24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

POLEMIKA: Postoj dinosaura

Ani dnešní padesátníci (jsou to boomeři, mnohými už opovrhovaní) nemají autentické ponětí, v čem spočíval ideový útlak minulého režimu. Ten je mnohdy vykreslován výraznou kresbou: justiční vraždy, uranové doly, ožebračení sedláci, StB, hrdinná Charta 77. V mládí jsem zažil dozvuky stalinského komunismu a po – sotva – deseti letech šedesátkového uvolnění nastala normalizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dostál 29.10.2022 20:30

Komunistický režim byl zločinný, protož páchal zločiny, a zločiny páchal proto, že byl zločinný. ÚSTR, mnozí novináři a i "historici" se s tím spokojí. Hlavně nechtějte vědět víc, protože to zavání vším možným a hlavně by to podkopávalo základy současného mainstremu.

P. Hák 28.10.2022 12:59

To asi máte pravdu, bude to část vysvětlení, ale myslím, že ne úplné. Ještě cca před 10 lety se z nich ta nadřazenost a pohrdání ostatními tak nelily, přitom internet dávno existoval včetně sociálních sítí.

M. Gróf 28.10.2022 0:01

Tipnul bych si, že to souvisí s usnadňováním komunikace. Ti "dobroserové" v minulosti měli dojem, že jim to všichni žerou a jsou na stejné vlně. Vývoj komunikačních prostředků umožnil zpětnou vazbu, která ukazuje, že ve společnosti je značná část lidí jiného názoru. Tak nastal čas "třídního boje".

S. Stoklásek 27.10.2022 23:43

Mnohem nebezpečnější je Kamil Fila. Člověk nejen opravdu nemoudrý, ale i namyšlený.

P. Hák 27.10.2022 19:52

"Grapo je starej fous!"

(Odsudek davu v povídce "Největší vodvaz v dějinách swangu." Mimochodem ta povídka je jasnozřivá.)

Z. Lapil 27.10.2022 18:58

Co je to za rebela? V tom je spíš ta nezkušenost. Nikoliv mými slovy: oni chtějí být originální, jenže si to představujou všichni stejně.

Neff to v jakési povídce shrnul dokonale: Jak chlapovi začnou růst fousy, je vodepsanej.

R. Langer 27.10.2022 18:29

On vytvořil viníky i z těch členů KSČ, a to, že se vás to netýkalo znamená jenom to, že jste vlastně nikoho nezajímal. :-)Což ovšem bylo v podstatě to nejlepší, co vás mohlo potkat. Jiní takové štěstí neměli. :-(

R. Langer 27.10.2022 18:24

Ono to obecně vůbec nikoho nezajímá, ani ty homosexuály, jenom nějaké buseranty, co si pořád pletou nejen vlastní pohlaví, ale dnes například i to, co je to institut manželství. ;-)

R. Langer 27.10.2022 18:19

Ale před měsícem to nikoho nezajímalo, to je právě reakce na KONKRÉTNÍ událost! 8-o

V. Chrastina 27.10.2022 17:38

R^R^R^

F. Zrcek 27.10.2022 16:56

Předesílám, že autorovy obavy sdílím. Hnusná doba normalizace s jediným ofiko názorem a hrozbou, co se stane, když ho nešikovně zpochybním. Špiclování domovních důvěrnic a podezření, že někdo z kámošů na mě donáší. Dodnes si myslím, že prohnilá StB to házela rovnou do koše. Myslím, že i tajný makali jen za prachy, aby vykázali činnost a kromě pár blbů nebo šplhounů mdlého rozumu zadarmo nehnuli prstem. Ale hrozba, že se člověk dostane do jejich mlýna, byla zatra reálná. Ani filmy z 90 to nepopisují přesně, ta zkušenost z totality je prostě nepřenosná.

S novou generací západních woků se ovšem vracejí předcházející 50, které naštěstí moc neznám. Je v nich nadšení idiotů, kteří bourají starý podlý svět a bečí u toho jak Orwellovy ovce. (Ty jsou na rozdíl od Schrödingerovy kočky bohužel stále živé a popsal je dobře například Kundera.)

Autor ovšem polemizuje s Holubem. Jde o gender problematiku, která je každého osobní věc. Že by se vrátily doby Eduarda ii, kterému vrazili ve vězení do zadku rozžhavený pohrabáč (že by vynálezci pokeru?) a rozšiřovali o něm, že byl homouš, to asi nehrozí.

Nikdo se nemusí obávat normální většiny, které je jejich orientace fuk. Bát by se měla aktivisčata neurčitého pohlaví a hlasitého řevu, která se z nich teprve snaží udělat problém a objekty nenávisti, aby na nich vydělala. Zkrátka z určitých lidí dělají kastu a extralidi, které je třeba chránit speciálními zákony, ať je za co je nenávidět. Celá ta hlasitá propaganda, pochody hrdosti, nebinární hajzlíky, obchod s dětmi pro homo komunity, to jsou věci, které jsou mezi vlastní komunitu dodávány zvenčí. A cíl je vydojit z administrativy další prachy pro rozmařilý život aktivisčat. Ta se přitom modlí, aby jinak orientované někdo opravdu napadal, aby je bylo možné s nataženou dlaní prohlásit za diskriminované.

Za většinu jinak orientovaných, já jako z Božího dopuštění heteráč, tady prohlašuji: strčte si vaše extra zákony do *** a špičkou napřed!!! My to nechcem! My chcem být lidi!!!

P. Hák 27.10.2022 16:43

To ano :-)

Teď jde o to, zda si druhá strana mince také uvědomuje, že jí to hrozí...

Ne že by vyšší věk byl zásluha, sám vím, kolikrát se mýlím, ale na druhou stranu ono je to dnes spíš naopak - jako by patent na moudrost měli mladí. Celkově ta propast mezi generacemi, která byla uměle vybudována, je špatně.

Mladí mají své místo, přinášejí nápady a odvahu. Starší zase zkušenost a nadhled. Společnost, která ztratí jednu nohu z těchto dvou, kulhá.

A ještě jedna věc mne na mladých zaráží - názorová konformita. Co je to za rebela, když papouškuje, co mu říkají "staří" (30 a víc) v televizi?

J. Jurax 27.10.2022 16:42

Aha ... tož ja ... :-)

P. Hák 27.10.2022 16:33

Máte pravdu, ale otázka je, jak to vzniklo. Jak došlo k tomu, že lidé, kteří původně prosazovali demokracii a toleraci (za OF tomu tak opravdu bylo, pamatuju si), časem, cca v posledních pěti letech, takhle propadli pocitu neomylnosti a rozdělili si svět na absolutní dobro (sebe) a absolutní zlo (ty druhé).

C. Berka 27.10.2022 16:24

Myslím, že kdyby ten sporný text napsal pan Neff před měsícem, reakce by byla jiná. Prostě se trefil do zjitřené atmosfery po té vraždě.

V. Pavelka 27.10.2022 15:50

Oni si přisvojili platformu Demokracie . A tudíš jsou přesvědčeni že mají ve všem pravdu ! Ti co to nesdílejí s nimi, jsou černočerné zlo !EU I tak se propadnou do svého světa ilůzí ! Na Muslimský a Čínský svět to nefunguje !

V. Povolný 27.10.2022 14:24

Velmi dobrý článek od Astona. Názor vycházející ze zkušeností, které druhá, mladší strana nemůže mít. Zastavil bych se obzvlášť u prvního odstavce, ve kterém Aston píše, že on pana Holuba nepřesvědčí a Holub jeho taky ne. V tom tkví jádro problému a nejen v tomto konkrétním případě. Oni ti dinosauři, ke kterým se taky počítám, totiž v podstatě na nikoho neútočí a nikoho nevylučují z diskuse. Oni jen hájí své, praxí a zkušenostmi prověřené názory. To druhá strana, to je jiná. Druhá strana o diskusi nestojí, jen o prosazování svých, zaručeně správných názorů za každou cenu. Nesouhlasné názory prostě musí být odstraněny z cesty. Když to nejde jinak, tak i včetně svých nositelů. Metody jsou ospravedlněné "spravedlivým" cílem. Vykládat těmto lidem, že takhle se slušná a stabilní společnost nevybuduje, je házení hráchu na zeď. Oni prostě neposlouchají.

V. Kučer 27.10.2022 14:06

V padesátkách jsem měl hezké dětství a až v šedesátkách jsem se dozvěděl o nezákonnostech a to už jsem dostával rozum. Za nezákonné opuštění republiky se v dobách normalizace dávali tak 2 roky nikoliv 20 let a moc jich nebylo protože jednodušší bylo zdrhnout legálně třeba přes Jugoslávii. Mezi politické vězně se dnes může pokládat kdekdo.

Z. Lapil 27.10.2022 13:53

Tak klasika, člověk si musí dávat čím dál větší pozor, aby nebyl starým pitomcem.

V. Kučer 27.10.2022 13:52

Byl jsem nečlen KSČ a kriminál mi nehrozil. Pokud by mě zavřeli za to že jsem někde něco plácnul udělali by ze mě hrdinu a vytvořili by si aktivního nepřítele. Komunisti nebyli blbí a věděli že by mohlo dojít i na ně ostatně do strany se vstupovalo z důvodu kariéry tak co by si přidělávali problémy.

S. Ševeček 27.10.2022 13:23

asi opravdu ne.

/to bila ironie, Jurax.

P. Hák 27.10.2022 13:21

A víte, že ani moc zvlčilá není? Já vím, citát :-)

Ne, vážně, mně ty děti nepřipadají zlé, a za to, že jim někdo něco nacpal do hlav, nemohou.

J. Novak 27.10.2022 13:15

Presne!

J. Fráňa 27.10.2022 12:55

Mě neustále zaráží, že se najdou moji vrstevníci (1972), kteří nevidí socialistické prvky v dnešní Evropské unii. Jakoby dotace, kvóty na výrobu zboží či chov dobytka, nařízená implementace unijních zákonů a norem do českého práva atd. byli něco jiného, než ze Sovětského svazu a RVHP. Nechápu to a nechápu, že jim nevadí jasný totalitní směr, kterým Evropa kráčí. Chápu, že západní země to neznají a proto lidé nereagují, ale my to přece zažili. To nejde nevnímat.

O. M. 27.10.2022 12:46

Pan Neff zcela demokraticky dává prostor "oběma stranám sporu" a nejrůznějším názorům - až mě někdy zaráží, co že je to na Psu za podivnosti. A stejně demokraticky zde vyjadřuje své kritické postoje k tuzemskému politickému dění, najmě pánům Babišovi a Zemanovi. A onojí je správné.

J. Hajský 27.10.2022 12:45

Hlavně, že si rozumímeR^

R. Langer 27.10.2022 12:43

Dle mého názoru je něco jiného žít svůj život tiše, a něco jiného je žít ho normálně. Dělat ze sebe exhibicionistu za normální nepovažuji. ;-)

P. Sura 27.10.2022 12:42

.... nezákonnÁ.

P. Sura 27.10.2022 12:40

Až na to, že např. nezákonnost opuštění republiky byla nezákonné.

R. Langer 27.10.2022 12:40

PŘESNĚ tak to bylo!