29.2.2020 | Svátek má Horymír



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


POLITIKA: Ať žijí za 25 700 Kč měsíčně!



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 31, poslední: 21.3.2015 12:48, přehled diskusí

Politik přece musí representovat...:
Autor: J. Malá Datum: 21.3.2015 9:20

Politik musí representovat?.....:
Autor: J. Malá Datum: 21.3.2015 9:14

Ale to by tam museli být úplně jiní lidé. Především by  , za ty prachy , měli mít politiku jako jediné zaměstnání. Pak by se neomlouvali ze schůzí parlamentu " z pracovních důvodů" a neměli by poslanectví či senátorství jen zapříjemný, dobře placený vedlejšák, poskytující navíc spousty dalších výhod. Zvoleni na 4 roky, dobu určitou, by na tuto dobuměli mít hlavné své zaměstnání či podnikání zastaveno---- a také by pak při skončení neměli dostávat stotisícové odstupné- vždyť na ně+ nemají nárok.A kolik miliard se za 25 let už rozdalo???

Je to samozřejmě utopie:
Autor: J. Vintr Datum: 20.3.2015 22:06

ale platy politiků a státních úředníků by se měly odvíjet podle hospodaření státu. Nedokážete ušetřit, budete bez výplaty. Je vás zbytečně moc, bude se vás víc dělit o stejné peníze ...

Občané své poslance volí s vědomím, co jsou zač.:
Autor: L. Novák 475 Datum: 20.3.2015 18:05

No a co máme za voliče v Česku, to vidíme na úrovni chování Miloše Zemana. Tak komu byste chtěl přidat peněz?

:-P

Re: Občané své poslance volí s vědomím, co jsou zač.:
Autor: J. Vintr Datum: 20.3.2015 21:59

Občané nic nevolí. Poslance vybírá ten, kdo sestavuje kandidátku. A poslanci jsou zcela záměrně korumpováni vysokými platy a dalšími prebendami (z našich daní), aby vždycky odkývali to, co po nich jejich "chlebodárci" žádají. A málokdy je to ku prospěchu občanů ...

Jsou lepší, než průměrný občan, proto jím byli zvoleni,:
Autor: K. Janyška Datum: 20.3.2015 16:21

takže zásadně nesouhlasím. Lidé s příijem 80 000 Kč hruhého jsou mnohdy pitomí jak tága a nenenseou žádnou zodpovědnost. Takže já bych politikům ještě přidal... Dzp.

Kdo vlastně těch 25700 Kč měsíčně má???:
Autor: J. Mach 793 Datum: 20.3.2015 12:13

... já bych si dovolil tvrdit, že na průměrnou mzdu nedosáhnuvších obyvatel ČR nebude "jen" nějakých 66%, ale téměř 80%!!!

Kdo se pak může divit na.ranosti české populace na politiku a politiky vůbec, když v televizi slyší, jak nám to zase krásně stoupla průměrná mzda?!

Já jsem od 89. roku pracoval v různých funkcích (i dost vysokých), ale na průměrný plat jsem nikdy nedosáhl. Přinejlepším tak na 50% z něho. Holt jsem nebyl v politice nebo neseděl v představenstvu banky či podobného zařízení.

Zkuste se zeptat třeba pokladní v hypermarketu, jak se jí žije s platem kolem 25000 měsíčně a budete mít velkou kliku, když do vás nezapíchne kudlu nebo po vás přinejlepším nehodí v ruce právě třímajícím a kasou registrovaným zbožím.

Re: Kdo vlastně těch 25700 Kč měsíčně má???:
Autor: P. Čech Datum: 20.3.2015 13:03

Máte pravdu,pane Machu, pouze bych si dovolil něco málo doplnit.V našem státě žije oficiálně desetina obyvatel pod oficielní hranicí bídy (méně než 9360 Kč/měs.) Mnoho z těchto lidí jsou důchodci a mnozí z nich zcela závislí na státním důchodu. To je ostuda!

Re: Kdo vlastně těch 25700 Kč měsíčně má???:
Autor: J. Mach 793 Datum: 20.3.2015 14:28

To je. Já jsem nějakou dobu fungoval za totáče v cizině jako muzikant. Komunista mi z peněz zbylých po odečtení všech daní a povinných odvodů v té které zemi zcela protiprávně sebral 65% jako povinný transfer a zbytek převedl na bony (na které se mimochodem čekalo celé měsíce), takže jsme byli dvakrát  zdaňováni. Naivně jsem se domníval, že z té hromady ukradených peněz mi alespoň jednou vypočítají slušný důchod. Ó jak hluboce jsem se mýlil!  Bohužel mě nenapadlo, že jsem-li v cizině, nezapočítává se mi tato doba do odpracovaných let. Takže mi ve finále vypočítali starobní důchod na 7808 Kč. To je balík, že? Chtěl bych vidět ty papaláše ve vládě, parlametu a podobných uskupeních, jak by s těmito penězi žili!

Zeptejte se té paní v supermarketu, co umí, že sedí:
Autor: J. Chaloupka Datum: 20.3.2015 15:20

za kasou a nedělá něco, za co by jí byl někdo ochoten zaplatit víc. Je zajímavé, jak ty ženské od kasy jsou líbivé. Každý je bere za příklad, Bublan dokonce pro ně připravil zákon, který část pokladní připraví o práci a druhou část obyvatel naštve.

Re: Zeptejte se té paní v supermarketu, co umí, že sedí:
Autor: J. Mach 793 Datum: 21.3.2015 10:51

Pane Chaloupko, Vám ještě asi nedošlo, že dnes vůbec nezáleží na tom, co umíte (příkladů kolem sebe vidíme na každém kroku tucty), ale na tom, kolik a kde máte známé a jak jsou vlivní. Mohl bych o tom napsat televizní seriál o několika stech dílech. Mám bohaté zkušenosti.

Re: Zeptejte se té paní v supermarketu, co umí, že sedí:
Autor: J. Jurax Datum: 21.3.2015 12:44

No, pokud nechcete koryto, ale práci, tak docela záleží na tom, co umíte - tedy v soukromé sféře ...

Re: Kdo vlastně těch 25700 Kč měsíčně má???:
Autor: J. Jurax Datum: 20.3.2015 21:21

"Já jsem od 89. roku pracoval v různých funkcích (i dost vysokých), ale na průměrný plat jsem nikdy nedosáhl. Přinejlepším tak na 50% z něho."

Tak tomuhle nerozumím. Co je to dost vysoká funkce placená tak, jak píšete?

Protože já jsem nikdy nepracoval ve funkcích, natož dost vysokých, ale po roce 89 jsem jako programátor v zaměstnaneckém poměru vždy dosáhl hodně přes průměrný plat - místy i násobně. Přitom bolševika jako THP v téže profesi akorát tak průměr - třída T12 a krátce před sametem T13 - průměr déček ve fabrice byl vyšší ...

Nicméně dnes - jako důchodce - bych ten průměrný plat 25 700 Kč měsíčně hrubého, tedy 19 768 čistého (pro bezdětka bez vyživovaných osob) stejně jako nejmíň 98 procent důchodců docela bral :-)

Mimochodem podle http://www.financninoviny.cz/zpravy/prumerna-mzda-v-cr-ve-2-ctvrtleti-vzrostla-o-583-kc-na-25-500-kc/1119593 ve druhém čtvrtletí 2014 byla průměrná mzda 25 500 a medián 21 385 hrubého (tedy 16 798 čistého pro bezdětka bez vyživovaných osob).

Re: Kdo vlastně těch 25700 Kč měsíčně má???:
Autor: J. Mach 793 Datum: 21.3.2015 10:47

... tak třeba jako jednatel belgické firmy fungující v ČR a zabývající se dřevovýrobou. Firma zaměstnávala cca 80 lidí a o odbyt výrobků nebyla nouze. Všechno se vyváželo (většinou Itálie, Německo, celý Benelux).

Možná se mýlím, prohlašuji-li funkci jednatele (nebo též "prokuristy" - chcete-li) za funkci vyššího řádu. Nevím už přesně, jaký byl v té době průměrný plat. Já jsem si ale tyto věci dost hlídal a vzpomínám si celkem jasně, že jsem se tehdy s tím mým platem pohyboval někde kolem 60% průměru.

Učil jsem též na jedné střední škole a platy učitelů (nejen) v oné době asi netřeba komentovat.

Nechci se dotknout poctivých podnikatelů (věřím, že jich je většina), ale já měl vždycky to "štěstí", že jsem padl na jedince, který nasliboval horydoly a to bylo taky všechno. Drtivá většina mých známých má zkušenosti ne-li stejné, pak určitě hodně podobné.

Jeden příklad na závěr za všechny: zajímal jsem se o práci u jedné britské firmy sídlící v Hradci Králové a vyrábějící automobilové komponenty. Podotýkám, že mám technické vzdělání, v oboru letitou praxi a žádné novinky mi neutečou. S angličtinou problém nemám. Ani s technickou. Nabídli mi práci ve 12hodinových turnusech (tudíž jedeme nonstop bez ohledu na víkendy a svátky) s nějakým volnem a platem 12000 Kč/měsíc brutto! Ptal jsem se několika jejich zaměstnanců, jak to vychází jim. Bylo mi řečeno, že plat mají stejný, jak je nabízen mně a měsíčně odpracují průměrně 190-200 hodin. To bylo někdy v roce 2011. Nevím, jaký byl v té době průměrný plat, ale 12 tisíc to určitě nebylo.

Re: Kdo vlastně těch 25700 Kč měsíčně má???:
Autor: J. Jurax Datum: 21.3.2015 12:40

No, v roce 2011 byl průměrný plat odhadem tak 23 000 ... na netu to najdete přesněji.

A ta firma z Hradce - jakou práci Vám nabídli? Ten plat odpovídá nekvalifikované práci zaučeného pracovníka na nějaké lince ...

Nechal bych jim platy, které mají, ač se k nim dostali:
Autor: P. Selinger Datum: 20.3.2015 11:52

někdy způsobem podivným, zejména soudci. Ale pro příště bych zvyšování platů stanovil jako valorizaci stejným procentem, o které se valorizují důchody.

Re: Nechal bych jim platy, které mají, ač se k nim dostali:
Autor: J. Jurax Datum: 20.3.2015 21:22

Bingo :-)

Lidumil?:
Autor: I. Mertl Datum: 20.3.2015 11:41

Pan Dr. Korec pravděpodobně rovněž pracuje za tu almužnu, když musí pod záminkou šíření nenávisti k politice opakovaně uvádět na NP neplacenou reklamu svých publikací. Astone, Astone, kdyby to alespo% bylo vtipné!

Re: Lidumil?:
Autor: J. Jurax Datum: 20.3.2015 21:23

Jak víte, že je neplacená?

a kdo vám to za ty peníze:
Autor: P. Boublíková Datum: 20.3.2015 11:01

bude dělat?

Ať žijí:
Autor: T. Kočí Datum: 20.3.2015 9:04

Extra vysoké platy ústavních činitelů jsou nastaveny proto , aby nepodléhali korupci. Jenže oni podléhají a kradou.

Re: Ať žijí:
Autor: V. Kain Datum: 20.3.2015 11:14

Je to vůči národu velká nestydatost pobírat náhrady a využít je k zakoupení bytu a přitom se tvářit jako že je to normální.Nechat si proplácet cestovné za automobil ve výši 25-30 tisíc měsíčně a přitom jezdit gratis vlakem.Řečeno jednou větou,naše novodobá šlechta je nezřízeně rozežraná.

Re: Ať žijí:
Autor: J. Jurax Datum: 21.3.2015 12:48

Jezdit vlakem je ekologičtější - tím se politik může i chlubit! No a ty ušetřené prachy jsou odměna za dobrý, ekologický skutek ... zadarmo nehrabe ani kuře, natož politik!

Re: Ať žijí:
Autor: J. Jurax Datum: 20.3.2015 21:25

Extra vysoký plat korupci nezabrání, nýbrž toliko způsobí, že i úplatek musí úměrně platu vyšší až extra vysoký ...

Kdo má jaký názor?:
Autor: P. Čech Datum: 20.3.2015 8:16

Ono totiž vůbec nejde o to, jaký je počet lidí, majících tu či onu politickou orientaci. Jde zásadně o to, že nejvíce lidí, možná většina, nemá žádnou politickou orientaci ve smyslu škatulek "pravice-levice". Jde především o celkový systém, který nastoluje a podporuje, ba dokonce pomocí nedemokratických zákonů stanoví vládu a moc vždy menšiny občanů nad obrovskou většinou ostatních. Jde totiž o ani neskrývanou diktaturu menšiny nad většinou, diktaturu politických stran, uplatňovanou pomocí ústavního diktátu, kterému je drze a zcela mylně říkáno parlamentní demokracie. Aby totiž mohla být demokracie parlamentní, nestačí pouhá existence parlamentu. Tato musí být především demokracií - demos kratos - vládou občanů a nikoliv vládou politických stran nad občany.

Re: Kdo má jaký názor?:
Autor: V. Kusý Datum: 20.3.2015 9:29

S označením za parlamentní demokracii bych v případě české reality moc neplýtval.Spíš bych viděl náš politický systém na cestě k fašismu italského typu.Tripartita, zájmová uskupení maskovaná za profesní komory, cesta ke korporativismu je nalajnovaná......?

Re: Kdo má jaký názor?:
Autor: P. Čech Datum: 20.3.2015 12:26

Náš systém nelze nazývat parlamentní demokracií již jen proto,  že není skutečnou demokracií. Řeknu-li "zelené jablko" také nestačí aby toto ovoce bylo zelené. Musí být především jablkem a až potom může být zelené jablko. Zelená hruška také nemůže být zeleným jablkem, poněvadž není jablkem, ale hruškou Zelená barva z hrušky zelené jablko neudělá. Náš politický systém vidím jako reálný socialismus s, pouze jako úlitbou ovčanům, "obohacený" prvky anarchie. Kromě větší míry svobody se od socialismu před listopadem 1989 až tak příliš neliší. Tehdy vládla občanům jedna politická strana, v rámci Národní fronty podporovaná dalšími třemi,  dnes vládne občanům více politických stran, které vytvářejí nelegální (nevytvořené na základě právního předpisu) a nelegitimní (nikým nevolené) koalice. V podstatě je to totéž. Před listopadem 1989 byly politické strany (vedoucí úlohu měla jen jedna) voleny občany v poměrném systému. Dnes je výsledkem voleb  v témže systému taktéž jedna strana. Atd, atd.

Re: Kdo má jaký názor?:
Autor: Č. Punčochář Datum: 20.3.2015 20:35

Některé vaše postřehy jsou více, než trefné-ale co schůdného s tím?

Representovat ano:
Autor: V. Vaclavik Datum: 20.3.2015 5:53

ale representovat prumer zeme, nikoli horni vrstvy. A prumer znamena prumernou mzdu, zadne prispevky na representaci, zadne symbolicke ceny v kantynach, zadne vysady, ktere bezny, prumerny obcan nema. Nakonec ty co ma, ty maji politici coby obcane take.

Pred casem jsem psal, ze politicke urady by nemely sidlit na honosnych adresach ve stredu hlavniho mesta, ze do politiky by lide meli jit uskutecnit nejake sve idealy a nepocitat s hmotnym prilepsenim, prumerna mzda by mela byt normou, aby se politici museli ohanet, jako bezny obcan. Sidla politiky by mela byt na periferiich mensich mest, nikoli v Praze.

Dnesni politici nas nereprezentuji, jsou potemkinovou vesnici, nahore huj, dole fuj...

Re: Representovat ano:
Autor: V. Němec Datum: 20.3.2015 7:50

Z důvodňování vysokých platů u politiků tím, že nebudou podléhat korupci je prokazatelně neůčinné. Ba naopak! Normální celostátní průměr! A uvidíme co nám vyplodí.