16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

GLOSA: Ubohý a malý ministr financí

Miroslav Kalousek hrozí za obcházení zákona sankcemi důchodcům, kteří si na 1.1.2013 odhlásili důchod a na základě toho si přesně podle litery zákona chtějí za rok 2013 nárokovat slevu na dani. Ministr financí hovoří o obcházení zákona a o tom, že zákonodárce mínil tímto zákonem něco úplně jiného, a to aby všichni pracující důchodci na slevu na dani v roce 2013 neměli nárok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sládeček 15.1.2013 19:07

12 miliard, ze Švýcarska, o které Kalous

neměl zájem, nevadí? :))

J. David 15.1.2013 16:45

Jako důchodce jsem asi blbej

Nebo tomu nerozumím. Na ŽL mám roční zisk (daňový základ po odečtení nákladů) dejme tomu 100000. Dříve (do roku 2012) jsem ještě mohl uplatnit odečet daňového základu nějakých 26 K, tedy ke zdanění 15. procenty 74 K. Daňová roční diference v roce 2013 tedy pak dělá 15000 minus (7400 plus 3700) = 4900. Kalousek mne, jako důchodce, obere měsíčně o nějakých 450 Kč. 44 let mám započítánu dobu, kdy jsem byl olupován o "socprc a důchodové" ofěry. Mýlím se? 

F. Doušek 15.1.2013 19:10

Re: Jako důchodce jsem asi blbej

Mýlíte. Do roku 2012 jste při daňovém základu 100000.-Kč neplatil žádnou daň z příjmu, neboť ta činila 15000.-Kč minus daňový odpočet cca 25000.-Kč (záporný rozdíl se nevracel, jak tvrdily některé odborářské hlavy pomazané!!!).

Jelikož daňový odpočet pracujícím důchodcům ministr Kalousek zrušil, pak zaplatíte plnou daň z příjmu 15000.-Kč.

j. pesta 15.1.2013 13:38

sleva pro důchodce

dobře napsaný článek, bohužel Kalousek ani jeho první náměstek Minčič to není schopen pochopit. Že je chemik nejlepší ministr galaxie si bohužel myslí jen.  Už v prvním ročníku na vysoké škole ekonomické mají pilní apečliví studenti  daleko větší znalosti z ekonomie.To ale blbovy typu nejlepšího ministra nikdy nejste schopen vysvětlit.

J. Jurax 15.1.2013 14:29

Re: sleva pro důchodce

Taky mívají lepší znalosti pravopisu. Blb je podle vzoru pán - pánovi, blbovi ... :-)

K. Drobková 17.1.2013 8:57

Re: sleva pro důchodce

Chcete se rozloučit s V.Klausem ?

J. Jurax 15.1.2013 14:40

Re: sleva pro důchodce

Jinak ovšem nejde ani tak o blbě napsaný zákon umožňující účelový úskok, ale o fakt, že ona diskriminace pracujících důchodců je účelové svinstvo pečlivě spočítané.

Za důchodce se nevezmou odbory, aby hnaly lid do ulic, odboroví bossové nezvednou zadky z polstrovaných křesel, postižených důchodců je málo na to, aby tvořili voličskou skupinu, kterou politik nesmí naštvat. Naopak důchodci béřou důchod a ještě si dovolují vydělávat, takže si přijdou na pěkné peníze - to může mezi prostým lidem vyvolat závist a tudíž sympatii (tohle u nás funguje spolehlivě)  pro onen diskriminační zákon.

J. Dvořák 15.1.2013 13:16

Pravdou je ,že Kalousek dovede kulový !

Okecat a vysvětlit že on je nejlepší ministr financí v naší galaxii a že on a vláda za nic nemůžou,to ti lidi jsou banda nevycválaná která dělá jen potíže a kecá do toho a on přeci to činí křišťálově čistě to dá rozum,žejo !

P. Skřivan 15.1.2013 12:25

Tak jako Kalousek,

se kolem financí a rozpočtu motá už opravdu nezdravě dlouho. V podstatě je to právě on, kdo byl celou dobu u našeho zadlužování. Dneska dělá, že nás zachraňuje. Jak komické.

On to prostě tady nenapraví. Nejbližší šance na změnu je, až TOP09 prohraje volby a Kalousek konečně vypadne ... .

R. Langer 15.1.2013 12:54

Re: Tak jako Kalousek,

No tak vstoupí do jiné strany... :-D

F. Doušek 15.1.2013 9:25

Nikdo se nepozastavuje nad tím, že celý tento

"dočasný" dovětek zákona diskriminuje jednu skupinu pracujících vůči ostatním.

Co na to ombudsman a zákonodárci vůbec?

Příště si vláda vymyslí například to, že důchodcům (je jich přece nadpočet) bude poskytována jen základní lékařská péče? Tím navazuji na jiný článek, kde se dočítám, že řada lékařů nechce léčit staré lidi. 

Š. Šafránek 15.1.2013 8:40

Koupě nemovitosti

Koupě nemovitosti  2. ledna by byl trefný příměr, kdyby ji byl předtím dotyčný 31. prosince prodal.

D. Havránek 15.1.2013 8:29

každý má právo

Podle mne má každý právo využít zákonů ve svůj prospěch. A pokud někdo zákon formuluje tak že to jde, není na tom přece vůbec nic špatného, ten hon jsem vubec nepochopil.

Tady se dělají zákony na míru pro podvodníky, kteří si tím legálně nakradou miliony a a někdo se pozastavuje nad tím že chudák důchodce využije formulace zákona ve svůj prospěch. Je snad mezi Vámi někdo kdo využívá formulace zákonů ve svůj neprospěch??

MAJI NA TO PRAVO a NIKDO nemá právo je za to urážet!!

R. Langer 15.1.2013 12:53

Re: každý má právo

Přesně tak!

H. Grúbr 15.1.2013 5:47

Jak jsem vypozoroval

nic se v naší lidově-umělecké tvorbě zákonů neděje náhodou. Na to není potřeba být Platon - jak zpívá klasik - aby člověk pochopil, že zmíněná formulace měla sloužit pro autory tohoto legislativního paskvilu a jejich kamarády. Fakt, že to někdo rozklíčoval a hlavně rozkecal, je páně Kalouskovi čára přes rozpočet, přičemž snaha o malou domů je pochopitelná.

D. Procházka 15.1.2013 12:58

Re: Jak jsem vypozoroval

Myslíte, že autoři tohoto paskvilu a jejich kamarádi jsou pracující důchodci, nebo že pamatovali na své rodiče? Já bych to globální spiknutí nepřeceňoval, většinou jde o šlendrián.

V. Plocek 15.1.2013 2:03

Ubohý a malý ministr financí

Pan autor se mýlí. P. ministr finanční není malý a ubohý. Přesně naopak. Je to supervelký manipulátor, který bez skrupulí bere tam, kde to nejméně bolí. To jest všude mimo vládní okruhy. Navenek jsou sice vyhlášeny úspory, ale konečný roční výsledek není přesně to , co by republika potřebovala. A dnes si je tak jistý, že již začíná arogantně vyhrožovat v tomto případě důchodcům, kteří chtěji využít jeho chyby - mezery v zákoně. Nevím, co chtějí říci  důchodci, který řekne jednu větu. Požaduji vypořádání dle Vašeho zákona. V normální státe by musel p. Kalousek sklapnout kufr a doslova seřvat své podřízené za mizernou práci. A doufám, že se najde člověk, kteřý vše předá ústavnímu soudu a to co nejdříve.

P. Pokorný 15.1.2013 1:11

Takže se napíše kniha na každý zákon

Chudáci důchodci: platy kolem 65000, to fakt, ale fakt jsou nešťastníci. Ono by se totiž obcházení pro nějaké pracující důchodce metaře metaře nevyplatilo. Ale pro ty slušné: advokáty, soudce, lékaře ano!

J. Jurax 15.1.2013 15:11

Re: Takže se napíše kniha na každý zákon

Jojo, výše jsem psal o závisti u nás spolehlivě fungující - to ještě dřív, než jsem se pročetl až sem - a hle, nemýlil jsem se.

A mimochodem osvědčujete znamenitou neznalost odpočtu z daně z příjmu, případně neznalost elementární matematiky - co nyslíte, kdo je odepřením odpočtu citelněji postižen? Nízkopříjmový pracovník, jemuž odpočet daň z příjmu téměř maže, nebo pracovník vysokopříjmový, jemuž odpočet daň snižuje řekněme nanejvýš o řtvrtinu?

Podle http://www.euroekonom.cz/dane-kalkulacka.php pracovník s 10000 hrubého neplatí díky odpočtu žádnou daň z příjmu (odpočet je vyšší jak daň), takže takovému důchodci se zvýší daň o plnou taxu jeho daně 2010 Kč, tudíž místo čistého 8900 dostane jen 6890, tedy jen 77% původní čisté mzdy.

Kdežto pracovník se 40000 hrubého platí s odpočtem 5970 daně z příjmu, bez odpočtu 8040 a čistý příjem mu tedy klesne z 29630 na 27560, tedy cca 93% původní čisté mzdy.

Kdo myslíte, že je tedy citelněji postižen - vysokopříjmový nebo nízkopříjmový důchodce? Komu se tedy ono obcházení víc vyplatí? 

J. Šimek 15.1.2013 0:23

Jasně, bránit přečůrání zákona je od Kalouska sprostota :o)

R. Langer 15.1.2013 12:52

Re: Jasně, bránit přečůrání zákona je od Kalouska sprostota :o)

Jo, když ho ti idioti nedokázali jednoznačně formulovat, tak ať si stěžují třeba na lampárně. Na ně by si z toho důvodu mohl někdo taky třeba stěžovat u mezinárodního soudu.

O. Kadlec 15.1.2013 0:21

Ubohý je naopak tento útok,

na Kalouska, původce všeho zla.

Nikomu nevyhrožoval. Upozornil vyčůraný Čechy, kteří se snaží všechno překroutit ve svůj prospěch, že si zákon vyložili špatně, a finančák je dostihne. Upozornil je včas. Tvůrci této pasti jsou jednoznačně sami důchodci, respektive ti, jimž hloupě naslouchali. To říkám přesto, že se to bohužel týká mé rodiny taky.

Staří lidé jsou tak lehkověrní! A neprojevuje se to jen tím, že koupí matraci za 30 000 a pak hledají záchranu v televizi. Ovšem tentokrát je televize upozornila včas. Kalouskem.

V. Plocek 15.1.2013 2:10

Re: Ubohý je naopak tento útok,

Pane Kadlec. My oba snad žijeme každý v jiném státě. Já zjišťuji mizernou práci zákonodárců a sprosté vyhrožování ministra financí a vy vidíte bandu českých darebáků, kteří si dovolují plně využít zmetkový zákon. Ale chápu Vás, protože jste se bál se také přidat k oněm desetitisícům a dnes Vás to tlačí v žaludku. Jinak si to neumím vysvětlit. Jediné co nechápu, že již v prosinci všchni věděli, že zákon je špatný a žádnou změnu neprovedl. Takže navíc ještě neschopnost.

PS.  Také jsem nic neudělal, takže jsem na stejné lodi jako vy v postižení, nikoliv v názoru.

O. Kadlec 15.1.2013 15:26

Re: Ubohý je naopak tento útok,

Já nejsem důchodce. A kdybych byl, na takovou flignu bych nenaletěl, ne že bych byl tak chytrej, ale proto, že moje žena se v těchto daňových záležitostech docela vyzná.

Ale co! Já jsem nikdy nepodváděl, i když jsem býval léta OSVČ, a protože mýma rukama procházelo mnoho příslušných dokumentů tak vím co všechno OSVČ uměj. Stát dělá velkou chybu, že mne neplatí: já bych se mu jako úředník vyplatil.

To co udělali důchodci je jasný podvod. Je hezký když to podvodníci házej na "mizernou práci zákonodárců", ale co jim to bude platný?

V. Plocek 15.1.2013 16:03

Re: Ubohý je naopak tento útok,

P. Kadlec ještě jednou a naposledy, i když asi marně.  Co je to podvod?  Je to čin, kterým se snažíte ukázat, docílit něco jiného , než deklarujete. V předmětu naší diskuze, nedělají důchodci nic jiného, že postupují přesně dle definice zákona, který také definuje výstup.  POKUD ZRUŠÍTE NA 1. LEDNA PLATNOST DŮCHODU, NEBUDE VÁM ZRUŠENA SLEVA.......

Tak jakýpak podvod. Diletanství ustavitele zákona, který by neměl vyhrožovat, ale konstatovat chybu s její  n á s l e d n o u   opravou.

Děkuji za diskuzi.

O. Kadlec 15.1.2013 16:54

Re: Ubohý je naopak tento útok,

Někdo vás podvedl, pane. Ten text, který jste vysadil, je něčí výmysl, není ze zákona.

Ale co bych vás přesvědčoval, počkejte pár let, až si na to finančák došlápne. Je to pokus o daňový podvod. Uvidíte sám.

Ž. Halabudová 15.1.2013 7:02

Re: Ubohý je naopak tento útok,

Kadleci, každý zákon musí být formulován tak, aby byl jednoznačný.Tvoje první dvě věty, ukazují jasně, jaký jsi Duševní placák.

O. Kadlec 15.1.2013 15:19

Re: Ubohý je naopak tento útok,

Já nejsem právník, Žůžo. Jestli ten zákon není jednoznačný, tak se důchodci nemají čeho bát. To bych jim přál, udělala to i moje tchyně, aniž by se s námi poradila. Ale jestli je jednoznačný, tak spousta lidí zapláče. Uvidíme, ju?

A. Jaroš 15.1.2013 18:34

Re: Ubohý je naopak tento útok,

Postup (některých) duchodcu je křišťálově čistý příklad české vychcanosti, odhlásit na 1 den duchod a potom si ho zase přihlásit, to snad musí být člověk trotl anebo podvedený a svedený  duchodce. Každej by chtěl žít v pořádné zemi kde platí zákony, ale při první příležitosti si každý ukradne na co dosáhne. Nebát se a nekrást, říkával tatíček M.

Napsat neprustřelný zákon je nemožné, říkám já, zákon počítá  s tím ,že lidé jsou v podstatě slušní, ale to platí asi kousek na západ od ČR, nicht wahr?