záleží na počtu amplifikací. A to je jen část problémů s celým covidovým šílením, které v některých zemích nasralo neuvěřitelně totalitní obrysy.

K. Machala 5.9.2021 2:48

Ano. Ale ani PCR neumí rozlišit covid od těch 4 rýmových koronavirů. Navíc nerozliší mrtvé zlomky viru od nemoci, záleží na počtu amplifikací. A to je jen část problémů s celým covidovým šílením, které v některých zemích nabralo neuvěřitelně totalitní obrysy.

P. Kavan 5.9.2021 12:49

Takže PCR jich měl ve skutečnosti najít pozitivních ještě víc ... ale nestalo se? Jakto, když reaguje na všechno a v jednom kuse označuje zdravé za pozitivní? Nebo že by to tak nebylo?

P. Hák 4.9.2021 11:20

Abych to trochu odlehčil, tak

BALADA O 1. ZÁŘÍ V TOM ROCE COVIDOVÉM

(název je dlouhý, báseň naštěstí krátká)

Všude dětí jako máku,

šťourají se do rypáku.

Z. Lapil 4.9.2021 11:44

R^

P. Hatina 4.9.2021 11:18

Je to jistě pravda, o mnohem by šlo diskutovat, jak to změnit. Ovšem, pokud to Trikolora slibuje změnit (a proč ne), tak by už měla začít rychle přemýšlet, jak toho organizačně dosáhnout.

Ono totiž, i díky těmto opatřením se změnil systém financování škol, dostaly (snad) o něco víc peněz, a díky tomu taky mohly o dost zvýšit učitelům platy (sorry, že teď se odkazuji na publikovaná průměrná čísla - třeba někde berou i méně).

Tudíž, pokud tedy Trikolora něco škrtne, projeví se to pak i v tom že by školy dostávaly o hodně méně peněz (a není vyloučeno, že ti problémoví žaci jim stejně zůstanou), bude tedy nutné zase změnit financování škol, zase bude nutné podle "jiných měřítek" hodnotit práci učitelů a tím jejich výši platů včetně různě nárokovaných příplatků a bonifikací - budou potom brát stejně nebo mnohem méně?:-/

Z. Jiroušek 4.9.2021 13:39

Pane Hatino,

jsem učitel v.v., narozený v protektorátu. Jako žáček pamatuji učitele s rákoskou (či proutkem. Nikdo z nás nemá žádné psychické následky.

Žák s fyzickým postižením a dostatečně vysokým IQ do normální školy patří.

Žáci s nízkým IQ a žáci, kterř jsou obtíště vzdělatelní do takové škly nepatří.

Vy se ale nevyjadřujete k tomu zásadníku a to je zneužívání covidu. Kolik bylo na školách provedeno, v termímu 1.-3.9. testů, kolik jích bylo "pozitivních" , kolik chbných a kolik z těch pozitivnš testovaných mšlo nějaké příznaky onemocnění.

Pamatuji několik chřipkových epidemií a poloprázdných tříd.

P. Hatina 4.9.2021 13:58

Jasně, já s Vámi v tomto souhlasím , a jak jsem i napsal, tak i souhlasím s tím, co napsáno v článku. Tudíž, včetně těch zbytečných opatřeních kvůli covidu.

Na co jsem jen upozornil, že nestačí z vlády pouze ty uvedené body škrtnout (ukončit, omezit), atd.. ale že budou muset následně komplexně změnit i systém financování škol, včetně hodnocení učitelů a t ́ím i jejich platů, včetně příplatků. Jestli se to vrátí přesně do toho historického stavu "ještě před inkluzí", a nebo se vymyslí nějaké nové podle jiných kritérií, to fakt nevím. Protože, co si taky tak matně vzpomínám, Klaus junior, co měl nějaké zkušenosti s vedením školy, už ani za Trikoloru nekandiduje. Asi tam mají nějaké jiné experty..

P. Hák 4.9.2021 10:35

Stran školství správné upozornění na derstruktivní vliv politických neziskovek. Jen bych doplnil, že kromě těch, co lezou do škol a dělají propagandu (kterou např. u nás školní řád výslovně zakazuje), jsou i organizace, které s podporou médií uplatňují vliv na poslance a ministry s cílem likvidace vzdělanosti. Dříve jsem měl za to, že jde o neumětelství a neznalost s dobrým úmyslem, dnes už jsem přesvědčen, že je to záměr.

P. Hák 4.9.2021 10:32

Jediné, s čím se dá nesouhlasit, je boj proti testům. Ono je to jednoduché - buď testy, nebo distanční výuka.

Za mne tedy určitě testy, i při jejich nedokonalosti. Co se týká chudinek dětí, které se rýpou v nose, tak to zvládají úplně v pohodě. Byl jsem svědkem ve středu :-)

Tvářit se, že se nic neděje a nedělo a covid je chřipečka, prostě neprojde. Okamžité zrušení všech proticovidových opatření neprojde ani náhodou. Politika je umění možného; prosazování nemožných věcí Trikolóře, která neusiluje o pozici extrémní strany, neprospívá.