24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

POLEMIKA: Vždyť je to přeci jasné

Poměrně dlouhou dobu mě nechala informace o tom, že po vojenském cvičení NATO v Pobaltí se přes území ČR bude přesouvat část zúčastněných vojsk zpět na své vojenské základny, v klidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Bruner 25.3.2015 15:55

poučné čtení

http://teplickykuryr.info/news.php?item.8156.3

J. Podešva 25.3.2015 18:19

jste 3/4 roku opožděn, pane Brunere :-)

Obávám se, že se nebudete radovat dlouho :-) Tento fake proběhnul internetem v květnu loňského roku a je to ukázka ruské propagandy. Podívejte se na níže uvedený článek. Nemusíte číst celý článek, stačí 5. kapitola. Zde je geneze této kachny popsána, včetně odborného komentáře. Přeji hezký večer, pane Brunere.

http://zpravy.idnes.cz/propaganda-v-ukrajinske-krizi-dk8-/zahranicni.aspx?c=A140422_125610_zahranicni_jw

J. Podešva 25.3.2015 18:20

ještě drobná poznámka

V Česku a na Slovensku je více než 40 webů, provozujících ruskou propagandu :-( Teplický kurýr je zjevně jedním z nich.

J. Podešva 25.3.2015 18:26

tedy jen tak mimochodem, pane Brunere

Ten článek, který uvádíte, by bylo možno považovat za šíření poplašné zprávy ("Rusko v minulém týdnu varovalo své občany, aby se připravili na jadernou válku")

J. Šimek 25.3.2015 14:12

Kdu pojedou konvojobijci házet rajčata

na konvoje údajné ruské humanitarní pomoci, která jezdí, bez svolení Ukrajiny a bez garance Červeného kříže nebo jiné renomované mezinárodní organizace, na území cizího státu?

A ještě drze vykřikujete cosi o okupaci, provokaci a zastrašování obyvatel ČR, bando kremelsko bolševická.

Ś. Svobodová 25.3.2015 14:01

Přesun konvoje není problém.

Jako problematickou vidím tu část, která obsahuje pečlivě naplánovanou propagandu (ať už slouží ikomukoliv). Otázka: pomáhá taková akce zmírńovat nebo stupňovat napětí mezi státy NATO a Ruskem?

J. Šimek 25.3.2015 14:08

Re: Přesun konvoje není problém.

Cvičení 38 000 vojákú Ruska v bezprostřední blízkosti pobaltských států je pod vaši ropzlišovací schopnost, ale přejezd stovky kolových vozidel s 520 vojáky považujete za propagandu a stupňování napětí. Pardon madam, ale musíte být málo informovaná nebo blbá.

Ś. Svobodová 26.3.2015 12:31

Re: Přesun konvoje není problém.

Nebavíme o ruském cvičení, ale o projíždějícím konvoji. To bude zase pod vaši rozlišovací schopnost.

J. Podešva 25.3.2015 15:05

nic ve zlém, paní Svobodová ...

Ale agresivní je tu Rusko. Rusko vyhrožuje kde komu jadernými zbraněmi, např. i takovému Dánsku. Rusko chce dál dobývat Ukrajinu. Kdyby chtělo Rusko zmírňovat napětí, má 1000+1 možnost. Ale Rusko chce to napětí zvyšovat. Dělá pro to vše. Takže je třeba dát Rusku najevo, že se nebojíme.

Ś. Svobodová 26.3.2015 12:35

Re: nic ve zlém, paní Svobodová ...

Ano, Rusko se chová agresivně. Ale civilizovanější společnost by neměla přispívat k dalšímu napětí tím, že bude také ukazovat svaly. NATO by měla být natolik sebevědomá organizace, že to nemá mít zapotřebí.

J. Klepal 25.3.2015 10:35

zkušební balónek

Kolona zajisté projede podle předem schváleného plánu a ti, kteří souhlasí, by jistě nic nenamítali, kdyby podle rovněž schváleného plánu projela, nejlépe v závěsu, kolona vojenské techniky jiného státu, třeba Ruské federace, aby byli všichni Čecháčci, včetně oněch dvaceti procent protestujících, náležitě spokojeni. Nutno si však klást otázku, zda jde o projev dobré vůle, jak se nás putinovsky snaží oblafnout stejskalové a další, nebo provokaci, jak namítají komunisté. Zdá se, že v tomto případě má blíže k pravdě druhá varianta vzhledem k tomu, že přesuny tohoto typu se dějí po železnici podstatně levněji, rychleji a s menším rizikem interakce s molotovskými koktejly. A o to zřejmě jde, kolona je nepochybně zkušebním balónkem, který má prosondovat reakci obyvatel na demonstraci okaté přítomnosti vojáků, sice vzhledem k našemu členství v NATO spřátelených, avšak stále řízených cizí mocí. Informace získané z této akce jistě dobře poslouží zainteresovaným zpravodajským službám všech stran pro plánování obdobných akcí většího rozsahu. Stačí při této příležitosti vzpomenout na náladu obyvatel při průjezdech vojenské techniky jiné spřátelené mocnosti z doby členství našeho státu ve Varšavské smlouvě, jejichž tzv. dočasná přítomnost byla dokonce dodatečně legitimizována.

J. Šimek 25.3.2015 13:04

Re: zkušební balónek

Co je tohle za bláboly?

Co by tady jako měla projíždět Ruská armáda? Pobyt jí dávno skončil, Varšavská smlouva je rozpuštěna a jsme členy NATO.

Pokud očekáváme od NATO základní poslání, a to je společná obrana, tak tu nám partneři v NATO nezajistí z vlastního území, ale budou muset k nám. To vás nenapadlo? A jestli potřebují přejet naše území na společné cvičení do některé členské země NATO, tak ať klidně jedou. Jen komouši a kremrole můžou plácat hovadiny o okupaci nebo zastrašování našeho obyvatelstva.

Přejezd vojenské kolony v rámci aliance je to nejmenší, co pro spolupráci můžeme udělat.

J. Podešva 25.3.2015 15:08

nechápu, pane Klepale Jaroslave ...

Proč by po našem území měla jezdit vojenská technika RF ? Proč ? Vy chcete tento konvoj srovnávat se sovětskou okupací ? Tak to jste teda zcela a totálně mimo mísu.

J. Klepal 25.3.2015 15:31

Re: nechápu, pane Klepale Jaroslave ...

Jak ukazuje současná zkušenost, pro průjezd vojenského konvoje cizí armády nemusí být žádný důvod, stačí pouze schválení českou vládou. A podle mého názoru cizí armáda jak cizí armáda, a pokud by záleželo na mně, pak bych si nepřál žádné cizí vojáky na území ČR. Na tom není nic nepochopitelného.

J. Šimek 25.3.2015 17:11

Re: nechápu, pane Klepale Jaroslave ...

Jak asi chcete případně naplnit společnou obranu v rámci NATO? Tím, že nás budou spojenci chránit jen mimo naše území?

J. Klepal 25.3.2015 17:20

Re: nechápu, pane Klepale Jaroslave ...

Vidím, že jste na rozdíl ode mne přesvědčený zastánce dočasného rozmístění spřátelených vojsk. Navíc jste si nevšimnul, že nejsme ve válce.

J. Tolman 25.3.2015 18:27

Re: nechápu, pane Klepale Jaroslave ...

Jsme ve válce s Ruskem, jen to pořádně neregistrujeme, protože ta válka je vedena jinými prostředky než konvenčními. Zaznělo to v české sněmovně od vojenských expertů včetně náčelníka generálního štábu Petra Pavla.

J. Šimek 25.3.2015 18:28

Re: nechápu, pane Klepale Jaroslave ...

Ruské okupační armády mám dost. Průjezd konvoje s rozmístěním má jako společného co? Nic, to ale kremrole neuzná.

V. Kusý 25.3.2015 19:54

Re: nechápu, pane Klepale Jaroslave ...

Správně, naši spojenci jsou povinni nás chránit, ale za své peníze a tak, aby nás to neobtěžovalo.Nějak takhle si to představujete? Nerad se opakuji, ale mít Čechy za spojence, tak už nepotřebujete nepřítele.

J. Chaloupka 25.3.2015 9:25

Ještěže spadlo to letadlo, jinak vy naše veřejnoprávní

média rozfoukávala ohýnky konfliktů kvůli jednomu konvoji. Vy, co jste starší, že se nestydíte. Už jste alespoň viděli amerického vojáka na živo? Ano, udělali v posledních letech spoustu chyb, ale kde budeme hledat pomoc, pokud ji budeme potřebovat, než u strýčka Sama? V jižní Americe, nebo v Grónsku? Nebo budeme s V+W zpívat: "... co se vypůjčilo, to se vrací, vrať nám civilizaci."

M. Prokop 25.3.2015 10:03

Re: Ještěže spadlo to letadlo, jinak vy naše veřejnoprávní

Jak mám k veřejnoprávníkům hluboké výhrady, ohýnky nerozdmychávají oni.

Na to je zde jiná verbež.

J. Podešva 25.3.2015 9:23

pěkný článek, souhlasím s autorem

Samozřejmě, že politice EU a USA lze vytýkat spoustu věcí. Obzvlášť v hospodě u piva se ta kritika dobře rozvíjí. Sám mám výhrady k ledasčemu z toho, co dělá EU a USA. Ale jedna věc jsou výhrady a druhá směřování země. Totálně mě vybudil článek Tomáše Hampla v Parlamentních listech : "Vystupme z NATO, spojme se s Ruskem". No to snad nemyslí vážně ! Nebo je (Tomáš Hampl) agentem Kremlu (bez ironie). Sovětský Svaz nás ovládal přes 40 let a přes 40 let devastoval naši zemi. Takže jestliže se objevují takové nápady, je třeba zapomenout na výhrady a říci jasně MY PATŘÍME NA ZÁPAD, MY PATŘÍME DO NATO. A jestli vojáci NATO potřebují přejet přes naše území, ať klidně jedou. Zamávám jim a podám plechovku vychlazeného Prazdroje.

M. Prokop 25.3.2015 10:04

Re: pěkný článek, souhlasím s autorem

Vytýkat lze zajisté ledacos.

Legrace nastane, zeptá-li se člověk na alternativní, pokud možno lepší řešení.

V. Pokorný 25.3.2015 9:02

Vojenský konvoj

přesunující se, mimo jiné státy, přes Česko není konvoj vojsk NATO, ale konvoj amerického vojska. Souhlasím s tím, jak kdosi napsal níže, že je to zkušební balonek. Prvním byl pokus o instalaci amerického radaru, který měl prý chránit Evropu před íránskými a severokorejskými raketami.

M. Prokop 25.3.2015 10:05

Re: Vojenský konvoj

Ano. Škoda, že radar nebyl instalován.

K. Frauknecht 25.3.2015 8:12

Souhlas s autorem,

a tím i s názory p. Hasse :-)).

Velmi jednoduše: nejde o přesun vojenských sil, jde o demonstraci "něčeho" a "někomu".

Co se demonstruje? Síla? Těch pár "ótéček"? V dnešní době přesných střel a leteckých úderů? Směšné.

Komu to demonstrují? Rusům? Ti, myslím, poměrně přesně znají strukturu a počty vojenských sil NATO :-). Občanům států, kterými projíždí? A proč? Naprostá většina lidí válku odmítá (pár zblblých Jochů se nepočítá). To je směšné ještě víc.

Zkrátka typická americká velkohubá naivita (alespoň doufám!).

J. Šimek 25.3.2015 8:30

Re: Souhlas s autorem,

Takže nejlepší bude být členem NATO, ale s aktivitami jen mimo naše území, že? Tady budeme rozdmýchávat nesmyslné bolševické reminiscence na okupační vojska s tím, že vojska NATO je to samé, že?

K. Frauknecht 25.3.2015 8:34

Re: Furt stejnej

demagog :-).

Zkuste si to přečíst ještě jednou, třeba to dojde.

P. Lenc 25.3.2015 8:58

Re: Furt stejnej

Pane Frauknechte, přečetl jsem si váš příspěvek dvakrát a mosím říct, že jsem, slušně řečeno, poněkud na rozpacích.Tady opravdu jde o demonstraci a tím se NATO netají.Snad jste pouze nepochopil účel této demonstrace.A že je velice účinná, o tom svědčí řev našich komunistů, páté kolony Kremlu.

K. Frauknecht 25.3.2015 10:02

Re: Hmm.

O bolšany (cca 13% statečných, převážně důchodců) snad proboha! vůbec nejde! Pokud ano, tak na US stratégy pošleme protikorupční Kobru, anžto neúčelně mrhají veřejnými prostředky :-).

S "pátou kolonou" nestrašte :-). V té jsou všichni, kteří neplavou poslušně v hlavním proudu! A pokud jste nabyl přesvědčení, že pátá kolona tady chystá předmostí pro Putinův nástup k dobytí Evropy a následně USA, tak s Vámi v životě na pivo nepudu (a pozor! to je pro plzeňáka horší než prokletí do třetího kolena:-)!!!).

Že se USA kdykoliv postaví proti Rusku, z důvodu omezení jeho vlivů, je také zřejmé. No a teď teda proč ta demonstrace síly? Naivita nebo provokace.