25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Trhlík 18.12.2010 16:33

Re: Smí mít president vlastní názory?

Pane Rybáku,občana našeho státu zajímá to,aby se prezident staral o vlastní národ.Proto asi je o něj menší zájem než na Vámi vyjmenovaných různých setkáních.Již včera jsem tak trochu polemizoval s panem Kuželem o názorech na našeho prezidenta.V současné době mne i řadu dalších občanů zajímá,jak dopadnou odchody lékařů do zahraničí,či situace na MŽP,než globální oteplování.Jeho pravda může být jaká chce,ale všichni okolo něj si stejně udělají co budou chtít.Mínění politiků bývá často rozporuplné a tendenční.A srovnávat Klause s Masarykem,to prozradí až pozdější doba.Zatím si totiž nepamatuji,že některý náš prezident byl "vážený".Snad jen v době,kdy žili a to z povinnosti.Pomíjím komunistické prezidenty,ale i ti sklízeli v době svá vlády ovace.

B. Rybák 18.12.2010 13:11

Re: Kdo obdivuje

A ten kdo je neumí ocenit dokazuje, že o nich nic neví a že ani neví, že je nemá. Nebo je za to placenej.

B. Rybák 18.12.2010 13:04

Re: Smí mít president vlastní názory?

Protlačovat své názory (na západních univerzitách, setkáních politiků, ekonomů..) se panu prezidentovi V. Klausovi daří stále lépe a je to pro nás, pro Evropu i svět dobře. Máme konečně státníka srovnatelného s prezidentem Masarykem a podle mínění některých západních politiků, jediného současného státníka v Evropě. Jenom u nás je asi možné, aby se národ o činnosti svého prezidenta z médií téměř nic nedověděl.

J. Kanioková 17.12.2010 22:01

A kde je PROtlačuje? On je říká a píše,

nikomu je nevnucuje. Kdo s ním nesouhlasí, nechť mu nenaslouchá a nečte jeho články.

J. Tolman 17.12.2010 22:00

Re: Názory pana Klause se liší od veřejného mínění?

Jistě, ale otázkou zůstává upřímnost těchto názorů či návrhů. Jestli to, co mnou zmíněné subjekty tvrdily, se skutečně krylo s jejich skutečnými zájmy.

J. Kanioková 17.12.2010 21:58

Souhlas,

zvláštní je, že se spousta jeho argumentů potvrzuje, ale lidi pořád melou cosi na jeho dehonestaci.  Švejnar je absolutní ambiciózní kariérista a jeho levicové ekonomické názory mě naprosto děsí.

P. Čech 17.12.2010 21:38

Re: Názory pana Klause se liší od veřejného mínění?

Zde by nesouhlasil prostý občan, ale hloupý občan. Bohužel je takových hodně. Vidím v tom však nikoliv hloupost, ale lenost přemýšlet. Doufám jen, že takovýchto občanů je menšina.

J. Tolman 17.12.2010 21:16

Smí mít president vlastní názory?

Jistěže smí. Otázkou je ale něco jiného. Vyžaduje se opravdu od prezidenta parlamentní demokracie, aby neustále protlačoval své, obvykle velmi konfronační názory? Je to opravdu hlavním smyslem funkce prezidenta? Pokud se to od něj nevyžaduje (a onon ne) tak zde zůstává vemi naéhavá otázka: Tak sakra proč to dělá?

J. Tolman 17.12.2010 21:10

Re: Názory pana Klause se liší od veřejného mínění?

Troufám si tvrdit, že pokud byste prostému občanu na ulici přehrál nebo přečetl program KSČM s právem na práci, právem na zdraví, na vzdělání, prostý občan bude souhlasit. 

Pokud byste sa SSSR prostému občanu na ulici přehrál nebo přečetl sovětské odzbrojovací návrhy, prostý občan by nadšeně souhlasil.

J. Kratochvíl 17.12.2010 19:47

Kdo obdivuje

Klausovy intelektuální schopnosti, vzdělanost či moudrost, sám dokazuje tímto, že mu tyto vlastnosti chybí.

K. Kužel 17.12.2010 18:55

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

Děkuji za poučení. Zdá se, že ovcím opravdu rozumíte.

K. Kužel 17.12.2010 18:54

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

Jsem rád, že netrváte na vymezení témat, kterým by se měl pan prezident věnovat. Ale zmińujete rozlišení problémů zásadních a podružných. A v tom je právě zakopaný pes. Největší hrůzy v historii vznikly tak, že si lidé nedokázali správně stanovit priority. To platí i pro dnešní dobu.

Dále oceňuji, že nepožadujete po panu prezidentovi plané moralizování, ale jasné stanovisko k reálným problémům.

P. Čech 17.12.2010 18:52

Re: Názory pana Klause se liší od veřejného mínění?

Proti prostému občanovi nemám vůbec nic, naopak bych jej vybavil mnohem větší možností, k prosazení jeho vůle. Zato proti "obyčejnému člověku" mám mnoho. Podle mne totiž každý člověk je bytost neobyčejná. Jestli se někdo však přesto nazývá člověkem obyčejným, jen jej lituji. Pasuje se tak sám do role ovce- příslušníka stáda.

M. Trhlík 17.12.2010 16:35

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

Pane Kuželi,asi bysme si vyměňovali názory hodně dlouho.Podle mne nemá význam,aby prezidentt komentoval ceny pečiva,ale při jeho intelektuálních schopnostech,je schopen rozlišit zásadní problémy od banálních.A to jsou věci,které zajímají lidi.Celkem vzato,vím,že není člověk ten,který se zalíbí lidem všem,ale většina lidí má prezidenta vrytého do paměti jako něco většího,než jsou běžní politici.Bohudík,nebo bohužel to bylo v každé době.S nejpalčlivějšími problémy,které uvádíte souhlasím,ale ani tady si málokterý politik dá poradit.Hledat viníky je velmi složité už proto,že  není znám ten,kdo tuto situaci zavinil.Obviňování jednotlivých stran,včetně Klause ,k ničemu nevede.A najít cestu je  opravdu více než obtížné.

J. Schwarz 17.12.2010 16:27

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

Narozdíl od lidí je ovcím šumafuk, vybočí-li která ze stáda nebo ne. U žádného živočišného druhu neshání zaběhlé jedince do stáda vůdčí samec. Vůdčí samec vede a varuje před nebezpečím. Do stáda shání ovčácký pes v zájmu pastevce, ne ovcí.

K. Kužel 17.12.2010 16:23

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

To je asi nedorozumění: chtěl jsem se zeptat, jaké informační kanály má podle Vás k dispozici. Žádné prezidentské noviny ani televize neexistují. To je jedna věc. Druhá věc je posouzení, k čemu by se měl prezident vyjadřovat. Na to se názory různí. Podle klausobjieckých intelektuálů by se neměl vyjadřovat vůbec k ničemu, podle jiných by snad měl reagovat třeba na ceny pečiva.

Podle mne patří mezi nejpalčivější problémy kritická situace v eurozóně, deficit demokracie v celé EU, doma pak vyrovnání se s nejstrašnějším tunelem, který jsme zažili: s dotacemi FVE a narůstáním státního dluhu.

M. Trhlík 17.12.2010 16:04

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

Pane Kuželi,já přece nebudu určovat, jak má prezident vystupovat.To byl pouze můj názor a konkrétně jeho vyjádření jsem si nikde nepřečetl,ale slyšel jsem ho na vlastní uši.Nemyslím si,že zrovna prezident má z toho hlavu,jjak se chovají média.Konkrétně si myslím,že Klausovy výroky by měly předcházet určitým  situacím,kdy nikdo není schopen něco odpovědně vysvětlit.V současnosti je obrovská nejistota v odchodu lékařů do zahraničí,ale i rozdělení odměn pro vojáky ministrm Vondrou,či velmi pochybné schválení zákona o imunitě.Za svou osobu a jistě nebudu sám,tyto otázky mne více v současné době víc zajímají,než globální oteplování.Ale to je jen zlomek problémů.Stránky www.Klaus.cz.sleduji,ale lidé čekají od prezidenta i něco více,než jaké je počasí v Kuvajtu.

K. Kužel 17.12.2010 15:20

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

Je trochu problém posoudit, kdy prezident se svým názorem vystoupil. Jakým způsobem má podle Vás vystupovat? Myslíte, že jen něco řekne a média se mohou přetrhnout, aby jeho výrok publikovala? Sledujete jeho stránky www.klaus.cz ?

Pokud je mi známo, jsou média převážně klausobijecká a pokud prezidentovy názory publikují, tak často ve značně zkreslené formě.

M. Trhlík 17.12.2010 15:07

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

Pane Kuželi,asi máte pravdu,že si Klaus vytváří své názory i když mnohdy s nimi vychází na veřejnost příliš alibisticky.  Mnohdy čeká,až se něco nepodaří a ve vhodnou chvíli zaútočí,Mnohokrát se hovořilo o řadě velmi závažných problémů a z hradu se nic neozvalo.Po případném nezdaru,se najednou objeví kritika,nejen od Klause,ale i jeho poradců. Nechci zde snižovat jeho důkladnost,ale před odborářskou stávkou,byl klid.Po nezdaru,se ihned ozval názor,o jak trapnou situaci šlo.Stejně tak postrádám svědomitý přístup k otázce odchodu lékařů,či jako vrchního velitele k rozdělení odměn ministrem Vondrou.Je v pořádku,že prezident má svůj názor,ale ještě jsem se nesetkal s tím,že přizná svou chybu.Říká vše přesvědčivě,ale také dává najevo svůj nesouhlas s jiným názorem.Kolik už jmenoval ministrů ke kterým měl výhrady?To nepíši proto,že jsem Klausobijec,či ovce s lidskou tváří.Ale někdy si myslím,že by měl být důslednější.

S. Ševeček 17.12.2010 14:10

Re: Názory pana Klause se liší od veřejného mínění?

V referendu bu lidi volili Gotta, pane Čechu.

P.s.: Mykrofoun můžete mít v karafiátu v klopě a záznamník v suspensoru.

P.p.s.: Co máte proti obyčejnému člověku a prostému občanovi na ulici, pane Čechu? - nelíbí se Vám , že má svůj názor a nedá se vždy zmaniopulovat  podle vašeho přání?

P. Fiala 17.12.2010 13:37

Má své "silné" názory

Pan president Klaus někde řekl, že se nedívá na TV.

Měli bychom ho následovat.

P. Čech 17.12.2010 12:39

Re: Názory pana Klause se liší od veřejného mínění?

Ptaní se občana na ulici by dopadlo stejně, jako v pořadu pana Krampola. Využívá se zde toho, že člověk je nepřipraven a v mnoha případech se stydí před kamerou či mikrofonem. Nemá čas si odpověď rozmyslet a podle toho to dopadá. Stejného efektu docilují všechny PR agentury při t.zv. zkoumání veřejného mínění. Nedá se na tom stavět. Naproti tomu odpovědět na otázky v referendu si může člověk pořádně rozmyslet, případně se s někým poradit a utvořit si tak lepší vlastní názor. Nemáte až tak pravdu.

J. Hejna 17.12.2010 12:38

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

To je ale ubohost.

S. Ševeček 17.12.2010 11:19

Re: Názory pana Klause se liší od veřejného mínění?

Troufnu si predykovat, že pokud by vopčana na ulici zastavili, přehráli mu slova pana Presidenta a optali se, zda s těmi slovy souhlasí či je proti, sedm z deseti by potvrilo, že s naším presidentam souhlasí.

K. Kužel 17.12.2010 10:25

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

Pánové Mrázek a Eliáš níže to vlastně řekli za mne. Snad bych ještě dodal, že pan prezident si zajisté přečetl hlavní výblitky pseudovědeckých prostitutů placených politiky prostřednictvím IPCC. Kromě nich si ovšem přečetl i texty klimatologů, kteří se nezaprodali. Dále četl, pokud vím, Lomborga. To není klimatolog, ale statistik. Kupodivu věří na antropogenní příčiny globálního oteplování, ale střízlivě zkoumá očima statistika, jaké jsou trendy, a hlavně jaké jsou náklady na odstranění negativních stránek oteplování. Zjišťuje, že jsou nesrovnatelně nižší než náklady na zvrácení celého oteplování. Tedy adaptace namísto boje s přírodou.

Z těchto zdrojů pan prezident čerpal a utvořil si názor. Ten pak publikoval ve svých dvou knihách. Máte-li podobně zralý a podložený názor, vydejte vlastní knihu. Určitě to bude bestseller.

F. Eliáš 17.12.2010 9:28

Re: Kdyby ovce uměly kousat,

Působíte zapškle. Není třeba studovat klimatologii. Jestli jste dával ve fyzice pozor, dozvěděl jste se o pravidelném střídání klimatických změn. Většina dnešních klimatologů bere svou vědu jako byznys a způsob, jak přijít k penězům. Podobně jako hvězdopravci.

P. Čech 17.12.2010 9:27

Názory pana Klause se liší od veřejného mínění?

Co Vás k tomuto soudu vede, pane Krejčí? Zjišťoval snad někdy někdo názor občanů na věci, které pan Klaus kritizuje? Objektivně nikoliv. Veškeré výstupy různých PR agentur jsou totiž předplacené politickými stranami a soudnému člověku předem známé. Jediný možný objektivní způsob, jak zjistit názor občanů na tu kterou věc, je pouze a jedině referendum. Referendum, kterého se pan Klaus bojí jako čert kříže, což je jedna ze tří věcí, které mu vyčítám.

F. Eliáš 17.12.2010 9:24

Já jeho názory

považuju za velmi moudré a předvídavé. Vzpomene si někdo na Švejnara s jeho touhou po euru?

J. Mrázek 17.12.2010 9:20

www.osel.cz-najdi:oteplování ......klima...

A pokud se Vám podaří prokousat se stovkami vědeckých statí s diagramy a fakty o záměrném falšování za účelem zisku stovek miliard od troubů Vašeho typu, tak možná tu "řadu" opustíte a začnete jednat a myslet smysluplnně.

J. Mrázek 17.12.2010 9:16

Hned první věta není pravdivá. Rozumní informovaní lidé s Klausem souhlasí.

A Klaus není jako Paroubek, který si přečetl ranní noviny, upravil svůj "projev" podle názorů "tupější části obyvatel Čr" a pak sbíral voliče.... proč Vám vadí, když je člověk vzdělaný, informace si každodenně doplňuje, vidí úskalí a varuje před nimi? Proč Vám to vadí? Chcete tupě kývajícího a ovládaného politika, co odsouhlasí i přesunutí obyvatel české kotliny jinam, aby tato mohla být využívána jako skládka odpadků ? Třeba fotovoltaických? Nebo jako skladiště bezcenných papírků s natištěnou sumou a značkou pro euro?