28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Epidemiologové ztratili soudnost i důvěru

Za doslova skandální považuji změnu v parametrech rozvolňování. Jestliže ministr zdravotnictví něco v pátek slíbí a v sobotu odvolá, je to známkou jeho bezradnosti a neschopnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 13.4.2021 16:45

"Skupina MeSeS okolo MUDr. Petra Smejkala musí svá doporučení dávat dřív, aby je měla k dispozici už vláda na svém jednání, a nepřicházet s nimi až ve chvíli, kdy vláda rozhodne. Řekl to v neděli premiér Andrej Babiš."

Pokud tohle řekne demagogický chaot Babiš, tak to chápu, to je jeho standardní metoda PR. Pokud ale s tím, že poradci MeSeS mají dávat svá doporučení před rozhodnutím vlády, aniž by se jich vláda předem zeptala, co na návrh takového rozhodnutí říkají, souhlasí pan Bartoň, tak je už bohužel stejný demagog ... zjevně definitivně konvertoval ke Svědkům Koblihovým. Škoda, býval to kdysi dobrý komentátor! :-/

J. Ráž 13.4.2021 15:30

Velmi rád čtu diskuze pod podobnými články. Vždy mne rozesmějí!;-D

PS. S většinu obsahu článku souhlasím!

P. Brich 13.4.2021 15:12

Ano, ze Šluknova nám sem leze mutace brazilská, po ní přijde mutace mexická, po ní grónská, pak patagonská ... Na každou bude třeba vyvinout novou vakcínu ...

Andělské cinkání zlaťáčků ...

F. Jan 13.4.2021 18:02

Ze Šluknova sem leze také mutace cikánská.

M. Dvořák 13.4.2021 14:55

"Naši epidemiologové prohlásí, že „brazilská mutace“ je odolnější než ta, proti které jsme očkováni a zase budeme sedět doma?"

Nebudeme sedět doma podle epidemiologů nýbrž podle toho, co ta mutace doopravdy vyvede. :-/

V. Bok 13.4.2021 16:16

No, treba se tomu pak vyhnete. Nebo onemocnite s trvalymi nasledky. Nebo zemřete.

Jenom mě zajímá, co vlastně chce p. Bartoň slyšet od epidemiologů. Odborny názor? Ma ho tady. Pokud ne, tak je nepotřebuje. Vystačí si zřejmě sám.

M. Dvořák 13.4.2021 16:23

Asi tak.

L. Novák 13.4.2021 14:34

V Česku s covidem zemřelo už přes 28 000 lidí. V pondělí přibylo 3843 případů

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/koronavirus-online/r~9b23f470991411eb9f15ac1f6b220ee8/

;-) [>-]

M. Moravcová 13.4.2021 14:42

A taky s ekzémem, s kardiovaskulárními potížemi, s cukrovkou, s vyděšením, s používáním auta, s tvrdými játry a se 40 cigaretami denně, s Nuselským mostem a se spoustou jiných nemocí, nesmím zapomenout na stáří. Máte statistiky? Dnešní, včerejší, předvčerejší, ze 4. února?

P. Vychodil 13.4.2021 17:25

počítají se jenom ti správní soudruzi a soudružky. Ti, kteří padli v boji se smrtí kovidí...to jsou ti praví hrdinové, vzdáváme jim čest, kříže malujeme po chodnících...a ti ostatní ? to jsou zbabělci, umřeli sprostou nemocí jinou, zapomněli si nechat strčit špejli do pr (čo to táram) nosu, a stát se tak dalšími hrdiny ve frontě padlých bojovníků za Nový Světový Řád...

ovcím to ovšem bude úplně šumafuk...

někdy přemýšlím, zda a jak moc opozice proti mainstream (nechci říci většinovému) názoru na netu má smysl...no, vždy si odpovím: má, i když budu za blbce...

M. Moravcová 13.4.2021 21:35

Jo.

O. Uživatel 13.4.2021 14:51

Uživatel požádal o vymazání
J. Kadeřábek 13.4.2021 16:13

A dobře 5 mil. bylo bezpříznakových a ti se uzdravili také. Jen se o tom nesmí moc mluvit.

V. Bok 13.4.2021 16:18

No, to tezko. Většina lidí se uz očkovala a prodělaný covid se při testech zjisti.

V. Petr 13.4.2021 17:52

Kde jste to zase sebral?

L. Novák 13.4.2021 18:42

:-) R^

J. Kulheim 13.4.2021 12:05

J. Fráňa 13.4.2021 7:56

Virus, který má potencionál vyvolat pandemii musí mít tyto vlastnosti: 1. Musí se lehce přenášet mezi vnímavými jedinci, 2/ být vysoce nakažlivý a 3. Musí být pro člověka nový. Tyto všechny vlastnosti současný koronavirus má. Další zásadní věcí je, že pokud je víc jako polovina populace odolná, tak nevznikne HROMADNÉ onemocnění. Pokud virus naráží na tzv. panenskou půdu tak se rychle množí, vznikají mutace a rychle se šíří. Pokud naráží na odolné jedince, množí se pomalu a oslabuje. Viry šířící se kapénkovou infekci se rychleji šíří v sychravém počasí ne v letním suchém počasí. To platí obecně a k tomu různé viry mají různá specifika.

Koronaviry, na rozdíl od chřipkových virů, mají pro nás výhodu v tom, že jsou poměrně specifikované ne jeden druh hostitele. Např. koronavirus vysoce nakažlivý pro slepice, není infekční pro krůty.

Každý z nás má určitou míru individuální odolnosti nespecifické a může získat specifickou odolnost proděláním onemocnění nebo vakcinací. ATd. Slizniční imunitu by bylo možné získat aplikací oslabeného viru na sliznici horních cest dýchacích. Tato metoda není u lidí dostatečně propracována, ale už se objevují úvahy v tomto směru.

D. Polanský 13.4.2021 11:48

Oni by to i zdůvodnili, ale když neví jak a proč, tak jak to mají zdůvodnit? Lidi, pochopte to!

Ś. Svobodová 13.4.2021 11:59

Oni nebudou placení za zdůvodňování, ale za výsledek. A volí čistě lékařský postup: čím víc pilulek (nápadů) vyzkouší, tím větší pravděpodobnost, že některá/ý zabere. Jen pacient (společnost) možná dřív zemře. V úmrtním listě bude, že "s covidem", i když hlavní příčinou bude celkové vyčerpání z deprese a hladovění.

Ś. Svobodová 13.4.2021 11:33

Bohužel je to tak. MeSES se chlubí, že integruje pohledy různých oborů, vč. ekonomie a práva. Ovšem ekonom je ve 14ti členné skupině jeden, právník také. Ostatní jsou lékaři. Je lehké si představit jakou mají pozici.

J. Kulheim 13.4.2021 11:57

Rozhoduje vláda a nese plnou odpovědnost za přijatá opatření. Lékaři žijí ve vlastní bublině a je jich málo, kteří mají komplexní uvažování. Mají také svoje zájmy.

Nežijeme proto abychom byli zdraví, ale o zdraví pečujeme proto, abychom slušně žili.

Ś. Svobodová 13.4.2021 12:24

Problém nejen této vlády je, že nese pouze politicku odpovědnost, nikoliv trestně právní.Vlastně nikdo, kdo rozhoduje či spolurozhoduje o životě celého společenství nemá žádnou faktickou odpovědnost. A ta politická část skvadry ani nemusí dodržovat pravidla, která vymyslela. Příjde vám to normální?

Já raději žiju jak se mi líbí. Covida jsem přežila, nic příjemného, ale už mi bylo hůř. A celkem je mi jedno, jestli umřu dneska nebo jindy. S tím faktem jsem srovnaná.

M. Mucha 13.4.2021 15:51

R^

J. Vintr 13.4.2021 13:16

Jakou nese vláda zodpovědnost? Proberte se! Politici neodpovídají absolutně za nic. Už tím že nedovolí vyzkoušet nic jiného než to, co dělají právě oni, je vyloučeno, aby se dokázalo, že něco dělají špatně. Totéž platí o "odbornicich", kteří politikům radí.

L. Novák 13.4.2021 14:25

Vezměte to za ně, ať konečně vidíme, jak to má správně vypadat! ;-D

P. Brich 13.4.2021 15:15

Neexistují zdraví lidé!!

Jsou jen špatně diagnostikovaní:-P

P. Kubáč 13.4.2021 10:58

Převážná většina protiepidemických opatření je formulována ve stylu "v prostředí A může být maximálně B osob a musí dodržovat C", Kde A, B i C jsou naprosto náhodné veličiny, vzniklé protože někomu v nějaké komisi "se to tak zdálo"

A taky účinnost těchto opatření podle toho vypadá.

Ba dokonce ve vládě asi vládne mylná představa že oni - ač zkorumpovaní lumpi - vychovávají veřejnost "za odměnu vás pustíme k holiči" - takové výroky už jsou na ozbrojenou revoltu dle Listniny práv a svobod.

P. Dvořák 13.4.2021 11:36

Vy fakt nevíte, proč někde může být maximálně B osob?

Přece proto, že B-1 je málo a B+1 je moc.

J. Kouřil 13.4.2021 9:58

Úmluva o lidských právech a biomedicíně:

Článek 2 – Nadřazenost lidské bytosti

Zájmy a blaho lidské bytosti budou nadřazeny zájmům společnosti nebo vědy

Vůle a přání pacienta je tedy nejvyšší prioritou. Pacient nemůže být léčen nebo využíván k výzkumu bez svého souhlasu.

Článek 4 – Profesní standardy

Jakýkoliv zákrok v oblasti péče o zdraví, včetně vědeckého výzkumu, je nutno provádět v souladu s příslušnými profesními povinnostmi a standardy.

Článek 5 – Souhlas

Jakýkoli zákrok v oblasti péče o zdraví je možno provést pouze za podmínky, že k němu dotčená osoba poskytla svobodný a informovaný souhlas. Tato osoba musí být předem řádně informována o účelu a povaze zákroku, jakož i o jeho důsledcích a rizicích. Dotčená osoba může kdykoli svobodně svůj souhlas odvolat.

Proč se tato úmluva nedodržuje, když je součástí našeho právního systému?[>-]

Ś. Svobodová 13.4.2021 11:06

Protože se to týká léčby a ne prevence?