19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Vyměnit NATO za Rusko nám nepomůže

S velkou kontroverzí a mnoha reakcemi se setkal tento rozhovor se sociologem Petrem Hamplem – Velvyslanec USA se chová jako říšský protektor. Vystupme z NATO, možná se i spojme s Ruskem. Máme tu lidi, kterým se říkalo kolaboranti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Podešva 24.3.2015 9:02

souhlasím s autorovou poslední větou

Dnes, v době zvyšující se agresivity Ruska je třeba, aby se NATO, jak se říká "vrátilo ke kořenům". Aby se vrátilo ke svému původnímu poslání - obraně před ruským nebezpečím.

J. Václavíková 24.3.2015 9:23

Re: souhlasím s autorovou poslední větou

Je na čase vzít vážně naše závazky a dobudovat armádu tak, jak jsme se zavázali. Snad to zodpovědným konečně dojde.

J. Kanioková 23.3.2015 18:52

Sice autora chápu,

jenže nechápu, proč se pořád argumentuje stylem - buď a nebo..

Sme rukojemníkmi NATO - http://sux.cz/ff66

V. Čermák 23.3.2015 12:55

Obranný charakter NATO

V šachu je známá "sicilská obrana", nejlépe s bílými, kde se se ti bílí tak dobře brání po celé šachovnici, až černý král je umatován. Pokud tomu ovšem černí včas nezabrání.

M. Prokop 23.3.2015 18:18

Re: Obranný charakter NATO

Mupy mup!

J. Podešva 23.3.2015 12:06

pro všechny, komu vadí kolaborace kolaborantů

http://svobodneforum.cz/vyzva-bojkotujme-bojkot-a-protestujme-proti-protestum

P. Selinger 23.3.2015 12:03

"Já s politikou hledání nepřátel zásadně nesouhlasím."

Nepřítele hledat netřeba, on si nás najde sám ! A nachází i dost velkou pátou kolonu u nás - viz petice proti přejezdu US army před naše území.....

V. Čermák 23.3.2015 17:06

Re: "Já s politikou hledání nepřátel zásadně nesouhlasím."

Signatáři prakticky všech petic - Svěrák, Kocáb, Hřebejk.., taky tam jsou podepsaní?

M. Prokop 23.3.2015 9:50

Konstatoval bych pouze,

že k omezování amerického vojenskoprůmyslového komplexu momentálně není nejpříhodnější doba.

USA mají presidenta, který je přinejmenším slabý, není-li to s ním ještě horší a Rusko obnovuje imperiální jednání.

Chápu pana Pajinka, že se chce vymezit a neblbne tolik jako Hampl, je to ale hodně riskantní hra o voliče. IMHO jich více zažene než přitáhne.

M. Prokop 23.3.2015 9:51

Re: Konstatoval bych pouze,

Pajonka

M. Varadinková 23.3.2015 14:27

Re: Konstatoval bych pouze,

Naopak, více jich přitáhne.

Hlupáci, kteří žerou mainstreamovou proamerickou a protiruskou propagandu, už mají hloupou ODS. Zatímco ti rozumní pravicoví nemají koho volit.

K. Janyška 23.3.2015 9:18

NATO je jedinou skutečně bohulibou organizací světa.

Je skutečnou obranou civilizačného procesu z účinků z obchodu a civilizovaných, tedy i nás, Čechů. To mě zajímá ze všeho nejvíce... Dzp.

F. Lesniak 23.3.2015 20:20

Re: NATO je jedinou skutečně bohulibou organizací světa.

Janyško, vy jste opravdu jeliman k pohledání. A co vás zajímá, je vaše věc a nemusíte to troubit do světa.

S. Ševeček 23.3.2015 8:47

"Vyměnit NATO za Rusko"

On to někdo chce, demakoku?

M. Prokop 23.3.2015 9:45

Re: "Vyměnit NATO za Rusko"

Jitý Vyvadil, ale nejenom. Velebu bych podezříval také.

S. Ševeček 23.3.2015 10:59

Re: "Vyměnit NATO za Rusko"

Už jste je nahlásil?

J. Václavíková 24.3.2015 9:20

Re: "Vyměnit NATO za Rusko"

Jestli tohle potřebují tajné služby nahlásit, tak jsou horší, než to vypadá.

J. Podešva 23.3.2015 8:14

jsem zděšen !

Zmíněný článek na Parlamentních listech jsem nečetl. Máme 41 letou zkušenost s tím, co to znamená spojit se s Ruskem. Kdo toto navrhuje je vlastizrádce, usilující o zotročení naší země Ruskem. A taky by se s takovým člověkem mělo jako s vlastizrádcem zacházet. Toto už nijak nesouvisí se svobodou slova, to je aktivní usilování o zničení nezávislosti naší země. Ano, máme tu lidi, kteří se nazývají kolaboranti. Kolaborují s Ruskem s cílem dotlačit Českou republiku do ruského poddanství. Jestli to dělají z hlouposti nebo za ruské peníze nebo obojí je úplně jedno.

I. Schlägel 23.3.2015 8:04

Ptám se,

zda má vojensko-průmyslový komplex v Americe větší možnost ovlivňovat americkou politiku než ruský vojensko-průmyslový komplex tu ruskou?

K. Frauknecht 23.3.2015 7:37

Ano.

Naprostý souhlas.

Hlásat demokracii a svobodu a současně podporovat "vojenská řešení" nebo obecně násilná řešení, je pokrytectví.

L. Kubeš 23.3.2015 16:38

Re: Ano.

Ty ruské tanky na Ukrajině jsou to vojenské řešení a nebo podle vás snaha o šíření demokracie, chudinko ?

K. Frauknecht 24.3.2015 7:19

Re: ???

Co to člověče plácáte? "Ruské" tanky máme i v ČR! Ale hlavně, řeč byla o NATO, o Rusku nepadla ani zmínka! Takže další mimoň :-).

J. Václavíková 24.3.2015 9:26

Re: ???

Mimoni, pokud nejste placený mimoň, naučte se rozlišovat mezi tanky, které obsadily cizí území, a tanky, které jsou připraveny vlastní území bránit. Aspoň pro začátek, abyste nebyl takový mimoň!

P. Krešňák 23.3.2015 7:26

Vážený kolego....

.... pane Pajonku, máte snad pocit, že NATO není obranou organizací? Jsem členem Svobodných a jsem Vaším postojem hluboce sklamán. Vážený, nikdy bych si nepoližil otázku zda vyměnit NATO za Rusko. Myslím, že se hluboce mýlíte, pokud nebude třeba zbrojit, tak jen ve svobodné zemi se postupně Vámi zmiňovaný "vojensko průmyslový komplex" změní na "mírový". Určitě se tak nestane v Rusku a podobných diktatůrách. Krešňák

J. Heincl 23.3.2015 8:03

Re: Vážený kolego....

Jak s panem Pajonkem v něčem zásadně zásadně nesouhlasím např. v jeho prosazování legalizace marihuany, tak se ho nyní musím zastat. 1. Ačkoli se vojenské intervence např. v Libyi, Afghanistánu, Iráku a Sýrii nekonaly pod hlavičkou NATO, zúčastnily se jich pouze země NATO. Myslíte, že členové NATO ve uvedených končinách prosazovaly obranou doktrínu NATO? Já tedy určitě ne. 2. Pan Pajonk si nikde v článku nepoložil otázku , zda vyměnit NATO za Rusko. Naopak doslova píše: "Jsem jednoznačně pro účast ČR v NATO". 3. Vojensko - průmyslový komplex se v žádné zemi nezmění sám od sebe na mírový. Na to se tam točí příliš mnoho peněz. Nakonec je to dobře, protože nepřátel euroatlantických zemí je a bude stále dostatek. Bylo by však potřeba zamezit tomu, aby vliv vojenské výroby na politiku nepřekročil nebezpečnou hranici, za kterou už je jen válka za každou cenu. 4. K vašemu tvrzení o diktatuře v Rusku uvedu, že vedle informací z anglicky, německy a ukrajinsky psaných či mluvených informací sleduji i média ruská. A rozhodně nemám pocit, že by ruští občané nemohli vyjádřit názory, které jsou v rozporu s oficiální politikou vlády.

P. Krešňák 23.3.2015 8:24

Re: Vážený kolego....

Vážený pane Heincl, již název článku Vyměnit NATO za Rusko nám nepomůže je jistou odpovědí na mnou zmiňovanou otázku. Chtěl jsem příspěvkem upozornit pana Pajonka na jeho dle mého nevkusnou relativizaci agrese Ruska. Krešňák

J. Heincl 23.3.2015 9:30

Re: Vážený kolego....

Pane Krešňáku, nemůžu si pomoct, ale podle mého názoru pan Pajonk nesouhlasí s názorem pana Hampla o vystoupení z NATO a eventuálním spojení se s Ruskem. O ruské agresi není v článku ani slovo, natož o její relativizaci.

J. Schwarz 23.3.2015 12:48

Re: Vážený kolego....

Vážený pane Heincl, síla "vojenskoprůmyslového komplexu" se nejlépe měří procentem HDP věnovaných na vojenské výdaje, z něhož odečtete platy vojáků a vůbec všechno, co nesouvisí s nákupem a vývojem zbraní. Myslím, že ani USA, a už vůbec ne Evropa jsou v této disciplíně šampiony.

J. Heincl 23.3.2015 15:35

Re: Vážený kolego....

No já jsem si našel pár čísel, abychom mluvili konkrétně. Procentuální podíl na celosvětových zbrojních výdajích v roce 2012: 1. USA - 39%, 2. Čína - 9,5%, 3. Rusko - 5,2%. http://www.globalissues.org/article/75/world-military-spending#WorldMilitarySpending. Jiný zdroj http://books.sipri.org/files/FS/SIPRIFS1404.pdf uvádí výdaje na zbrojení v miliardách USD a v procentech HDP: 1. USA 640 a 3,8%, 2. Čína - 188 a 2%, 3. Rusko - 88 a 4,1%, 4. Saúdská Arábie - 67 a 8,1%, 5. Francie - 61 a 2,2%, 6. Velká Británie - 58 a 2,3%. Podíl zbrojení na HDP u USA - 3,8% a Ruska - 4,1% se mi nezdá nijak závratný. Podle tohoto zdroje vydaly USA v roce 2013 na zbrojení stejnou částku jako celkem dalších devět zemí v žebčíčku za nimi a to v pořadí: Čína, Rusko, Saúdská Arábie, Francie, Velká Británie, SRN, Japonsko, Indie a Jižní Korea. I v našich novinách se můžete občas dočíst, že vojenská síla Ruska činí asi 1/8 síly NATO.

J. Kunes 23.3.2015 7:09

Jen koukam.

Svobodni mi byli sympaticti a v jednech volbach jsem je volil. Ted jen koukam a pripadam si za to jak hlupak, kdyz ctu jejich opakovana vyjadreni k 'ruske situaci'. Opravdu je pro Svobodne EU takovym nesmiritelnym nepritelem, ze k soucasne situaci nemohli alespon taktne mlcet, misto aby se opakovane staveli na Putinovu stranu? Delaji Svobodni politiku, aby dosahli prosazeni aspon nekterych libertarianskych cilu, nebo jim proste staci, ze mohou exhibovat s nazory, pro ktere nikdy neziskaji realnou podporu? Mysli si Svobodni, ze je lide voli kvuli jejjich zahranicnepolitickemu programu (ja jsem vubec nevedel, ze nejaky maji) nebo ze jejich volici jejich postoj k Rusku podporuji? Ja o tom pochybuju, ale treba se opet mylim. Je pro Svobodne zahranicni politika tak zasadni, ze kvuli ni radeji ztrati podporu lidi, kteri by je jinak volili?