Děkujeme za pochopení.
J. Skotnica
Jste mimo.
O jaké dohodě se tady mluví? Pokud vím, tak povodňová daň byla výsledkem jednání ve vládě a jak to dopadlo víme. Nečas ustoupil tlaku a na jeden rok (?) připustil nesytémové opatření. Zajímá mě, jestli to nebude precedens pro další postup koalice. Například šílený Bártův socanský návrh na pokuty pro bohaté.
No a kdy konečně přestanete pokřikovat za bukem a vezmete tu politiku vážně a doopravdy půjdete do voleb? I přes dnešní článek bych vás volil.
J. Anděl
pokuta pro bohaté
K "pokutě pro bohaté" - jen mi to připomnělo povinné ručení. Platíte nějakou pojistku, kterou ručíte za škody, způsobené jiným vozům. Platíte jí podle obsahu motoru, což (ne stoprocentně, samozřejmě) do jisté míry odpovídá ceně vozu. Takže se dá volně říct, že čím dražší vozidlo vlastníte, tím větší částkou přispíváte na nehody, které možná nikdy nezpůsobíte. To vám připadá fér?
Pokutu přece v ideálním případě dostat nemusíte, narozdíl od povinného ručení.
Samozřejmě jsme v Čechách a už vidím policisty, čekající za městem na rovné silnici bez škol a přechodů s omezením rychlosti na 50 na nadupané káry... Ačkoliv to je takové klišé, se kterým jsem se v praxi nesetkal, tak nevím, zda platí.
Mě na tom nápadu fascinuje představovat si dopady. Že si budete vybírat auto s ohledem na to, jak velké pokuty jste ochotný platit, popřípadě na jaké pokuty máte. Že se objeví reklamy ve stylu - s naším autem uspoříte na pokutách. Nebo naopak - luxusní auto - jen pro opravdové gentlemany. Že vznikne možnost pojistit si drahé auto na vysoké pokuty. A co já vím co ještě.
Netvrdím, že to je správně (ani špatně), ovšem fascinuje mě to. Podobně jako mě fascinuje sci-fi a představování si, co by se dělo kdyby. Tohle se totiž soudím nestane.
J. Schwarz
Re: pokuta pro bohaté
pokutu, a pěkně mastnou, by měly hlavně zaplatit všechny ty "orgány" zodpovědné za rozmisťování dopravního značení. Proč může být v Rakousku značka opravdu až na začátku obce s tím, že je následována značkou "70 km/h" pokud je silnice přehledná a rychlost je snižována jen tam, kde prakticky každý uzná, že je to odůvodněné /zůžení, pravoúhlá zatáčka/. Pokud platí snížená rychlost i mimo obec na široké přehledné cestě, je u cedule i vysvětlení /chodci/ a vida - je tam hřbitov takže je potřeba počítat s lidmi na silnici. Jenom v Česku se účelem dopravního značení jeví být takřka výhradně výběr pokut - něco jako moderní obdoba jam na mamuty. Není divu, že značení pak není řidiči respektováno - většina si řekne, že značku zase nesmyslně umístil nějaký blb. Pak hrozí nebezpečí, že značení nebude bráno vážně ani tam, kde má opodstatnění. ČR své řidiče k pirátství systematicky vychovává, jinak se zdejší praxe označit nedá.
M. Prokop
" už vidím policisty, čekající za městem na rovné silnici bez škol a přechodů s omezením rychlosti na 50 "
To já vidím také. V reálu a každou chvíli.
Tohle horší nebude, i kdyby se podařilo vyšší pokuty pro bohaté zavést. To u dělají dávno.
M. Prokop
Re: pokuta pro bohaté
Jo, přesně.
Jenže, je-li značení nereálné (jakožto že je). lze pokutovat v podstatě kohokoliv, kdekoliv, kdykoliv.
Těžko mi kdo vymluví, že to není účel věci.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz