24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

GLOSA: Ještě k Hovorům z Lán

Jedna poznámka se týká překladu a výkladu významu Pussy Riot. Lze totiž dospět k závěru (po konzultaci s Čechoangličanem), že asi nejpřesnějším překladem názvem té dívčí kapely by zřejmě bylo „Holčičí vzpoura“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 11.11.2014 17:04

Zeman je ukázkový politický darebák

Vím to už nejmíň od okamžiku, kdy ve federálním parlamentu (ČSFR) probíhala "pomlčková diskuse" a Zeman, který řídil schůzi sněmovny, zmanipuloval znění hlasování a jeho smysl tak, že Slováci odhlasovali přesně to, proti čemu vystupovali.

Zeman tak byl jedním z činitelů, kteří na české straně nalili do česko-slovenských sporů oleje do ohně.

Odezva na slovenské straně byla samozřejmě bouřlivá...

B. Rybák 10.11.2014 11:25

Re: Díky za odkazy

Přesně tak!

J. Vlasák 9.11.2014 22:38

Re: Pussy lze česky zřejmě přeložit

Zadejte si to slovo do vyhledávače, budete to mít jako výuku angličtiny pro první stupeň i s názornými obrázky

J. Cimbálník 9.11.2014 21:20

Re: Osoby a obsazení v tomto případě nejsou tak důležité,

Ja jsem proti pokrytectvi, politicke korektnosti a zaroven proti hrubianstvi a hulvatstvi. A prezident by mel byt schopen podat pravdu "inteligentne". Umi to, predvedl to, kdyz kdysi vysvetlil proc poklada Arafata za teroristu.

Pokud to je zacatek predvolebni prezidentske kampane, tak to byl "Knieschuss".

J. Cimbálník 9.11.2014 21:13

Re: Asi jste,

Svym zpusobem se Zeman zaradil vedle Pussy Riot - to k te ztrate mravnich hodnot. PR jsou mne lhostejne, cesky prezident se me dotyka. Nektera slovicka proste do huby prezidenta, kdyz promlouva k narodu, nepatri.Stejne tak se nerve a netanci v kostele.  Jinak v kostele "pouze" hraly a zpivaly (a skakaly) proti Putinovi. Za to dostaly 3 roky trestneho tabora. Je fakt, ze nekde za to urezou hlavu. A nevsiml jsem si, ze by nekdo nekde obhajoval  neci  prava na sprostou urazku vericich krestanu.

J. Kanioková 9.11.2014 20:59

Díky za odkazy

ony kdysi pobíhaly po internetu i mailmo plno fotek s "produkcí" těchto holek a byl to hnus.

A byť mě šílená debata na internetu na toto téma netěší, ale možná to pročistí ovzduší. Kdo dává přednost intelektuálním kecům a mlžení, pokrytectví, a kdo dá přednost pravdivému hodnocení čehokoliv.

Udělení ceny těmto holkám považuju za neskutečnou pitomost, pokrytectví. Převracení hodnot.

J. Kanioková 9.11.2014 20:44

1*

J. Kanioková 9.11.2014 20:42

Přesně,

dodnes mám před očima televizní záběr při vyhlášení výsledku na režiséra Hřebejka a jeho sprostou kletbu..

J. Kanioková 9.11.2014 20:40

Osoby a obsazení v tomto případě nejsou tak důležité,

důležitější je projasnění pozic, na pravdoláskovní část společnosti a její protipól.

Na ty, kdo si cení víc politickou korektnost, pokrytectví (mazání medu kolem pusy), a kdo by raději pravdu, byť třeba nepříjemnou.. nepodanou "inteligentně"..

Pro mě je celoživotní preferencí pravdivost sdělení, byť se mi nemusí líbit..

A kdo v tomto tématu nerozeznal, že začal boj o příští prezidentské volby, tak je naivní..

B. Rybák 9.11.2014 16:22

Re: Jiny preklad

Bezprecedentně sprosté chování těchto "kočiček" na veřejnosti (masturbace, soulože) žádnou možnost pro slušný překlad jejich jména nedává (vy opravdu věříte tomu, že ano)?

http://svobodnenoviny.eu/kundi-vytrznosti-a-kocicky-se-bouri-zeman-ma-pravdu-s-pussy-riot/

http://www.k213.cz/Pussy-Riot-v-plne-nahote

B. Rybák 9.11.2014 15:58

Re: Asi jste,

To, že politicko-korektní inkvizicí, která je tak háklivá na každé nekorektní slovíčko (např. Cikán, buzerant, černoch, muslimská agrese..) je obhajobou těchto i na veřejnosti masturbujících a souložících "bojovnic" obhajováno dokonce i jejich právo na sprostou urážku věřících křesťanů přímo v kostele, rozhodně není zástupný problém. Je to nezvratný důkaz cynického pokrytectví této amorální "inkvizice". Ztráta mravních hodnot, které danou civilizaci vytvořily vede nevyhnutelně k jejímu zániku (a ten bývá hodně krvavý)!

B. Rybák 9.11.2014 15:18

Re: Pussy lze česky zřejmě přeložit

Jediný decentní výraz pro dámské přirození je vagina!

B. Rybák 9.11.2014 15:14

Re: Pussy lze česky zřejmě přeložit

Přesně tak!

Z. Baldova 9.11.2014 6:10

kdo rozhovor slysel

Tak si udela hned  predstavu co je Zeman za cloveka uz jen to, ze rika   vite co je to pasy cesky pasy i kdyz anglictina nekdy zni jinak jak je chapana cesky ...pussy se cte i v angline pussy a ne pasy jak to ten  zvanil sproste predvedl

Z. Baldova 9.11.2014 6:06

Re: Kdejaká žvatla a trumbera bude do Zemana

Jeste byste nam vysvetlit kdo to ten Kcharliik  je?a to uz vubec jako blbost sem pisete ,protoze to jsou  pripominky  k Zemanu

Z. Baldova 9.11.2014 6:03

Dobry clanek plny pravdu

100% panu autorovi jen tak dal

V. Plocek 9.11.2014 1:28

Re: Ještě k Hovorům z Lán

Tak za prvé, proto máme neviditelného psa, abychom mohli svobodně diskutovat. Takže právo diskuze Vám nikdo nebere, spíše naopak. Nevím jak vy, ale já si v těchto diskuzích hlavně třídím myšlenky a to díky i rozdílným názorům. A do hospody nechodím. Přesně z toho důvodu, že tam se člověk kromě negací nic nedoví (ale zase naopak sežene všechno, mám na mysli například řemeslníky).

Takže nazdar při nějakém jiném tématu.

V. Plocek 9.11.2014 1:21

Ještě k Hovorům z Lán:

Ano vřele souhlasím. Konečně byla by to i naše vizitka,že nejsme takoví zaostalci. Ale první kdo nebude chtít použít internet k volbám budou politici, protože jim malá účast u voleb vyhovuje, mohou je lépe manipulovat. A již slyším jejich argument - možnost podvodů atd. atd.

P. Sulc 8.11.2014 22:33

Re: Ještě k Hovorům z Lán

Diky, pane Vlku. Zrejme byt politikem znamena vzit nejake lekce v boxu a volnem stylu, i judo by bylo dobre. Skoda ze se nefilmovalo v dobach, kdy se Cesi s Nemci na Risske rade mlatili nohama od zidli a stolu. To nam bohuzel ve sve krase uniklo.

V. Němec 8.11.2014 20:31

Re: Ještě k Hovorům z Lán

Ano, a proto je dobře, že je to Zeman, a ta realita vracejícího se socialismu je vidět v celé nahotě. Ovšem obávám se, že ani to nebude nic platné.

J. Cimbálník 8.11.2014 19:08

Re: Asi jste,

Nechápu, o čem se pořád diskutuje. Přece nějaká punková skupina v Rusku by měla být pod horizontem rozhledu českého prezidenta. Zůstává mně záhadou, proč se k tomu vůbec vyjádřil, proč takovým neomaleným způsobem, notabene v Hovorech z Lán a navíc na Dušičky.. To je pro mne hrubost a hulvátství nejhrubšího zrna a to se nedá odkecat. A to, jestli se název skupiny dá přeloźit tak nebo tak, je zástupný problém.

V. Vaclavik 8.11.2014 19:08

Re: Ještě k Hovorům z Lán

Mate pravdu, ze vzdy, nebo vetsinou jde o ruznorodou motivaci, z nich nektere, nebo nakonec jen jedna je nakonec ta rozhodujici.

U stavajiciho prezidenta me ani tak nevadi nejaka ta lidova vulgarnost, nebo ty bonmoty a nadavani novinarum do zump apod., a sem tam nejaka ta priopilost a snad i ta starecka demence. 

Co me vadi je skutecnost, ze si narod zvolil jako nejvyssiho predstavitele nekoho, kdo po listopadu 89 vytahl socialisty do vlady, kdo je tedy predstavitelem toho nejhorsiho, co nas po tom prevratu mohlo realne potkat (slovo 'realne' je tu klicove). To uz by bylo mene zdrcujici, kdyby byl zvoleny do nejake pozice vice vykonne moci. Ceremonialni, reprezentacni postava, jakou prezident v nasem systemu v principu je, predevsim vyjadruje nase aspirace, nez cokoli jineho a v tomto pripade jde o velice spatne vysvedceni naseho naroda, jestlize si do cela postavil obcana, ktery se zaslouzil o to, aby socialismus v devadesatych letech opet vztycil svou hlavu.

V. Vaclavik 8.11.2014 18:46

Re: Ještě k Hovorům z Lán

Lide se smali a smeji Jakesovu proslovu 'Kul v plote', ale zrejme jen malo z nich rozumi jeho pravemu prinosu a tim je prave otazka legitimity vladnouci moci. Komuniste pred listopadem 89 si prece nemuseli hrat na nejake volby, ale hrali si. Proc? Prave a jen kvuli te legitimite, byt kvuli volebni povinnosti neplatne a umele, tedy jen jejiho zdani. Stejne jako Jakes zehral na nedostatek volebniho nadseni otroku systemu, tak dnes politici a politologove zehraji na nizkou volebni ucast (nadseni, nebo ucast v souvislostech casu vyjdou nastejno) a jedinym duvodem je prave ta nizka legitimita zvolenych predstavitelu zeme - volby jsou totiz platne snad i kdyby prisel volit jen jediny obcan a nekomu to hodil. Tak proc se pak starat o volebni ucast, mohli by se ptat realitou nepolibeni mudrlanti. Legitimita, neboli mandat vladnout, je politikum zapotrebi, aby meli jistotu v kramflecich, lidove receno, tedy aby meli na cem stat. Nestaci jen byt zvolen, jeste dulezitejsi totiz je, v idealnim pripade, byt zvolen absolutni vetsinou, nebo alespon nejakou slusnou volebni ucasti.

K volbam se ovsem da jit i dnes, ale musi jit o systemovou vyjimku, jako treba Svobodni Petra Macha (byt si nemyslim, ze odtud muze prijit nejaka zmena, nebo ze vsechno delaji spravne). V prezidentske volbe bych sel volit, kdyby kandidoval treba Milan Knizak, nebo i Ivan Mladek (jeho politicke nazory se zdaji byt velice zdrave, byt sirsi verejnosti zrejme nezname).

V. Vaclavik 8.11.2014 18:31

Re: Ještě k Hovorům z Lán

Pane Kmonicku, tyhle veci nejsou relativni - ze na kazdeho kdo by vyhral volby, by nekdo nadaval. Stavet to takhle na roven je nemoralni. Politika totiz neni sport, kdy si na neco hrajeme a jednou muze vyhrat ten, pak zase onen, a je sportovni prijmout porazku. V politice (a ve volbach do ni) totiz jde o veci v absolutnim smyslu dobra a zla, dnes tedy spise zla a zla, mensiho nebo vetsiho, kdyz to vyhrotim takto cernobile. Neni to ani nahodou jako kdyz vyhraje jednou Slavie, jindy zase Sparta a je spravne ctit momentalniho viteze, jak se nam tu snazite namluvit.

Klausovu rodinu jsem zminil jako priklad hlasovani, ktery je nam vsem znamy a se kterym v principu veci nesouhlasim. Prvni vec, kterou by obcan v kazdych volbach mel zvazit, je jestli si stavajici system, at uz spravovany levici, ci pravici, ci nejakym hnutim, zasluhuje, aby mu  svym hlasem dal legitimitu.

Volebni ucast jako takova, at uz clovek hlasuje tak, ci onak, totiz udeluje rezimu vubec to  nejdulezitejsi - jeho legitimitu vladnout. K volbam tak ma smysl jit, jen kdyz si myslim, ze stavajici system jako takovy je dobry a je jen zapotrebi vybrat jeho sikovneho spravce, ktery ho v pripade nutnosti treba i perestrojkuje (napriklad jako kdyz rodice presiji detem obleky od starsich sourozencu). Kdyz ale se systemem nesouhlasim, at uz spravovany pravici, ci levici, nebo kymkoli jinym, pak nejlepsi volbou je vyuzit toho zbytku svobody, kterou mam, a k volbam se nedostavit a nedodat tak systemu legitimitu.

B. Novacek 8.11.2014 18:21

Re: Asi jste,

Bravo!...to je presne! :-D

V. Němec 8.11.2014 17:45

Re: Ještě k Hovorům z Lán

Měl byste pravdu, pokud by to "překazit něco" bylo hlavním, nosným motivem, ale vzhledem k tomu, že podle mého byly obě volby špatné (a v obou případech by nastala třenice prezident x vláda), bylo v zásadě jedno, koho budu volit nebo jestli volit nepůjdu.  To spíš v prvním kole jsem volil ve smyslu "překazit něco" - volil jsem Schwarzenberga, aby se do druhého kola nedostal Fischer, kterého jsem považoval za ještě horšího. Že projde Zeman, jsem věřil. :-)

(Takže vlastně můžu být spokojen - Schwarzenberg a Zeman byla byla podle mne v oné bídě ta nejlepší možná dvojice)

V. Vaclavik 8.11.2014 17:24

Re: Ještě k Hovorům z Lán

Jenze ja volby nechapu jako moznost prekazit neco ostatnim (tady vlade), v pripade ze z kandidatu nejsem nadseny, mirne receno. Krome jineho, takova volba se muze zatracene nevyplatit, podobne jako se muze velice nevyplatit umoznit nekomu, aby byl zvoleny, ze se tak v praxi u vesel moci znemozni.

J. Ptáček 8.11.2014 17:19

Re: Asi jste,

Aha, tak ještě jednou: "Revuščije pizdy" ?

J. Ptáček 8.11.2014 17:18

Re: Asi jste,

Třeba: "ревущие пизды"?

V. Vaclavik 8.11.2014 17:09

Re: Asi jste,

Prece nezalezi na tom co ony si vyznamove preji aby to pojmenovani sedelo. Preklad je proste preklad a ten vas neni preklad jak v puvodnim spisovnem vyznamu, tak v prejatem slangovem vyznamu. Jestlize si praly vice uderny a sprosty nazev, pak se nemaji schovavat za anglicke pojmenovani ale pridrzet se nejakeho ruskeho, kdy by nebyl zadny omyl ve vykladu. Zjevne anglictine rozumi asi tak, jako nasi Cesi. Pro anglictinare burany ten nazev ovsem funguje jak zamysleno. O tom umyslu s vami souhlasim.