Neviditelný pes

GLOSA: Jedno pivo a hlas je v kapse

9.4.2010

S novou předvolební taktikou vyrazili kandidáti TOP 09. Jejich předseda Schwarzenberg se ve snaze oslovit široký okruh voličské populace vrhl dokonce i mezi ty, které bychom mohli bez urážky nazvat hospodskými „štamgasty“. Možná si strana od toho začala konečně slibovat, že sblížením se s touto jistě početnou komunitou možná přinese straně kýžené hlasy, které by je tak mohly vynést až k získání pár křesel ve sněmovně.

Kdepak cestovat po českých koutech a hledat veliče po mítincích, jako to dělají jejich konkurenti. To nefrčí. Dnes je potřeba lovit hlasy i v jiných vodách, hlavně tam, kde zatím nikdo ani v duchu nezalovil. A tak vlastně nápad TOP 09 je v něčem opravdu unikátním.

Tímhle tahem se totiž osloví ta cílová skupina obyvatel, která už je přes den namlsaná těch všelijakých předvolebních tahanic z billboardů, letáků a mítinků jejich konkurentů. Lidé, kteří si večer zajdou na to pivko, aby si tak trochu odpočali od toho denního ruchu, kterému jsou vystaveni, jsou jistě i tou nejlepší skupinou českého voličstva, která bude třeba ráda naslouchat všemožným slibům. Možná když jim to pivko někdo tu a tam zaplatí, hlas bude – kdo ví – v kapse.

Nestálo by tak za úvahu začít chodit hlásat předvolební programy i na další místa? Třeba do takových domovů pro důchodce nebo do špitálů a „eldéenek“? I tam je početná skupina neoslovených voličů, kteří netrpělivě čekají, až jim někdo přijde zpestřit ten všední a stereotypní den. Jenže co těm slíbit a nabídnout, co jim dát?



zpět na článek