18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

MÉDIA: Bláboly a propaganda

Podle klesající čtenosti lze české deníky seřadit takto (v závorce čtenost a hlavní vlastník): Blesk (asi 900 000, Křetínský), MF Dnes (asi 550 000, Babiš), Deník (asi 500 000).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Frček 26.10.2020 0:48

No nevim, Flegr je sice jiny, ale to geniove proste byvaji. Pamatuji si, ze na konci leta varoval pred exponencialnim rustem epidemie. Nikdo ho nebral vazne, naopak jej v televizi zesmesnovali. No a oni mu ty predikce, bohuzel pro nas, vysli... Slysel jsem jeho predpovedi na nasledujici tydny a neni mi z toho dobre!!

P. Vychodil 26.10.2020 8:24

uklidněte se, tento šašek zamlčuje, že v určitém okamžiku to bude exponenciála směrem dolů, za pár dnů se uvidí (bavím se o mrtvých, testovací šílenství mě nezajímá)

M. Šejna 26.10.2020 9:17

Ano, v určitém okamžiku to bude exponenciála směrem dolů.

Jenže ti, co jsou už dnes nakažení, v příštích týdnech naplní nemocnice a čast z nich dokonce zemře.

Takže to Vaše "směrem dolu" neochrání už dnes nakažené.

Smrtnost na Covid19 je v Česku mezi 3,6 až 3,8 procenta. Aktuálně máme 250 tisíc nakažených.

Do měsíce bude minimálně 9 tisíc mrtvých, i kdyby se od zítřka už nikdo nenakazil.

P. Vychodil 26.10.2020 9:40

nevzal jste v potaz jeden faktor, všimněte si na zemích, které prošly první vlnou na jaře, a podívejte se na počty mrtvých na podzim...přičemž díky epidemii testování, čísla pozitivních strmě rostou...každá epidemie, či nový virus, dříve či později zkosí oslabené jedince...ostatní a/mají imunitu b/prodělají nemoc lépe či hůře a získají imunitu

a nezapomeňte na jednu věc: `VŠICHNI se s virem setkáme ! per definition tedy budeme dříve či později všichni "nakažení"

a na ta čísla se už vykašlete...250 tis registrovaných...kolik je neregistrovaných ? kolik si již prošlo jakousi chřipkou (kdyby se nechali testovat, tak budou pozitivní, a těch lidí znám ve svém okolí hodně) kolik lidí má přirozenou imunitu proti chřipkovým virům

virus prostě vyčerpá svůj potenciál...

M. Boháček 26.10.2020 12:48

Podľa údajov zo Švédska, tak im vraj tiež v respiračnej sezóne začal rásť počet pozitívne testovaných na covid, ale počet hospitalizovaných a počet úmrtí sa nezvyšuje.

P. Vychodil 26.10.2020 13:28

Pane Boháčku. to není informace "vraj", či JPP (jedna paní povídala), to dokazují oficiální grafy...

P. Rychetsky 26.10.2020 0:45

Taky by me zajimalo, jak to tam Cinani doopravdy maji s poctem nakazenych. Tezko verit, ze by to tam nemeli, ale presto nikde neni nic slyset o masivnim problemu. Mozna to politbyro mysli vazne a opravdu trasujou a fungujou. Mezinarodni cestujici musi do karanteny a ojebavaci dostavaji palky prislusne moznemu zajmu politbyra. Tedy 3 az 10 let za rozsireni nakazy s mensimi nasledky, a trest smrti za rozsireni s vaznejsimi. Jestli ale maji zavedeny tradicni nevyhlaseny, ale uprimne praktikovany trest smrti za zverejneni opravdovych dat, tak se mozna pravdu dlouho nedozvime.

M. Šejna 26.10.2020 0:42

Blábolilovi a propagandistovi Guttmanovi uniklo, že Flegrovi zatím ty jeho alarmistické předpovědi vycházejí

Guttmanovi vycházejí jen články, předpovědi nikoli.

D. Zítko 26.10.2020 7:40

Jsem přesvědčen, že takový článek byste dohromady vy vůbec nedal. Urážlivé a demagogické reakce jsou asi tak vaše maximum.

M. Šejna 26.10.2020 9:10

https://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari/miroslav-sejna.N1897

P. Vychodil 26.10.2020 8:06

jen počkej, zajíci:-), stále tvrdím, že flegr je blázen, během pár týdnů, možná i dnů, se vrátí zpátky do cirkusu, sleduj křivky mrtvých, vpadá, že jsme na vrcholu (ale to uvidíme během následujících pár dnů...

bude-li tomu tak, po první vlně zde máme cca 7 000 - 9 000 obětí. Vsadíme se ?

J. Vintr 26.10.2020 8:40

Počty mrtvých nedělá koronavirus ale ti, kteří píšou do statistik příčinu úmrtí. Ale nemůžou jít pres počet lidí, kteří celkově denně zemřou. Takže maximálně cca 300 za den. Pokud si nebudou ta čísla kompletně vymýšlet.

M. Šejna 26.10.2020 9:01

Počet mrtvých odpovídá u nás 3,6 % nakažených. Jen je to s měsíčním zpožděním

Jestliže včera 25. října bylo 250 tisíc nakažených, tak 25. listopadu bude 9 tisíc mrtvých. A to i v případě, kdyby se od zítřka už nikdo nenakazil.

P. Vychodil 26.10.2020 9:28

takže o co se vsadíme ?

M. Šejna 26.10.2020 10:55

Já nevím, o co se chcete vsadit.

Sám píšete, že na Covid19 zemře 9000 lidí. Já tvrdím to samé, jen s dodatkem, že to bude do 25.listopadu.

Takže se můžeme vsadit jen o to, že budeme mít oba pravdu.

;-)

P. Vychodil 26.10.2020 11:13

a co po 25 listopadu ? Konec ? Já predikuji konec do vánoc. Pak se jenom lišíme v době odeznění vlny, cca o 3 týdny. Souhlas ?

M. Šejna 26.10.2020 12:25

Po 25.listopadu bude konec pouze v případě, že ode dneška se už nikdo další nenakazí.

Pořád ale bude platit pravidlo, že zemře okolo 3,6% nakažených.

Pokud se nakazí 400 tisíc lidí, zemře jich na Covid19 téměř 14,5 tisíce.

V. Wagner 26.10.2020 11:36

Pane Vychodile, už se zase sázíte? Se mnou už jste prohrál, takže už se těším na to archivní víno. Doufám, že vyberete opravdu kvalitní.

P. Vychodil 26.10.2020 11:41

pozor, řekli jsme, že se podíváme na celkovou úmrtnost za celý rok. Tato data budou k dispozici někdy v 2021. podíváme se na historická data a uvidíme, jak kovid zahýbal fluktuací kolem dlouhodobého průměru...je to dostatečně vědecký přístup ?

P. Vychodil 26.10.2020 11:46

a ještě navrhuji, abychom to trochu kvantifikovali, porovnání s chřipkou 1995...

V. Wagner 26.10.2020 11:54

Pane Vychodile, připomínám znění sázky, které jste také schválil:

Pokud bude v počtu úmrtí České republiky v druhé polovině 2020 jasně viditelný pík (zvýšení počtu úmrtí) oproti minulým letům, tak bych měl od pana Vychodila dostat láhev archivního vína. Pokud se současná epidemie v počtu úmrtí v druhé polovině tohoto roku neprojeví, tak ji bude mít on u mě.

Vy sice nevěříte, že v současnosti navyšuje COVID-19 počet úmrtí o třetinu (což pochopitelně vede na jasně viditelný pík v počtu úmrtí), ale pokud pořád ještě nejste schopen vidět a přiznat porážku, tak počkáme na začátek roku 2021.

P. Vychodil 26.10.2020 12:09

no, zatím vidím poze tohle...

https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr

máte jiné zdroje ?

M. Šejna 26.10.2020 14:14

Pokud aktuálně umírá na Covid19 přes 100 lidí denně, a standardní denní úmrtnost je okolo 300, pak současná úmrtnost je 400. To je statisticky prokazatelný růst.

Přiští 3 tydny bude ještě smrtelnější. Celková úmrtnost možná 500 až 700 lidí denně. Tedy vzrust o víc jak 100 procent.

P. Vychodil 26.10.2020 14:39

, souhlas, s následujícími poznámkami.

a/sledovat denní úmrtnost (její fluktuaci). je zavádějící, přece jenom bychom měli brát jako parametr delší časové období...další týdny nebudou smrtelnější, žádná světová data (historická z prvního pololetí 2020) tuto teorii nepodporují...

b/ nemůžete extrapolovat současná čísla do budoucnosti...imunitně neodolní, či jinak oslabení jedonci zemřou, zbytkem populace pak projede vlna epidemie bez dalších úmrtí ( tím neodporuji faktu, že pro některé to bude hodně ošklivá "chřipka")

data úmrtí za posledních pát dní naznačují, že jsme (snad -příliš brzy to tvrdit) na vrcholu, tož uvidíme...a pokud jsme, tak na základě historických dat lze předpokládat počet úmrtí bude něco kolem 7 000...do vánoc...pak klid...

no, celý příběh samozřejmě nekončí, bude se testovat dál a dál, bez ohkedu na nebezpečnot viru pro odolné.

bude se zavírat ekonomika, zavírat do karantény, neboť to vyhovuje vládnoucí elitě: strach, podvolení, otroctví, pod rouškou epidemie peněžní tunely, zotročení obyvatelstva, zadlužení země tak, aby věřitelé si mohli diktovat jakékoliv podmínky...dnešní vláda ( a neříkám, že i vlády předchozí, včetně Havla) prodává svoji zem...a ovčané ještě přitom hýkají (sorry, osel hýká) s potleskem fandí...

R. Langer 26.10.2020 10:39

Jo, tak určitě! ;-D

M. Šejna 26.10.2020 10:59

Vás by nepřesvědčilo ani to, kdy na Covid19 vymřelo celé Vaše příbuzenstvo.

Abyste se probral, tak na Covid19 zemřelo od začátku epidemie 2201 lidí, z toho ale 694 minulý týden.

J. Vintr 26.10.2020 11:13

Od začátku epidemie zemřelo tak 60 až 70 tisíc lidí. U 2201 z nich byl (nespolehlivým) testem detekován covid .....

M. Šejna 26.10.2020 12:20

Za jeden týden zemře v Česku v průměru asi 2100 lidí.

Minulý týden k nim přibylo 694 mrtvých na covid, takže úmrtnost se zvedla na 2800 lidí za týden.

Tedy o 33 procent.

A bude hůř.,

J. Vintr 26.10.2020 12:51

Jak tohle můžete vědět? On se někde zveřejňuje i počet lidí, kteří zemřeli "bez covidu"?

R. Langer 26.10.2020 13:44

Ale nebude.