25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KRIZE: Může za to Putin nebo Angela?

Jak že za co? No za to, že se celá EU potácí energetické a ekonomické krizi. Podle předsedy české vlády Petra Fialy, šéfů EU a celých houfů „pokrokových“ novinářů za to všechno jistě může zločinec Putin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zahrádka 20.9.2022 21:45

V porovnání s vyhořelým palivem, které musíte uložit na tisíce let je to triviální a řešitelná věc. FVE panely mají poplatek za recyklaci započtenu již v ceně jako každý elektroodpad a společnosti zabývající se kolektivním sběrem odpadů je odeberou. Co tam máte dál....

P. Zahrádka 20.9.2022 21:38

Francouzi neodstavili kvůli spekulacím, ale z důvodu poruch a jsou nyní závisí na dovozu z Německa, to jsou ale paradoxy, že....

J. Sládeček 20.9.2022 21:37

Irák, Jugoslávie, Afghánistán, Sýrie, Jemen, Súdán, Libye, Etiopie, to přece nebyl Putin.

J. Sládeček 20.9.2022 21:37

Irák, Jugoslávie, Afghánistán, Sýrie, Jemen, Súdán, Libye, Etiopie, to přece nebyl Putin.

P. Zahrádka 20.9.2022 21:37

Pane Brichu, něco k tématu by nebylo?

J. Sládeček 20.9.2022 21:36

Německo, EU, Fiala, USA, ti za to mohou.

P. Skřivan 20.9.2022 21:26

Klídek, stejně přijde o kulky. Nebo jak jinak myslíte, že to může dopadnout ? Prostě Rusko nemá na to, někoho ovládat jinak, než jako součást žebrákostánu. A ten je velice nepopulární tak moc, že tam chce být jen Rusko.

P. Skřivan 20.9.2022 21:22

Vypadá vyloženě jakoby jásal. Neučte mne znát ruský svět. Sankce působí dobře. Konečně proto dostává na zadek. A výsledek je daný z prostého pravidla, že zákazník je pán. EU to možná vyjde celkově dráž, ale Putin méně vydělá. Bohužel to bude tak i v době, kdy tam už nebude. Rusko je díky Putinovi někdo, na koho se nelze spolehnout.

P. Skřivan 20.9.2022 21:18

Jste mimo jako obvykle. Zjevně nevíte o míře korupce u našich orgánů. Víte, co se stane, když máte pravdu ? Český úřednický ksindl neodpoví a musíte dávat stížnosti na nečinnost. ERÚ, ÚHOS, magistrát Prahy ... . Pak plácejte něco o korupci na Ukrajině. Co asi tak o ní můžete Vy vědět. Žijete tam, žádáte tamní úřady o něco, nebo jen opakujete hlouposti z ruských webů ?

D. Laurencikova 20.9.2022 21:16

Jeste jste neslysel, ze Putin kasiruje rekordni castky prave kvuli tem sankcim, na Rusko uvalenym? Popiste, jak se nam vrati ta investice. Jdu si pro Pop corn.

P. Skřivan 20.9.2022 21:13

Fukušima, tedy její jaderná část, poškozena nebyla a nevím, kde jste tenhle nesmysl vzal. Fukušima jen přišla o energii na chlazení, to je celé. Možná v důsledku katastrofy, jindy to může být teroristického útoku apod., ale jen o energii na chlazení. Co zjevně nechápete, že je nepřípustné, aby i za takovéto situace reaktor nezamořil okolí 50 mil. To splňují až reaktory s pasivní bezpečností, a to žádný z těch, co tu máme, nesplňuje. Je to už pochopitelnější ? Němec tohle mít za humny nechce. Vy asi jo, ale hlavně když to má za humny sice někdo v Česku, ale jiný než Vy.

D. Laurencikova 20.9.2022 21:13

To je velice zvlastni postoj, ze Ukrajince povazujete za "podlidi" a domnivate se, ze "lidmi" a zrejme clovekem vubec, se muze nekdo stat jenom v ramci EU. To slysim opravdu poprve. Myslite, ze narody mimo EU jsou podlidi vubec, nebo to plati jenom pro Ukrajince?

D. Laurencikova 20.9.2022 21:10

Ale Putin nezacal vydirat. Vy si nepamatujete, ze Zapad nejdriv na Rusko uvalil historicky nejtvrdsi sankce vsech dob? V zadnem jinem umyslu, nez ho hospodarsky znicit? To je hospodarska valka, vyhlasena Zapadem Rusku, nikoliv naopak. Zapad vyhlasil hospodarskou valku tomu, od koho je hospodarsky zavisly, to je genialni! Putin priskrcenim kohoutku na to jenom reagoval. Ostatne, od prvniho dne ruske invaze na Ukrajinu prisahaji zapadni politici, ze od Putina plyn nechteji. K cemu ted ten narek?

P. Skřivan 20.9.2022 21:05

Putin hlavně ubližuje Rusku. My se díky němu staneme energeticky méně závislými a tato investice se nám vrátí. Co se nevrátí, tak zisky Rusům z energií. Tohle totiž už tu bylo za ropné krize. Takže výsledek se dá předem předvídat celkem snadno. :-)

D. Laurencikova 20.9.2022 21:04

O je... Ukrajinci muzou do EU, kdyz splni kriteria. To bylo v teto tezce zkorumpovane zemi dosud hodne nerealne. Jde o clenstvi Ukrajiny v NATO v teto valce, ne v EU. Resp. o vyhody, ktere USA uz leta cerpaji z Ukrajiny. Jinak zasnu, jak muze nekdo napsat takovy blabol: "pomuzeme jim porazit Rusa, to je nase investice do sebe sama..." Probuh, to mate z Ct1?

Tady neco pro vas o teto valce a o situaci. Je to americky zdroj, nenatocil to Putin:;-) Válečná zpravodajka šokovala v přímém přenosu. Extra video: #mluveneslovo22x1 - YouTube

P. Skřivan 20.9.2022 21:03

Nechápete. V tom případě tvrdíte, že Němci prodělají. Možná, proč ne. Jenže zatím se to nestalo. Zatím poloviční platy máme my a ne oni. Jasné ?

D. Laurencikova 20.9.2022 20:54

Ano, Putin je zlocinec, "jako celá řada jeho předchůdců v Rusku, ať si říkali báťuška car nebo soudruh generální tajemník". To je neco ve svete a v historii vyjimecneho, ze, pane autore? Zadny panovnik ci politik krome Rusu nikdy nezacal zadnou valku, takove najdeme jenom v Rusku - zlocinny Putin a jeho zlocinni predchudci.

Rikate, ze vira ve Fialova slova dostava trhliny? Ja si tezko dovedu predstavit to kvantum jednoduchosti v mysleni, ktere je potreba k tomu, aby nekdo Fialoví vubec kdy uveril, ze za vsechno muze Putin!

J. Jaroš 20.9.2022 19:57

Opravdu si myslíte že si Němci mohou dělat co chtějí? Nemáme EU,

J. Vrabec 20.9.2022 19:49

Mohou za to takový bolšo-komunisti jako vy, p.Vlku.

RvRvRv

J. John 20.9.2022 19:20

Píše tyto hlouposti skutečně pan Vlk? okomentuji jen cenotvorbu energií.

Současný mechanismus stanovování ceny elektřiny v EU přímo svádí ke kartelovým dohodám (jako to dělají s plynem a ropou státy OPEC+). Méně vyrábět znamená vyšší cenu za veškerou vyrobenou elektřinu. To je sen každého výrobce a obchodníka. Nemusí ani uzavírat kartelové dohody, ale stačí omezit výrobu z regulovatelných zdrojů a tím se cena na burze znásobí. Tak to udělali Francouzi odstavením poloviny reaktorů a Němci odstavením uhelných elektráren, i těch nových, kogeneračních. Dle burzovní ceny se se zpožděním stanovuje i cena pro dlouhodobé kontrakty. Podrobněji o stanovení ceny el. v odkazu.

https://www.visegradsky-jezdec.cz/proc-mame-drahou-elektrinu/?fbclid=IwAR0OgKPPx6vcgnsBOR9N7YX27sGXHBH1Dn6ckU724H29DKGNFkl_5MzBIHM

V. Pavelka 20.9.2022 19:01

Hromadu peněz ze Zeleného údělu, bude stát likvidace , dosluhující generace OZE ?Obrovské investice do nových !EU8-o

V. Pavelka 20.9.2022 18:50

Pic kozu do vazu ,p. VlkR^

V. Kučer 20.9.2022 18:16

Odpad je vyřešen, je to palivo budoucnosti a pro dva kontejnery do kterých se vejde se ani nevyplatí zřizovat hlubinné úložiště.

H. Rybnická 20.9.2022 18:09

To je ale věcí občanů SRN a ne Vaše, nemyslíte?

H. Rybnická 20.9.2022 18:08

Vynikající rozbor.

V. Kučer 20.9.2022 18:07

Němci vydělají 3x více než my a proto si mohou (zatím) OZE dovolit.

V. Petr 20.9.2022 17:29

OZE jsou těžko použitelné (občasné zdroje) a šíleně drahé. Ostatně Němci měli drahou elektřinu už před více než rokem, když ještě žádná krize nebyla.

A. Vaník 20.9.2022 17:27

Máte pravdu. To ale některým zaníceným sluníčkářům nelze vysvětlit. Oni mají svůj lepšolidní ohraničený svět.

V. Petr 20.9.2022 17:26

Němec podlehl ideologii rudé, hnědé i zelené. Prostě Němec. Bouchnout mohl jen polovojenský reaktor v Černobylu, kdysi jsem to tu popisoval několikrát proč a v čem se lišil od běžného reaktoru. Mimochodem, v Rusku tento typ provozují dodnes.

Pokud jde o Fukušimu, ta byla těžce poškozena živelní katastrofou. A jen Němec se může obávat, že 14 m vysokou vlnu tsunami bude mít v Bavorsku...

P. Skřivan 20.9.2022 17:26

Šetření energie by mělo být normální. Tedy šetření ano, škudlení ne. Budoucnost bude velmi energeticky náročná, protože buď lze šetřit suroviny nebo energii. Obojí sotva. Prim mají suroviny, protože ty nahradit nelze.

O tom, že jediné perspektivní zdroje tepla, jsou tu buď to odpadní nebo tepelné čerpadlo, se tu ale ví od dob totality, takže celkem dlouho.