19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

HOLOCAUST: Popírání jako zbraň v rukou progresivistů

Popírání holocaustu je v současnosti stále velmi rozšířené na Blízkém východě, nejvíce v Íránu. Tamější ajatolláhové patří ke „starým popíračům“, spolu s neonacisty z celého světa, nejvýznamnější z nich je např. David Irwing. V Íránu se konala roku 2006 kontroversní soutěž karikatur holocaustu, kam se sjeli neonacisté z celého světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Zrcek 15.6.2022 15:02

Žid má smůlu, není černý. Například taková Wake Forrest University je otevřeně antisemitská a její associated professor (Genosse) Barry Trachtenberg píše: "Když se ale podíváte do historie, zjistíte, že útlak židů a nenávist k nim byly v Evropě i na jiných místech světa vždy propojené s jiným útlakem a marginalizací lidí. A že židé na tom byli mnohdy lépe než ti ostatní utlačovaní a že k tomu útlaku i sami přispívali".

Also Sieg Heil, a raději neposílejte děti na americké university, dokud si neověříte, co se tam učí.

H. Lukešová 15.6.2022 15:09

Pro bílé antisemity byli Židé černí, vybavuje se mi příklad lynčování Lea Franka, Žida, kterého umučili vrazi z Ku-Klux-Klanu....

Na druhé straně pro černošské woke antisemity jsou Židé bílí, tudíž také nežádoucí. Přitom v Izraeli je více než polovina židovské populace snědá, původem z Blízkého východu, Íránu, Turecka a Indie... tj. Seafardové a Mizrachim, k tomu ještě černí Židé z Etipie (Falašové).

Bílí aškenázští Židé s kořeny v Evropě a severní Americe tvoří menšinu. Takže se jedná o absolutní pokrytectví woke pokrytců líčit Izrael a Židy jako čistě bílý národ.

F. Zrcek 15.6.2022 16:14

Samozřejmě máte pravdu. Ale mezi námi Evropany jsou známí (hlavně) němečtí či severští Aškenazi a španělští Sefardi. A ti jsou ve většině bílí. Blízkovýchodní ani neznám, jsem prostý křesťan, a s Etiopy ... bude asi problém, ale to je na Izraeli, aby to řešil. V Izraeli mám přátele. A vždycky jsem se instinktivně naježil, když jsem měl co do činění s antisemity.

K. A. 15.6.2022 15:18

Já nevím, ale mně zrovna tohle antisemitské nepřijde. Odpor proti židům měl občas sociální podtext, když ti židé byli třeba lichváři. (Viz Petr Bezruč) Ona to ani nehodnotí, jenom konstatuje. Úplně při nejhorším bych jí vytknul, že v poslední větě nenapíše, že k tomu řekněme sociálnímu útlaku přispívali "někteří (!) židé" a že v předchozí větě má slovo "vždy".

D. Bowman 15.6.2022 14:51

Kriminalizace popírání H. byla velká chyba.

Byl to průlom do svobody slova. A značně to zkomplikovalo diskuze s jeho popírači, jenž tuto kriminalizaci šikovně zneužívají.

Navíc jim nahrává levicová interpretace historie, která se zuby nehty snaží udělat z Hitlera ne-socialistu. A zamlžuje tak jeho ideologický základ....ze které se dá H. vydedukovat.

Argumentovat proti popírání je poměrně složité. Přímé důkazy chybí viz přednáška Yad Vashem https://www.youtube.com/watch?v=_U0y2lUxNL4

K. A. 15.6.2022 14:27

Díky za dobrý článek.

Já bych jen pod dojmem diskuzních příspěvků pod článkem doplnil, že neomarxisté nejsou marxisté a existuje i demokratická nebo dokonce i konzervativní levice (mj. George Orwell).

Já nemusím ani marxismus ani neomarxismus, ale neomarxismus mi přijde horší, protože je na rozdíl od marxismu reálně rasistický. Ne jednu stranu se primitivně vymezuje proti nacismu, na druhou stranu se mu v mnoha ohledech podobá.

D. Stirsky 15.6.2022 10:04

K panu Tichému: Krásně jste ukázal svoji povrchnost. Můj kamarád přečetl Marxe proto, že chtěl vědět, co mu vlastně vtloukají před r. 1989 do hlavy. Marx nebyl žádný hlupák. Skutečně inteligentní a poučený člověk uzná, že nařp. jeho folosfické rukopisy za přečtení stojí. Kapitál mohlo přečíst jen pár lidí, je to obsáhlé a nečtivé. Ovšem Marx nenpasal jen Kapitál. Rozdělení na pravici a levici bylo již ve strém Egyptě, jen tomu tehdy říkali jinak. Pravda bude kdesi uprostřed. Bohužel, výraz "pravičák" a "levičák" dnes užíváme většinou jen jako nadávku. Já chtěl jen napsat, že není důvod, proč by člověk s levicovými názory popíral holokaust. Ten může popírat kdokoli bez ohledu na své politické založení.

V. Petr 15.6.2022 11:15

Nemáte pravdu. Podpora palestinských teroristů se stala SOUČÁSTÍ ideologie "moderní levice." Krom toho, že levice má snahu podporovat kdejaký ksindl k tomu není vlastně důvod, ale je to tak.

K. Křivan 15.6.2022 11:20

Marx nebyl žádný hlupák. Konec konců byl Žid, syn rabína. Jen byl morální sv...

Nechal se živit penězi kapitalisty Engelse, šukal a otěhotněl služku, se kterou zacházel jak s otrokyní, sám žral a chlastal jen to nejlepší a nejdražší, .... prostě zmetek a hajzl par excelance.

J. Nevrkla 15.6.2022 8:12

U nás se popírá, že rozhodující podíl na našem osvobození měli Sověti, oslavuje se už jenom s Americany a Pražané s Banderovci.

K. Křivan 15.6.2022 10:07

1) Moje příbuzné osvobodili Ameičani. Mámina sestřenice se pak vdala za kapitána US-Army a žila s ním šťastné až do smti.

2) Prahu zachránili před zničením Vlasovci. Vděku se nedočkali.

3) Rudá amáda nás nepřijela osvobodit, ale vyměnit německý Protektorát za protektorát sovětský. Lidi se rychle učili rusky. Davaj časy ! Tisíce našich občanů zmizeli ještě v květnu 45 na Sibiři.

J. Nevrkla 15.6.2022 10:19

Západ Čech osvobodili Američané, prakticky téměř bez boje, to nikdo nezpochybňuje.

O záchraně Prahy před zničením Vlasovci lze s úspěchem polemizovat. Spolubojovníci německých nacistů se v posledních dnech války, když bylo vše prohrané a hrozila jim smrt, postavili na naši stranu, předtím ovšem při průchodu i naši zemi konali mnoha zvěrstva s mnoha oběťmi.

Komunisté v našich ještě svobodných poválečných volbách zvítězili, socialistickou revoluci v roce 1948 jsme si udělali také sami, byť s ruským vlivem, ale na Rusy vše nehazejme. Prezident, vláda i parlament byly výhradně čeští, to s Protektorátem nelze srovnávat, už vůbec ne s jeho 350 tisíci československými oběťmi. Sovětů tu padlo 150 tisíc., Američanů asi 120. Jenom díky Sovětskému svazu nám byly navráceny Sudety, výměnou za Zakarpatsko. To nám prospělo.

K. Křivan 15.6.2022 10:24

"osvobození rudou amádou" to nebylo co slavit. Ještě 10.5. bombadovali rusové Mladou Boleslav, zničená moravská města, od Ostravy, Opavy až po Brno, ... to bylo vše zbytečné.

Kdyby přenechali osvobození celých Čech a Moravy Američanům, přišlo by rychleji a s menšími ztrátami. Němci měli jen jeden cíl. Vzdát se Američanům a utéct Rusům. Jenže pak bychom nežili 45 let pod komunistickým terorem.

M. Vaněk 15.6.2022 11:40

Ještě tu o karkulce, ta je také hezká... ;-D

H. Lukešová 15.6.2022 12:17

Rozhodně lepší než vaše naci-islámské lži...

M. Vaněk 15.6.2022 13:12

Zbabělost nazírat na realitu vás před božím hněvem neochrání.

H. Lukešová 15.6.2022 13:56

Bůh izraelský slíbil a daroval Zemi izraelskou Izraelskému lidu, tak praví Bible a Božímu hněvu se vystavuje ten, kdo tuto pravdu popírá. Bůh v Písmu svatém jasně říká, "požehnám Těm, kdo žehnají Tobě (Izraeli) a prokleji Ty, jež Ti (Izraeli zlořečí)".

Jsem na straně civilizace, tj. Izraele proti islámskému barbarství. To, že jste si vybral islám, je vaše věc, ale mě k tomu nestáhnete. K islámu si směřujete prosím vy sám, mě k tomu nenuťte, to je vaše cesta, ne má.

M. Vaněk 15.6.2022 16:57

Vy jste zralá na ústavní péči.

H. Lukešová 15.6.2022 17:04

Ne, to vy. Vašim blábolům věříte jen vy sám. V Bibli je tak psáno. Máte milion nenávistných keců o Židech, tu a tam utrousíte něco o Romech, Američanech, ale Araby a muslimy hájíte. Nejste normální.

M. Vaněk 15.6.2022 17:47

O čem? O "romech"? Kdo to je? Byli, jsou a budou to vždy cikáni, oni sami sebe tak titulují, a když před nimi řeknete "rom", jste zralá na facana (samozřejmě, když u toho nejsou kamery nebo kecáb s šabatovou...).

H. Lukešová 15.6.2022 17:51

OK, tak tedy Cikáni, mně je to jedno, jak chcete Romy/Cikány nazývat...

To však nemění jádru na sdělení, že jste pro-arabský a pro-muslimský, jestli tedy muslim nejste...

H. Lukešová 15.6.2022 17:52

OK, tak tedy Cikáni, mně je to jedno, jak chcete Romy/Cikány nazývat...

To však nemění jádro mého sdělení, že jste pro-arabský a pro-muslimský, jestli tedy muslim nejste...

M. Vaněk 15.6.2022 18:05

Klid, paní Lukešová, nebo vám praskne cévka, a ani Jehova vás z toho nevytáhne.

H. Lukešová 15.6.2022 18:16

Ale já jsem naprosto v klidu, jen mi na na mém NB přeskakují písmena na klávesnici. :-)

V. Němec 15.6.2022 6:16

Nepopírám holokaust a jeho hrůzy. Jen jako technik pochybuji nad uváděnými obrovskými počty obětí. Nějak mi nepasují z hlediska (promiňte mi ten cynismus) technologie likvidace lidských těl ve vyhlazovacích táborech.

V Osvětimi skončil i můj prastrýc (ne Žid, odbojář), v dětství jsem se školou navštívil výstavu Obyčejný fašismus s hroznými exponáty, které vzbuzovaly děs.

Jen to výsledné číslo dobře posloužilo politicky ke vzniku státu Izrael jako argument pro svědomí tehdy vlivných Gójů. Šílený by přitom byl i poloviční nebo desetinný počet. Stejně nejde alespoň přibližné číslo spočíst.

Navíc si myslím, že definování pochybování o něčem jako trestný čin je karikaturou svobody.

Dovětek: Když jsem shlédl videa z dnešní doby s pochody fanatiků se zapálenými pochodněmi, otevřenou hrdou propagandu nacistických symbolů a oslavování vrahů tohoto ražení z minulosti, kteří ochotně (taky) u holokaustu pomáhali, fanatismus pěstovaný už od dětí, konečně jsem po mnoha letech pochopil větu J. Fučíka, místo kterého a dalších měl český národ potřebu nalézt nové hrdiny:

"Lidé, měl jsem vás rád, bděte!"

D. Stirsky 15.6.2022 10:08

Výsledné číslo je zcela OK. Jednak nebyla jen Osvětim, ale také Majdanek, Treblinka, Chelmno, Sobibor... A další minimálně milion zlikvidovaly postřílením Heidrichovy Einsatzgruppen v SSSR v r. 1941 - 1943. Höss, velitel Osvětimi, sám uvedl více zlikvidovaných, než byla realita.

M. Vaněk 15.6.2022 11:40

Výsledné číslo se neustále mění - po válce to bylo 6 milionů, pak se to změnilo na pět, čtyři, a dnes se opět sermuje se šesti. V knize Mýtus o šesti milionech je uvedeno, že technicky ani logisticky nebylo možné zavraždit tolik židů, neboť např. pece nebyly vybaveny takovou technikou, aby tento nápor zvládaly. Dnes trvá kompletní žeh cca 60min. a i když naskládáte těla na sebe, nebude proces rychlejší - a to máme počítačem řízené optimální spalování, odpočatou a motivovanou obsluhu, a zvládnutou logistiku. Jednoduchým matamatickým vykrácením času a počtu dospějete k faktu, že něco, nebo spíše nic tu nehraje. Nesmíme zapomínat ani na další národnosti, takže se nám rapidně snižuje počet obětí, jelikož se zvyšuje doby likvidace. Jistě, všichni nebyli zplynováni - pak je ovšem otázka, kde jsou ty hromady mrtvol, kostí, atd. Co je jistéje fakt, že židé na základě této báchorky "dostali" kus země, která v té době patřila arabům. A prsty v tom měla V.Británie i USA, které stály i za okradením ČSR.

H. Lukešová 15.6.2022 12:13

Ne, nemáte pravdu, nebudu reagovat na vaše vylhané teze o holocaustu, ale vyjádřím se k vaší palestinské propagandě o Izraeli...

1) Izrael není koloniální projekt. Židé jsou původním obyvatelstvem jižní Levanty a osídlili území Země izraelské o dva tisíce let dříve než arabští dobyvatelé, kteří začali podnikat výboje z Arabského poloostrova do celého světa a na začátku 7. století dobyli a obsadili židovskou domovinu, jejíž původní jméno „Judea“ změnili Římané na „Palestinu“. Ale na druhé straně Arabové masově zalidnili tuto zemi až v průběhu 19. století, kdy také započalo novodobé židovské přistěhovalectví (nazývané „alíja“) do Země izraelské.

2) V průběhu celých dějin nikdy neexistoval žádný státní útvar „Palestina“, a už vůbec ne „arabská Palestina“. Pod pojmem „Palestina“ rozumíme geografické označení území nazývaného v dějinách Království izraelské, Království judské, Země izraelská či Svatá země. Na tomto území žili Židé, Římané, Arabové, Osmani, Čerkesové, Arméni, vyznavači judaismu, křesťanství i islámu. Nejednalo se a dodnes se nejedná o arabsko-muslimskou zemi. Až do 30. let 20. století požadovali tehdy Arabové žijící v britském mandátním území Palestiny spojení s francouzským mandátem Sýrií a Libanonem, jelikož považovali tuto oblast za jižní Sýrii.

3) O vznik Státu Izrael ve Svaté zemi se zasloužili odhodlaní sionisté, jejichž úsilí započalo po roce 1897, a to v době po skončení prvního sionistického kongresu - 45 let před konferencí Wannsee. Fakta nade vši pochybnost dokládají, že za doby Osmanské říše byla Palestina v rozkladu a v rozvalinách, nic v ní nerostlo, byla velmi chudou, zaostalou a prokletou zemí, sestávala jen z bažin a pouště a až novodobí židovští přistěhovalci z ní vytvořili moderní zemi, vysušili bažiny, zúrodnili pole, postavili moderní města, vysadili lesy, vytvořili moderní průmysl a zemědělství.

H. Lukešová 15.6.2022 12:13

Což potvrzují mnozí zahraniční cestovatelé, kteří tehdejší Palestinu navštívili. Židé mají zásluhu na tom, že Stát Izrael je moderní, vyspělou a demokratickou zemí.

4) V mnoha zemích, včetně Velké Británie a Spojených států, později převládala zřetelná ambivalence – a dokonce i přímý odpor – vůči židovskému státu v Palestině. I když si Velká Británie zaslouží uznání za vydání Balfourovy deklarace z roku 1917, za krátký čas však porušila svůj mandát udělený Společností národů tím, že odřízla více než dvě třetiny země pro arabský stát dnes nazývaný Jordánsko, a poté ji de facto zrušila vydáním nechvalně známé Bílé knihy z roku 1939, která prakticky zamezila židovskou imigraci do Palestiny v té nejkritičtější době.

M. Vaněk 15.6.2022 13:14

Jako gojimka skončíte stejně, bez ohledu na vaše přesvědčení... Až vás radikální sionisté nebudou potřebovat, oddělí zrna od plev.