20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

GLOSA: Podaří se Klausovi založit dynastii?

Četl jsem si články o nově vzniklé Trikoloře a říkal si, že taková strana by pro Babiše mohla být ideální náhražkou nejisté a permanentně ‚na odchodu‘ ČSSD. Ta navíc zabírá pět ministerstev, i když je téměř bez voličů!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 25.6.2019 23:19

Re: Kdo je Petr Fiala?

Jindřichu, díky a dobrou.

J. Anděl 25.6.2019 21:47

Re:

Ten sloupek býval vpravo, jen tak mimochodem :-). Asi fialový...

J. Anděl 25.6.2019 21:46

Re:

V Dikobrazu, nepletu-li se, občas či pravidelně býval takový sloupek s popisem krušného života na Západě. Byl jsem ještě cucák, když přišel 89, ale i tak jsem z toho za těch pár let předtím stihl nasát tu žádoucí, dekadentní, odpadky a parfémy nasycenou atmosféru zmaru, hniloby a rozkoše :-).

J. Anděl 25.6.2019 21:44

Re: Kdo je Petr Fiala?

Děkuji ti Jaroslave za odpověď.

Ta kauza, jistěže, asi vznikla jako účelovka, to ovšem samo o sobě neznamená, že pan Babiš neporušil zákon a nemůžeme se zaklínat tím, že to porušují všichni - to by pak zase vedlo k paradoxu, že politici si mohou dělat, co chtějí, ani zákony dodržovat nemusejí. Jestli ho doopravdy porušil, nevím, posoudit to musí soud, ne já.

Bakala mě osobně nezajímá, protože není premiér ČR. Výtky či podezření chápu a v ideálním případě, bude-li kdy nějaká žaloba, nechť to taky posoudí soud.

ČT, jak často píšu, nesleduji, respektive téměř nesleduji žádnou českou televizi. Snad s výjimkou víkendového večerního přepínání programů na chatě, kdy hledám nějaký film, který jsem ještě neviděl alespoň desetkrát a na který bych zrovna měl chuť. Jakékoliv televizní zpravodajství mi připadá nesmírně agresivní a z principu, z podstaty televizního média manipulativní. Radši si zprávy čtu, v textové podobě je ten tlak míň intenzivní. V televizi ty spoty, propojené s hudbou, dynamickým střihem, obohacené o dramatický či vážný hlas moderátora či moderátorky, diskuze, ze kterých si nelze odfiltrovat rozčilující intonaci tázajících i odpovídajících... ne. Jak píšu, když chci nějaké drama, radši si pustím film. A jak pozvolna stárnu, neurazí mě dobrý konec a optimistické vyznění.

Že je ČT žalostná, zejména při tvém pohledu a požadavcích, to chápu. Přeju ti tedy alespoň příjemné posezení s kávou, ať voní a dobře chutná.

J. Matuška 25.6.2019 21:12

Re: Kdo je Petr Fiala?

Jindřichu, přišel jsem z Troje, vzhledem k horku se mi nechce moc odpovídat. Nakonec mi to nedá, takže jenom pár slov. Čapí hnízdo skutečně považuji za účelovku. Všem AB začal vadit, protože hnutí ANO získávalo čím dál větší podporu. Nevěřím, že si šel do politiky nakrást. Jeho skutečnou motivaci neznám. Neznám nikoho, kdo by jezdil po světě jako "fretka".

Vadí mi, že Zdeněk Bakala je tabu. On vydělal na OKD miliardy, jak je to se 40 tisíci bytů v Ostravě nevím, existují na TO různé názory. Nehraje tady roli, že podporoval Knihovnu Václava Havla. Rovněž nevím. Je to paradox. Žije si v pohodě ve Švýcarsku, ale satan Babiš je na grilu prakticky každý den. Kolikrát se za těch pár let objevilo ve sdělovacích prostředcích, na sociálních sítích apod. jméno Babiš? Možná, že si někdo dá ještě práci a bude se to snažit spočítat/odhadnout.

Volil jsem REAL, takže mám svědomí čisté i v případě, že je zločinec. Demonstrace bych mohl dokonce vítat. Lze předpokládat, že dojde k oslabení ANO/Babiše. Pro mého favorita, Trikolóru to bude jenom výhoda.

Co mě zlobí? Média veřejnoprávní služby, kterým posílám ročně víc jak 2160 korun, nedodržují KODEX, tedy zákon. A většině lidem TO nevadí, nemají o věci ani šajn. Samozřejmě, že havloidi jsou se stávajícím stavem spokojeni, aby ne, ŽE. Od televizní krize kdo tam kraluje? Wollner, Šámal, Komers atd. Václav Moravec má už 15 let pořad OVM. Dělá si z nehavloidů normálně legraci. Těsně před volbami pozval do debaty Piráta Bartoše a ne Petra Robejška. Tady na NP jsem si z jeho výběru hostů dělal "legraci". V nadpisu příspěvku jsem dával 3:1. 3:0 podle toho kdo se tam objevoval. Takže ahoj, jdu si udělat po večeři kávu - to bude rozumnější. Jak se rozkecám, neznám míru.

J. Jurax 25.6.2019 19:58

"Uděláme koalici s každým, kdo bude sdílet náš program. O tom je politika."

Inu, ale o tom opravdu JE politika - tedy pokud z nás voliči neudělali jediného držitele moci a nepotřebujeme tudíž koalice.

J. Jurax 25.6.2019 19:54

Ehm ... tak nějak mi přijde, že kdyby ještě vycházel Dikobraz, tak by tam článek celkem pasoval. I když kdovíjak srandovní není ... :-)

J. Kanioková 25.6.2019 19:25

No, vy dva se svým myšlením k sobě hodíte

J. Anděl 25.6.2019 19:14

Mně to ten název evokuje.

J. Dobrý 25.6.2019 19:07

Re: Ocekavani.

Jasne, kazdy s kym nesouhlasim, je bud tridni nepritel, nebo agent nepratelske mocnosti. To uz jsem nekde slysel. Asi tak pred 30 lety a marne doufal, ze to neuslysim znova.

Uvedte priklad, kdy VKml zasadne zmenil postoj podle toho odkud foukal vitr, nebo budte zticha.

A vsimnete si, ze jsem nenapsal souhlas s nazory VKml, jen ze jeho postoje se daji ocekavat predem, protoze je v zasade nemeni.

J. Kanioková 25.6.2019 18:40

"Pro Klause by politický sňatek s Babišem

mohl být výhodný - Babiš má voliče i peníze, což je to, co nemá Klaus, aspoň zatím."

Bože, to je KRAVININUM !!!!!

J. Kanioková 25.6.2019 18:39

Ale prdlajs -

národní revoluční hnutí.

J. Kanioková 25.6.2019 18:36

Přesně !

J. Kanioková 25.6.2019 17:53

Že tento autor Fiala není šéfem současné ODS.

J. Kanioková 25.6.2019 17:46

Nemáte pravdu

M. West 25.6.2019 16:03

Re: Klaus bez svědomí, morálky, vkusu, charateru.

Pane J. Richttere s vami souhlasim

M. West 25.6.2019 16:01

Re: Klaus bez svědomí, morálky, vkusu, charateru.

presny souhlas

J. Anděl 25.6.2019 16:01

Re: Kdo je Petr Fiala?

Jaroslave, souhlasím s tebou, jestli se ti citace o reakci pana Babiše nelíbí. Mně jeho reakce připadá pochopitelná a navíc je očekávaná. Myslím, že pana Plzáka proslavila hláška "zatloukat, zatloukat a ještě jednou zatloukat".

To neznamená, že by snad lidi neměli smět proti němu demonstrovat. A milión lidí na Letné? Co je to jeden upocený milión pro Babiše :-).

M. West 25.6.2019 16:00

Re: Ocekavani.

Vy jste se urcite zblaznil a nebo uz jste clenem te ruske

trikolore Celkem jasne nazory :):):) asi to mate v hlave pomotany kdyz uznavate VK.za uznaleho v nazorech

M. Rozbořil 25.6.2019 15:33

Re: Bez prezentace kompozitivní teorie, tedy zejména podstaty

Jak krásné kouzlo nechtěného: s prezentací inteRAKVE se mu nepodaří o nic víc.

E. Pawlica 25.6.2019 14:27

Re: Vanitas vanitatum et omnia vanitas est.

Faktem je, že současná ODS je mi sympatičtější dnes, než v dobách svého vzniku a alotrií let devadesátých, malin nezralých ...

J. Anděl 25.6.2019 12:38

Re: Vanitas vanitatum et omnia vanitas est.

V tomto srovnání byste měl spíš napsat "napravování KSČ Pražským jarem" (KSČ i ODS jsou/byli strana).

Komunismus jako ideologii opravdu už nijak vylepšit nelze, je naprosto dokonale strašný.

Stranu vylepšit lze. A na občanských a demokratických ideách se dá stavět. A ty ksichty? Ony se všude pomaloučku mění, nejsme nesmrtelní. A někomu vyhovují, jiným ne.

P.S.: dnes, s odstupem mnoha let a přibývajícími lety svými, si říkám, čím to, že ti komunisté nezkusili rovnou nastolit komunismus jako takový. Asi to, navzdory všem symptomům, nebyli úplně úplní magoři. Jen úplní.

M. Moravcová 25.6.2019 12:31

Re: To jsou hámotiny.

Autor nic věcného nenapsal, jen vlastní smyšlenky, se kterými polemizuje. To je potom těžké.

J. Dobrý 25.6.2019 12:18

Ocekavani.

VKml ma celkem jasne nazory a s vysokou pravdepodobnosti se da odhadnout tak se s jeho videnim sveta bude vyjadrovat k dilcim tematum.

Nemusim s nim souhlasit, ale i tak je treba uznat ze "drzi linii". Jinak receno nemeni nazory podle momentalni potreby politickeho marketingu, ale naopak hleda partnery ktere jeho nazor podpori.

Takze bych si dovolil s jistotou tvrdit, ze spoluprace s ANO a Trikolory je dokud u toho bude (nejen) VKml zcela vyloucena.

J. Anděl 25.6.2019 12:06

Re: Klaus bez svědomí, morálky, vkusu, charateru.

Tak ona by teoreticky ta podmínka sdílení programu - na papíře i v praxi - měla stačit.

Jenže jak se to říká, zelený je strom teorie?

V praxi kolikrát ani to sdílení programu není nutné, ani reálné. Stačí dílčí překryv, třeba s heslem Bude líp. To není tak složité.

Já myslím, že vznik té strany by mohl být naší politické kultuře nakonec i prospěšný, aniž bych si to sliboval přímo od Trikolóry, spíš od nutné reakce jiných subjektů, bude-li mít T. zaznamenatelný úspěch.

Ale je to jen naděje, nikoliv prognóza. Třeba něco podobného jsem si sliboval od Trumpa v USA a zatím to moc nevypadá, ti demokratičtí magoři se prostě za nos nechytnou. Ale neznám detailně americké reálie a u nás uvidíme.

V. Čermák 25.6.2019 12:02

Re: Kdo je Petr Fiala?

No, jeden tady naznačuje, že je totožný s hudebním géniem z Mňágy a Žďorp. Byl bych rád, kdyby tohle politické nemehlo nebylo ten oný....

P. Khail 25.6.2019 11:42

Re: Jen technická

???

J. Richtter 25.6.2019 11:33

Klaus bez svědomí, morálky, vkusu, charateru.

Stačila jeho slova: ,,Uděláme koalici s každým, kdo bude sdílet náš program. O tom je politika."

Naštěstí tahle kreatura dostane max 3-4% hlasů, jinak máme ve vládě Pitomia, Vojtu Filipa a možná i Kotlebu.

Táhněte už do hajzlu, vy Klausové, i s celou svou fašisticko-komunistickou familií a předky.

J. Anděl 25.6.2019 11:32

Re: To jsou hámotiny.

Jak byste věcně reagoval na "Klause nemusim"? Souhlasil byste, že nemusí? Já jo, nemusí :-).

J. Ptáček 25.6.2019 11:20

Zamlžený Klaus junior

Mladého Klause neznám, skoro nic o něm nevím, můj kámoš by zřejmě nebyl a nejen proto, že je proti mně o generaci mladší. Jeho pedagogický talent neznám, mluví se o něm v superlativech, výsledky zahaluje mlha. Ani jeho osobní život mě příliš neoslňuje. Má jen smůlu? Snaží se tvořit cosi nového, záhadného. Žádný konzervativec. Naštěstí nic nedotáhne do konce. Přesto chce být hodně vidět, jak je ostatně zvykem u osob tohoto jména. Podle mně sám sebe přeceňuje, výsledky průměrné, nikdo je nepublikuje. Je pravičák, levičák? Nevím. Je schopný? Rovněž nevím. Kolik frustrovaných lidí bez vyhraněného názoru zpitomí také neodhadnu, s jistotou vím že mě ne.