25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Stačilo by volit v jeden den

Na první dobrou to vypadá jako správné, či dokonce sexy řešení. Moderní stát a (post) moderní doba si žádají digitalizaci všeho, počítaje v to i volby. Když se bude volit elektronicky na dálku, tak se nikdo nenakazí covidem ve volební místnosti, to dá rozum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 18.9.2020 15:17

Hm ... a když je v domácnosti počítačů víc, když budu volit z tabletu na veřejné wifině sedě v kafírně či z mobilu v brdských lesích nebo z knihovny, kde jsou PC pro veřejnost ...

Z. Lapil 18.9.2020 9:56

Nezlobte se na mě, ale já NECHCI, aby se mi někdo hrabal ve spoďárech. Pardon, v počítači.

P. Hatina 18.9.2020 10:58

Ale ne, to není ve Vašem počítači, tohle si ohlídá přímo server na kterém se to sčítání eviduje..

T. Bubeníček 18.9.2020 23:09

Obávám se, že Vám uniká to, že ne moc lidí má pevnou IP adresu, tj. může se měnit a také mohou být za NATem klidně celé paneláky.

I. Polák 18.9.2020 1:28

Otázka snadnosti kupčení s hlasy je samozřejmě zajímavá. Je notoricky známo, že při klasických papírových volbách to jde také. Otázkou ovšem je, kolik občanů, resp. jaké procento, bude tak hloupé aby svůj hlas prodalo.

Nesouhlasím ale tak úplně s autorem, že by např. při elektronické volbě to bylo s tou snadností až taková výhoda. Ono by se potom také o hodně snadněji to kupčení prokazovalo a jde nepochybně o vážný trestný čin. Pro začátek si stačí představit několik "agentů provokatérů" a nějaké hromadnější kupčení bude odhaleno. A pochybuji, že bude mít někdo, v tomto případě, proti provokatérům nějaké morální námitky.

Ovšem u takového poštovního resp. korespondenčního hlasování to může být pro "kupce hlasů" o hodně méně nebezpečné. A asi také je, podle všech nepřímých informací.

I. Polák 18.9.2020 1:35

BTW více než o kupčení s hlasy by se autor možná měl zajímat o hlídání nákladů a systému předvolební agitace. Někdy si říkám, že zbytky demokracie máme jen díky tomu, že reklama ne vždycky funguje systémem "Více investuji do reklamy, více prodám".