23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

HISTORIE: Největší chyba Havla?

Podle serveru EuroZprávy.cz, který je proevropsky naladěný a jeho selektivní informace o dění ve Velké Británii tomu nasvědčují, prozradil Václav Havel těsně před smrtí, co byla jeho největší chyba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 23.11.2019 11:48

No, roku 2000 Václav Havel zase řekl, že jeho největší chybou bylo, že nezrušil Temelín. To řekl v době, kdy za účasti Zemana a Grégra byl slavnostně spuštěn první blok!

V. Čermák 23.11.2019 15:17

Myslím, že na to neměl mandát, ale snažil se. On se snažil zrušit i dostavbu Gabčíkova, poslal tam své agitátory, Justa a ještě jednoho výtečníka. Naštěstí i Slováci je poslali do řiti a tím zachránili unikátní Dílo...

J. Kolomaznik 23.11.2019 17:27

Tebe blaznivej

Čermáku

Uz poslala do riti cela eskadra ;-D

V. Čermák 24.11.2019 19:20

Oslíku, vy jste zase utekl z Pastviska. Neříkají vám Oslí kolegové Trubičko?;-D;-D

P. Grigar 24.11.2019 14:39

..Maďarsko ze své spoluúčasti na projektu vycouvalo v r.1989, naštěstí o dokončení čsl.části bylopo dlohých debatách rozhodnuto v r.1991.. naštěstí pro Maďarsko, jak se ukázalo při povodních na Dunaji v r.2013.

Ještěže jsme nepodlehli touze zrušit "ty panelové krrrálíkárrny..". ;-)

J. Jurax 23.11.2019 17:41

No jo no, zrušit Temelín ... když on byl Havel při vší úctě k němu takový pfilozóf. Takoví se ale raději nemají dostat k moci.

J. Kanioková 23.11.2019 18:24

Přesně ! Jako ikona změny režimu byl fajn, ale coby politik .... moc ne.

L. Zach 26.11.2019 23:49

@Petr

Odkaz, do nezávislého zdroje, prosím - jistě to je někde zachyceno.

Nebo ne?

J. Kratochvíl 23.11.2019 11:38

Cílem ekonomické transformace v r. 89 bylo logicky zvýšení výkonu a kvality ekonomiky. Privatizace byla pouze prostředek a nikoliv cíl. Rozdíl mezi Pithartem zprivatizované Škody AZNP MB a Klausem zprivatizované Tatry Kopřivnice je dnes jasně vidět po 30 letech. Tak se mělo postupovat i v dalších vytypovaných asi 35 významných podnicích. Pithart měl pravdu a ne Klaus.

Mnoho občanů to také dnes po 30 letech tak vidí. Havel toho Klause měl vyhodit a dnes jsme mohli býti úplně někde jinde.....

A. Reček 23.11.2019 11:59

Je to tak, máte pravdu R^

J. Kanioková 23.11.2019 18:34

Nemá !

J. Tachovsky 23.11.2019 13:47

Klaus, na rozdil od Havla, vyhral volby.

M. Pivoda 23.11.2019 15:36

J. Tachovský zde správně upozorňuje na slabost demokracie.

V. Kain 23.11.2019 16:41

Když chtěl vyhodit Klause,tak proč nevyhodil ty estébáky a komunisty kolem sebe? Ne,nevyhodil neboť ti mu zajistili prezidentování.Bez nich by si ani nečuchl.

L. Zach 27.11.2019 0:06

@Kain

Hmmm.

Můžete nějaké jmenovat?

Pokud já vím (v roce 1989 jsem byl student VŠ a byla to - tak trochu - i "moje revoluce") řešilo se, kdo by asi tak měl/mohl být prezidentem. Dubček měl dobře "našlápnuto" ale představitelé tehdejšího studentského hnutí - podle mého zcela správně usoudili - že on už svou šanci promarnil v roce 1968.

Více zde https://www.novinky.cz/historie/clanek/jak-byl-zvolen-sametovy-prezident-40206370

J. Kanioková 23.11.2019 18:33

Naopak ! Pithart moc pravdy neměl a nemá !

"Havel toho Klause měl vyhodit a dnes jsme mohli býti úplně někde jinde "..... Kde ? Vy jste ekonom ???

Privatizace musela proběhnout fofrem, jinak hrozila nezaměstnanost ! Krach zastaralých firem s krachem odbytu !

J. Kratochvíl 23.11.2019 20:31

Již Komenský napsal, že: "Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest !"

Jeho slova se opět po staletích potvrdila nechtěně prostřednictvím Klause (Klaus se ukázal jako správné hovado).

Podniky tak zastaralé nebyly, zvláště v některých oborech. Dnešní rozdíl mezi Škoda MB a Tatra Kopřivnice, výsledek Klausových privatizacích je jasný každému a na to nemusíte být ekonomem.

L. Zach 27.11.2019 0:10

@Kratochvíl

Mně to není jasné - můžete mi to trochu přiblížit, prosím?

M. Pivoda 23.11.2019 10:41

Co považuju za největší chybu, je, že jsem z Občanského fóra nevyhodil Václava Klause.

Poctivější by bylo napsat, že "Největší Havlovou chybou bylo, že Václava Klause do Občanského fóra vůbec přijal", o což se zasloužila tzv. rudá Rita (poradkyně Václava Havla).

Ekonomika: To, co následovalo později, by si zasloužilo delší komentář, tj. o alternativách vývoje české ekonomiky po listopadu 1989. Nebudu to zde rozebírat, jen poznamenám v Komenského stylu, že "škoková terapie pro hovada jest!"

A v politické rovině: Argumentace demokratickým počtem hlasů pro ODS a argumentace počtem hlasů v ODS, které svým místopředsedou demokraticky zvolilo komunistu Vlastimila Tlustého (který ještě v září 1989 vykřikoval, jak je třeba posilovat socialismus)? Hm, to jsou právě ty limity demokracie.

P. Han 23.11.2019 10:50

Havel měl těch rudých poradců víc, ke konci hlavně Čalfu. A o přijímání do OF a vyhazování z OF víte kulové. Kdo tam přišel, ten tam byl. A pracoval, byl-li toho schopen. Ekonomika by si jistě zasloužila delší komentář, ovšem nikoliv od vás a ani pro vás, vy byste ho nepochopil.

V. Petr 23.11.2019 11:54

Vlastně máte pravdu, on se Havel třeba také vyjádřil, jak by ve svém okolí Václava Klause chtěl. To bylo už dost dlouho po listopadu 1989. Řekl to v rámci svých představ "nestranické politiky."

M. Pivoda 23.11.2019 12:02

Pochopil bych, kdyby P. Han dnes požádal české občany, aby hlasovali o zbavení českého občanství zde diskutujícího Miroslava Pivody, ročník 1945.

P. Han 23.11.2019 16:39

Hrabe vám? Tak si požádejte sám. Občanství vás asi nikdo nezbaví, požádejte si o zbavení svéprávnosti.

M. Pivoda 23.11.2019 16:49

Jde mi o tento kontext:

Česká herečka Štěpničková se pokoušela dostat za hranice a dostala za to jen 15 let vězení. Zatímco její kolegové předtím hlasováním požadovali její smrt, protože tím narušila souznění českého uměleckého kolektivu. Velmi typické chování pro Česko. Ať před tzv. Sametovou revolucí, tak i po ní.

P. Han 23.11.2019 17:11

A co to má proboha společného se mnou? Jestli je to typické chování pro vás, řešte to se svým psychiatrem, já vám nepomohu.

M. Pivoda 23.11.2019 17:35

Je potřeba vyhubit ekonomy 19. století.

J. Kanioková 23.11.2019 18:43

Ubožáku !

V. Petr 23.11.2019 18:43

Naopak, je třeba vyhubit ideology století 21!

M. Pivoda 23.11.2019 18:59

Je potřeba vyhubit české ekonomy 19. století, jinak se česká ekonomika nemůže stát konkurenceschopnou.

V létě roku 1991 jsem v Brně organizoval zdarma nabízený kurz managementu od Holanďanů. Na závěr mi Holanďané věnovali zdarma knihu manažérského guru z Harvardu, M. E. Portera "Konkurenční přednost národů" (The Competitive Advantage of Nations), vydanou v roce 1990.

Mé dnešní tvrzení, že "je potřeba vyhubit české ekonomy 19. století" se opírá o úvodní kapitolu z výše zmíněné knihy.

Václav Klaus (asi v roce 1996 nebo 1997) pozval do Česka Miltona Friedmana, nikoliv M.E. Portera.

To je vše, co zde k tématu mohu sdělit. Vyhubení ekonomů 19. století považuji za kritický faktor úspěchu pro místní ekonomiku.

Ano, byl jsem vyhozen z několika českých institucí a umlčován po dobu 30 let v této "demokratické" zemi.

J. Jurax 23.11.2019 17:37

UI myslí komplikovaně, leč na mnohé nestačí.