24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

GLOSA: Stačilo nám patnáct let v EU?

Před patnácti lety jsme se v referendu rozhodli, že vstoupíme do Evropské unie. Byla to tehdy poněkud jiná Unie, než jak ji známe dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 18.6.2018 13:32

Re: Boží prostoto

Jak by nás ti Rusové asi - přes Ukrajinu a Slovensko - okupovali? Myslím, že v případě našeho vystoupení z EU bychom se měli víc co obávat bývalých "spojenců" z EU než Rusů, protože vystoupení by přece neznamenalo že si hodláme pořídit od KLDR jaderné zbraně a rakety a začneme EU ohrožovat. Vystoupení by znamenalo jediné - že si chceme řídit domácí záležitosti sami bez cizího vměšování. Obchod by mohl pokračovat, pokud by jej neohrozila nepřátelská reakce ze strany "přátel".

J. Jurax 18.6.2018 0:02

Re: Nejlepší vtip

Referendum je pro komisaře sprosté slovo.

J. Jurax 18.6.2018 0:01

Stačilo nám patnáct let v EU?

Stačilo.

A teď rychle pryč, protože EU nevypadá, že by byla transformovatelná k něčemu rozumnému.

J. Vintr 17.6.2018 21:35

EU je zcela nedemokraticky řízena

nevolenou Evropskou komisí a Merkeklovou. Početný Evropský parlament jen nástrojem na schvalování toho, co mu předhodí EK. Je dobré si všimnout, kdo tvoří členy Evropské komise. Neznám sice ani zdaleka všechny, ale troufám si říct, že to nejspíš budou samí blbci, jako je její předseda a naše zástupkyně. Tohle je zřejmě neveřejná podmínka na jejich navrhování jednotlivými zeměmi. Nabízí se otázka, můžou takoví blbci skutečně řídit stamiliony občanů EU? Odpověď je, že ani náhodou. Jsou to jen nástroje někoho, kdo za nimi stojí. Kdo to může být, to se dá jen hádat, ale jedno je zcela zřejmé. Nemá s Evropou a jejími občany vůbec dobré úmysly.

L. Novák 17.6.2018 21:03

Re: INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ,

KaJane, vy se překonáváte! Já si docela rád počtu... :-)

L. Novák 17.6.2018 20:13

Re: Hlavně do EP nesmíme volit ty, co jdou za prebendami EU

Jo, tohle už je klasika... ;-)

L. Novák 17.6.2018 20:10

Re: Zálome,

Počkejte, on se někdo dopálí a těch 400 tis. podpisů sesbírá! ... A pak bude vymalováno! :-P

S. Sidlichovsky 17.6.2018 16:29

Re: Opět ď... je smutné, jak se "elity" naší civilizace

Ty citáty jsem sem dal pro dokumentaci, že principy svobody a demokracie jsou té bruselské věrchušce zcela cizí.

Pokud by nadále měl někdo o tom pochybnost, nechte mi tu vzkaz a já pak mohu ještě dlouho a dlouho pokračovat.

L. Písařík 17.6.2018 13:34

Zálome,

sežeňte si 400 tis. podpisů a pak přijďte. Jinak můžete pouze vyskakovat na Václaváku.

P. Han 17.6.2018 13:28

Re: Hlavně do EP nesmíme volit ty, co jdou za prebendami EU

Easy Living mi v některé verzi velice vyhovuje.

https://www.youtube.com/watch?v=DKxZY0DIxIk

Z. Lapil 17.6.2018 11:49

Re: Boží prostoto

Je-li EU seriózní podnik, bude vzájemně výhodná spolupráce probíhat i nadále. Není-li seriózní podnik, pak z vám z toho vychází, že V EU musíme zůstat, protože je neseriózní. Máte-li pravdu - fuj, to se mi to nelíbí.

Z. Lapil 17.6.2018 11:46

Re: Pane Rečku,

No což. Kolektivní nezodpovědnost, co byste čekala jiného?

Z. Lapil 17.6.2018 11:42

Re: Nám bude v EU dobře i v dalších letech.

Trochu OT aneb ad těhotenské uniformy

Máte pravdu, že to zní jako naprostá zhůvěřilost, ale jednu těhotnou vojandu znám. Je MUDr., přednáší na VŠ a pokud někdy půjde do války, tak nikoliv s nožem typu bajonet, nýbrž typu skalpel. Navíc pochybuju, že armáda má tak pitomé velitele, že by do pole vzali osobu s rizikem ranních nevolností a co všechno holky v takové situaci může potkat.

Neboli až taková blbost ty uniformy nejsou. Ale to jen na okraj.

Z. Lapil 17.6.2018 11:31

Re: Nám bude v EU dobře i v dalších letech.

Nejspíš mi řeknete, že je válka jako válka, ale dovolím si připomenout, že mezi vestfálským mírem a napoleonskými válkami byly konflikty lokální časově i místně (sedmiletá válka... no, dejme tomu, že taky nic moc) a po Vídeňském kongresu vydržel "globální" mír taky sto let, tedy do 1. světové války, přičemž jednou z jejích příčin (možná spíš podmínek) bylo sjednocení Německa.

Co je zvlášť příšerné: před 1. světovou válkou byli evropští panovníci příbuzní málem každý s každým. Z dopisu německé sestřenky francouzskému bratránkovi: "Válka? Nesmysl, to strýček Vilém nikdy nedovolí". Tuším, kde jsem to četl, na vyžádání to možná dokážu najít.

Naopak Společnost národů a následně OSN byla založena proto, aby bylo možno řešit konflikty jednáním. Taky to není zrovna důkaz, že "komunikace/sjednocení = mír".

J. Kopis 17.6.2018 10:27

Re: Boží prostoto

Nepřijde vám divné, že lidé po 15 letech v EU zvažují vystoupení z této (tak blahobytné) instituce? Čím to asi bude? Že by se něco změnilo? Nebo, že by se nenaplnila očekávání původně souhlasících se vstupem? Je to stejné, jako když se tzv. demokratické strany v ČR (TOP09, ODS, KDU-ČSL, ČSSD atd.) diví, že se komunisti znovu dostávají k moci a osočují z viny všechny okolo, jen nehledají vlastní chyby!

M. Mikulec 17.6.2018 10:00

Jak napsal

pan Dušan Šrámek, jedna evropská směrnice nadělá víc škody než deset ruských divizí. :-)

Opravdu stačilo.

L. Novák 17.6.2018 5:40

Hlavně do EP nesmíme volit ty, co jdou za prebendami EU

EU vysokými platy korumpuje ty, co se stanou jejími poslušnými zastánci a vykonavateli byrokratického bujení. Bez ohledu na partaje, z nichž pochází. Easy Living - snadný život v blahobytu s doživotní rentou...

J. Kanioková 16.6.2018 20:58

:))))))))))))

J. Kanioková 16.6.2018 20:57

Přesně !

K. Janyška 16.6.2018 20:56

Re: Více Evropy

Vždyť nikdo ani neví jak. Nikdo nezná teorii spontánního řádu lidského světa a meze, které nám klade... Dzp.

R. Johnová 16.6.2018 20:56

Stačilo nám patnáct let v EU?

Stačilo, úplně.

D. Bystriansky 16.6.2018 20:25

Nejlepší vtip

O každé další integraci EU a změně smluv, komise EU vyhlásí referendum.

D. Bystriansky 16.6.2018 20:13

Re: Byla to stejná EU,

Máte pravdu v tom, že občan byl manipulován a nakonec obelhán!

Informace k racionálnímu rozhodnutí nebyly v oficiálním, veřejném prostoru žádné, jen propaganda. Taky proto jsem se referenda nezúčastnil, naštěstí má neúčast o zamítnutí nerozhodla, našlo se totiž bohužel dost lidí, co v euforii a zblbnutí, bez jakéhokoliv rozumného zvážení, naházeli ANO pro vstup.

Vše se konalo v duchu manipulace levicovými aktivisty a ideology. Většinu naivních a nezorientovaných lidí si vůbec neuvědomovala a neuvědomuje dodnes, že Západní Evropa socialismus vymyslela a věří, že jen ona tudíž zná ten správný způsob na socialismus s lidskou tváří a jeho zavedení k blahu všeho lidstva. Když u nás v r. 1989 socialismus chcípal, tak v Západní Evropě byl již řadu let vydatně PŘIHNOJOVÁN!!! Smlouvy, přijaté za takovýchto okolností /i Lisa-bonská/, jsou smlouvy nečestné a podvodné. To, co je založeno na podvodu a nečestném jednání, nebude mít dlouhého trvání!

M. Mikulec 16.6.2018 20:00

Více Evropy

znamená, že tu bude Více Afriky. Je neuvěřitelně naivní a hloupé myslet si, že se Evropská unie jakkoliv změní zevnitř, snad reformuje...proč by to dělala? Pohodlně si to šine dál, jak by se nic nedělo, a metá na členské země jeden blbý zákon za druhým. Žádná sebereflexe neexistuje. Je jen velkým zklamáním, co předvádějí naši politici. Jediná SPD vidí, která bije a kam se EU řítí. Všichni ostatní jsou extrémně klidní a bohorovní, ostatně jako jsou ti soudruzi v EU.

K. Janyška 16.6.2018 18:31

Re: INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ,

A intergrace, tedy podřízení národních států a národů Evropské unii prostřednictvím tzv. implementace tzv. evropského práva, čti evropského, tedy vlastně novoněmeckého, příkaznického práva, postupuje. Někdy tempem až závratným. Najednou se mluví o Evropanech, o Evropě jako státu, o evropanství a populismu těch, kteří se odmítají takovému vývoji podřídit. A Macron do toho přijde na poradě se svojí rupočernou německou soudružkou s návrhem na urychlení integrace a zapojení do této nelidskosti dalších a dalších oblastí tak, aby evropský stát skutečně vznikl, a to co možná nejrychleji.

Neznikne však. Vznikne jen strašné napětí, které může skončit obřím krveprolitím při zpětném osvobozování národů a národních států z područí tohoto zločinného molochu. Návrhy na evropskou armádu a společnou policii a zdanění nejsou ničím jiným, než dalšími střípky do mozaiky euvýstavby, tedy v budoucnu podřízení Evropy tomu nejsilnějšímu, tedy v posledku právě Německu. To, že si to Francouzi a další neuvědomují, není vůbec důležité. Prostě jim chybí vzdělání stran spontánního řádu lidského světa.

Nemá cenu nikoho o takovém vývoji přesvědčovat. Pro sečtělého je však až neuvěřitelně a nápadně shodný s vývojem a koncem SSSR a pěstováním tzv. sovětského člověka, mimochodem, u nás Čechoslováka a v EU teď tzv. Evropana, které tak krutě a přirozeně selhalo. Stalo se to proto, že se to stát muselo. Spontánní řád lidského světa nic jiného nedovolí a už vůbec ne lidskou hloupost a nadutost ve věcech, které náleží jen a jen jemu, coby nezničitelné neosobní spontánní řídící struktuře všeho ve vesmíru, tedy i lidského světa. Je jedinou možností existence lidstva... Dzp.

K. Janyška 16.6.2018 18:31

Re: INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ,

Ale vraťme se k tzv. integraci Evropy, tedy neustále omílanému termínu, jakoby vůbec nešlo o pohlcení malých velkými a likvidaci národních států a dokonce národů na evropském kontinentu. Ano, tzv. integrace Evropy nic jiného neznamená. Kdo si pod takovým termínem představuje něco jiného, měl by to vyložit. Já, coby znalec kompozitivní teorie, to nedokáži. Kdo potom jiný, mi není jasné.

Momentální model EU podle LS, jak jinak, byla přijata za předsednictví Německa, je skvělým nástrojem pro tak zločinný úkol. Vždyť z ní vycházející euorgány neslouží ničemu jinému, než podřízení všeho v EU Německu, coby nejsilnějšímu jeho členovi. Každý vidí, že za EU v případě skutečně velkých věcí jedná Merkelová, ne ty loutky, které Německu v čele EU slouží. Mimochodem, Německo už těží z EU a eura teď. Má největší přebytek státních financí na světě, přestože růst HDP jen průměrný.

K. Janyška 16.6.2018 18:30

Re: INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ,

Mimochodem, Macron pracoval přímo v administrativě Bilderbergu a tak není divu, že náhle z ničeho nic získal takovou podporu Francouzů prakticky neznámý člověk, když mu Bilderberg patřičně pomohl. Totéž platí o předsedovi francouzské vlády, který byl účastníkem Bilderbergu také. Také, o podle všeho vydírané, Merkelové. Každý si pamatuje, když vypukla aféra s tím, že ji sledovala roky tajně polostátní americká agentura, jak rychle změnila názor na jí před tím tolik kritizovaný mulitikulturalismus.

Německo a Francie se dohodly pod tlakem svých mocenských choutek, tažených inspirací socialismem, který má ve Francii své "vědecké" rodné hnízdo a kterým se Němci velmi rychle nakazili už dávno. Dokonce přes linie první světové války se hádaly, řečeno s mistrem Hayekem z jeho slavné Kontrarevoluce vědy, kdo z nich lépe ovládá umění socialismu, tedy kdo umí lépe zorganizovat lidský svět. No a taková ideologická nálož v obou národech se Bilderbergu velmi hodila a hodí. Tlačí je už roky k založení jednoho evropského velkostátu, který by mohli mocní lépe svými penězi ovládat. EU ničím jiným, než takovým zárodkem, neustále se vyvíjejícím v tomto směru, není.

K. Janyška 16.6.2018 18:30

INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ,

PROSTŘEDNICTVÍM EU ?

Název, jak z hororu, co ? A přesto popisující realitu. Co se tedy děje ?

Lidský svět, coby celek, se snaží zorganizovat (já vím, že marně, ono to nejde ze známých důvodů, je navždy lidmi nezorganizovatelným spontánním řádem, který řídí je, ne oni jeho) skupina nejbohatších lidí světa, tedy špičkových socialistů. Ano, bohatí mentálně propadnou dojmu, že když umějí zorganizovat tak obří a výnosné firmy a majetky, že by to mohlo jít i z celým lidským světem. A tak pilně zasedají v různých světových podivných institucích a radí se, jak to udělat.

Špičkou a centrem takového celosvětového radění, tedy socialistického řádění, je Bilderberg. Na něm se tajně, naposledy na konci minulého roku na 3 denním jednání, domlouvají. Kdo to nechce vidět - nevidí, stačí však vyhledat všechno na netu a jen ignorant si myslí, že na tajném jednání si porovnávají, kdo má dražší slipy nebo hodinky. Dohodnou se a konají. A samozřejmě, že v první řadě ovlivňují politické dění všude ve světě tak, aby to jejich záměrům vyhovovalo. A jedním z jejich hlavních zájmů je samozřejmě Evropa.

O. Uživatel 16.6.2018 18:24

Uživatel požádal o vymazání
J. Kočí 16.6.2018 17:39

Boží prostoto

Umím si představit vystoupení z EU. Ale zamyslel se autor nad důsledky? Pravděpodobně to přesahuje jeho možnosti chápání.

My Češi už máme přece historickou zkušenost z vystupování z větších celků. Učili jste se ve škole o rozbití Rakouska? Tam právě vznikla ta možnost Ruské okupace.

Mrazí mě v zádech, když si představím důsledky odchodu z EU.

Možná, že autor není boží prosťáček, ale třeba je jen z řady ruských dezinformátorů.